Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Misnøye.

Omtale av  Rygnestad B

Dyrt!! ! Dårlig kundeservice. Vanskelig å få kontakt og altfor mange sure kundebehandlere. Lite interesse for kundens beste. Dårlige løsninger. Aggressivt oppkjøp av konkurrenter som Postbanken og Sbankens !! Og hvorfor må sjefen tjene 15 millioner ???

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:31

Hei og takk for din tilbakemelding. Vi har registrert dine innspill, takk for at du tok deg tid til å dele disse. Vi jobber kontinuerlig med tiltak som vil gjøre løsningene, tjenestene, produktene og servicen vi yter enda bedre. Ha en fin kveld videre. /Stian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kynisk oppkjøpsbank med overbetalt ledelse

Omtale av  Marte

DNB har i flere år hatt de minst fornøyde bankundene i landet. Min erfaring er at de ikke svarer på telefon, er de første til å sette opp lånerenta og tar seg godt betalt for sine tjenester. De har lav rente på sparekonto, og prøver du å avslutte ditt forhold til banken tar de betalt for det også. De får en stjerne for Vipps.

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:30

Hei Marte og takk for din tilbakemelding. Vi er kjent med at det for øyeblikket tar litt lengre tid for å komme i kontakt med oss, men vi jobber kontinuerlig med å se etter bedre løsninger som vil styrke både tilgjengelighet og selve prosessen med å kontakte banken. Vi setter pris på dine andre innspill og vil jobbe mer målrettet mot å bli en bank som appellerer mer til befolkningen i tiden fremover. Ha en fin kveld videre. /Stian

Oppdatering av informasjon

Omtale av  Tom N. G

Fikk brev fra DNB om at jeg måtte oppdatere kundeinformasjonen. Jeg har ikke hatt noe med den banken å gjøre de siste 15 årene. Hvorfor sender de dette til meg? Har forsøkt å nå gjennom på Kundeservice for å spørre om dette. Umulig, med mindre du ønsker å vente en halv time i telefonen. Forsøkte flere ganger. Prøvde meg på chatten. Der kunne de ikke svare på "sånt". De ba meg ringe Kundeservice! Morsomt, eller heller tragisk. Tragisk er det også at de fikk kjøpe Sbanken, som jeg har vært svært fornøyd med. Til DNB skal jeg ikke!!! Har bare hatt dårlige erfaringer med dem i de årene jeg var kunde, fra DnC og videre. Oppfordrer øverste sjef til å lese kommentarfeltene, ringe Kundeservice og få et innblikk i hvor dårlig denne banken er.

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:40

Hei Tom og takk for din tilbakemelding. Dersom du er blitt kontaktet av oss for å oppdatere din kundeinformasjon, betyr dette at du enten har en aktiv tjeneste, produkt eller rolle i DNB. Vi kan gjerne hjelpe deg med å få avsluttet denne og kundeforholdet ditt, men du vil da måtte ta kontakt med oss direkte. Vi er kjent med at det er litt lengre ventetid inn til våre kunderådgivere for øyeblikket og synes dette er en veldig beklagelig situasjon. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forbedre situasjonen og setter pris på våre kunders tålmodighet. Fint om du kan forsøke å starte en chat eller ringe oss på 915 04800 ved åpningstid 07.00 eller nærmere stengetid 23.00 om mulig. Det vil som regel være raskere å få kontakt med en kunderådgiver på disse tidspunktene. Kunderådgivere på chat skal kunne svare på nøyaktig det samme som våre kunderådgivere på telefon, med mindre du viser til andre avdelinger i DNB. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Krever legitimasjon, men det fungerer ikke.

Omtale av  Helge

Prøver å legitimere, men det kommer kun feilmelding ved spørsmål etter QR-kode. Når jeg spør chatrobot kommer en link til samme side som gir samme feilmelding. Håpløst!

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:19

Hei Helge. Det er noen telefontyper som ikke vil være mulig å legitimere seg med, eksempelvis Iphone 6/6s. Du kan legitimere deg på andre måter, eksempelvis ved å be om nettbankmelding fra rådgiver, eller oppmøte på kontor som har åpnet for drop-in. Veldig fint om du kan kontakte oss, så vi kan undersøke dette nærmere og eventuelt feilsøke BankID-applikasjonen din. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på chat og telefon. Du finner åpningstider for kontorene som nå har åpnet for drop-in her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold/apningstider-dropin Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Helt elendig, ikke mulig å få kontakt

Omtale av  Linda M. F

Over 50 min ventetid på tlf, de svarer ikke på kundeservice chatten, jeg får ikke logget inn, og det finnes ingen epost. Det vil si at det er INGEN mulighet å få kontakt... Dette er ikke greit, så vi har bestemt oss å si opp alle forhold til DNB, men det lar seg jo ikke gjøre uten kontakt...Vi er 3 stk i familien m forhold til DNB og vil si opp alt bare vi får kontakt

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:31

Hei Linda og takk for din henvendelse, vi setter pris på det. Det er beklagelig at det tar lengre tid å komme inn til oss enn ordinært, som følge av legitimeringsprosjektet vi nå befinner oss i. Vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en god og effektiv måte og ser kontinuerlig på tiltak vi kan gjøre for å forbedre situasjonen. Forsøk gjerne å ring oss like etter åpningstid eller utpå kvelden, om mulig. Vi ser av erfaring at det her vil være lavere kø inn til oss, som medfører at vi får bistått kundene raskere. Jeg er imidlertid ikke kjent med at det foreligger problemer på chat-løsningen vår, spurte du om å bli satt over til en kunderådgiver? Det er viktig at du er innlogget i nettbanken for at du skal få pratet med en kunderådgiver. Kunder som tar kontakt uten å være innlogget i nettbanken vil kun få valg om bistand fra chat-robot. Det er også mulig å ta kontakt med oss fra postkassen din, men ta gjerne forbehold om at det her foreligger et par virkedagers behandlingstid. Du kan sende oss en skriftlig henvendelse ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Det er veldig leit å høre at dere vurderer bankbytte, vi håper imidlertid at dere fortsetter som kunder i DNB og at vi i tiden fremover får forsterket deres inntrykk og tillit rundt banktjenestene vi leverer. Ha en fin dag videre. /Stian

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Sky unna som pesten!

Omtale av  Troglodytten

Det er mange grunner til at DNB har vært den minst likte banken de siste 20 årene i følge Norsk Kundebarometer, gjør et Google søk dersom du vil bekrefte denne påstanden, jeg får neppe lov til å legge inn linker i denne omtalen. Høye gebyrer, dårlig og upersonlig kundeservice, tjenester avsluttes uten at man blir informert.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:50

Hei og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med DNB som bank. Som alle andre banker har vi tjenester og produkter som er prislagt. Her har vi i hovedsak alternativer til de samme tjenestene og produktene som ikke medfører gebyrer, gjerne ved at disse tjenestene er selvbetjente i nettbank eller mobilbank. For å få et bedre overblikk over hvilke gebyrer vi har, er det mulig for kundene våre å ta en titt på prislisten vår: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her er alle prislagte tjenester listet opp. Ved avslutning av tjenester sender vi alltid ut bekreftelse eller varsel på forhånd, slik at våre kunder er informert i god tid. Er du misfornøyd i møte med en kundebehandler oppfordrer vi deg til å sende oss en tilbakemelding på dette fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi ønsker bestandig å forbedre oss for kundene våre, slik at bankhverdagen blir best mulig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Har firmakonto

Omtale av  Bjørn T

Kjeltringer! Dere trenger ikke suge ut penger fra kontoen vår for de minste ting vi ønsker å gjøre som feks å betale en faktura. De fleste andre banker idag tar null og nix for slikt! Har lite positivt å nevne her desverre!

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:53

Hei Bjørn og takk for dine tilbakemeldinger, det setter vi pris på. Ta gjerne en titt over vår prisliste tilknyttet produkter og tjenester for bedriftskunder: https://www.dnb.no/bedrift/priser . Dette vil kunne gi deg en oversikt over hvilke tjenester og produkter som medfører gebyr. Vi oppfordrer deg gjerne å ta kontakt med oss direkte, dersom du er misfornøyd med enkelte tjenester eller produkter. På denne måten kan vi sammen med deg undersøke om vi har alternativer som er mer gunstig for dere, eller om det er tiltak vi kan få gjort for å levere en bedre bankhverdag for bedriftskundene vår. Ha en fin kveld videre. /Stian

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR