Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
115
av 117 innen
dagligbank
19%
anbefaler
Nordea Bank

"Så fort lånepapirene er signert, er du glemt og ignorert."

Omtale om Nordea Bank skrevet av Silje for 09.06.2022 00:33

Nordea Bank har totalt 324 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Så fort lånepapirene er signert, er du glemt og ignorert."
5 syns denne omtalen er nyttig

Nordea var imøtekommende og hjelpsomme helt fram til lånepapirene var signert og kundeforholdet etablert. Etter det er det umulig å få kontakt. Jeg har sendt melding i nettbanken, kontaktet kundeveileder på mail uten hell. Det har nå gått flere uker. Vær så vennlig å svar på mine henvendelser!

Bytt.no
"Så fort lånepapirene er signert, er du glemt og ignorert." skrev Silje om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Silje og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Marit C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig service, lang ventetid, skjulte gebyrer, låste avtaler på sparing for barn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Særlig vil jeg advare mot BOLIGSPAREKONTO (ikke BSU). Disse viser seg å være temmelig låst om du først har vært villig til å spare penger for barnet ditt her. Om du skal ha pengene over til en annen bank (med bedre rente), så må du betale 5 % av beløpet tilbake - enda det overhodet ikke gjenspeiler oppsparte midler. Spør heller noen ekstra ganger for mye om det er mulig å flytte pengene til en annen bank dersom det er sjanse for at man vil ut av Nordea. Omtrent det samme gjelder for IPS. Om du bruker banken til sparing og ikke skal ha bankkort, må du likevel betale for brukskonto. Dette er månedelig 25 kroner - enda du ikke eier bankkort der. Det verste er likevel humøret på de ansatte. Akkurat i dag var det vel ikke den beste dagen å ringe (31.5.22 - dagen da to Nordea-ansatte ble arrestert for korrupsjon), men at damen avbryter og sier: " hvis jeg får lov til å fortelle nå" - og så skravler hun i vei om hvorfor man bør fortsette å være kunde - selv om jeg vil ut. Altså, ellers takk.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skulle tru de prøver å få kunder til å bytte bank.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt billån hos Nordea finans i ca 6 mnd nå. Så langt finnes det ikke et kløyva godt ord å si om denne banken. ALLTID usansynlig lange ventetider på telefon, beregning av ventetid stemmer skjeldent og de du først møter i andre enden virker ikke nevneverdig opptatt av å ivareta kunden sinn. Informasjon om eventuelle lån finner man ikke noen steder, da det ikke finnes en skikkelig nettbank / portal for dette. Så her kan jeg ikke gjøre annet enn å råde alle til å ALDRI bli kunde hos Nordea Finans.

Kundetilfredshet
"Ventetid på telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ifm bilsalg hvor kjøper finansierer via Nordea Finans, har det bare blitt krøll. Vi har fulgt instrukser fraNordea mht salgsprosessen, omregistrering osv til punkt og prikke, men Nordea betaler ikke ut salgssummen før bilen er omregistrert. Men det er allerede gjort, men Nordea har ikke fått med seg dette. På linken de sender er det umulig å komme videre, og på telefonen er det 51 minutters ventetid. Snakk om elendig, eller manglende, kundeservice. Glad Nordea ikke er min bank, men stakkars kjøper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig netbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

å vente 45 min på hjelp når jeg ønsker å bruke nettbank til en betaling og den ikke fungerer

Nordea Bank har totalt 324 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR