Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
114
av 116 innen
dagligbank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Kan ikke kommunisere med denne banken. Vurderer å skifte bank!"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Helge Ø for 22.09.2022 10:58

Nordea Bank har totalt 291 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Helge Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke kommunisere med denne banken. Vurderer å skifte bank!"

Har Nordea VISA debet kort men får ikke brukt dette i betalingsterminaler. En tilsendt kode kan ikke brukes. Har ikke brukt kortet som betaling i kjøpesenter etc. på lenge. Kan jeg få tilsendt ny kode? Får ingen respons på meldinger til banken. Gi beskjed hvis jeg bruker for mye av deres tid for service. Jeg kan bytte bank!

Svar fra Nordea Bank
27.09.2022 08:38
Hei Helge. Jeg kan dessverre ikke bistå deg med ditt kort eller kundeforhold via bytt.no, da jeg ikke har noen mulighet til å sjekke ditt kundeforhold. Vi skal selvsagt hjelpe deg med kortet ditt men er da avhengige av at du kontakter vår kundeservice direkte enten på telefon 232 06001 eller via chat i nettbanken din så skal vi nok få ordnet dette raskt. Vår kundeservice er åpen til kl 21:00 man-fre og vi er her også i helgene. Kontakt oss direkte så skal vi undersøke ditt kort direkte. /Cathrine
Bytt.no
"Kan ikke kommunisere med denne banken. Vurderer å skifte bank!" skrev Helge Ø om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Helge Ø og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Lån kan vi ordne digitalt og få på dagen. Men å få ordna en konto med betalingskort til barnet, som allerede er kunde, det er tydeligvis kjempe vanskelig. Etter 3 ganga kontakt via kundeservice ( og småfuglene vite kor lang ventetid hver gang) og 2 ganger inn å signere digitalt på avtaler, både for mor og far. Så har barnet no fått en konto og et kort, men koda mangla. Svært vanskelig å få den, fordi barnet ikkje skal ha nettbank eller mobilbank sjølv enda. Sist eg hadde kontakt med kundeservice, vart eg lovd å få kode tilgjengelig på min egen mobilbank etter 1-2 daga. No 10 dager seinere, er det forsatt ikkje skjedd. Og i dag, etter 40min med venting så vart kontakta med kundeservice bare brutt før eg hadde fått komt igjennom. Og hver gang eg har hatt kontakt, så har eg blitt lovd at no skal alt bli ordna... skjer ikkje! No er eg lei og gutten kjempeskuffa. Så fort bindingstida vi har på lån går ut. Also i løpet av neste år, så bytter vi Bank! Dette er bare ikkje holdbart å skulle ha et kundeforhold til.

Svar fra Nordea Bank
27.09.2022 08:38
Hei Muttern. Her vanker det nok en god del misforståelser i flere samtaler eller dårlig forklaring fra vår side og det er meget beklagelig. Jeg skal forsøke å forklare deg dette slik at det blir helt klart hvordan dere skal gå frem for å enklest få tilgang til koden til kortet til din sønn. Du som forelder har ikke tilgang til barns kort eller pin kode i din egen nettbank og dette er heller ikke mulig å få. Det som da er muligheten er at barnet selv får egen mobilbank app slik at barnet selv kan finne sin kode i egen mobil/nettbank. Om det da ikke er er et alternativ (at barnet selv skal få tilgang) er det 2 muligheter for deg som forelder. 1. Du kan få tilsendt koder hvor du oppretter en ekstra bruker på barnet i din egen Nordea ID app hvor du deretter logger inn på barnets bruker i egen mobilbank, ikke din egen. 2. Vi kan sende pin koden pr post. Dette gjøres i liten grad nå ettersom den kan finnes i mobiobank app og nettbank. Veldig leit at du har opplevd at dette har tatt så lang tid for dette kunne vært løst på 5 min via telefon med oss og veiledning trinn for trinn til du hadde fått laget en bruker på din sønn via egen Nordea ID app. Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi jobber på spreng alle sammen på kundeservice med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. På generelt grunnlag kan jeg si at pågangen til kundeservice som regel er aller størst på dagtid mellom 08:00-16:00. Det kan derfor lønne seg å kontakte oss senere på ettermiddag eller kveld. Du kan og kontakte oss via chat i nettbanken hvor ventetiden og normalt er kortere. Jeg håper du vil gi oss en sjanse til slik at vi kan rette opp det dette og hjelpe dere å løse dette på best mulig måte. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utrygt oppgjør"

Benyttet trygt oppgjør som tilbys av Nordea. Når vi skulle signere/sende inn - var signér knappen grået ut og vi endte opp med å IKKE fullføre salget. Dette var på en søndag og kundeservice for trygt oppgjør er KUN åpent per overbelastet telefon hverdager frem til kl. 16. Svarer ikke på mail. Dersom dere skal tilby en slik løsning må dere dobbel og trippelkontrollere at alt fungerer, samt ha tilgjengelig kundeservice også i helger. Unngå denne løsningen - neste gang blir det Finn.no sin egen løsning.

Svar fra Nordea Bank
21.09.2022 07:58
Hei, Jeg hører du ikke har hatt en god opplevelse med Trygt oppgjør, og det er veldig leit å høre at du ikke fikk fullført salget. Dersom det var helgen 16-18 september du forsøkte å signere skyldtes denne feilen at e-signeringsløsningen var nede på grunn av vedlikehold mellom fredags kveld og mandags morgen. Det var derfor kun papirsignering som var mulig denne helgen. Det skal ha vært et varsel på vår hjemmeside angående vedlikeholds-arbeidet, men jeg skjønner denne informasjonen burde fremkomme mer tydelig. Jeg beklager ulempene dette medførte og jeg setter stor pris på din tilbakemelding. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kunderservice fra Nordea!"

Går inn på CHAT-tjenesten og ber om menneske, og får "ventetid på over 15 minutter". SÅ LOGGES MAN AUTOMATISK UT ETTER 5 MINUTTER!! Da er det bare å begynne på nytt og det samme skjer igjen....og igjen... Med andre ord umulig å bruke. Prøver å ringe kundeservice 23206001: Ventetid 62minutter. Jeg sier opp ALT som har med NORDEA å gjøre så fort jeg har ordnet opp i det jeg må. Men det er vel det alle kunder vil, og derfor er NORDEA så elendig på å hjelpe til - for å beholde gisler så lenge som mulig. Vemmelig hilsen FU. (Står for hr. FixUp eller hr. FuckyoU alt ettersom..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å komme i kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pkt.1 Når en skal kontakte banken er det alltid lang ventetid, chat fungerer ikke så lenge det er en robot som skal svare. Dere bør gjøre noe med dette, ha noen som svarer i chat som er mennesker i åpningstiden og når en er fast kunde, såkalt premiumkunde bør det være enklere å komme kontakt. Pkt.2 Ett samarbeid mellom Nordea Finans og Nordea burde gjøre det mulig å ha full oversikt i 1 app, men ser av andre innlegg at dette foreløpig ikke lar seg gjøre?

Svar fra Nordea Bank
08.09.2022 08:37
Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi på kundeservice jobber på spreng med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss, men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. Per dags dato er det ikke noe samarbeid mellom Nordea Bank og Nordea Finans, men vi jobber med forbedringer og løsninger for å få dette til.
Nordea Bank har totalt 291 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR