Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Umulige å få kontakt med + skjulte kostnader

Omtale av  Jk

-De siste to ukene har jeg prøvd hver dag å både chatte og ringe dem - har ikke kommet frem *en eneste* gang. Slik har det vært tidligere også. Satt i telefonkø i 73 minutter, hvorpå de bare la på uten å svare. Satt i telefonkø i 55 minutter - ikke noe svar. 60 minutter, ikke noe svar, etc. etc. etc. -Bestilte nytt bankkort da mitt holder på å gå ut, fikk beskjed om at dette var ordnet. Kom aldri noe i posten. Satt i kjent telefonkø flere ganger, og den eneste gangen jeg kom igjennom ble jeg fortalt at "nei her er det ikke bestilt noe." -Spør hva koster det å få nytt bankkort, fikk svar "Ikke noe utover det som er vanlig." Men hva koster det da? "Du kan se prisene på nettsiden." -Mystiske "Omkostninger - se kommentar ved månedsslutt" som dukker opp som småtrekk i nettbanken med forskjellige beløp, finner aldri denne kommentaren som skulle ha kommet ved endt måned. Spør kundeservice hva dette er. "åja, jeg tar det bort nå så du trenger ikke bry deg om det." Men hva er det for noe? "Det skal være borte nå så det er ikke så viktig". Ja, men kan jeg få en *forklaring* på hva det er? Særdeles uprofesjonelt!

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Jk, Vi har den siste tiden opplevd enorm pågang hos vår Kundeservice, noe som har medført lengre ventetid enn ønskelig - dette er naturligvis svært beklagelig. Det er leit å høre at bestilling av kort ikke har fått så knirkefritt som du kan forvente av oss som bank. Menneskelige feil kan selvsagt forekomme, dog er det beklagelig og skal normalt ikke skje. Omkostningene du refererer til, er spesifisert på siste side av kontoutskriften som sendes månedlig til Digital postkasse i Nettbanken, her kan du se hvilke omkostninger/ gebyrer som er belastet din konto. Det sagt, skal du naturligvis få en forklaring på dette når du tar kontakt med oss per telefon. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lite hyggelig

Omtale av  Peyton

Veldig dårlig kundeservice på telefon, lite behjelpelig. Føler deg til bry når du ringer.

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Peyton, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med vår Kundeservice, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Kundene er det aller viktigste for oss, og vi bestreber oss for å hver dag kunne yte en kundeservice våre kunder verdig. Jeg håper virkelig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, vår kundeservice står klar til å hjelpe hele døgnet, hele året. /Steffen

Elendig kundeservice

Omtale av  Anna

Helt umulig å komme gjennom til kundeservice. De har en telefon hvor du venter og venter før de bare legger på og en chat hvor du også venter og venter men aldri kommer gjennom. Dette er 5-6 gang jeg prøver å få kontakt, har ventet i over en time på chaten og det står fortsatt "1 minutt igjen". Håpløst og frekt!

Svar fra Nordea Bank
02.09.2020 15:56

Hei Anna. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til vår kundeservice. I perioder med mye kø blir dessverre den estimerte ventetiden lengere for kundene og det er beklagelig. Du skal vite at vi gjør vårt ytterste for å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig og gjør kontinuerlig tiltak for å få ned køen. Når det er sagt vil jeg og minne deg på at Nordea sin kundeservice er åpen 24/7, alle dager hele året. Så dersom du opplever at det er mye kø hvis du for eksempel kontakter oss på formiddagen, kan det lønne seg å kontakte oss senere på dagen eller på kveldstid. Du kan og sende oss en sikker melding (epost via nettbanken) I din Digitale postkasse så besvarer vi denne direkte. /Cathrine

Fucka

Omtale av  Roger E. A. H

Nå skal jeg betale 25 kroner i mmd for å ha penger hos denne banken Goodbye, jeg avslutter nå mine kontoer i nordea..dette finner jeg meg ikke i.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:33

Hei Roger. Vi endrer prising av Dagligbankpakken fra årspris til månedspris, men summen blir den samme som før. Man vil fra og med november betale kr. 25,- i mnd for brukskonto inkl. et bankkort. Om man ikke ønsker å ha en brukskonto eller bankkort kan vi gjøre kontoen om til en Sparekonto og avslutte bankkort så lenge man ikke har noen lån hos oss. Har man brukskonto hos oss anses man for å være en daligbankkunde og vil da måtte da betale for pakken. Vi anbefaler at man sjekker ut produkter og tjenester vi har lagt i Dagligbankpakken og vi bestiller gjerne et bankkort til om man ønsker det, da det er inkludert prisen. Nordea

Nå skal de lure gamle kunder med konto til å betale for tjenester de ikke bruker.

Omtale av  Kjetil

Det er sikkert ganske mange som nå har fått en epost fra Nordea om at det er en melding i postkassa. Dersom man ikke har et eksisterende kundeforhold så går nok denne meldinga i glemmeboka fordi man jar jo ikke noe med banken å gjøre noe mere. Det man da ikke får med seg er at fra 30.11.2020 blir man automatisk trukket 25 kroner per måned da avtalen autoaktiveres og man må faktisk si opp avtalen for å unngå trekk.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:31

Hei Kjetil. Det er de som har en aktiv konto med eller uten kort som vil belastet månedlig fremover da fra denne datoen. De som da har en konto hos oss de ikke bruker lenger (at de bruker annen bank I det daglige) kan selvsagt kontakte oss for å avslutte denne og da unngå å bli belastet noe gebyr. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Raske til å gi finansieringsbevis, ekstremt dårlige på alt annet..

Omtale av  Gustav

Det startet da jeg skulle kjøpe min første leilighet, den gang var jeg kunde av Nordea. De ville ikke gi meg lån, alle andre ønsket å gi meg lån (var i full jobb og trengte bare lån for å dekke 50% av boligprisen ca 1,3m). Nordea: Nei, Alle andre: du kan låne mer enn 1,3 dersom du trenger/ønsker å pusse opp. Så da valgte jeg banken jeg fikk beste vilkår etc. Et år senere: Jeg skal kjøpe leilighet sammen med min nåværende samboer (som er kunde av Nordea (vel ikke nå mer.. så: var kunde av Nordea)). Hun fikset Finaniseringsbevis fra Nordea da de klarte å fikse dette raskt. Så leste jeg gjennom vilkårene og tilbudet fra Nordea, da dette så litt for dumt ut. Ringte deretter banken jeg hadde byttet til for å høre hva de kunne tilby. Kort fortalt: den samtalen til min nåværende bank sparte meg for ca 11 500kroner pluss at maks-beløpet for hva vi kunne låne var ca 750.000 høyere hos alle andre banker jeg kontaktet. Jeg ringte deretter Nordea og sa "min samboer vil veldig gjerne at vi skal bruke dere, men dette er det tilbudet vi har fått av en annen bank. Kan dere løse det?" De sa: "Nei." Hvor jeg da sier at vi derfor ikke ønsket å bruke dem. Representanten fra Nordea ble veldig sur og sa jeg nå er svartlistet hos Nordea da de hadde gitt meg Finansieringsbevis og tilbud.. Noe av det verste jeg har opplevd av kundebehandling i mitt liv så langt og tror neppe noe vil toppe dette. Jeg har delt historien min med venner og bekjente, så i skrivende øyeblikk skal svigerforeldre, mine foreldre, søsken og en rekke andre bytte bank.. :-) Denne opplevelsen er også det som får meg til å skrive denne omtalen her. Svartelister Nordea faktisk kunder / tidligere kunder?? Er det ikke en bedre strategi å si: "Dette var leit, lykke til videre og velkommen tilbake!" ??? Samt mtp GDPR, så håper jeg all informasjon om meg er slettet om 5 år( hvor lenge er det lov å lagre informasjon om en tidligere kunde?) For å oppsummere: Har du dårlig tid for å skaffe finansieringsbevis kontakter du Nordea. Deretter benytter du hvilken som helst annen bank for alt annet. Kan jo også nevne for de som interessert i lavest mulig kostnad knyttet til lånet sitt: Du får lavere rente hos mer eller mindre alle andre banker.

Svar fra Nordea Bank
25.08.2020 16:16

Hei Gustav. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret eller kundebehandler som har hatt saken, men jeg må beklage den opplevelsen du sitter igjen med det er selvsagt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi svartelister på ingen måte kunder/potensielle kunder og ønsker å gi god service til alle våre kunder. Om du skulle ønske å søke om lån hos oss i fremtiden er du selvsagt velkommen til å gjøre det. Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Elendig nettside

Omtale av  Eivind

Etter Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank, er vi skuffet. Nettsiden Nordea Direct er utrolig treg og mange ganger kommer vi ikke inn. Vi kommer lett inn i den andre banken jeg bruker, så problemet må være hos Nordea. Etter å ha lest andre omtaler vurderer vi å bytte. Sbank har fine løsninger.

Svar fra Nordea Bank
20.08.2020 14:22

Hei Eivind! Det er leit å høre at du vurderer å bytte bank på grunn av dette. Vi jobber hele tiden for at våre digitale løsninger skal fungere optimalt, så vi skal selvfølgelig undersøke dette nærmere. /Monica

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR