Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
140
av 147 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Misbruk av makt"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Nez for 14.01.2021 20:21

Nordea Bank har totalt 234 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Misbruk av makt"

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54
Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten
Bytt.no
"Misbruk av makt" skrev Nez om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Nez og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice, kronglete nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:51
Hei Kalle, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Nettbanken vår er riktig nok ganske gammel og har kanskje ikke det fresheste designet, men mye nedetid vil jeg ikke påstå at den har. Feil på enkelte tjenester kan selvfølgelig forekomme, men en oppetid på over 99.9% håper vi er akseptabelt. Den oppetiden håper vi fortsetter når en ny og sprekere nettbank blir lansert, noe som etter planen skjer i løpet av første halvår i år. Da blir også flere tjenester tilgjengelig og den får et langt bedre design. Håper du blir fornøyd med både den og kundeservicen vår neste gang du er i kontakt med oss 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundefiendlig og serviceløs !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:48
Hei Tobben, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Du nevner både minibank og innskuddsautomat i tilbakemeldingen din. Førstnevnte har vi flere av i Sarpsborg, så disse er forhåpentligvis ikke et problem. Vi har to minibanker på Storbyen Senter (en inne og en døgnåpen automat utenfor), samt en minibank på Borg Storsenter og en døgnåpen minibank i Hafslunds Gate 32 øst i byen. Alle disse skal fra hva vi kan se være i full drift og uten problemer. Det kan også være greit å vite at uttak i våre minibanker koster det samme som uttak fra andre bankers minibanker. Prisen er p.t. 10KR pr. uttak. Gjør du derimot et ekstra uttak av kontanter når du betaler i en dagligvarebutikk, så betaler du ingenting ekstra. Innskuddsautomat har vi derimot ikke i Sarpsborg, og den nærmeste er, som du skriver, å finne i Fredrikstad. Vurderingen av hvor vi skal ha innskuddsautomater er noe som gjøres fortløpende, og vurderes etter bruk og behov. Generelt sett er bruken av kontanter fallende, og etterspørselen etter innskuddsautomatene det samme. Jeg sender uansett tilbakemeldingen din til vårt kontor i Sarpsborg slik at de kan ta en ny vurdering på om en innskuddsautomat skal installeres. Håper svaret var oppklarende. Ønsker deg en fin dag videre 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, dårlig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Nordea Direct, men for ca. seks uker siden ble jeg oppringt av Nordea, og fikk beskjed om at Nordea Direct skal legges ned. Jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte til Nordea, noe jeg takket ja til. Jeg skulle bli Premium-kunde, på grunn av mitt medlemskap i Nito. Flere av Premium-fordelene er knyttet til at man må ha et MasterCard Premium. Jeg har allerede et kredittkort jeg er godt fornøyd med, men søkte likevel om et kredittkort (med lav kredittgrense) hos Nordea for å kunne få fullt utbytte av å være Premium-kunde. Nordea brukte mer enn en mnd. på å behandle søknaden, til tross for at jeg purret flere ganger. Hver gang jeg etterlyste svar så fikk jeg bare beskjed om at de beklaget, og at jeg kom til å få svar i løpet av noen dager. Når jeg omsider fikk svar så var det avslag, for å få kredittkort må jeg avslutte mitt nåværende kort i annen bank. Jeg har relativt god inntekt, og lite lån, så dette syns jeg er merkelig. Jeg mistenker at Nordea med hensikt reklamerer med fordeler som er knyttet til et kort som mange ikke vil få, og bruker så lang tid på å gi avslag kun for at de nye kundene skal bli «fanget» i sin nye bank med kontoer, spareavtaler, avtalegiroer osv. Når nettbanken i tillegg minner om hvordan de pleide å se ut for 15-20 år siden, og mobilbanken ikke kan utføre de vanligste banktjenestene, så er ikke dette en bank jeg vil være kunde i. Kommer derfor til å finne en annen bank, etter ca. seks uker som kunde i Nordea.

Svar fra Nordea Bank
21.01.2021 09:14
Hei Ingvard, Takk for at du har delt tilbakemeldingen din, selv om vi selvfølgelig ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt. Vi ønsker på ingen måte å reklamere med fordeler du ikke får dratt nytte av, og ventetiden du opplevde på svar hørtes på ingen måte hverken bra eller normal ut. Når har jeg dessverre ikke innsyn i den konkrete saken herfra, men et endelig svar, enten det er positivt eller negativt, etterstreber vi å gi etter maks 1-2 virkedager. At det ikke har skjedd i ditt tilfelle må jeg bare beklage. Nettbanken vår er ikke så mye som 15-20år gammel, men gammel nok til at den blir erstattet av en betydelig oppgradert versjon i løpet av første halvår i år. Jeg har full forståelse for at du ikke ønsker å benytte oss etter opplevelsen du har hatt, så jeg håper du finner en bank du er fornøyd med, og at du vurderer oss igjen dersom du skulle vurdere å bytte fra den i fremtiden. /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"

Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2021 01:41
Hei Davide, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding! Det er leit å lese at du har hatt dårlig erfaring når du har vært i kontakt med våre rådgivere og opplever oss som kravstore. Vi ønsker å være en totalbank for våre kunder og som er der i de ulike livssituasjonene for å komme med gode råd og løsninger. Av og til vil våre retningslinjer og rutiner kunne sette enn stopper for at en aktuelle drøm eller søknad om boliglån ikke går som ønsket. Vi har som mål å være konkurransedyktige på pris over tid, som vil si at vi i perioder kan ligge både over og under prismessig på enkelte produkter mot andre banker. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Morten
Nordea Bank har totalt 234 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR