Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Ibrahim

Nesten umulig å få tak i kundeservice, 65 min ventetid telefonkø. Ingen hjelp og ingen svar på spørmålet.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice? Helst ikke

Omtale av  Kalle

Nå har de ikke åpent på kundeservice (chat) for spørsmål om kredittkort. Og de tilbyr ikke e-post som en kontaktflate mot dem. Helt utrolig.

Rett og slett trist

Omtale av  Tuva S. E

Ringte DNB kundeservice og fikk snakket med en bergenser med navn (anonymisert). Han ville ikke oppgi etternavn, med god grunn. Jeg ringte fordi jeg prøvde å hjelpe min bestemor med å opprette bankid på mobil og fikk feilmelding hver gang vi trykket. Til svar fikk jeg spørsmål om hun hadde behov for bankid på mobil og når jeg svarte ja sa han at det var dumt, fordi da burde hun klare å ordne det selv. Når jeg sa i fra om at det ikke var greit å si ble han tydelig sinna og kjeftet meg opp og ned om at det ikke var lov å ringe fra mitt nummer hvis jeg skal hjelpe noen andre med sin bankid. Det er helt greit, men da kunne han sagt det først og avsluttet samtalen der. Bestemor ble skikkelig lei seg.

Vært kunde der siden ungdomsår, men verre behandling i en vanskelig situasjon har jeg ikke opplevd.

Omtale av  Chris

Jeg forklarte situasjonen min til vedkomne ansatte hunnkjønn. Selv om jeg vært kunde, hatt konto i posten/dnb over 30 år, betydde det null og niks. Hadde bankkort fra før, men trengte et kort med bilde på. Det var utstedt, og sendt til meg på èn adresse, fra harstad-filialen, men sendt i retur(et par omstendigheter) så tilbake i Tromsø og deres filial der. Nei da går det plutselig ikke. Ikke bare det, de lyver meg rett fjeset 2 ganger, og kan ikke forståes på annen måte enn at jeg ikke er ønsket som kunde.

Gode grunner til å bytte bank

Omtale av  Johan

Hjelper ikke sine kunder, sorgens bank. Banken er kun for de rike. Kun en snobbete foretningsbank. Forstår godt at folk bytter fra denne banken.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Middels fornøyd

Omtale av  Ingar J

Sen til rentenedsettelse, dyrt å ta ut penger, bruke visa.

Profitterer på korona og nasjonal unntakstilstand. Meler egen kake. Tilbakeholdelse av informasjon

Omtale av  Maren T

DNB har ved flere anledninger sagt at de skal matche den renten vi kunne ha fått i Danske Bank (som har avtale med Akademikerne Pluss). Hver gang det skjer en renteendring, enten opp eller ned, får vi en rente som ikke lenger matcher. Da er vi nødt til å ringe opp, og på nytt gå igjennom den samme storyen. Det er ganske frustrerende og vitner om at kundeservice ikke dokumenterer noen form for dialog med sine kunder. Det er også tungtvint for oss å gang på gang måtte forklare at vi tidligere har blitt lovt at DNB skal matche det vi hadde fått i Danske. Under forrige renteendring (korona) måtte vi igjen ringe DNB da vi kun fikk 2.14% (44bp nedgang). Renten vår ble da satt ned fra 2.14% til 1.8%, fremdeles høyere enn Danske. Da fikk vi beskjed om at de ikke kunne gjøre noe mer, noe som åpenbart er svada. Vi ønsket også å få fastrentetilbud, men her hadde de ingen interesse å matche Akademikerne - nei, det gjaldt jo kun flytende rente fordi "fast rente er fast". Veldig lite faglig argumentasjon her, ei heller gav det noe snev av fornuft. Mitt inntrykk er at DNB kun er opptatt av sin egen rentemargin, altså optimere differansen av den renten de får fra Norges Bank og den som de prissetter til sine kunder via banklån, o.a. Det tok flere dager før DNB satt ned renten etter Norges Banks reduksjon, de smykket seg mao med mange dagers veldig høy rentemargin og rett og slett profitterte grovt på denne nasjonale og globale unntakstilstanden. I Norge og verden globalt snakkes det om dugnader. Det snakkes om at alle må bidra. Om solidaritet, medmennskelig og omtenksomhet. DNB, derimot, tenker kun butikk og økonomi. De velger å profittere på situasjonen og tar seg god tid til å redusere renten. I tillegg reduserer de renten lite over blant hele sin kundemasse. Vi har en veldig lav gjeldsandel og har en rikelig økonomi og således betjeningsevne som burde plassere oss i det laveste siktet hva gjelder et risikoperspektiv for betjening av lån. Det fremstår derfor som ganske overraske at vi i starten ikke fikk hele 0.85% reduksjon (men kun HALVPARTEN! - 0.44%). Det får meg til å tenke at de trolig gjør dette med de fleste - setter ned renten kun litt for å opprettholde sin relativt gode rentemargin pga Norges Banks lave rente og dermed skummer fløten og meler egen kake - profitterer på unntakstilstanden. Det er nok mange der ute som ikke vet at de kunne fått en bedre deal, både i DNB eller ved konkurrerende banker. Det er nok også mange som ikke orker å ta fighten lenger, fordi det er tungrodd å sitte 2t i telefonkø. Det er heller ikke mulig å forhandle eller få ned renten via Boliglånschat - den har nemlig DNB tatt ned, og ber folk ringe inn i stedet. DNB vet nok trolig her at de fleste vil gi opp etter å sittet 1-2t i telefonkø, så nok en gang kommer de seirende ut.

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR