Etter at nettbanken ble oppdatert har jeg hatt masse problemer. Siden har vært veldig treg til å laste hvis den klarer og åpnes i det hele tatt. Masse feilmeldinger og problemer med å betale regninger. Problemer med å få opp saldo og en generelt uoversiktelig side. Hadde ingen av disse problemene med den gamle nettbanken før oppdateringen. Forhåpentligvis får Nordea fikset dette snarlig for det begynner å bli veldig irriterende.

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Mortagon og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Det triste med Nordea er at all service har som godt forsvunnet. Før kunne jeg ringe til min lokale faste rådgiver, og alt ble ordet ofte i løpet av samtalen. Nå kan du ikke ringe lokalt lenger, men havner der det er ledig kapasitet, som ofte tar fort en halv time med venting i telefonen. når du endelig kommer igjennom så er det feil avdeling og så må du begynne på nytt. Kommer til å flytte bank når fast rente tiden min er over, noe som er det eneste positive jeg for tiden kommer på jeg har med Nordea, men det hadde jeg jo fått i alle andre banker også.

Skulle opprinnelig bruke Nordea som min hovedbank, siden jeg har lån der, men det har endt i at jeg har beholdt lånet og bruker en annen dagligbank. Nettbanken deres koster 300 kroner i året og det er mange kostnader knyttet til kortbruk, spesielt kontanter. Har inntrykk av at banken ikke verdsetter kontantkunder like mye som kortkunder. Har fått spørsmål fra kundebehandlere om "hva jeg skal bruke kontanter på i 2022", noe jeg synes er irrelevant at de spør om. Nordea har heller ikke avtale om kontanttjenester i butikk, og ellers høye gebyrer på uttak i minibank, selv på sine egne automater. De fremmer en personlig bank, og det er jeg tilhenger av. Samtidig håper jeg at de kan redusere alle gebyrer og påslag, og tilby et produkt med et årsgebyr på kort. Mer som flere av de nye appbaserte bankene.

Har Nordea VISA debet kort men får ikke brukt dette i betalingsterminaler. En tilsendt kode kan ikke brukes. Har ikke brukt kortet som betaling i kjøpesenter etc. på lenge. Kan jeg få tilsendt ny kode? Får ingen respons på meldinger til banken. Gi beskjed hvis jeg bruker for mye av deres tid for service. Jeg kan bytte bank!

Lån kan vi ordne digitalt og få på dagen. Men å få ordna en konto med betalingskort til barnet, som allerede er kunde, det er tydeligvis kjempe vanskelig. Etter 3 ganga kontakt via kundeservice ( og småfuglene vite kor lang ventetid hver gang) og 2 ganger inn å signere digitalt på avtaler, både for mor og far. Så har barnet no fått en konto og et kort, men koda mangla. Svært vanskelig å få den, fordi barnet ikkje skal ha nettbank eller mobilbank sjølv enda. Sist eg hadde kontakt med kundeservice, vart eg lovd å få kode tilgjengelig på min egen mobilbank etter 1-2 daga. No 10 dager seinere, er det forsatt ikkje skjedd. Og i dag, etter 40min med venting så vart kontakta med kundeservice bare brutt før eg hadde fått komt igjennom. Og hver gang eg har hatt kontakt, så har eg blitt lovd at no skal alt bli ordna... skjer ikkje! No er eg lei og gutten kjempeskuffa. Så fort bindingstida vi har på lån går ut. Also i løpet av neste år, så bytter vi Bank! Dette er bare ikkje holdbart å skulle ha et kundeforhold til.
