Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice, dårlig nettbank

Omtale av  Ingvard

Har vært kunde i Nordea Direct, men for ca. seks uker siden ble jeg oppringt av Nordea, og fikk beskjed om at Nordea Direct skal legges ned. Jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte til Nordea, noe jeg takket ja til. Jeg skulle bli Premium-kunde, på grunn av mitt medlemskap i Nito. Flere av Premium-fordelene er knyttet til at man må ha et MasterCard Premium. Jeg har allerede et kredittkort jeg er godt fornøyd med, men søkte likevel om et kredittkort (med lav kredittgrense) hos Nordea for å kunne få fullt utbytte av å være Premium-kunde. Nordea brukte mer enn en mnd. på å behandle søknaden, til tross for at jeg purret flere ganger. Hver gang jeg etterlyste svar så fikk jeg bare beskjed om at de beklaget, og at jeg kom til å få svar i løpet av noen dager. Når jeg omsider fikk svar så var det avslag, for å få kredittkort må jeg avslutte mitt nåværende kort i annen bank. Jeg har relativt god inntekt, og lite lån, så dette syns jeg er merkelig. Jeg mistenker at Nordea med hensikt reklamerer med fordeler som er knyttet til et kort som mange ikke vil få, og bruker så lang tid på å gi avslag kun for at de nye kundene skal bli «fanget» i sin nye bank med kontoer, spareavtaler, avtalegiroer osv. Når nettbanken i tillegg minner om hvordan de pleide å se ut for 15-20 år siden, og mobilbanken ikke kan utføre de vanligste banktjenestene, så er ikke dette en bank jeg vil være kunde i. Kommer derfor til å finne en annen bank, etter ca. seks uker som kunde i Nordea.

Svar fra Nordea Bank
21.01.2021 09:14

Hei Ingvard, Takk for at du har delt tilbakemeldingen din, selv om vi selvfølgelig ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt. Vi ønsker på ingen måte å reklamere med fordeler du ikke får dratt nytte av, og ventetiden du opplevde på svar hørtes på ingen måte hverken bra eller normal ut. Når har jeg dessverre ikke innsyn i den konkrete saken herfra, men et endelig svar, enten det er positivt eller negativt, etterstreber vi å gi etter maks 1-2 virkedager. At det ikke har skjedd i ditt tilfelle må jeg bare beklage. Nettbanken vår er ikke så mye som 15-20år gammel, men gammel nok til at den blir erstattet av en betydelig oppgradert versjon i løpet av første halvår i år. Jeg har full forståelse for at du ikke ønsker å benytte oss etter opplevelsen du har hatt, så jeg håper du finner en bank du er fornøyd med, og at du vurderer oss igjen dersom du skulle vurdere å bytte fra den i fremtiden. /Lasse

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Davide

Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2021 01:41

Hei Davide, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding! Det er leit å lese at du har hatt dårlig erfaring når du har vært i kontakt med våre rådgivere og opplever oss som kravstore. Vi ønsker å være en totalbank for våre kunder og som er der i de ulike livssituasjonene for å komme med gode råd og løsninger. Av og til vil våre retningslinjer og rutiner kunne sette enn stopper for at en aktuelle drøm eller søknad om boliglån ikke går som ønsket. Vi har som mål å være konkurransedyktige på pris over tid, som vil si at vi i perioder kan ligge både over og under prismessig på enkelte produkter mot andre banker. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Morten

Bra kundeservice

Omtale av  Terje A

Har mailet en hel del frem og tilbake ang boligkjøp, og fått raskt og godt svar. De har også vært behjelpelige om andre tjenester.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2021 01:38

Hei, Terje. Utrolig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss, og at prosessen rundt boligkjøp gikk så fint! Satser på at veien videre, både med oss og din nye bolig, blir minst like bra😊 Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. /Silje

Kundebehandling

Omtale av  Tommy A

Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 14:08

Hei Tommy. Leit å høre at du nå velger å bytte bank på grunn av avslaget. Jeg kan dessverre ikke undersøke din sak direkte, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til i alle typer søknader om forbruksfinansiering. Du vil også få en forklaring på evt avslag på slike søknader. Skulle avslaget på noen måte være uklart for deg må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan ta en titt på saken. Du treffer oss på telefon 232 06001 eller du kan starte en chat med oss gjennom nettbanken. /Cathrine

Tar seg godt betalt for hver minste tjeneste

Omtale av  Espen

Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 12:42

Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du oppfatter det på denne måten men jeg skal forsøke å forklare. Ved endringer på eksisterende lån genererer dette endringsgebyr. Dette gjelder endringer som for eksempel: Endring av nedbetalingsplan eller søknad om avdragsfrihet. I starten av Corona utbruddet i Norge ble lånerenten senket hos samtlige banker i mars og unntak for endringsgebyr ble innført en periode. Det er dog ikke lenger unntak for dette gebyret så det vil dermed påløpe ved søknad om avdragsfrihet. Dette står også opplyst når du sender inn søknad om avdragsfrihet. Se info på skjema om avdragsfrihet på: www.nordea.no/skjema /Cathrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Bra første møte med banken, men dessverre følger dette ikke videre når man har blitt kunde

Omtale av  Missfornøyd P

Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.

Svar fra Nordea Bank
15.12.2020 16:01

Hei Missfornøyd P. For det første er det ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd så lang behandlingstid fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet eller at saken trenger nøyere gjennomgang, som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Normalt vil det ikke ta 1 mnd å få svar på lånesøknad, så det må jeg virkelig beklage. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Så på generelt grunnlag vi jeg tro at de tingene sammen gjorde at vi dessverre ikke kunne innvilget lånet som ble søkt om. /Mariann

Nordea Finans gjør sitt ytterste for å yte dårlig service

Omtale av  Nr

Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR