Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mars 2024
Bulder
4.2
1 352 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 352 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#2
Utmerket
Bulder er rangert
#2 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 352 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
844
202
84
72
150
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 352 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst

Omtale av  Eilif

Ringte Bulder for å flytte over lånet til dei. Sendte inn dokumentasjon på verdi av eiendom. Fekk svar at de har sett igjennom dokumentasjonen men krevere ein E-takst for å vurdere lånesøknad. Eg svarte at det kom til å koste meg 10 000.- og om det virkelig var nødvendig ettersom verdivurdering fra 2012 var nok til å komme innenfor 50% på lånet. De svarte at de fortsatt krevde E-takst. De kunne og anbefale meg Eienomsmegler Vest siden dei er i samme bedrift. Fann ut at eg ville spare på det uansett, så eg gjekk til innkjøp av E-takst. Leverte inn ny søknad hjå Bulder Bank, fekk avslag igjen! Denne gangen fordi ein av eiendommene var i et område med for lite omsetning av boliger, så E-taksten ble vurdert som ikkje gyldig. Ringte inn til dei, og prøvde å forklare han eg snakka med at det var Bulder Bank som krevde denne E-taksten, basert på dokumentasjonen eg hadde sendt inn i første lånesøknad. Kundebehandleren i Bulder benekta at de hadde krevd noko E-takst, sjølv om eg hadde det skriftelig. Kundebehandler ble både høgrøstet og usakelig, så eg valgte å avslutte samtalen, og klagde dei inn til Finansklagenemda. Eg vann saken, og Bulder Bank ble erstatningsansvarlig. E-takst er ein vits. Det var gratis før 2016. Da var det kalt "verdivurdering" og var noko meglerne laga i håp om at man skulle bruke dei i forbindelse med et eventuelt salg. I 2016 fann dei opp E-takst, et produkt som i følge bankene var mykje meir omfattende å utarbeide, siden det skulle kvalitetsikre at verdien som kom fram var så riktig som mulig. Siden det er så mykje arbeid for dei må dei ta seg betalt for det, ca 4-6000kr per eiendom. Verdivurdering fra ein Takstmann kan ikkje brukes, ettersom det kun er megler som er kompetent nok til å verdivurdere bolig i følge bankene. Det morsomme er at denne omfattende E-taksten eg kjøpte ble vurdert som ugyldig av bankene, men verdivurderingen eg fekk gratis for 10 år siden var godkjent for å få innviglet lån.

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:42

Hei Eilif Det stemmer. Vi har tatt lærdom av erfaringen og gjort grep for at dette ikke skal skje igjen. Vi beklager rotet fra vår side og håper du fikk pengene du måtte legge ut for e-takst raskt tilbake på konto. Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Aldri svarer ingen veieledning

Omtale av  Gkau

Prøvde å flytte boliglånet men kundeservice ingen bryr seg om kunde vet ikke hvorfor åpent dette banken

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:44

Hei Gkau Det stemmer at ventetiden på å komme i kontakt med oss har vært noe lenger enn normalt den siste tiden. Dette er på grunn av enorm pågang av nye kunder. Men du kan søke lån hos oss 24 timer i døgnet og søknaden er helautomatisk og selvbetjent. Det betyr at du kan flytte lånet ditt når du vil, og du trenger ikke vente på å snakke med noen først eller komme inn til en filial. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bra bank, men med uklare betingelser

Omtale av  Avventende K

Banken er enkel å benytte, og bytte av bank går veldig lett. Flott app, og gode renter. Det negative er mangel på begrunnelse på avslag. Har søkt huslån og kredittkort og fått avslag, selv om jeg har god lønn, lav belåning av huset og høy kredittscore. Etter samtaler med Bulder viser det seg at grunnen er at min kone er hjemmeværende, noe vi har valgt med små barn. Bulder har et krav om at begge ektefeller har inntekt, uansett om det er lønn eller trygd. Jeg fikk forklart at jeg har så god inntekt at hvis den hadde vært fordelt på oss begge så hadde vi fått innvilget. Jeg ville også fått innvilger hvis jeg eide huset alene. Her må Bulder skjerpe seg med å både i formere bedre om krav/betingelser i forkant, samt å bi begrunnelse på avslag.

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:51

Hei Avventende K Vi har forståelse for at det er frustrerende med avslag uten en god begrunnelse. Vi vet at vi kan bli bedre på å gi tydeligere avslag. Samtidig er det ikke alltid vi kan gi den eksakte grunnen til avslag. Men vi prøver å bli bedre her. Det vi kan si er at en ektefelle er hjemmeværende er ikke avslagsgrunn hos oss. Vi har ingen krav om at begge ektefeller har inntekt. Her må det ha skjedd en misforståelse i kommunikasjonen mellom deg og oss. Hilsen alle oss i Bulder :)

Dårlig opplevelsen

Omtale av  Gsingh

Prøvde å flytte boliglånet mitt behandling tid er mer enn 3 uker de sendt meg bankkort før boliglånet mitt flyttet også spurte er det så vanskelige å flytte lånet til deres vet dere hva var svar fra kunderådgiver ‘ du kan kaste og klippe bankkort ditt’

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:52

Hei Gsingh I perioder med stor kundepågang kan det ta noe tid å flytte et lån fra din gamle bank til oss. Dette kan også ha mye med hvor rask din gamle bank er i kommunikasjonen med oss rundt å innfri lånet. Alle nye kunder får automatisk tilsendt Bulder-kortet. Om du ikke ønsker å bruke det kan du som rådgiver sier slette kortet. Hilsen alle oss i Bulder :)

Sparerente

Omtale av  Stian

Jeg er generelt veldig fornøyd med både bruks og boliglånsdelen av banken. Det jeg syntes dere kan "uppe" gamet på, er renter på sparekonto. Skulle gjerne hatt sparepengene mine også hos dere. Hadde dere i alle fall nærmet dere de beste bankene på sparerente så ville jeg heller hatt pengene hos dere, enn hos en bank som kanskje da bare har marginalt høyere rente. Litt lavere forvaltningskostnad på fond, spesielt indeksfond hadde også vært og foretrekke om man skal vurdere dette hos dere. Den eneste negative tingen som ikke går på renter og pris er kundeservicen i appen. Der har jeg opplevd hver eneste gang at chatten avsluttes når skjermlåsen på telefonen går på mens jeg sitter i kø. Det må dere fikse.

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:55

Hei Stian Takk for innspill. Vi ønsker å være så gode vi kan på sparerente. Når du sammenligner oss med andre er det viktig at du også tar med i betraktningen at vi ikke har noen begrensninger i antall uttak. Og heller ikke noe krav om størrelse på beløp før du får vår beste rente. Den får du fra første krone. Du har helt rett når det kommer til chatten. At chatten avsluttes når skjermlås kommer på er ikke bra nok. Vi jobber med å fikse dette. Hilsen alle oss i Bulder :)

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Grei nettbank med gode rentebetingelser både på lån og for min del, innskudd!

Omtale av  Tore S. B

Har vel vært kunde i knapt et år, men enkel å bruke med enkel innlogging og gode betingelser. Godt fornøyd så langt her jeg sitter i Florida og har oversikt over en stor del av sparepengene mine.

Svar fra Bulder
11.05.2023 10:51

Hei Tore :) Så bra å høre at du er fornøyd med enkelhet og betingelser! Det er vel det viktigste for deg når det kommer til bank, er det ikke? Kos deg med Bulder-appen og sparepengene over there! Hilsen alle oss i Bulder :)

Hyggelig overgang fra Skandiabanken!

Omtale av  Tor

Jeg er en av hundrevis andre som søkte opp et alternativ da DNB overtok Skandiabanken, som mange av oss hadde et sterkt forhold til siden opprettelsen av deres nettbank. Overgangen til Bulder skjedde sømløst og til en online løsning som er foran alle andre (sjekket ut diverse alternativer før jeg valgte Bulder). I tillegg til den beste løsningen og kunde grensesnitt, så har de blant markedets beste vilkår for meg som kunde. Utelukkende positive erfaringer hos meg

Svar fra Bulder
11.05.2023 12:05

Hei Tor :) Dette blir vi skikkelig glad for å lese. Det var mange som gjorde som deg, og flyttet over til oss da Sbanken ble en del av DNB. Og vi vet at Sbanken-kundene har vært godt vant, og svært fornøyde der de kom fra. Så det er en skikkelig utfordring å ta over som bank for disse kundene. Så godt å høre at flyttingen over til Bulder var sømløst og Bulder fungerer så bra for deg! Vi skal jobbe knallhardt på videre for å holde deg like fornøyd også fremover! Hilsen alle oss i Bulder :)

Bulder har 1 352 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR