Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 300 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 300 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 300 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
120
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 300 verifiserte omtaler på Bytt.no

tlf. problemer

Omtale av  Gunnar T

Hver gang vi ringer DNB spør de om det er første gang jeg ringer, gjelder det samme sak, og masse hva vi kan gjøre , fikk du svar ja eller nei. Så lir vi satt over hvor jeg er nummer 17 i køen. Når de så endelig svarer ber jeg om å bli satt over til betaling utland, ny ventetid på 10-15 minutter. Hvorfor tar det så lang tid før noen svarer, får da til svar at det er mange som ringer i dag. Denne plata har de nå sagt i over 10 år. På tide med en ny plate. Hvorfor har ikke DNB et direkte telefon nummer til betaling utland,,får da til svar, gå inn på ditt og datt.Betaling utland stenger kl. 16:00. Hvorfor?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:38

Hei Gunnar og takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å forbedre oss og ventetid på telefon er noe vi har jobbet ekstra mye med den siste tiden. Det er ansatt mange nye på telefon for at våre kunder skal vente minst mulig når de kontakter oss. Vi opplever den siste tiden at køen er gått ned, men av og til (ved for eksempel feilsituasjoner) kan det gjøre at det blir lang ventetid hvis mange tar kontakt samtidig. Vår talerobot er der blant annet for å gi tips og triks til å løse problemet mens man venter på svar og sette i rett kø (for å unngå å måtte vente lengre). Av og til kan det skje feil og man kan måtte bli satt videre dersom man er kommet til feil avdeling, beklager det. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Vil også nevne at vi tilbyr kundeservice på chat fra 07-23 hver dag. Her er det normalt mindre/ingen kø. Man kan også sende oss en nettbankmelding via Postkassen i nettbanken, så får man normalt svar innen få virkedager. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kan ikke bruke apple pay

Omtale av  Are

DNB sier at apple pay kun kan brukes i noen få butikker. Det er feil, man kan bruke det i de fleste. DNB sier at den letteste betalingsløsningen er kontaktløs betaling, men det er enda lettere å kunne betale med telefonen eller klokka. DNB sier at de ikke kan ha apple pay fordi apple ikke vil åpne opp chipen, men hvorfor skal de være så sta og ikke kunne åpne opp selv. DNB sier at de vil heller vil satse på VIPPS, som funker når man skal sende penger til hverandre, men kan ikke betales i butikker med så da hjelper det ingenting. Er det virkelig så vanskelig å gjøre som kundene vil?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:31

Hei. Vi skjønner at dette kan være frustrerende for de av dere som i dag aktivt bruker tjenesten. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina

Umulig å få kontakt når man ikke får logget inn!

Omtale av  Monica

Kodebrikka mi virker ikke så jeg får ikke logget inn. Er avhengig av den for å få signert div. jobbrelaterte skjemaer. Banken kan ikke kontaktes pr. Mail eller sms. Så umulig å få hjelp hvis man ikke kan sitte timesvis i telefonkø. Noe jeg ikke kan da jeg er på jobb og har kunder! Har hatt samme bank hele livet, men nå vurderer jeg å bytte da dette medfører store problemer for meg.

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 19:26

Hei Monica! Dersom kodebrikken din ikke fungerer og du ikke får logget inn i nettbank for å starte chat eller sende oss nettbankmelding, må du ringe oss for å åpne/bestille ny. Vi har åpent alle dager mellom 07-23. På dagtid kan det være noe kø, men den siste tiden kan vi ikke kjenne oss igjen i å ha hatt timesvis kø. Våre rådgivere jobber så fort de kan med å hjelpe alle som tar kontakt :-) Akkurat nå er det estimert to minutter kø på telefon. Kan også anbefale å laste ned og aktivere BankID appen da den fungerer som elektronisk kodebrikke og kan brukes dersom selve brikken ikke er tilgjengelig. Våre rådgivere hjelper deg gjerne med å sette opp BankID appen hvis du tar kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Nei til Norges verste bank

Omtale av  F. D

Har vært fornøyd Sbanken kunde i over 20 år, helt til Dnb tar over og ødelegger.

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 15:13

Hei! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er noe spesielt du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. /Tonje

Ødelegger sbanken

Omtale av  Frank

Det hagler inn med tilbakemeldinger fra frusterte kunder som har sbanken. Vi mister appel pay etter oppkjøp av dnb. Tregere kundebehandling og tomme svar. Dnb mangler tydeligvis ører og lytter ikke til hva kundene vil ha og trenger. Kommer bare med svada svar. Heldigvis finnes det andre banker som lytter til kundene og tilbyr bedre vilkår og apple pay. Anbefaler alle å bytte bank. Hva er dnb uten kunder? Kan dere kjøre en kundetilfretsundersøkelse slik at dere ser galskapen? Kan dere svare på det?

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 15:27

Hei Frank! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er flere ting du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. Når det kommer til undersøkelser i forbindelse med kundetilfredshet, så er dette noe vi gjennomfører regelmessig. Vi lytter stort sett alltid til kundene våre som gir oss mange gode tilbakemeldinger, men i noen saker må vi holde fast ved et standpunkt vi mener er riktig, som for eksempel i tilfellet med Apple Pay. Når det kommer til Apple Pay har vi forståelse for at det er frustrerende dersom du bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Hallo! Ikke ApplePay i 2023…utrolig

Omtale av  Rhoij

På tide å våkne opp! Nå som dere har tatt over Sbanken forsvinner det faktisk derfra, det er nesten ikke mulig...

Svar fra DNB Bank
30.05.2023 15:15

Hei! Vi skjønner at dette kan være frustrerende for de av dere som i dag aktivt bruker tjenesten. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje

Ikkeeksisterende kundeservice vol.2

Omtale av  Lars

Har tidligere lagt inn omtale grunnet slett kundeservice i en reklamasjonssak, ble på bytt.no oppfordret av Dnb om å prøve igjen. Reklamasjonen gjaldt en fastoverføring jeg tidligere hadde avsluttet høsten 2022 som begynte på mystisk vis å tre i kraft igjen i mars 2023. La merke til at kontoen hadde reservert et trekk på samme fastoverføring som tidligere hadde blitt avsluttet. Reklamerte umiddelbart på overføringen, men Dnb kunne ikke gjøre noe og avsluttet saken. Klagde deretter igjen og nå nekter de å svare. Helt fantastisk! Tenk å bli ghostet av egen bank, så heldig er man som kunde i Dnb.

Svar fra DNB Bank
26.05.2023 12:40

Hei Lars og takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du har en dårlig opplevelse. Slik ønsker vi ikke at det skal være! Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her. Dersom du har spørsmål til hvorfor vi ikke kunne gjøre noe i din sak og ikke har fått svar på eventuell melding du har sendt oss anbefaler jeg å kontakte avdelingen på telefon: 23 02 11 00. /Betina

DNB Bank har 1 300 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR