Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fucka

Omtale av  Roger E. A. H

Nå skal jeg betale 25 kroner i mmd for å ha penger hos denne banken Goodbye, jeg avslutter nå mine kontoer i nordea..dette finner jeg meg ikke i.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:33

Hei Roger. Vi endrer prising av Dagligbankpakken fra årspris til månedspris, men summen blir den samme som før. Man vil fra og med november betale kr. 25,- i mnd for brukskonto inkl. et bankkort. Om man ikke ønsker å ha en brukskonto eller bankkort kan vi gjøre kontoen om til en Sparekonto og avslutte bankkort så lenge man ikke har noen lån hos oss. Har man brukskonto hos oss anses man for å være en daligbankkunde og vil da måtte da betale for pakken. Vi anbefaler at man sjekker ut produkter og tjenester vi har lagt i Dagligbankpakken og vi bestiller gjerne et bankkort til om man ønsker det, da det er inkludert prisen. Nordea

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nå skal de lure gamle kunder med konto til å betale for tjenester de ikke bruker.

Omtale av  Kjetil

Det er sikkert ganske mange som nå har fått en epost fra Nordea om at det er en melding i postkassa. Dersom man ikke har et eksisterende kundeforhold så går nok denne meldinga i glemmeboka fordi man jar jo ikke noe med banken å gjøre noe mere. Det man da ikke får med seg er at fra 30.11.2020 blir man automatisk trukket 25 kroner per måned da avtalen autoaktiveres og man må faktisk si opp avtalen for å unngå trekk.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:31

Hei Kjetil. Det er de som har en aktiv konto med eller uten kort som vil belastet månedlig fremover da fra denne datoen. De som da har en konto hos oss de ikke bruker lenger (at de bruker annen bank I det daglige) kan selvsagt kontakte oss for å avslutte denne og da unngå å bli belastet noe gebyr. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Raske til å gi finansieringsbevis, ekstremt dårlige på alt annet..

Omtale av  Gustav

Det startet da jeg skulle kjøpe min første leilighet, den gang var jeg kunde av Nordea. De ville ikke gi meg lån, alle andre ønsket å gi meg lån (var i full jobb og trengte bare lån for å dekke 50% av boligprisen ca 1,3m). Nordea: Nei, Alle andre: du kan låne mer enn 1,3 dersom du trenger/ønsker å pusse opp. Så da valgte jeg banken jeg fikk beste vilkår etc. Et år senere: Jeg skal kjøpe leilighet sammen med min nåværende samboer (som er kunde av Nordea (vel ikke nå mer.. så: var kunde av Nordea)). Hun fikset Finaniseringsbevis fra Nordea da de klarte å fikse dette raskt. Så leste jeg gjennom vilkårene og tilbudet fra Nordea, da dette så litt for dumt ut. Ringte deretter banken jeg hadde byttet til for å høre hva de kunne tilby. Kort fortalt: den samtalen til min nåværende bank sparte meg for ca 11 500kroner pluss at maks-beløpet for hva vi kunne låne var ca 750.000 høyere hos alle andre banker jeg kontaktet. Jeg ringte deretter Nordea og sa "min samboer vil veldig gjerne at vi skal bruke dere, men dette er det tilbudet vi har fått av en annen bank. Kan dere løse det?" De sa: "Nei." Hvor jeg da sier at vi derfor ikke ønsket å bruke dem. Representanten fra Nordea ble veldig sur og sa jeg nå er svartlistet hos Nordea da de hadde gitt meg Finansieringsbevis og tilbud.. Noe av det verste jeg har opplevd av kundebehandling i mitt liv så langt og tror neppe noe vil toppe dette. Jeg har delt historien min med venner og bekjente, så i skrivende øyeblikk skal svigerforeldre, mine foreldre, søsken og en rekke andre bytte bank.. :-) Denne opplevelsen er også det som får meg til å skrive denne omtalen her. Svartelister Nordea faktisk kunder / tidligere kunder?? Er det ikke en bedre strategi å si: "Dette var leit, lykke til videre og velkommen tilbake!" ??? Samt mtp GDPR, så håper jeg all informasjon om meg er slettet om 5 år( hvor lenge er det lov å lagre informasjon om en tidligere kunde?) For å oppsummere: Har du dårlig tid for å skaffe finansieringsbevis kontakter du Nordea. Deretter benytter du hvilken som helst annen bank for alt annet. Kan jo også nevne for de som interessert i lavest mulig kostnad knyttet til lånet sitt: Du får lavere rente hos mer eller mindre alle andre banker.

Svar fra Nordea Bank
25.08.2020 16:16

Hei Gustav. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret eller kundebehandler som har hatt saken, men jeg må beklage den opplevelsen du sitter igjen med det er selvsagt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi svartelister på ingen måte kunder/potensielle kunder og ønsker å gi god service til alle våre kunder. Om du skulle ønske å søke om lån hos oss i fremtiden er du selvsagt velkommen til å gjøre det. Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Elendig nettside

Omtale av  Eivind

Etter Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank, er vi skuffet. Nettsiden Nordea Direct er utrolig treg og mange ganger kommer vi ikke inn. Vi kommer lett inn i den andre banken jeg bruker, så problemet må være hos Nordea. Etter å ha lest andre omtaler vurderer vi å bytte. Sbank har fine løsninger.

Svar fra Nordea Bank
20.08.2020 14:22

Hei Eivind! Det er leit å høre at du vurderer å bytte bank på grunn av dette. Vi jobber hele tiden for at våre digitale løsninger skal fungere optimalt, så vi skal selvfølgelig undersøke dette nærmere. /Monica

Dyrt, forvirrende og uoversiktlig

Omtale av  Anna

Jeg må aller først si at jeg alltid har vært fornøyd med kundeservicen til Nordea når man ringer inn, men det er andre ting som gjør at jeg ikke vi l anbefale denne banken. Jeg fant for eksempel nettopp ut at jeg har blitt trukket 100,- for hver gang en avtalegiro har skulle gått gjennom, men ikke gjort det på grunn av manglende dekning på konto. Jeg har aldri hørt om noen andre banker som har slike gebyrer og jeg har heller aldri blitt informert om dette. Det står helt sikkert i et skriv som jeg har godkjent fordi jeg stoler på banken min. Skulle tro at når man har vært kunde i denne banken siden jeg fikk mitt første bankkort (for over 10 år siden!) at de kunne ha kontaktet meg om det og gitt meg en heads up ettersom dette tydeligvis har skjedd flere ganger, men jeg forstår jo at de skal tjene penger på dette. Synes det er en ekkel måte å lure kundene sine på og det blir dessverre dråpen som renner over begeret for min del. I tillegg scorer de dårligst på den etiske bankguiden. Vil si at dette er en bank som kun egner seg for folk som leser alt av papirer, kontoutskrifter og er inne på banken daglig for å få god oversikt, og som selv har god kunnskap og interesse om økonomi. Ellers er det forvirrende å være kunde i Nordea synes jeg og det er derfor ikke banken for meg.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08:25

Hei Anna! Det er leit å høre at du ikke lenger føler at vi er banken for deg. Vi gjør det vi kan for å informere våre kunder så godt som mulig om våre betingelser og priser, det stemmer som du sier at ved avvist Avtalegiro så belastet dette i henhold til våre prislister. Pr nå varsles det pr post, men vi tar ditt innspill videre for å se om det i fremtiden kan varsles på noen annen måte. /Andreas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Yeah Luke and then my banking with Sathe

Omtale av  Alma L

Ikke bruke denne banken! Jeg har aldri vært fornøyd med denne banken etter 10 år som kunde. Alt startet med at jeg skulle på intervju og tenkte å ta nytt bilde som lignet på meg, fikk nytt bankkort med et gammelt bilde fra da jeg var 13 år selv om jeg spesifikk gikk til banken for å få et nytt bilde av meg som 17 åring. Har kanskje opplevd 10 ganger at jeg har behov for å gå inn i banken men de er ikke her funker ett. Etter mange år som kunde Er jeg er drittlei og jeg kommer til å melde meg ut i morgen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før siden jeg aldri har vært fornøyd og alltid er ekstremt sint på denne bakken aldri melde deg inn i denne banken, dette er den verste banken i hele Norge.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08:17

Hei Alma! Synd å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger og at ting ikke har gått som det skal. Det må vi selvsagt bare beklage. Om det er noe vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd! /Andreas

Styre unna Nordea

Omtale av  Hawar K

Styra unna denne banken. Søkt om mellomfinansering, og de rådet meg selge boligen først, deretter søke på nytt og kjøpe ny bolig. Da jeg har oppdaget at denne banken er bare tull liksom SPAM mail.

Svar fra Nordea Bank
10.08.2020 21:12

Hei Hawar, Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret her, men jeg håper du vurderer Nordea igjen om/når du skal bytte bank eller søke finansiering i fremtiden. /Lasse

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR