Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr langt unna

Omtale av  B

Kaster ut kundene sine fra BankID uten gyldig grunn. Så må an selvfølgelig møte opp i en filial på andre siden av byen….

Svar fra Nordea Bank
08.02.2024 13:12

Hei! Takk for din omtale. Dersom en BankID-avtale er oppsagt så kan vi dessverre ikke fornye denne uten å ha gyldig legitimasjon av våre kunder. Dette kan kun ordnes ved fysisk scanning av passet/ID-kortet, så beklager så mye for ulempene dette kan medføre. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sperret konto

Omtale av  Marcel M

Etter flere år i Norge flyttet jeg tilbake til Tyskland. Så langt har alt gått bra. Nå har Bankid på mobil blitt sperret. Nå kan du visstnok bruke det hvis du har norsk bostedsadresse. Det betyr at jeg ikke har tilgang til kontoen min. Heller ikke tilgang til offentlige institusjoner. Jeg er en fordelskunde, men som du ser er det verdiløst. Hvis du er ute etter en seriøs og kundevennlig bank, ikke velg Nordea.

Svar fra Nordea Bank
07.02.2024 13:44

Hei Marcel, og takk for din omtale. Det er riktig at man må ha en folkeregistrert adresse i Norge for å kunne fortsette å bruke BankID. Når en BankID-avtale utløper og man ikke bor i Norge lenger, vil denne avtalen dessverre ikke være mulig å fornye. Det vi kan ordne da er Nettbank uten BankID, slik du kan logge inn i Nettbanken og få oversikt over dine kontoer. Jeg skjønner at dette kan være frustrerende og beklager så mye for ulempene dette medfører. /Andrine

Norges verste bank.

Omtale av  Ingrid

Valgte Nordea pga god rente i forbindelse med fagforening. Det var det ikke verdt. I Nordea så dropper de betalinger som ligger inne, uten å si ifra. Så får man purregebyr når regningene ikke er betalt… I starten måtte jeg ringe de for å få satt opp avtalegiro, for det gikk ikke an i nettbanken. I 2022! Hvis man sletter et fast oppdrag, kan det være det blir trukket likevel, for det er helt enorm forsinkelse i nett/mobilbanken. Har man da gjort noe annet med pengene, får man overtrekk på konto. Faste oppdrag kan ikke redigeres, man må slette og legge inn alt på nytt. Hvilken dato fast oppdrag utføres på virker det som Nordea bestemmer ved å kaste dart på en kalender. Hadde et fast trekk på lønningsdag 25., som en måned plutselig var satt opp til 29. - selv om den 25. var en helt vanlig torsdag (altså ingen røde dager involvert). Da var det ikke så kult å ha fast trekk fra felleskonto den 26… Man må sende inn et skjema for å åpne en sparekonto, så får du en iløpet av noen virkedager. Hos andre banker får man det ved å trykke på en knapp. Dette er bare det jeg kommer på i farta. Alle møter med Nordea har vært preget av dårlige tekniske løsninger og trege systemer. I det hele tatt en lite fleksibel bank, som ikke engang oppfyller minstekravet til en bank - som jeg tenker er å kunne utføre transaksjonene man har lagt inn, eller gi beskjed om noe har gått galt. Tviler på at du finner en verre bank i Norge i dag. Jeg var tidligere kunde hos DNB, og med unntak av de var litt dyre har jeg aldri vært borti liknende problemer som vi har møtt hos Nordea. Nå bytter vi til Bulder, i håp om å få en bank som opererer i det 21. århundre. Skal sannelig ikke mye til for å være mer fornøyd enn med Nordea.

Svar fra Nordea Bank
06.02.2024 10:25

Hei Ingrid, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil starte med en beklagelse av opplevelsen du har av oss, dette er virkelig ikke noe vi ønsker å være bekjent med. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av måten betalinger fungerer hos oss. Betalinger som ligger til forfall, enten gjennom Avtalegiro eller eFaktura, trekkes fra konto på angitt forfallsdato - gitt at det er dekning for fakturabeløpet. Slettes et fast oppdrag vil også kommende overføring/ betaling slettes, skulle en overføring "henge igjen" vil den avvises om det ikke er dekning, en konto overtrekkes ikke av den grunn. Hva gjelder Avtalegiro og opprettelse av helt ny avtale må en per i dag betale en faktura før forslaget opprettes i Nettbanken. Vi erkjenner at denne løsningen ikke er god nok og vi jobber med å på plass en bedre tjeneste i Nettbanken vår. Funksjonen for opprettelse av konto er heldigvis forbedret der alle kontotyper nå enkelt kan åpnes under fanen "Tjenester" i både Nett- og Mobilbank. Tilbakemeldingene dine tas naturligvis med videre hos oss for å forbedre våre produkter og tjenester. Jeg vil benytte anledningen til å takke deg for kundeforholdet og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. /Steffen

Nordea er min bank.

Omtale av  Per Ø

Vi har alltid fått hjelp av Nordea og vi har lokale rådgivere.

Svar fra Nordea Bank
22.01.2024 10:54

Hei Per Ø, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding. Fornøyde kunder setter vi veldig stor pris på! /Steffen

Nett/mobil bank

Omtale av  Morten

Jeg var tidligere kunde når det var Gjensidige og Nordea Direct. Byttet til SBanken, men kommer nå tilbake pga SBanken blir DNB i praksis også. Velger Nordea pga rente via YS. I det store og hele greit fornøyd, men nett/mobil bank kan uten tvil bli bedre. Jeg anbefaler Nordea utviklerne å ta en kikk på SBanken sin nett/mobil bank og få inspirasjon for den er intuitiv, enkel og oversiktlig. Ikke minst rundt dette med sparing, fond og aksjer. Fortsatt for mange funksjoner hos Nordea hvor du blir sendt til gammel plattform. Håper det endrer seg veldig snart da det bare er slitsomt. For du må logge på, på nytt når du går fra det ene til det andre. Og det blir bare irriterende ganske kjapt.

Svar fra Nordea Bank
19.01.2024 12:52

Hei Morten! Velkommen så mye tilbake til oss🤩 Nettbanken/ Mobilbanken vår er stadig under utvikling og forbedring for å gjøre den mer oversiktlig og intuitiv for våre kunder. Setter stor pris på en tilbakemelding som dette, så tusen takk for det. /Andrine

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Urimelig rentejustering

Omtale av  Anna

Nordea justerer renter opp med høyest rentesats etter renteheving fra Norges Bank, tar ingen hensyn til kundene sine. Etter sammenlignede med boliglån i andre bank, så har jeg 1% høyere lånerente, nå bestemmer jeg å flytte låne.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2024 13:13

Hei Anna! Vi beklager så mye at du opplever oss som hensynsløse, det er virkelig ikke slik vi ønsker å bli oppfattet. Vi har følgt renteøkningene til Norges Bank og dette har resultert i flere justeringer. Vi har full forståelse for at dette kan skape fortvilelse, og håper at markedet vil forandres. Takk for din tilbakemelding. /Andrine

Er meget fornøyd jeg...

Omtale av  Jon A

Byttet til Nordea ifjor og har vært meget fornøyd med alle henvendelser jeg har hatt til banken. Raske svar, gode svar og god hjelp. Så jeg kjenner meg ikke igjen i mye av det negative som skrives. Ting kan forbedres, men det jobber sikkert banken med...

Svar fra Nordea Bank
29.12.2023 08:11

Hei Jon A, Tusen takk for en særdeles hyggelig omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd med både hjelp og svar hos oss, er totalopplevelsen god er ingenting bedre enn det. Vi erkjenner at ikke alt er tipp topp, det finnes alltid rom for forbedringer og det jobber vi kontinuerlig med. I mellomtiden skal vi sørge du at du forblir en fornøyd kunde. Ønsker deg og dine en fortsatt god jul, og riktig godt nyttår! /Steffen

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR