Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nordea direct er ikke bra

Omtale av  Anonym A

Ble ufrivillig kunde da de kjøpte Gjensidige bank, nå bytter jeg etter dårlig kundeservice.

Svar fra Nordea Bank
05.02.2021 15:07

Hei, Det er leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer med Kundeservice hos Nordea Direct, og det er ikke slik vi ønsker å fremstå (verken vi i Nordea Bank eller våre andre selskaper (Direct, Finans og Liv)). Etter oppkjøpet endret Gjensidige Bank navn til Nordea Direct, men systemene og folkene er fortsatt de samme. Jeg håper du vil gi dem muligheten til å bedre inntrykket. /Morten

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hjelpsom og tilgjengelig

Omtale av  Kjetil D

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Trist opplevelse

Omtale av  Jan

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14

Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine

Misbruk av makt

Omtale av  Nez

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54

Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten

Tvilsom kundeservice, kronglete nettbank

Omtale av  Kalle

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:51

Hei Kalle, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Nettbanken vår er riktig nok ganske gammel og har kanskje ikke det fresheste designet, men mye nedetid vil jeg ikke påstå at den har. Feil på enkelte tjenester kan selvfølgelig forekomme, men en oppetid på over 99.9% håper vi er akseptabelt. Den oppetiden håper vi fortsetter når en ny og sprekere nettbank blir lansert, noe som etter planen skjer i løpet av første halvår i år. Da blir også flere tjenester tilgjengelig og den får et langt bedre design. Håper du blir fornøyd med både den og kundeservicen vår neste gang du er i kontakt med oss 😊 /Lasse

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Kundefiendlig og serviceløs !

Omtale av  Tobben

Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:48

Hei Tobben, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Du nevner både minibank og innskuddsautomat i tilbakemeldingen din. Førstnevnte har vi flere av i Sarpsborg, så disse er forhåpentligvis ikke et problem. Vi har to minibanker på Storbyen Senter (en inne og en døgnåpen automat utenfor), samt en minibank på Borg Storsenter og en døgnåpen minibank i Hafslunds Gate 32 øst i byen. Alle disse skal fra hva vi kan se være i full drift og uten problemer. Det kan også være greit å vite at uttak i våre minibanker koster det samme som uttak fra andre bankers minibanker. Prisen er p.t. 10KR pr. uttak. Gjør du derimot et ekstra uttak av kontanter når du betaler i en dagligvarebutikk, så betaler du ingenting ekstra. Innskuddsautomat har vi derimot ikke i Sarpsborg, og den nærmeste er, som du skriver, å finne i Fredrikstad. Vurderingen av hvor vi skal ha innskuddsautomater er noe som gjøres fortløpende, og vurderes etter bruk og behov. Generelt sett er bruken av kontanter fallende, og etterspørselen etter innskuddsautomatene det samme. Jeg sender uansett tilbakemeldingen din til vårt kontor i Sarpsborg slik at de kan ta en ny vurdering på om en innskuddsautomat skal installeres. Håper svaret var oppklarende. Ønsker deg en fin dag videre 😊 /Lasse

Dårlig kundeservice, dårlig nettbank

Omtale av  Ingvard

Har vært kunde i Nordea Direct, men for ca. seks uker siden ble jeg oppringt av Nordea, og fikk beskjed om at Nordea Direct skal legges ned. Jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte til Nordea, noe jeg takket ja til. Jeg skulle bli Premium-kunde, på grunn av mitt medlemskap i Nito. Flere av Premium-fordelene er knyttet til at man må ha et MasterCard Premium. Jeg har allerede et kredittkort jeg er godt fornøyd med, men søkte likevel om et kredittkort (med lav kredittgrense) hos Nordea for å kunne få fullt utbytte av å være Premium-kunde. Nordea brukte mer enn en mnd. på å behandle søknaden, til tross for at jeg purret flere ganger. Hver gang jeg etterlyste svar så fikk jeg bare beskjed om at de beklaget, og at jeg kom til å få svar i løpet av noen dager. Når jeg omsider fikk svar så var det avslag, for å få kredittkort må jeg avslutte mitt nåværende kort i annen bank. Jeg har relativt god inntekt, og lite lån, så dette syns jeg er merkelig. Jeg mistenker at Nordea med hensikt reklamerer med fordeler som er knyttet til et kort som mange ikke vil få, og bruker så lang tid på å gi avslag kun for at de nye kundene skal bli «fanget» i sin nye bank med kontoer, spareavtaler, avtalegiroer osv. Når nettbanken i tillegg minner om hvordan de pleide å se ut for 15-20 år siden, og mobilbanken ikke kan utføre de vanligste banktjenestene, så er ikke dette en bank jeg vil være kunde i. Kommer derfor til å finne en annen bank, etter ca. seks uker som kunde i Nordea.

Svar fra Nordea Bank
21.01.2021 09:14

Hei Ingvard, Takk for at du har delt tilbakemeldingen din, selv om vi selvfølgelig ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt. Vi ønsker på ingen måte å reklamere med fordeler du ikke får dratt nytte av, og ventetiden du opplevde på svar hørtes på ingen måte hverken bra eller normal ut. Når har jeg dessverre ikke innsyn i den konkrete saken herfra, men et endelig svar, enten det er positivt eller negativt, etterstreber vi å gi etter maks 1-2 virkedager. At det ikke har skjedd i ditt tilfelle må jeg bare beklage. Nettbanken vår er ikke så mye som 15-20år gammel, men gammel nok til at den blir erstattet av en betydelig oppgradert versjon i løpet av første halvår i år. Jeg har full forståelse for at du ikke ønsker å benytte oss etter opplevelsen du har hatt, så jeg håper du finner en bank du er fornøyd med, og at du vurderer oss igjen dersom du skulle vurdere å bytte fra den i fremtiden. /Lasse

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR