Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nettbank meget ustabil

Omtale av  Oppgitt

Prøvd opprette sparekonto. Måtte logge meg på og av minst 10 ganger da nettbanken henger seg. Først virket ikke linken til opprette kundeforhold, og nå virker ikke signeringen av kontoopprettelse. Brukt så mye tid nå at vinning går opp i spinninga. Chat svarte raskt, men leste ikke meldingene og svarte på noe annet enn det jeg spurte om. Styr unna selv om renta er god.

Svar fra Nordea Bank
24.12.2023 10:00

Hei! Takk for omtalen! Vi har dessverre hatt noe rusk i maskineriet, og det har ført til det du beskriver over her. Det skal nå være lansert en ny oppdatering for opprettelse av kontoer i nettbanken, som skal gjøre dette mye mer stabilt. /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

vurdering nordia Bank

Omtale av  Ronny A. D

godt fornøynd med nordia Bank, vært kunde der i 2 år

Svar fra Nordea Bank
21.12.2023 15:11

Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig omtale og tilbakemelding, dette setter vi stor pris på! Ønsker deg og dine en riktig god jul. /Steffen

Betaling til utlandet

Omtale av  Net

Jeg har overførtpenger til utlandet 12.12.2023. Det har vært 1 uke og de har ikke fått penger. Jeg prøvd å ringe Nordea men de har ventetid ca 47 minutter. Chat bot Nova var ikke hjelpsom. Jeg overført penger til samme kontonummer og landet flere ganger før og aldri hadde problemet. Hva kan være problemet nå? Det er ca 11000 penger.

Svar fra Nordea Bank
21.12.2023 15:17

Hei Net, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er leit å høre at du har hatt problemer med en utenlandsbetaling via Nettbanken. Årsaken til at betalingen ikke er hos mottaker kan være flere. Når kontoen din er belastet sendes pengene ut av Norge, videre er det mottakende bank i utlandet som tar i mot overføringen og krediterer mottakers konto. Vi skal naturligvis undersøke dette nærmere for deg. Jeg vil anbefale deg å ringe til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her er du ferdig identifisert når du ringer hvor ventetiden normalt er kortere enn om du ringer direkte på telefon 232 06001. Ønsker du å chatte med oss skriver du "Menneske" i dialog med Nova, hun setter deg da i kontakt med kundeservice. /Steffen

Nettbankløsningen er tungtvindt og mangelfull

Omtale av  Ole P

Det er gjort framskritt, men ofte må jeg gi opp å følge bankens anmodninger "om å gjøre jobben selv elektronisk" for behov i nettbanken utover det rent hverdagslige. Et par nylige eksempler 1) Kvittering for transaksjon. I dag må må jeg sende bevis på at jeg i dag har betalt for en bil jeg har kjøpt. På "kvitteringen" jeg får i mobilbanken står det i Til-feltet: Nettbetaling. Ingen ved sine fulle fem vil stole på en slik "kvittering", hverken mottakers navn eller kontonummer fremkommer. (Jeg forstår at kvitteringen kanskje vil oppdateres om noen dager, men da er det for sent for mitt behov). 2) I går skulle jeg betale fra et rammelån på den ovennevnte bilen. Finner ut at beløpet er for høyt i forhold til månedlig beløpsgrense. Så da må jeg finne fram til en side for å øke beløpsgrensen får jeg beskjed om. Ok. Men når jeg har gjort det får jeg beskjed om at beløpsgrensen jeg ber om er for høy. Så da blir det å allikevel ringe. Begge tilfeller utløser kanskje 20 minutter i telefonkø og annen feilsøking for å finne fram i dette, samt at jeg måtte begynne på nytt for å få betalt regningen. Jeg oppfordrer dere til å prøve løsningene selv, så dere forstår hvor mangelfulle de er. Frustert kunde

Svar fra Nordea Bank
15.12.2023 12:34

Hei Ole! Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Tjenestene våre i Nettbanken og Mobilbanken er stadig under utvikling og forbedring, så setter pris på en tilbakemelding som dette. Jeg vil sende din tilbakemelding og dine tips videre😊 /Andrine

slitsomt og kaotisk

Omtale av  Rune Y

Utrolig mye surr og elendig kommunikasjon i det sise, jeg er faktisk bekymret om banken faktisk har kontroll på ting og må derfor vurdere å bytte. Mye standardsvar hvis man kommer igjennom, eventuelt blir man lagt på hvis man krever svar eller "nå må du gi deg, det er 20 andre som (ikke) skal få hjelp også skjønner du" uff! :(

Svar fra Nordea Bank
11.12.2023 14:07

Hei Rune😊 Det er svært beklagelig at du har denne opplevelsen hos oss. VI jobber hver dag for å yte god service og gi gode kundeopplevelser, så takker for din tilbakemelding. /Andrine

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forventer mye, mye mer

Omtale av  Truls

At Nordea klarer å være i topp 2 med å sette opp rentene hver gang, men har null plan for hva som skal skje med hundrevis av kunder på Nordea Direct, har null chat å tilby om du ikke får logget inn med BankID (som de har fucket opp), følger opp med å ikke ha tenkt langt nok til å ha ordentlig bemanning på telefonen den dagen dette sprenger (jeg satt 56 minutter på vent, og at en seriøs aktør ikke har mulighet for callback er nok et bevis på hvor svake de ønsker å være overfor kunder som trenger kontakt), og så efter å ha løst problemet, plutselig sletter BankID-tilgjengeligheten på ny, hvorpå man fortsatt ikke har muligheter for chat... Da kommer man ikke unna 1 stjerne. Jeg har brukt mer tid på Nordea og deres rot, enn på de 3 siste bankleverandørene mine til sammen.

Svar fra Nordea Bank
07.12.2023 19:59

Hei Truls og takk for din omtale! Vi beklager på det sterkeste at flere av våre kunder ble rammet av denne BankID-feilen. Vi har satt inn ekstra bemanning for å få ned køen disse dagene som følge av dette, og håper at trafikken på linjen vil roe seg igjen fortløpende. Vi er veldig lei oss for at dette har gått utover kundeopplevelsen. /Andrine

Ekstremt dårlig kundeservice og passe dårlig nettbank

Omtale av  Tone

Kommer ikke igjennom på kundeservice i går eller i dag. Får bare beskjed om at de har stor pågang. Det ringte i 1 time i går før jeg gav opp. Får ikke ordnet det jeg må, siden dette ikke kan ordnes i nettbank, noe det burde kunne.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2023 13:05

Hei Tone😊 Takk for din tilbakemelding! Vi har opplevd ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Du kan også ta kontakt med oss på chat via Mobilbanken/Nettbanken, og skru på varslinger for "Gi meg beskjed om en serviceagent som er klar til å chatte" under "profil". Da vil du bli varslet når en kunderådgiver sitter klar for å hjelpe deg😊 /Andrine

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR