Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Distanserer seg fra privatkunder.

Omtale av  Roy

Appene for Mobilbank og Mobil-ID fungerer bra for oss. Jeg har ikke fått svar innen 25 min venting ved tlf til kundeservice. Jeg har ikke opplevd person betjening av chat funksjonen, som jeg opplever ikke gir svar som jeg kan bruke. Jeg har ved mine henvendelser ikke fått hjelp via chat funksjonen. Jeg opplever at banken øker distansen til privatkunder ved å gjøre tilgang på hjelp vanskelig og de har svært liten grad av personlig kontaktmuligheter,. De må bli tilgjengelige for kundene om de ønsker å være et tilbud til privatkunder! Skiftet med Nordea Dircet medfører at alle kontoer skiftes og kundene må selv sikre info formidling til all betalingskontakter ett. Dette ser jeg som en sterk oppfordring til skifte av bank, siden jeg som kunde må gjennomføre info formidling som om jeg hadde skiftet bank. Da ser jeg det som en hjelp til å skifte bank, når jeg allikevel må gjennomføre all info formidling som om det var et skifte. Da går det mot et skifte for vår familie, etter mer enn 20år. Takk for hjelpen.

Svar fra Nordea Bank
01.05.2023 12:23

Hei Roy, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv omtale til oss. Det gleder meg å høre at du er fornøyd med appene våre, det var dog mindre gledelig å lese opplevelsen du har hatt med kundeservice hos oss. I enkelte perioder i løpet av dagen er det normalt mer ventetid på både telefon og chat, dette gjelder erfaringsmessig i tidsrommet 11:00 - 14:00. Vi har funksjon for tilbakering på telefon hvor du blir kontaktet når det er din tur i køen, på chat kan du skrive "Menneske" til vår robotkollega Nova - hun overfører da chatten til oss i kundeservice og du får oppgitt beregnet ventetid. Vi er tilgjengelig på både telefon og chat hver dag, hele året, også på helligdager og andre røde dager. Nordea Direct til migreres over til oss i Nordea den 12. mai. Overføringen av kundeforholdet medfører noen endringer for kundene, blant annet med nye kontonummer, nye kort og ny Nett- og Mobilbank som en må ta i bruk og naturligvis venne seg til. Som kunde er det svært lite du må gjøre selv, det å opplyse arbeidsgiver, Skatteetaten og eventuelle andre du mottar overføringer fra er det eneste - vi ordner alt det resterende for at overgangen skal bli så smidig som overhodet mulig. Har du spørsmål, tilbakemeldinger på prosessen eller andre ting du ønsker å ta opp med oss, ikke nøl med å ta kontakt på telefon 232 06001 eller chat. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Topp bank!

Omtale av  Roger M. H

Når jeg hadde huslån fikk jeg mye bedre betingelser i Nordea enn min tidligere bankforbindelse gjennom de siste 20 år. Veldig glad for at jeg byttet til Nordea, sparte mye penger på det.

Svar fra Nordea Bank
01.05.2023 12:09

Hei Roger, Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale - og for en hyggelig lesning! Det gleder meg virkelig å høre at du er fornøyd med oss og at betingelsene har falt i smak, vi skal gjøre det vi kan for at du også fremover ser på oss som din foretrukne bankforbindelse. /Steffen

Får ikke pengene mine etter bilsalg

Omtale av  Lars

Solgte bilen min til en som kjøpte med lån gjennom nordea finans og har ventet i snart en måned på pengene mine. Får beskjed om at «pengene blir utbetalt idag» hele tiden, ingenting skjer. Utrolig dårlig service, fatter ikke hvordan folk benytter denne banken. Jeg er glad jeg har en skikkelig bank som ikke driver med slikt tull!

Svar fra Nordea Bank
25.04.2023 08:23

Hei Lars, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale! Dersom pengene etter bilsalget for snart en måned siden ikke er kommet på konto, kan jeg ikke forstå annet enn at det må være skjedd en feil hos mine kolleger i Nordea Finance - sånn som dette skal det selvsagt ikke være. Saken får jeg dessverre ikke undersøkt nærmere her for deg via Bytt.no og vil anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. Ønsker du en skriftlig kommunikasjon kan du sende dem en klage ved å følge denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/klager.html /Steffen

Var i knipe i utlandet

Omtale av  Ayten H

Jeg har vært nylig i behandling i utlandet. Jeg avtalte med Nordea i forkant om det og sa dem at jeg skal trenge kontanter i utlandet for å betale for behandlingen min. De lovet meg å høyne limitten for pengeuttak for en uke, noe de gjorde ikke. Jeg kontaktet dem flere ganger mens jeg var under behandlingen i utlandet, uten noe resultat.. jeg skjønte en ting da, at vi ikke eier våre egne penger og at vi er avhengige av banker. De har makt over våre penger, ikke vi selv. Tenker å bytte banken min nå. Kan noen avbefale andre bank, har noen gode erfaringer med sin bank? Takk på forhånd.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 15:41

Hei, Ayten. Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen, selv om dette ikke var hyggelig å lese. Vi ønsker alltid å være behjelpelige når du har behov for vår assistanse, så slike opplevelser ønsker vi på ingen måte at du skal ha i møte med vår kundeservice. For kontantuttak i utlandet så er det ganske tydelige og rigide beløpsgrenser, og liten anledning for å endre disse beløpsgrensene. Dette skal vi naturligvis informere om på forhånd, og presentere gode alternativer for deg, så du er i stand til betale for deg. Jeg håper at behandlingen gikk bra, og at du fant en løsning. Om du har noen spørsmål i fremtiden, eller skulle behøve assistanse angående bankprodukter, så håper jeg at vi skal kunne få en ny sjanse til å rette opp inntrykket ditt ved å gi deg den beste servicen som kunde hos oss. /Mikael

Mangler opplysninger

Omtale av  Arne B

Det går ikke an på en enkel måte å finne kontonummeret til den du har betalt til. Det er alvorlig. Da går det heller ikke å få en liste av betalinger til en bestemt konto.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 16:01

Hei, Arne. Takk for tilbakemeldingen din. Du kan enkelt finne kontonummeret på dine betalinger i nettbanken ved å søke etter betalingen. Klikk på «Betalinger» så «Søk etter betalinger». Her skal du kunne finne betalingsdetaljer som kontonummer, KID og mer. Dersom du har behov for en liste over transaksjoner til én mottaker, så har vi muligheter til å finne en oversikt over det for transaksjoner 1,5 år tilbake i tid. Da kan du gå inn i oversikten av transaksjoner på kontoen din i nett- eller mobilbanken, og søke på teksten på transaksjonen. Så om du for eksempel skulle se på betalinger til oss, så søker du på «Nordea». Du vil da å bli presentert en liste med transaksjoner til eller fra oss. For mer spørsmål om hvor du finner informasjon du leter etter, så ta gjerne kontakt med vår kundeservice, så vil de kunne hjelpe deg med å finne informasjonen du trenger :) /Mikael

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Konto belastet, men mottaker får ikke pengene. Beløp står som reservert på kontoen

Omtale av  Jorun

La inn en betaling 8/4 før kl 11.00. Påske. Beløpet står som reservert på konto, men mottaker får ikke pengene. Og beløpet er trekt fra konto. Samme svar hver gang du ringer…. Det bør gå inn i morgen…. Bør ikke, det skal gå inn til mottaker!!!!! Det er nu vanlig virkedag, men samme svar. Litt vanskelig å forklare til mottaker…. Hvem tror på feil i banken. Får ikke hjelp av noen, blir nu veldig skeptisk til banken.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 16:43

Hei, Jorun. Takk for tilbakemeldingen. Dersom du la inn en betaling den 8.4, som ikke var en bankvirkedag, så vil ikke betalingen komme til mottaker før påfølgende bankvirkedag. Dersom beløpet har blitt belastet kontoen din allerede, så tyder det på at du kan ha valgt at betalinger skal utføres umiddelbart. Standardvalget er at de venter på neste avregningstidspunk som du finner en god oversikt på her: https://nordea.no/tidsfrister . Pengene vil uansett ikke ankomme mottakers konto før de ordinære tidsfristene for betalinger, som er førstkommende bankvirkedag tirsdag 11.4, omtrent 07:00. Du kan forresten også finne en kvittering på betalingen i nettbanken, som du kan gi mottaker. Klikk på «betalinger» så «søk etter betalinger». Finn så betalingen, og klikk på datoen på betalingen. Deretter klikker du på «Skriv ut» for å produsere en kvittering du kan skrive ut, eller lagre som en PDF og sende til mottaker digitalt. På kvitteringen skal mottaker kunne se status på betalingen, beløp, kontonummer til kontoen du har betalt til mm. Jeg kan dessverre ikke se på din konkrete betaling her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en nærmere forklaring på hvorfor pengene ikke har ankommet mottaker. Dersom du ikke har fått noe hjelp til å undersøke dette nærmere ved tidligere kontakt, så er det svært uheldig å lese. Dette er noe vi enkelt skal kunne undersøke for deg, og noe vi gledelig skal kunne hjelpe deg med å finne ut av. /Mikael

Mitt livs største tabbe å bli kunde hos Nordea

Omtale av  Olav

Svakheter i bankens system tillater overtrekk ved identitetstyveri og banken registrerer ikke politianmeldelsen, etterforsker ikke saken nøye men presser kunden til å dekke tapet selv: Dessverre har jeg hatt flere svært ubehagelige opplevelser med Nordea og vil si at det å bli kunde hos Nordea er en av de største feilene i mitt liv. For 15 år siden var jeg på en kort ferie på Gran Canaria. På en restaurant/bar i Las Palmas kopierte noen ansatte kortopplysningene mine da jeg betalte for det vi hadde fått servert. Kort tid senere ble mitt Nordea Visa-debetkort (uten kreditt eller kassekreditt) på mystisk vis overtrukket for €4000, penger som jeg aldri hadde og aldri ville kunne ta ut selv fra en minibank. Jeg tok raskt kontakt med banken og konsulatet. Konsulatet fortalte meg at dette var en kjent svindelmetode i dette området som flere turister hadde blitt utsatt for. Jeg brukte halve ferien min på dette og brukte en hel dag på å reise til en spansk politistasjon for å lage en rapport. De var ikke spesielt hjelpsomme, men noterte saken min og jeg fikk en kopi av papirene. Nordea ba meg så sende inn disse papirene, noe jeg gjorde med en gang jeg kom hjem. Men nesten et år senere fikk jeg melding fra banken om at de ikke hadde registrert politianmeldelsen i mappen min fordi de mener den ble mottatt for sent. De sa at det er en veldig kort foreldelsesfrist på disse sakene. Hvorfor ble jeg ikke informert om det på forhånd slik at jeg kunne ha sendt en faks hvis vanlig post ikke var rask nok? Jeg har hele tiden forsøkt å få banken til å se på nytt på denne saken og forhåpentligvis gjøre en endring angående dette kravet som skyldes dette identitetstyveriet som jeg ble utsatt for. Jeg var ikke uforsvarlig, ingen fikk tak i koden min eller kortet mitt. Derfor bør banken ta ansvar for at deres system kunne tillate kriminelle med tilgang til betalingsterminal for bedrifter å overtrekke et debetkort for så mye penger som kunden aldri har hatt tilgang til selv. Jeg tror det burde være åpenbart for alle. Det har dessverre ikke vært tilfelle, selv om jeg i 2016 ble informert av en rådgiver om at hun skulle se på saken på nytt, fikk jeg aldri noen tilbakemelding. De har heller ikke kontaktet meg på mailen min angående saken, men uten forvarsel sendt den videre til inkasso. Jeg vil selvsagt betale ethvert rettmessig krav for penger jeg selv har lånt, men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal holdes ansvarlig for denne svakheten i bankens og Visas system, når jeg ikke har opptrådt uansvarlig eller gjort noe galt, men bare utsatt for en kriminell handling. Skjønner ikke hvorfor banken ikke brukte mer ressurser på å spore opp de som faktisk tok ut disse pengene fra kontoen, det burde de kunne se i sitt eget system ved hjelp av VISA. Dette er en advarsel til andre, og med håp om at en snill sjel i storkonsernet Nordea kan gjenoppta denne saken slik at vi kan komme til enighet hvor jeg som kunde ikke vil føle meg utnyttet og villedet av et stort banksystem . Hvis banken ordner denne saken, må jeg nok redigere alle anmeldelsene og artiklene jeg har lagt ut på internett og i sosiale medier. Banken påstår sikkert i kommentarfeltet under at de gjerne vil hjelpe, men jeg har vært i kontakt med Nordea flere ganger og kommer ingen vei, fordi de har solgt gjelden videre til diverse inkassoselskaper som prøver igjen og igjen å presse meg å betale for noe som jeg ikke burde være ansvarlig for, med flere og flere renter lagt på kravet. Nordea hevder også at de ikke lenger har mine kontoutskrifter fra 2008 eller politianmeldelsen i arkivet.

Svar fra Nordea Bank
05.04.2023 08:54

Hei Olav.  Takk for at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen til oss. Først og fremst så må jeg si at det var kjedelig å lese at ferieturen din endte med at du ble utsatt for svindel. Det er på ingen måte en gøy erfaring.  Det er også trist å lese at du ikke fikk den hjelpen du trengte av oss for 15 år siden. Vår ytterste prioritet er å stille vår kunnskap tilgjengelig til deg, på en hyggelig og profesjonell måte, for å hjelpe deg med dine banktjenester. Om du sitter igjen med en følelse av å ha blitt utnyttet og villedet, så er det ikke noe vi ønsker å være bekjent med, og langt fra slik vi ønsker å fremstå i dag.  Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse i fremtiden, så kan du være trygg på at vi i dag har gode rutiner, ansvarlige og dyktige kolleger, som skal kunne gi deg den beste hjelpen når du trenger det. /Mikael

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR