Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
JBF Sparebank
3.3
78 verifiserte omtaler

JBF Sparebank omtaler og erfaringer

Ingen trend

JBF Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
78 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#11
Utmerket
JBF Sparebank er rangert
#11 av 118 dagligbanker
59%
Bra
59% anbefaler JBF Sparebank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 78 omtaler om JBF Sparebank

FILTRER OMTALER
32
13
8
12
13
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om JBF Sparebank
JBF Sparebank har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no

høye gebyrer og redusert kundeservice

Omtale av  Bjørg

Min erfaring med kundeservice hos JBF har inntil nylig vært god. Nå svarer de ikke med navn på meldinger lenger og de svarer ikke nødvendigvis på det man etterspør. I tillegg har de begynt å ta høye gebyrer for det å kunne ruke banken på normal måte. De har også gebyr for innbetaling av lån månedlig, men også for ekstra innbetaling man ikke selv kan administrere. Jeg vurderer nå å bytte bank

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med JBF Sparebank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Under middelmådig

Omtale av  Even

Nettbank-appen har blitt verre og verre over tid, tregere, mindre oversiktlig og en gang i uken får du ikke logget på Opprette aksje-, eller fondskontoer o.l. er umulig, lettere hos Sbanken. Kundeservice kunne heller ikke hjelpe, og lovte at jeg skulle bli oppringt for hjelp senere - det har nå gått fire uker. Ventet da 25 min i kø, og samtalen ble midtveis lagt på av konsulent, jeg ble ikke ringt opp igjen, og måtte vente nye 25 min i kø? Høyere rente enn flere banker. Ikke helt overbegeistret dessverre

Flotte hjemmesider, men en ting liker jeg ikke.

Omtale av  Morten

Etter å ha fylt ut alle felter for en betaling korrekt, kommer det bare opp en delvis utfyllt betalingsskjema i stedet for en bekreftelse om at betalingen er korrekt og registrert. Dette virker forvirrende.

Altfor dyrt! høy rente, og høye gebyrer

Omtale av  Kristian

JBF mister nå en kunde-, med kundeforhold siden 2007. Oppdaget nettopp at jeg har hatt en effektiv rente nå på 5,2, der konkurrende banker tilbyr et sted mellom 4,2-4,7. Jeg hadde forventet at de passet bedre på kundene sine. I tillegg tar de flere tusen kroner i etableringsgebyrer, termingebyrer osv. Tiltross for hyggelige kunderådgivere, går ikke dette lenger. Tapt nok penger på denne lojaliteten nå.

JBF, er best, vært kunde siden 1988.

Omtale av  Eirik M

Utrolig service både bank og forsikring, lang tlf kø i bank og tragisk musikk kan avsluttes med «tilbakering», og det går kjapt👍 Totalt sett er min opplevelse den aller beste…

Svar fra JBF Sparebank
02.06.2023 09:56

Hei! Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ny app

Omtale av  Hans O. K

Jeg er ikke fornøyd med den nye appen - nettsiden, den gamle appen og nettsiden var mye enklere. Vanskelig med godkjenning av flere efakturaer med bruk av brikke bare en gang.

Svar fra JBF Sparebank
26.05.2023 10:06

Hei Hans! Takk for din tilbakemelding. Synd å høre at den nye mobilappen vår ikke faller i smak. Vi håper du vil gi den litt tid, for den er hele tiden under utvikling for at vi kan gjøre den bedre. Utviklerne våre vil alltid ha tilbakemeldinger, så gjerne bruk tilbakemeldingsfunksjonen i appen - den finner du helt nederst når du er logget inn i mobilbanken. Da kan du tipse de om å forbedre godkjenning av flere fakturaer samtidig. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF

Ny nettbankløsning - dårligere funksjonalitet og dårlig informasjon

Omtale av  Per

For ikke lenge siden innførte JBF Bank (og Eika gruppen?) ny nettbank løsning. Den vi har hatt noen år har vi vært svært godt fornøyd med og vi var godt vant med etter hvert. Oversiktelig og grei å bruke. Så får vi ny løsning uten at det var særlig klart kommunisert til (eller ikke minst kommunisert fra) kunden hva som var problemet med den gamle. En god del penger koster også slike nye versjoner av dataprogram - som vi kunder naturligvis indirekte betaler en stor del av. Data leverandører vil alltid prøve å selge inn at "man trenger en ny løsning". Det er delvis det de lever av. IKT avdelinger i virksomhet syns ofte det er stas. Men hvor mye er brukerne involvert og spurt. Det er også en betydelig tidskostnad en påfører brukere i å måtte bruke tid på nye vaner og ny systemforståelse - i tillegg til ergrelse og tapt kundetillit fordi brukerne ikke skjønner vitsen.

JBF Sparebank har 78 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til JBF Sparebank mener

JBF Sparebank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR