Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Ikke en bank for folk flest."

Omtale om Nordea Bank skrevet av Marc for 12.10.2020 12.04

Nordea Bank har totalt 194 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke en bank for folk flest."
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha blitt tvangsflyttett til Nordea da de kjøpte Gjensidige, som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år... søkte jeg i forige uke om billån innenfor 65% av kjøpesum (lånebeløp hele 70000). I dag kom ett underlig avslag fra navnløs saksbehandler i Nordea: Hei Vi må be om medsøker på lånet. Dersom du har personnumeret på medsøker kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan vurdere søknaden videre. Kreditt Bilfinansiering Nordea Finans Jeg er pensjonert, har eget hus, nesten 300K i inntekt, har &så ca 5x lånebeløpet på konto hos Nordea, men allikevell ble det avslag eller trolig sier de at jeg kan låne halvparten,. De tilbød ikke en gang forbrukslån som andre gribber tilbyr når de avslår søknader, så det kan jo være ett positivt trekk? Hvis du kan tror jeg at du bør unngå Nordea, virker som du må ha veldig god økonomi for å få finansiering der. I dag trenger jeg egentlig ikke lånet, men det kan være ett varsel på hva som kan skje når jeg en gang virkelig trenger å låne....... Ikke velg Nordea, hvis du er kunde fra før bør du prøve å finne en bedre bank, det skal i alle fall jeg gjøre.

Svar fra Nordea Bank
13.10.2020 21.12
Hei Marc!
Dette var absolutt ikke hyggelig å lese. Du skal selvfølgelig få en god begrunnelse på avslaget ditt, men jeg får dessverre ikke undersøkt saken din uten at du kontakter Nordea Finans direkte. Jeg håper at du ved en senere anledning er villig til å gi både oss og Nordea Finans en ny sjanse, og at vi da kan imøtekomme deg på en bedre måte. /Silje
Bytt.no
"Ikke en bank for folk flest." skrev Marc om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Marc og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skyhøy rente og ubehagelig kundeservice. Dyre og oversiktlige sparingsordninger, selv om man ikke tjener mer på fondsparing i Nordea enn i andre banker, snarere tvert imot. Banken er lite villig å komme sine kunder i møte og alt bærer en ubehagelig preg av grådighet. Jeg er premium kunde men likevel har jeg dårligere vilkår i Nordea enn jeg får i andre banker. Snart er jeg ex-kunde. Anbefales ikke!

Svar fra Nordea Bank
09.10.2020 14.55
Hei Anne
Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå.

Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder.

Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Triste greier"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde billån i gjensidige bank, ingen problem. Nordea overtar. I løpet av ett år er lånet flyttet til tre forskjellige avdelinger i Nordea. Lånet har aldri vært mulig å få tilgang til. Ingen lånedokumenter, nedbetalingsplan, lånevilkår tilgjengelig i nettbank. Dette jobber de med en løsning på. Det har de sagt i 14 måneder. Lyver, svarer ikke på e-post. Viser forakt for kunde.

Svar fra Nordea Bank
09.10.2020 14.54
Hei Lemmy.

Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvfølgelig ikke å fremstå på denne måten.

Da lånet ditt ble flyttet fra Gjensidige ble det overført til Nordea Finans som administrerer alle billån for Nordea. For deg som tidligere hadde dette lånet i Gjensidige så er direkte kontakt info: Tlf. 232 06021. epost: bilfinans@nordea.no

Det er forståelig at du ikke er fornøyd med at det pr dags dato ikke eksisterer noen elektronisk løsning for å få en oversikt til lånet ditt, det er vi heller selvsagt ikke fornøyd med. Når det er sagt så jeg kan love deg at dette er noe vi jobber med uten at jeg har en nøyaktig dato for når det er på plass. Jeg tar uansett din tilbakemelding videre til våre utviklere, og håper du er villig til å ha litt is i magen.

Du skal selvsagt få svar på dine henvendelser vedr lånet ditt enten du ringer eller sender epost. Dersom du har opplevd å ikke få svar ved epost henvendelse må jeg bare beklage på det sterkeste, det skal ikke forekomme. Jeg tar og med denne tilbakemeldingen videre. /Cathrine
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ofte problemer med innlogging , ikke oppdatert saldo etter gjennomføring en betaling heller ikke noe straksbetaling .holder me å bytte banken

Svar fra Nordea Bank
09.10.2020 08.32
Hei Fouad.
Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår og at du nå velger å bytte bank pga av dette, det er jo ikke noe vi ønsker. Dersom du ofte opplever problemer med innlogging I nettbanken vil jeg råde deg til at du kontakter kundeservice direkte når dette oppstår slik at vi kan finne ut hva som kan være årsaken til dette, det kan hende det er en enkel løsning til problemet ditt. Du treffer oss da på telefon 232 06001.

Betalinger i nettbanken følger faste avregningstidspunkter som er 5 ganger om dagen: 08:30, 10:30, 12:00 og 14:00 og 00:30 (påfølgende virkedag).

Dersom du ønsker at disponibelt beløp på kontoen din skal oppdateres umiddelbart etter at du har lagt inn betalinger gjør du ved å gå til "Innstillinger" og "Betalingsinnstillinger" nettbanken din. Her velger du da "Betalinger utføres umiddelbart"

/Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uprofesjonelt. Udugelig. Grenser til svindel."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikke justere renta. Skiftet bank, fikk bedre rente. Det gikk en uke etter at jeg skiftet, så ringte min "kontakt" meg og ville tilby bedre rente. Nei takk. Gebyrer og "signeringer" for den minste ting. 5 signeringer for å avslutte et kundeforhold med -en- konto med 26 øre på. Latterlig. Aldri hatt så mye problemer med noen bankforbindelse hverken før eller etter.

Svar fra Nordea Bank
08.10.2020 11.03
Hei!
Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvfølgelig ikke å fremstå som hverken uprofesjonelle, udugelig eller som svindlere. Jeg har full forståelse for at situasjonen du har opplevd ikke er noe som vekker tillit. Når vi kommer med rentetilbud skal det selvfølgelig være beste rente vi kan tilby i den nåværende konkurransesituasjonen, og ikke påvirkes av at du allerede har byttet bank.

For å avslutte kundeforholdet skal du bare trenge å utføre én BankID-signering, forutsatt at skjemaet på nordea.no/avslutte er benyttet. Har du blitt bedt om flere signeringer enn dette kan skjemaet enten være innsendt flere ganger, eller at hvert separate produkt er bedt om å avsluttes hver for seg. Når du benytter den nevnte linken er det kun én signering som er nødvendig for å avslutte kundeforholdet helt. /Lasse
Nordea Bank har totalt 194 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR