Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig Bra

Omtale av  Kim B. L. R

Jeg har på under en uke hatt to hendvendelser til DNB Fantastisk Service Fantastisk Hjelp Fantastisk god kunskapet sakbehandler har. Til alle dere i DNB TUSEN TAKK

Svar fra DNB Bank
13.09.2022 09:45

Hei Kim! Anmeldelser som dette gjør oss skikkelig glad. Tusen takk for flott tilbakemelding :-) /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Avsluttet min konto

Omtale av  Anne

Dette er for dårlig av dnb. Eg bor i Egypt og har gjort det i 8 år og vert like lenge kunde i dnb, eg har ikke hatt noen problem før nå. Eg reiste helt til Norge i april og åpner nettbankbrikke med norsk tlf og nummer, identifiserte meg og reise tilbake til Egypt 13 mai. Fikk meld på tlf 17 juni om å oppdatere kundeforhold noe som eg gjorde og har ikke hørt noen ting fra banken før 7 september med mail om at kontoen er avsluttet. Ringte å styrte og sitter her uten visa kort uten BankID eller nettbankbrikke. Dei sier at det er noe mer dei luere på ang kundeforhold og at dei har sendt meg meld I nettbanken noe som eg ikke har gått eller sett. Ingen brev til den norske adressen min i Norge eller mail eller sms eller tlf om at dei vil avslutte kontoen min visst eg ikke tar kontakt. Nå sitter eg og kan risikere å bryte visumet mitt i Egypt noe som er straffbart og blir store problemer for meg med immigration police har ikke mulighet til å kjøpe bilett til Norge eller åpne ny konto for eg må til Norge for å identifisere meg. Får heller ikke betalt husleie eller kjøpt mat, å bryte eg visumet kan eg heller ikke få penger sendt via western union. Så. Dnb setter meg i en situasjon der eg bryter loven i Egypt og ingen vet hvor lang tid det vil ta å gjenåpne kontoen min. Dnb burde ringt meg når dei ser at eg ikke har svart på meld innboksen da dei vet eg bor i Egypt og vet konsekvensene visst dei avslutter kontoen og eg har alltid oppdatert mine kundeforhold i dnb, så dnb dette får dere rydde opp i. Går ikke an å sette mennesker i en slik m situasjon at dei bryter loven pga dere

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:11

Hei! Dette ønsker vi gjerne å sjekke opp i, så ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800. Om du har oppdatert kundeinformasjon og legitimasjon skal konto ikke avsluttes. Vi er tilgjengelige på telefon hver dag mellom kl 07-23. /Frida

Bank ID

Omtale av  Iman

Så kjipt og dumt at DNB har sperret min bank ID fordi jeg ikke har Norsk pass! Hvordan skal de som venter på Norsk pass betale regningene sine uten bank ID?? Er det ikke reisebevis, ID kort eller norsk førerkort gyldig for identifisering?? Skam!!!

Svar fra DNB Bank
08.09.2022 13:33

Hei Iman! Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Dersom du har fått kundeforhold sperret i påvente av legitimering, så er det også gyldig med nasjonalt id-kort, norsk førerkort utstedt etter 1.1.1998 samt bankkort med bilde fa annen bank. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter som vil kunne bistå i den forbindelse så vi får oppdatert legitimasjon på deg hos oss. Dersom du derimot mener å få utstedt BankID uten norsk personnummer så tilbyr vi ikke det per i dag. Det er fortsatt fullt mulig å betale regninger uten å ha Bankid tilknyttet kodebrikken fra oss. Da logger man inn med alternativet "Uten bankid" og så kan man legge til og bekrefte betalinger med kodebrikken. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du opplever problemer i den forbindelse så vil de kunne bistå med dette. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Norges verste bank.

Omtale av  Jorunn T

Måtte ha et personlig møte med DNB på Lillehammer i går, møtte stengte dører. Prøvde å ringe (kun et tlf.nr. tilgjengelig uansett tjenester) Gjelder hele landet fikk beskjed at ventediden var 40 minutter!!!!! etter ca 30 min. kutter banken forbindelsen. Dette er rett og slett dritt oppførsel. Jeg og mine venner og bekjente fjerner alle konti fra DNB for alltid. Anbefaler alle å oppsøke sparebanker med personlig service.

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:08

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og kom til et stengt bankkontor. Vi har møtebooking på de fleste bankkontorene nå, så det vil dessverre ikke være alle som har åpent for drop-in. Om du ønsker hjelp via nettbank kan du gjerne starte en chat med oss der eller sende en melding via postkassen i nettbanken, så slipper du å ringe inn. Vi er tilgjengelige på chat hver dag mellom kl 07-23. Ønsker deg en fin dag! /Frida

Skuffende

Omtale av  Knut

En velfungerende bedrift? Nei, det kan jeg ikke påstå er et inntrykk jeg sitter igjen med etter interaksjonen jeg har hatt med DNB. DNB har ingen spesiell interesse i å ta vare på sine kunder. Henvendelser som blir stående ubesvart, selv med direkte telefonkontakt. Kundebehandlere som faktisk ikke kan gi et svar og finne en løsning på enkle spørsmål. Hvilke valg står man igjen med da? Jo, komme seg ut av kundeforholdet så fort som mulig. De fleste bedrifter ville ha slitt med å skaffe seg oppdrag og kunder med slikt virke. Stiller meg litt undrende på hvordan DNB likevel greier å holde det gående som tilbyder i det private segment. DNB viser få tegn til endringsvilje, dessverre.

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 15:50

Hei Knut! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no for kundeforholdet ditt, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt det du måtte trenge hjelp med. Vi gir svar i første kontakt der det lar seg gjøre, men avhengig av spørsmålet kan det variere om vi må konferere med annen avdeling for å få et svar på det man spør om. Det er vanskelig for meg å svare på her hva du eventuelt mener du ikke har fått svar på fra rådgiver du har vært i dialog med, men normalt sett pleier vi å gi svar på det man spør om når man tar kontakt med oss. Dersom rådgiver må konferere med annen avdeling først for å finne ut svar på det man lurer på så pleier rådgiver å ringe opp eller å sende svar via postkassen i nettbanken når hen har fått svar. Ønsker deg en fin helg! /Lars

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Alle kundene deres er Ikke helt unge, som meg.

Omtale av  Karl A

Umulig å komme i kontakt med banken. Telefon er jo helt umulig. Oppgir en grunn for at jeg tar kontakt. En bruker alt for lang tid for å finne ut hvor en skal gå inn. Så finner en omsider noe som kanskje kan passe, men nei feil! Sitter igjen med en masse som skal leses. Alle disse opplysningene som ramses opp er ikke lett å ta inn for en som er over sin første ungdom. Jeg tilhører generasjonen som liker kontakt med mennesker. Om noe er uklart har man mulighet å spørre omigjen, og får så et svar man forstår! Jeg får hive meg i bilen og dra til banken med mine spørsmål. En ting er sikkert: DnB er ikke den som er lett å kontakte på noe vis. Føler det som om dere ikke vil ha personlig kontakt eller telefon kontakt. DnB

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 10:16

Hei Karl! Leit å høre at du synes det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Når man ringer til oss så blir man spurt av roboten hva man lurer på og hvor man så blir koblet videre til riktig avdeling som vil kunne bistå med det man lurer på. Vi er også tilgjengelig i flere kanaler og kan også nås via innlogget chat i nettbanken samt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) – og vi er også tilgjengelig via kontor om man vil møte oss fysisk. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for våre kunder og har derfor åpningstider 07-23 hver eneste dag (inkludert lørdager og søndager) på chat, telefon og nettbankmelding. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Rot og manglende kontroll

Omtale av  Rune

Etter mye om og men fikk jeg den 18 mai bekreftelse på at min Id var ok og registrert i Dnb sine systemer. 30 august mottok jeg brev fra Dnb at mine kontoer er oppsagt pga manglende Id. At Dnb er en bank uten kontroll på systemene sine er lite tillitsvekkende og meget urovekkende, med utgangspunkt i å ivareta kundenes midler/finanser

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:38

Hei Rune! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dersom du mener at kundeforholdet ditt er feilaktig oppsagt anbefaler jeg deg å ringe oss på telefon 91504800 slik at vi kan se på det. /Tonje

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR