Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Norges verste bank.

Omtale av  Jorunn T

Måtte ha et personlig møte med DNB på Lillehammer i går, møtte stengte dører. Prøvde å ringe (kun et tlf.nr. tilgjengelig uansett tjenester) Gjelder hele landet fikk beskjed at ventediden var 40 minutter!!!!! etter ca 30 min. kutter banken forbindelsen. Dette er rett og slett dritt oppførsel. Jeg og mine venner og bekjente fjerner alle konti fra DNB for alltid. Anbefaler alle å oppsøke sparebanker med personlig service.

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:08

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og kom til et stengt bankkontor. Vi har møtebooking på de fleste bankkontorene nå, så det vil dessverre ikke være alle som har åpent for drop-in. Om du ønsker hjelp via nettbank kan du gjerne starte en chat med oss der eller sende en melding via postkassen i nettbanken, så slipper du å ringe inn. Vi er tilgjengelige på chat hver dag mellom kl 07-23. Ønsker deg en fin dag! /Frida

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skuffende

Omtale av  Knut

En velfungerende bedrift? Nei, det kan jeg ikke påstå er et inntrykk jeg sitter igjen med etter interaksjonen jeg har hatt med DNB. DNB har ingen spesiell interesse i å ta vare på sine kunder. Henvendelser som blir stående ubesvart, selv med direkte telefonkontakt. Kundebehandlere som faktisk ikke kan gi et svar og finne en løsning på enkle spørsmål. Hvilke valg står man igjen med da? Jo, komme seg ut av kundeforholdet så fort som mulig. De fleste bedrifter ville ha slitt med å skaffe seg oppdrag og kunder med slikt virke. Stiller meg litt undrende på hvordan DNB likevel greier å holde det gående som tilbyder i det private segment. DNB viser få tegn til endringsvilje, dessverre.

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 15:50

Hei Knut! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no for kundeforholdet ditt, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt det du måtte trenge hjelp med. Vi gir svar i første kontakt der det lar seg gjøre, men avhengig av spørsmålet kan det variere om vi må konferere med annen avdeling for å få et svar på det man spør om. Det er vanskelig for meg å svare på her hva du eventuelt mener du ikke har fått svar på fra rådgiver du har vært i dialog med, men normalt sett pleier vi å gi svar på det man spør om når man tar kontakt med oss. Dersom rådgiver må konferere med annen avdeling først for å finne ut svar på det man lurer på så pleier rådgiver å ringe opp eller å sende svar via postkassen i nettbanken når hen har fått svar. Ønsker deg en fin helg! /Lars

Alle kundene deres er Ikke helt unge, som meg.

Omtale av  Karl A

Umulig å komme i kontakt med banken. Telefon er jo helt umulig. Oppgir en grunn for at jeg tar kontakt. En bruker alt for lang tid for å finne ut hvor en skal gå inn. Så finner en omsider noe som kanskje kan passe, men nei feil! Sitter igjen med en masse som skal leses. Alle disse opplysningene som ramses opp er ikke lett å ta inn for en som er over sin første ungdom. Jeg tilhører generasjonen som liker kontakt med mennesker. Om noe er uklart har man mulighet å spørre omigjen, og får så et svar man forstår! Jeg får hive meg i bilen og dra til banken med mine spørsmål. En ting er sikkert: DnB er ikke den som er lett å kontakte på noe vis. Føler det som om dere ikke vil ha personlig kontakt eller telefon kontakt. DnB

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 10:16

Hei Karl! Leit å høre at du synes det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Når man ringer til oss så blir man spurt av roboten hva man lurer på og hvor man så blir koblet videre til riktig avdeling som vil kunne bistå med det man lurer på. Vi er også tilgjengelig i flere kanaler og kan også nås via innlogget chat i nettbanken samt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) – og vi er også tilgjengelig via kontor om man vil møte oss fysisk. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for våre kunder og har derfor åpningstider 07-23 hver eneste dag (inkludert lørdager og søndager) på chat, telefon og nettbankmelding. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Rot og manglende kontroll

Omtale av  Rune

Etter mye om og men fikk jeg den 18 mai bekreftelse på at min Id var ok og registrert i Dnb sine systemer. 30 august mottok jeg brev fra Dnb at mine kontoer er oppsagt pga manglende Id. At Dnb er en bank uten kontroll på systemene sine er lite tillitsvekkende og meget urovekkende, med utgangspunkt i å ivareta kundenes midler/finanser

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:38

Hei Rune! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dersom du mener at kundeforholdet ditt er feilaktig oppsagt anbefaler jeg deg å ringe oss på telefon 91504800 slik at vi kan se på det. /Tonje

Kundeservice = null

Omtale av  Anne

Begynte som kunde i DNB da Kreditkassen «forsvant» for rundt 30 år siden. Fungerte greit nok, men jeg gikk etterhvert over til annen bank da lånebetingelser og innskuddsrenter ikke var de beste. Beholdt imidlertid brukskontoen, som har vært ok og oversiktlig. I november eller desember 2021 fikk jeg sms om at nytt bankkort var sendt meg. Da dette ikke var mottatt etter noen uker, ringte jeg DNB, som skulle sende nytt. Måtte da identifisere meg med fødselsår og inf fra utgått kort. Spurte kundeservice om dette var tilstrekkelig identifikasjon iht nytt generelt utsendt krav fra banken, fikk til svar at alt var i orden. Deretter rant det inn stadig nye sms fra banken med anmodninger om identifikasjon. Ringte derfor kundeservice i begynnelsen av mai, og fikk nok engang beskjed om at alt var i orden, at jeg ikke måtte identifisere meg på nytt, som jeg da heller ikke gjorde. Deretter begynte «trussel“ sms‘ene å komme. Pluss brev om stenging av konto. Jeg overførte største innestående beløp til annen bank. Kontoen ble stengt, men hva jeg ikke visste var at den fortsatt var åpen for innskudd. Som jeg altså ikke kan overføre til egen bank. Jeg har forøvrig ellers aldri hatt noe å utsette på DNB, men når KUNDESERVICE - 2 GANGER - har feilinformert meg om identifikasjon er dette ikke greit. Det er helt klart at en bank må kreve identifikasjon iht bestemmelser fra myndighetene, men det er også helt klart at en bank må ha en velfungerende kundeservice. Banken har sperret min konto for uttak, men ikke for innskudd fra andre. Som jeg altså p.t. ikke uten videre kan motta. Antar at det vil fungere best å si opp kontoen.

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:41

Hei Anne! Det er veldig beklagelig at du har opplevd å bli feilinformert flere ganger. Slik skal det ikke være. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, så anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan undersøke nærmere hva som har skjedd her. /Tonje

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Skammelig dårlig. Null respekt!

Omtale av  Lars

DNB nekter kunder å få kontakt i alle kanaler. Uansett hvordan du prøver å komme i kontakt med dem er det ventetid herfra til evigheten. Dette er respektløst ovenfor oss som kunder.

Svar fra DNB Bank
31.08.2022 16:18

Hei, Lars! Jeg kan love deg at vi har veldig lyst til å snakke med deg og å løse eventuelle problemer :-) Det er mulig at du har vært uheldig og truffet kø-toppen på telefon, som gjerne er mellom kl. 11-16 i ukedagene. Kundeservice er åpen helt til 23:00 hver dag og ventetiden er vesentlig kortere på kvelden om du har mulighet til å ta kontakt da. Vi har også flinke folk på chat som sitter klare for å hjelpe. Der er ventetiden som regel maks et par minutter. /Hilsen Even

worst of the worst

Omtale av  Leo

3 months ago my card has been stolen at a DNB atm I have contacted my bank to block my card they have told me yes don't worry it is done 2 weeks after I saw that 31000nok were missing and they have not blocked the card they agreed on the mistake that they have done and then advised me to raise a claim picking random transaction for 31000 NOK and I will get a refund 1 month after with no news from they are telling me they will not refund me as some of the transaction look weird I have re-explained the situation and for the past 2 months they keep hanging up on me when I call or laugh at me when I tell them I'm left with no money I never had an issue with the bank before but being a consumer of DNB for 1 year and had 2 other issues (minor to this one) so they have not blocked my card then told me to do wrong things that they knew will block my claim and not refund me congratulation after living in 9 different countries around the world DNB definitely the worst of the worst bank you can find

Svar fra DNB Bank
26.08.2022 19:12

Hi, Leo. I am sorry to hear about this situation, but we would definitely like you to send us a message through your online banking so that we can have a look. Hopefully we will be able to find a satisying solution.

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR