Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
106
av 106 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"God og rask kundeservice!"

Omtale om DNB Bank skrevet av Anders I for 21.05.2020 10.34

DNB Bank har totalt 396 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Anders I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og rask kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget god erfaring med DnB, fast kontaktperson som kjenner min økonomi godt. Meget lav rente på boliglånet! Ned til 1,4% 25.5.20

Bytt.no
"God og rask kundeservice!" skrev Anders I om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Anders I og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lite velvillighet hos DNB førte til bytte av bank."
6 syns denne omtalen er nyttig

Så mye som har gått galt i dette kundeforholdet at jeg har nå har flyttet boliglånet til danske bank til bedre rente og bedre kundeservice. Bare det faktum ar DNB har tatt bort chatten for boliglån sier sitt om hvor lite villig de er til å forhandle med kunder om boliglånsrente. Der har de en lang vei å gå i forhold til andre mindre banker. Jeg tok kontakt med dnb for 14 dager siden for å lufte tanker om et nytt boligkjøp og finansieringnebevis. Svarer var nedslående. Tanken har alltid vært å selge først for å vite eksakt summen av EK. Det ble derimot ikke godt mottatt av dnb. Damen jeg pratet med på tlf fortalte at det var det dummeste vi kunne gjøre. Man måtte aldri finne på å selge først , da man kunne risikere å ende opp med å leie et par måneder..Videre fortalte hun da om bankens 10% sikkerhetsmargin i forhold til finansiering av ny bolig før eksisterende ble solgt. 10% tilsvarer at halvparten av vår egenkapital ikke kan benyttes til lånesøknad. Hvilket er ok, men da var kunderådgiveren sin idé å ta opp lån med kausjonist. Hvilket ikke er aktuelt. Fortalte at det ikke kom til å bli aktuelt da vi for flere år siden fikk den starhjelpen, men nå har frigjort kausjonist. Dette hadde ikke rådgiver forståelse for og hu var direkte frekk. Pushet veldig på at det var enste mulighet til tross for at jeg sa at det ikke var aktuelt. Så da avsluttet hun med å si at «for deg som er medlem av norsk sykepleierforbund kan det ikke være så vanskelig å jobbe litt ekstra så du får spart opp det du trenger». Ble rett og slett litt matt og svarte at hun med kunnskapen burde vite at man ikke akuratt blir millionær av å jobbe som sykepleier og at det å spare opp den summen vi hadde trengt dersom vi Kjøper før vi har solgt ville tatt veldig lang tid. Mtp at DNB har avtale med norsk sykepleierforbund så syns jeg holdningen og forståelsen fra kunderådgiver var sjokkerende liten. Tåpelig kommentar som toppet seg. Har derfor med glede byttet bank fra DNB til Danske bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Relativt dyr boliglånsrente sammenlignet med andre banker."
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig løsning på ny mobilbanktjeneste. Den gamle var mye bedre. Relativt dårlig rente på boliglån. Lite fleksibel bank og lite løsningsorienterte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra bank!"

Mye oppgulp på denne siden om DNB. Har brukt banken i over 20 år og er storveis fornøyd. Best på digitale løsninger samtidig som de holder på gamle tjenester som brevgiro for de eldre i samfunnet. Stolt av banken min!

Frederik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ba om refinansiering og ønsket å beholde min med-lånetaker for beste mulig rente, da dette betydde mindre risiko for banken. Banken nektet meg å ha medlånetaker, og siden jeg ikke fikk beholde medlånetaker fikk jeg heller ikke refinansiere fordi lønnen min var for lav. Videre så ble det i korrespondansen sendt konfidensiell informasjon til en vilt fremmed navnbror. Påpekte feilen til kundebehandleren. Hun offeret ikke en gang en beklagelse, men ignorerte det komplett.

DNB Bank har totalt 396 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR