Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig fornøyd!

Omtale av  Nora F. N

Jeg har hatt Nordea i alle år og er strålende fornøyd. Gode råd, raske svar og generelt god kundeservice. Ellers fornøyd med både nettsiden og mobilbanken.

Svar fra Nordea Bank
08.09.2020 19:32

Hei Nora! Takk så mye for en hyggelig tilbakemelding! Vi skal fortsette å gjøre vårt ytterste for at du skal være fornøyd med oss også i fremtiden 😊/Lasse

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tar aldri telefonen - dårlig kunder service

Omtale av  Julia

Vurdere hardt og bytte bank der det alltid er noe problem med nettbank, nettbank mobil, tilsending av nytt bankort om man skal sitte 3 timer i telefon også bare legg de på.

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Julia, Vi har de siste dagene opplevd en enorm pågang hos vår Kundeservice, dette har dessverre medført lengre ventetid enn ønskelig - jeg kan ikke annet enn sterkt beklage at det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Nettbankproblemer oppstår av og til, men det har vært svært få feilsituasjoner de siste månedene. Opplever du dette annerledes, er det naturligvis svært beklagelig. Jeg håper du ønsker å gi oss en ny sjanse, og at vi kan rette opp inntrykket du har av oss! /Steffen

Umulige å få kontakt med + skjulte kostnader

Omtale av  Jk

-De siste to ukene har jeg prøvd hver dag å både chatte og ringe dem - har ikke kommet frem *en eneste* gang. Slik har det vært tidligere også. Satt i telefonkø i 73 minutter, hvorpå de bare la på uten å svare. Satt i telefonkø i 55 minutter - ikke noe svar. 60 minutter, ikke noe svar, etc. etc. etc. -Bestilte nytt bankkort da mitt holder på å gå ut, fikk beskjed om at dette var ordnet. Kom aldri noe i posten. Satt i kjent telefonkø flere ganger, og den eneste gangen jeg kom igjennom ble jeg fortalt at "nei her er det ikke bestilt noe." -Spør hva koster det å få nytt bankkort, fikk svar "Ikke noe utover det som er vanlig." Men hva koster det da? "Du kan se prisene på nettsiden." -Mystiske "Omkostninger - se kommentar ved månedsslutt" som dukker opp som småtrekk i nettbanken med forskjellige beløp, finner aldri denne kommentaren som skulle ha kommet ved endt måned. Spør kundeservice hva dette er. "åja, jeg tar det bort nå så du trenger ikke bry deg om det." Men hva er det for noe? "Det skal være borte nå så det er ikke så viktig". Ja, men kan jeg få en *forklaring* på hva det er? Særdeles uprofesjonelt!

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Jk, Vi har den siste tiden opplevd enorm pågang hos vår Kundeservice, noe som har medført lengre ventetid enn ønskelig - dette er naturligvis svært beklagelig. Det er leit å høre at bestilling av kort ikke har fått så knirkefritt som du kan forvente av oss som bank. Menneskelige feil kan selvsagt forekomme, dog er det beklagelig og skal normalt ikke skje. Omkostningene du refererer til, er spesifisert på siste side av kontoutskriften som sendes månedlig til Digital postkasse i Nettbanken, her kan du se hvilke omkostninger/ gebyrer som er belastet din konto. Det sagt, skal du naturligvis få en forklaring på dette når du tar kontakt med oss per telefon. /Steffen

Lite hyggelig

Omtale av  Peyton

Veldig dårlig kundeservice på telefon, lite behjelpelig. Føler deg til bry når du ringer.

Svar fra Nordea Bank
03.09.2020 11:42

Hei Peyton, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med vår Kundeservice, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Kundene er det aller viktigste for oss, og vi bestreber oss for å hver dag kunne yte en kundeservice våre kunder verdig. Jeg håper virkelig at du ønsker å gi oss en ny sjanse, vår kundeservice står klar til å hjelpe hele døgnet, hele året. /Steffen

Elendig kundeservice

Omtale av  Anna

Helt umulig å komme gjennom til kundeservice. De har en telefon hvor du venter og venter før de bare legger på og en chat hvor du også venter og venter men aldri kommer gjennom. Dette er 5-6 gang jeg prøver å få kontakt, har ventet i over en time på chaten og det står fortsatt "1 minutt igjen". Håpløst og frekt!

Svar fra Nordea Bank
02.09.2020 15:56

Hei Anna. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til vår kundeservice. I perioder med mye kø blir dessverre den estimerte ventetiden lengere for kundene og det er beklagelig. Du skal vite at vi gjør vårt ytterste for å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig og gjør kontinuerlig tiltak for å få ned køen. Når det er sagt vil jeg og minne deg på at Nordea sin kundeservice er åpen 24/7, alle dager hele året. Så dersom du opplever at det er mye kø hvis du for eksempel kontakter oss på formiddagen, kan det lønne seg å kontakte oss senere på dagen eller på kveldstid. Du kan og sende oss en sikker melding (epost via nettbanken) I din Digitale postkasse så besvarer vi denne direkte. /Cathrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Fucka

Omtale av  Roger E. A. H

Nå skal jeg betale 25 kroner i mmd for å ha penger hos denne banken Goodbye, jeg avslutter nå mine kontoer i nordea..dette finner jeg meg ikke i.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:33

Hei Roger. Vi endrer prising av Dagligbankpakken fra årspris til månedspris, men summen blir den samme som før. Man vil fra og med november betale kr. 25,- i mnd for brukskonto inkl. et bankkort. Om man ikke ønsker å ha en brukskonto eller bankkort kan vi gjøre kontoen om til en Sparekonto og avslutte bankkort så lenge man ikke har noen lån hos oss. Har man brukskonto hos oss anses man for å være en daligbankkunde og vil da måtte da betale for pakken. Vi anbefaler at man sjekker ut produkter og tjenester vi har lagt i Dagligbankpakken og vi bestiller gjerne et bankkort til om man ønsker det, da det er inkludert prisen. Nordea

Nå skal de lure gamle kunder med konto til å betale for tjenester de ikke bruker.

Omtale av  Kjetil

Det er sikkert ganske mange som nå har fått en epost fra Nordea om at det er en melding i postkassa. Dersom man ikke har et eksisterende kundeforhold så går nok denne meldinga i glemmeboka fordi man jar jo ikke noe med banken å gjøre noe mere. Det man da ikke får med seg er at fra 30.11.2020 blir man automatisk trukket 25 kroner per måned da avtalen autoaktiveres og man må faktisk si opp avtalen for å unngå trekk.

Svar fra Nordea Bank
31.08.2020 08:31

Hei Kjetil. Det er de som har en aktiv konto med eller uten kort som vil belastet månedlig fremover da fra denne datoen. De som da har en konto hos oss de ikke bruker lenger (at de bruker annen bank I det daglige) kan selvsagt kontakte oss for å avslutte denne og da unngå å bli belastet noe gebyr. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR