Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
115
av 117 innen
dagligbank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Servicen har forsvunnet"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Helge H for 11.10.2022 13:57

Nordea Bank har totalt 305 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Servicen har forsvunnet"

Det triste med Nordea er at all service har som godt forsvunnet. Før kunne jeg ringe til min lokale faste rådgiver, og alt ble ordet ofte i løpet av samtalen. Nå kan du ikke ringe lokalt lenger, men havner der det er ledig kapasitet, som ofte tar fort en halv time med venting i telefonen. når du endelig kommer igjennom så er det feil avdeling og så må du begynne på nytt. Kommer til å flytte bank når fast rente tiden min er over, noe som er det eneste positive jeg for tiden kommer på jeg har med Nordea, men det hadde jeg jo fått i alle andre banker også.

Svar fra Nordea Bank
12.10.2022 07:35
Hei Helge H. Det er synd å høre at du ikke føler deg i vare tatt hos oss, det er selvsagt ikke noe vi ønsker. Det har de siste årene blitt gjort flere endring, noe som påvirker våre kunder i ulik grad og med ulik respons. Vår kundeservice skal kunne hjelpe med mye, men noe må via andre avdelinger som de da gjerne kan sette deg i kontakt/over til. Det er trist å høre at du ønsker å bytte bank og håper selvsagt at du vil gi oss flere sjanser. /Nordea
Bytt.no
"Servicen har forsvunnet" skrev Helge H om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Helge H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kontantkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyr bank med flere skjulte kostnader"

Skulle opprinnelig bruke Nordea som min hovedbank, siden jeg har lån der, men det har endt i at jeg har beholdt lånet og bruker en annen dagligbank. Nettbanken deres koster 300 kroner i året og det er mange kostnader knyttet til kortbruk, spesielt kontanter. Har inntrykk av at banken ikke verdsetter kontantkunder like mye som kortkunder. Har fått spørsmål fra kundebehandlere om "hva jeg skal bruke kontanter på i 2022", noe jeg synes er irrelevant at de spør om. Nordea har heller ikke avtale om kontanttjenester i butikk, og ellers høye gebyrer på uttak i minibank, selv på sine egne automater. De fremmer en personlig bank, og det er jeg tilhenger av. Samtidig håper jeg at de kan redusere alle gebyrer og påslag, og tilby et produkt med et årsgebyr på kort. Mer som flere av de nye appbaserte bankene.

Svar fra Nordea Bank
11.10.2022 09:45
Hei! 😊 Først vil jeg bare takke for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi stor pris på. Det er derimot leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, og at du opplever at vi opererer med skjulte kostnader. Vi forsøker å være så åpne som mulig med alle kostnadene våre, slik at du som kunde ikke skal få noen negative overraskelser. Derfor må jeg bare presisere at det ikke er selve nettbanken som koster 300KR/år (25KR/mnden), men Dagligbankpakken vår. Her er tilgang til brukskontoer, nett- og mobilbank og ett Visakort inkludert. Du kan med andre ord ha så mange kontoer du måtte ønske, benytte deg av både nett- og mobilbanken og ha ett Visakort tilknyttet en av kontoene - kostnaden er 25KR/mnden. Ønsker du flere Visakort, koster det 25KR/mnden pr. ekstra kort, på samme måte som tidligere. Kontantuttak i minibank koster 10KR, uavhengig av du benytter våre minibanker, eller fra andre banker. Enn så lenge er vi ikke med i samarbeidet med kontanttjenester i butikk, men en gladnyhet jeg kan dele er at dette veldig snart er på plass 🥳 Jeg forstår at du allerede har byttet bank for dine dagligbank-tjenester, men vit at du alltid er hjertelig velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt 😊 /Lasse
Helge Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke kommunisere med denne banken. Vurderer å skifte bank!"

Har Nordea VISA debet kort men får ikke brukt dette i betalingsterminaler. En tilsendt kode kan ikke brukes. Har ikke brukt kortet som betaling i kjøpesenter etc. på lenge. Kan jeg få tilsendt ny kode? Får ingen respons på meldinger til banken. Gi beskjed hvis jeg bruker for mye av deres tid for service. Jeg kan bytte bank!

Svar fra Nordea Bank
27.09.2022 08:38
Hei Helge. Jeg kan dessverre ikke bistå deg med ditt kort eller kundeforhold via bytt.no, da jeg ikke har noen mulighet til å sjekke ditt kundeforhold. Vi skal selvsagt hjelpe deg med kortet ditt men er da avhengige av at du kontakter vår kundeservice direkte enten på telefon 232 06001 eller via chat i nettbanken din så skal vi nok få ordnet dette raskt. Vår kundeservice er åpen til kl 21:00 man-fre og vi er her også i helgene. Kontakt oss direkte så skal vi undersøke ditt kort direkte. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Lån kan vi ordne digitalt og få på dagen. Men å få ordna en konto med betalingskort til barnet, som allerede er kunde, det er tydeligvis kjempe vanskelig. Etter 3 ganga kontakt via kundeservice ( og småfuglene vite kor lang ventetid hver gang) og 2 ganger inn å signere digitalt på avtaler, både for mor og far. Så har barnet no fått en konto og et kort, men koda mangla. Svært vanskelig å få den, fordi barnet ikkje skal ha nettbank eller mobilbank sjølv enda. Sist eg hadde kontakt med kundeservice, vart eg lovd å få kode tilgjengelig på min egen mobilbank etter 1-2 daga. No 10 dager seinere, er det forsatt ikkje skjedd. Og i dag, etter 40min med venting så vart kontakta med kundeservice bare brutt før eg hadde fått komt igjennom. Og hver gang eg har hatt kontakt, så har eg blitt lovd at no skal alt bli ordna... skjer ikkje! No er eg lei og gutten kjempeskuffa. Så fort bindingstida vi har på lån går ut. Also i løpet av neste år, så bytter vi Bank! Dette er bare ikkje holdbart å skulle ha et kundeforhold til.

Svar fra Nordea Bank
27.09.2022 08:38
Hei Muttern. Her vanker det nok en god del misforståelser i flere samtaler eller dårlig forklaring fra vår side og det er meget beklagelig. Jeg skal forsøke å forklare deg dette slik at det blir helt klart hvordan dere skal gå frem for å enklest få tilgang til koden til kortet til din sønn. Du som forelder har ikke tilgang til barns kort eller pin kode i din egen nettbank og dette er heller ikke mulig å få. Det som da er muligheten er at barnet selv får egen mobilbank app slik at barnet selv kan finne sin kode i egen mobil/nettbank. Om det da ikke er er et alternativ (at barnet selv skal få tilgang) er det 2 muligheter for deg som forelder. 1. Du kan få tilsendt koder hvor du oppretter en ekstra bruker på barnet i din egen Nordea ID app hvor du deretter logger inn på barnets bruker i egen mobilbank, ikke din egen. 2. Vi kan sende pin koden pr post. Dette gjøres i liten grad nå ettersom den kan finnes i mobiobank app og nettbank. Veldig leit at du har opplevd at dette har tatt så lang tid for dette kunne vært løst på 5 min via telefon med oss og veiledning trinn for trinn til du hadde fått laget en bruker på din sønn via egen Nordea ID app. Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi jobber på spreng alle sammen på kundeservice med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. På generelt grunnlag kan jeg si at pågangen til kundeservice som regel er aller størst på dagtid mellom 08:00-16:00. Det kan derfor lønne seg å kontakte oss senere på ettermiddag eller kveld. Du kan og kontakte oss via chat i nettbanken hvor ventetiden og normalt er kortere. Jeg håper du vil gi oss en sjanse til slik at vi kan rette opp det dette og hjelpe dere å løse dette på best mulig måte. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utrygt oppgjør"

Benyttet trygt oppgjør som tilbys av Nordea. Når vi skulle signere/sende inn - var signér knappen grået ut og vi endte opp med å IKKE fullføre salget. Dette var på en søndag og kundeservice for trygt oppgjør er KUN åpent per overbelastet telefon hverdager frem til kl. 16. Svarer ikke på mail. Dersom dere skal tilby en slik løsning må dere dobbel og trippelkontrollere at alt fungerer, samt ha tilgjengelig kundeservice også i helger. Unngå denne løsningen - neste gang blir det Finn.no sin egen løsning.

Svar fra Nordea Bank
21.09.2022 07:58
Hei, Jeg hører du ikke har hatt en god opplevelse med Trygt oppgjør, og det er veldig leit å høre at du ikke fikk fullført salget. Dersom det var helgen 16-18 september du forsøkte å signere skyldtes denne feilen at e-signeringsløsningen var nede på grunn av vedlikehold mellom fredags kveld og mandags morgen. Det var derfor kun papirsignering som var mulig denne helgen. Det skal ha vært et varsel på vår hjemmeside angående vedlikeholds-arbeidet, men jeg skjønner denne informasjonen burde fremkomme mer tydelig. Jeg beklager ulempene dette medførte og jeg setter stor pris på din tilbakemelding. Mvh Nordea
Nordea Bank har totalt 305 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR