Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Tobben og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Har vært kunde i Nordea Direct, men for ca. seks uker siden ble jeg oppringt av Nordea, og fikk beskjed om at Nordea Direct skal legges ned. Jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte til Nordea, noe jeg takket ja til. Jeg skulle bli Premium-kunde, på grunn av mitt medlemskap i Nito. Flere av Premium-fordelene er knyttet til at man må ha et MasterCard Premium. Jeg har allerede et kredittkort jeg er godt fornøyd med, men søkte likevel om et kredittkort (med lav kredittgrense) hos Nordea for å kunne få fullt utbytte av å være Premium-kunde. Nordea brukte mer enn en mnd. på å behandle søknaden, til tross for at jeg purret flere ganger. Hver gang jeg etterlyste svar så fikk jeg bare beskjed om at de beklaget, og at jeg kom til å få svar i løpet av noen dager. Når jeg omsider fikk svar så var det avslag, for å få kredittkort må jeg avslutte mitt nåværende kort i annen bank. Jeg har relativt god inntekt, og lite lån, så dette syns jeg er merkelig. Jeg mistenker at Nordea med hensikt reklamerer med fordeler som er knyttet til et kort som mange ikke vil få, og bruker så lang tid på å gi avslag kun for at de nye kundene skal bli «fanget» i sin nye bank med kontoer, spareavtaler, avtalegiroer osv. Når nettbanken i tillegg minner om hvordan de pleide å se ut for 15-20 år siden, og mobilbanken ikke kan utføre de vanligste banktjenestene, så er ikke dette en bank jeg vil være kunde i. Kommer derfor til å finne en annen bank, etter ca. seks uker som kunde i Nordea.
Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.

Har mailet en hel del frem og tilbake ang boligkjøp, og fått raskt og godt svar. De har også vært behjelpelige om andre tjenester.

Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.
