Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 286 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 286 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
16%
Dårlig
16% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 279 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
919
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no

Et gufs fra fortiden

Omtale av  Nyseth H

Ble tvunget over på DNB's nettbank da de tok over Sbanken. Det føles som å gå 14 år tilbake i tid ift grensesnitt og brukervennlighet på DNB's tjenester. En "dinosaur" som DNB burde ikke få lov til å begrense folks tilgang på intiutive og moderne bankløsninger.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:02

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig rådgiving

Omtale av  Christian S

Blei lurt opp i stry av en kunderådgiver når det gjaldt pensjonsparing/investering for noen år tilbake

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:54

Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Hvis det er noe vi kan hjelpe deg med kan du gjerne kontakte vår kundeservice, så håper jeg vi kan rette opp inntrykket du sitter med. /Lisa

Styr unna

Omtale av  Kj

Dnb har kjøpt op Sbanken og har ødelagt banken, appen osv Appen dekker ikke mine behov.. må inn på dnb nettbank for å forsøke å fikse dette Blant annet utenlandsk betaling er ikke mulig Styr unna

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:01

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og det kommer mer :-) Håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Dårlig brukersnitt

Omtale av  Anette

Lite oversiktlig. Hadde to Ask konto men de er nå kun en. Dårlig oppsett på nettbank. Vanskelig å si opp visa kort.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:52

Hei! Er litt usikker på hvilket problem du har med ASK. Gjerne kontakt kundeservice dersom du mener at det er noe som mangler, så kan de hjelpe deg med å sjekke opp i dette. Kundeservice kan også hjelpe deg med å avslutte visakort :-) /Lisa

Den slemmeste Banken

Omtale av  Andree

Det var en gang en bank som var veldig populært. Denne banken het Skandiabanken. Etter hvert bytte banken navn til SBanken. Dette gjorde ikke noe med populariteten. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de likte best så sa de Skandiabanken eller senere SBanken. Lånene var billige, gebyrer hadde de ikke. Fondene var også billige og hadde et stort utvalg. Alle kunder ble behandlet likt og fikk like betingelser. Denne banken var så populært at andre banker var misunnelige. I Oslo var det en stor ond bank. Den er kalt for DnB. Kjent for å være først med å sette opp utlånsrenta og sist med å sette den ned. Masse gebyrer og de har til og med blitt dømt for å ha lurt spare kunder. Har du masse penger hjelper de deg gjerne med å gi deg bedre betingelser enn restene av de vanlige kundene. De vanlige kundene kan betale masse i både renter og gebyrer. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de liker minst var det akkurat denne banken her. I toppetasjen sitter den del folk som såper inn fete bonuser når dem skviser de vanlige kundene for mest mulig penger. Disse like selvsagt ikke at kundene våget å si at de likte DnB like godt som den gode gamle Skandiabanken. Dette ville de gjøre med. "Hva kan vi gjøre sånn at ikke SBanken er alltid den mest likte banken i hele riket?" Så drøftet de hva de kunne gjøre. Noen forslå: "Hva med om vi ikke alltid er først med å heve renta og sist med å sette den ned? Hva om vi slutter å lure sparekunder? Hva om alle får like gode betingelser? Hva om vi har, og bare la meg si det, kundeservice?" Latter oppstår i hele toppetasjen av DnB sitt bygg. Noen spyttet kaffen over bordet andre falt fra stolene sine. Så kom vekterne inn og fjernet mannen fra toppetasjen. Ryktene sier han ble satt til å vaske kundetoaletter. Når dem endelig klarte å snakke igjen uten å bryte ut i latter stakk dem hodene sammen igjen. Så gikk det et lys opp for noen. "Hva om vi, og vær så snill ikke kall vekterne på meg også, kjøper SBanken, tvinger dem til også å øke rentene først og sette den ned sist. Har forskjellsbehandling mellom kunder, øker fondprisene ,og etterhvert så legger vi den ned?" Stor applaus oppstå. Den slemmeste av de alle, administerende direktør selv hoppet på bordet og danset rund. Når den onde banken så gikk ut i mediene og sa at de skulle fjerne SBanken og kundene sa at de ikke ønsket dette sa den slemmeste bankdirektøren: "Kundene må gi oss en sjanse ellers så kan de alltid finne seg en annen bank." Og her er vi i dag. Bedriftskundene ble tvangsinnlemmet i DnB enten de ville eller ikke, barnekontoen tilhører fortiden, Applepay ville ikke DnB har noe av, renta går opp kjappere. Nettbanken er borte og appen er erstattet av en kopi av DnB sin App. Og Fondsparingen er blitt dyrere. Logoen og merkenavnet til SBanken henger i en tyn tråd og kommer til forsvinne om ikke alt for lenge. Og den slemmeste bankdirektøren sitter på kontoret sitt og er kjempefornøyd med seg selv.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:13

Hei! Leit å høre at det er dette du tenker om oss. Du har full valgfrihet på hvilken merkevare du ønsker å bruke, men det vil bare ikke være mulig å bruke produkter og tjenester på tvers av merkevarene (Sbanken og DNB) samtidig. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Lisa

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å planlegge økonomien.

Omtale av  Liv M. B

det trekkes ukjente beløp fra min konto helt vilt å gjerne til tider man har veldig lite penger på konto, satt av til mat!

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:48

Hei! Dersom det trekkes ukjente beløp fra kontoen din må du sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Der kan du også bestille nytt kort. Du kan kontakte kundeservice via innlogget chat eller telefon 91504800, så kan også de hjelpe deg med dette. /Lisa

Dårlig på alle fronter hvis man ikke står i kursiv hos banken

Omtale av  Niels O. D. G

Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.

Svar fra DNB Bank
27.03.2024 09:59

Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar

DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR