Etter å ha blitt tvangsflyttett til Nordea da de kjøpte Gjensidige, som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år... søkte jeg i forige uke om billån innenfor 65% av kjøpesum (lånebeløp hele 70000). I dag kom ett underlig avslag fra navnløs saksbehandler i Nordea: Hei Vi må be om medsøker på lånet. Dersom du har personnumeret på medsøker kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan vurdere søknaden videre. Kreditt Bilfinansiering Nordea Finans Jeg er pensjonert, har eget hus, nesten 300K i inntekt, har &så ca 5x lånebeløpet på konto hos Nordea, men allikevell ble det avslag eller trolig sier de at jeg kan låne halvparten,. De tilbød ikke en gang forbrukslån som andre gribber tilbyr når de avslår søknader, så det kan jo være ett positivt trekk? Hvis du kan tror jeg at du bør unngå Nordea, virker som du må ha veldig god økonomi for å få finansiering der. I dag trenger jeg egentlig ikke lånet, men det kan være ett varsel på hva som kan skje når jeg en gang virkelig trenger å låne....... Ikke velg Nordea, hvis du er kunde fra før bør du prøve å finne en bedre bank, det skal i alle fall jeg gjøre.

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Marc og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Skyhøy rente og ubehagelig kundeservice. Dyre og oversiktlige sparingsordninger, selv om man ikke tjener mer på fondsparing i Nordea enn i andre banker, snarere tvert imot. Banken er lite villig å komme sine kunder i møte og alt bærer en ubehagelig preg av grådighet. Jeg er premium kunde men likevel har jeg dårligere vilkår i Nordea enn jeg får i andre banker. Snart er jeg ex-kunde. Anbefales ikke!

Hadde billån i gjensidige bank, ingen problem. Nordea overtar. I løpet av ett år er lånet flyttet til tre forskjellige avdelinger i Nordea. Lånet har aldri vært mulig å få tilgang til. Ingen lånedokumenter, nedbetalingsplan, lånevilkår tilgjengelig i nettbank. Dette jobber de med en løsning på. Det har de sagt i 14 måneder. Lyver, svarer ikke på e-post. Viser forakt for kunde.

Opplever ofte problemer med innlogging , ikke oppdatert saldo etter gjennomføring en betaling heller ikke noe straksbetaling .holder me å bytte banken

Ville ikke justere renta. Skiftet bank, fikk bedre rente. Det gikk en uke etter at jeg skiftet, så ringte min "kontakt" meg og ville tilby bedre rente. Nei takk. Gebyrer og "signeringer" for den minste ting. 5 signeringer for å avslutte et kundeforhold med -en- konto med 26 øre på. Latterlig. Aldri hatt så mye problemer med noen bankforbindelse hverken før eller etter.
