Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
146
av 148 innen
bank
19%
anbefaler
DNB Bank

"DNB en dårlig bank ikke konkuransedyktige med dårlige renter,vilkår og kundebehandling"

Omtale om DNB Bank skrevet av Olav for 07.07.2021 04:53

DNB Bank har totalt 620 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"DNB en dårlig bank ikke konkuransedyktige med dårlige renter,vilkår og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB en av de Dyreste og Dårligste bankene i Norge. Ikke konkuransedyktig på renter og pris med elendig kundebehandlig ... DNB er på en måte bankenes Telenor for store og dominerende i markedet arrogante ikke konkuransedyktige på priser,renter.vilkår og service. Det finnes ennå noen få alternativer som gir deg bedre renter og vilkår enn DNB bytt bank nå spar penger ! Har vært kunde i DNB det meste av livet det vil si i flere tiår men NÅ er det slutt ! Har nå byttet ut DNB helt også lønnskonto er flyttet og nytt Debet kort er bestilt i en annen bank. Spare pengene et millionbeløp er flyttet bort fra DNB for lenge siden på grunn av ikke konkuransedyktige renter i DNB. Andre banker har bedre renter og bedre vilkår på sparing. DNB er heller ikke konkuransedyktige på boliglån. DNB er ødeleggende for den frie konkuransen som er svært begrenset i norge da blir det arrogant dyrt og dårlig. DNB har dårlige renter på både innskudd-sparing og lån.

Svar fra DNB Bank
09.07.2021 10:50
Hei Olav, tusen takk for utfyllende tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg.
Bytt.no
"DNB en dårlig bank ikke konkuransedyktige med dårlige renter,vilkår og kundebehandling" skrev Olav om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Olav og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Frustrert 1
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer trofaste kunder"
8 syns denne omtalen er nyttig

Skrev en melding for min gamle mor i hennes nettbank da jeg så hun betalte en idiotisk høy rente, hun har meget god sikkerhet og inntekt men DNB har rett og slett ikke tid til å svare henne. Hvis denne banken ikke gir henne ett svar i løpet av uken så hjelper vi henne å bytte bank. Hvorfor skal Norges største bank lure sine gamle trofaste kunder som aldri maser om noe som helst? Gjelden er ca 20% av verdien på boligen og hun betaler 2,14%

Boring N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vi trekker deg for tinglysing. Når? Det vet du når konto mangler penger. Ingen dekning =overrekk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi rydder opp i økonomien. 3500kr koster det å få lån med sikkerhet i bolig. Skulle tro det var med tinglysing, men nei. Det kommer i tillegg. Ikke at jeg skjønte det slik det var skrevet i kontrakten. 4040kr, takk. Ikke bare er tinglysing ekstra, men det trekkes på måfå uten forvarsel, forfall eller bilag. Ikke ligger det som "betaling til forfall", en dag er det plutselig 540kr mindre på konto. Har du ikke penger på aktuelle konto? Ikke noe problem. De overrekker og tar purring hvis du ikke fanger det opp på 24 timer. Mangler du penger til andre utgifter? To bad, dette skal vi som kunder akseptere. Oi. Klager du? Ønsker du bilag eller skikkelig forfall? Nei, det kan du glemme, det har du ikke krav på. Også skal vi fortelle deg hvor dårlig stell du har på kontoen din fordi du ikke leser tanker, bli grinete når du er frustrert over mangel på varsel, invasjonen av uautorisert trekk og påstå du egentlig er sur fordi du "ikke får det som du vil". Jeg hadde byttet hvis ikke renter var bundet i tre år. Styr unna

Svar fra DNB Bank
09.07.2021 10:50
Hei Boring N! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag
Marius E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Aldri best på noe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt sett en dårlig brukeropplevelse. Aldri best på noe, og veldig kjapp med å endre noe i bankens favør. DNB først, kunden deretter. F.eks: - Sette ned renten på BSU og andre lignende produkter, men avvente med å sette ned boliglånsrenta. Kun etter press fra mediene ble det gjort, flere måneder etter at de satte ned rente på BSU o.l. - Elendig boliglånsrente, og null ønske om å være blant de billigste for sine kunder. - Øke kostnadene ved sparing i passivt forvaltede indeksfond og minske kostnadene for aktivt forvaltede fond. DNB Global indeks går f.eks. fra 0,20% avgift, til 0,40%. Dobbelt så dyrt. Det blir vesentlig dyrere for fond som er utenfor DNB systemet, som f.eks. KLP AksjeGlobal V. Den vil koste 0,18% + DNB sin platformavgift på 0,30%. Dette til tross for at det er bevist gang på gang at passivt forvaltede globale indeksfond er det beste for de fleste forbrukere, og det har blitt mye mer populært. De gjemmer seg bak en regelverksendring, men dette handler først og fremst om at DNB ønsker en større del av kaka fra de som ønsker å spare i indeksfond, samt insentivisere mer kjøp av aktivt forvaltede fond. Se mer her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/enklere-prismodell-fond - "Omstrukturere" BSU Start til å bli BoligSpar Ekstra. Det fine er at de fjerner maksbeløpet på 27500 per år, så du kan sette inn så mye du vil inntil 300000. Det dårlige er at de setter ned renta fra 2,8% til 1,4%. 1,4% rente på noe som er låst til kjøp av bolig, er veldig dårlig. En ting som jeg vil gi DNB litt kred for, er at jeg synes brukergrensesnittet deres i nettbanken er oversiktlig. Chatbotter og måter å få kontakt med DNB på synes jeg er dårlig, men selve oversikten over kontoer, detaljer osv er bra i mine øyne. Kundeservicen jeg har fått har alltid vært bra. Hver gang jeg har ringt så har jeg alltid løst saken min på kort tid. Oppsummert: Dette er en bank som utelukkende tenker på sin egen profitt, og er veldig komfortabel med å være middelmådig/dårlig på de tjenestene de tilbyr. Det er vel fordelen med å være den største banken. Jeg flyttet aksjesparekontoen min til KLP og boliglånet mitt til nybygger.no. Har spart titusenvis av kroner på det allerede :)

Svar fra DNB Bank
30.06.2021 12:52
Hei Marius, tusen takk for utfyllende tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bare lurer?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var i DNB i mange år som sovende kunde helt til jeg våknet og begynte å sammenligne med andre banker. Fikk hakeslepp når jeg fikk se hvor mye mer jeg betalte i gebyrer sammenlignet med andre banker. Gikk da over til SBanken og angrer ikke ett sekund. Det jeg lurer på er hvordan DNB ikke ser eller lurer på hvorfor dem ligger sist på bytt.no og andre undersøkelser over så lang tid....uten å gjøre noe?

Svar fra DNB Bank
30.06.2021 12:52
Hei Bjørn! Takk for tilbakemelding, vi jobber aktivt mot å forbedre oss og våre tjenester for å kunne bli bedre. Vi setter pris på at du legger igjen en anmeldelse, og vi håper at vi potensielt en gang i fremtiden kan komme mer tilbud og tjenester som vil være positive for deg!
DNB Bank har totalt 620 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR