OBOS-banken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Er veldig godt fornøyd med min nye bank Obos banken. Ingen gebyrer og lave renter, lett å få snakke med banken, hvis behov. Alltid hjelpsomme og imøtekommende ! Obos banken kan jeg virkelig anbefale.
Fikk låne det jeg trengte til rehablitering av leilighet, tross litt lav inntekt, men hadde da veldig god sikkerhet. Eneste bank som viste litt smidighet for denne problemstillingen og så litt utenfor boksen. Topp kundebehandling!
Kundeservice er under enhver kritikk. Og nei, jeg trengte ikke lån, kun formell finansieringsbevis som OBOS krever fra medlemmer. Fikk det uten problemer i andre banker, men Finanstilsynet burde se på denne virksomheten. OBS! Dine data kan bli misbrukt i OBOS konsernet! OBOS er så stor at de synes å mene at de er hevet over loven. Spesielt den som kommer fra EØS. Banken er en del av konsernet som opptrer ofte som stat i staten. Som NAV.
Jeg har 30 års medlemskap, ønsker og flytte, og gi obos hussalgs jobben, (hus ca verdi 2milioner8hundretusen) men trengte mellomfinansiering på ca 555000 for og by på hus, men alt ble til nei selv om jeg hadde blitt gjeldsfri og sittet igjen med 1 million i fortjeneste
Var i kontakt med Obos-banken. Får innvilget lån og har god økonomi og lønn. Kundebehandleren på telefonen kunne derimot hatt seg ett kurs. Han ble plutselig nedlatende og gav uttrykk for at han ikke "gadd" sende over finansieringsbevis allikevel når han fikk høre at jeg også hadde pratet med andre banker. Fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Skuffet!
Før jeg anmelder vil jeg anbefale å se en fellesnevner på alle de dårlige anmeldelsene her. Dårlig kredittscore, får ikke lånet de ville ha, de fleste er svært gamle og mye har skjedd, samt en løk som klager på at det tar lang tid å ta ut penger av en "31+ dagerskonto"... Det heter 31 dager av en grunn. Over til anmeldelsen! Det som er bra (det meste forutsetter at man er Obos-medlem): - Moderne, oversiktlig, og kjapp nettbank. - Tilnærmet lik 100% selvbetjening. - Gratis debet/kredittkort. - Beste sparerente! Selv brukskonto har 1,10% i skrivende stund. Det som ikke er så bra: - Ikke alt som er oppdatert i mobilappen, altså ikke tilpasset mobil. Dette kan til tider være litt knot. Heldigvis gjelder det kun sider man bruker sjeldent. - Søk i transaksjoner er rett og slett søppel. Du får se transaksjoner fra de siste 30 dagene. Skal du se lenger tilbake i tid enn dette må du bruke "arkiv-funksjonen" som er helt elendig. Dette er utrolig irriterende på f.eks. buffer-konto hvor du har 1 månedlig overføring, maks 12 i året...Hvorfor pokker kan de ikke bare vise de 12 transaksjonene?!
Har stort sett vært fornøyd med Obos banken. Idag trengtes hjelp her og nå, til å komme i min mobilbank. Totalt resultatløs. Føler meg behandlet som "En gammel kjerring". Denne gangen en mannlig kundebehandler. Har bedre erfaringer med kvinnelige kundebehandlere.
Jeg byttet til OBOS-banken fra DNB, og er kjempefornøyd. Jeg får betydelig bedre renter på både brukskonto og sparekonto, og det er enkelt å opprette konto og og flytte avtalegiro i nettbanken, som er veldig oversiktlig.
Jeg er veldig fornøyd med OBOSbanken etter jeg skiftet fra DNB. Her er det ikke gebyrer på uttak i minibank, ikke årsavgift på kortene. Ikke minst bedre rente. Så jeg har funnet min bank. DNB er en bank for folk med mye penger i så måte.
Søkte boliglån i 3 banker.. Sbanken, DnB og OBOS. OBOS regnet meg som uegnet for lån, mens både Dnb og Sbanken gå meg mer enn behovet var. Stor forskjell her altså... Mon tro om OBOS er litt for fersk i gamet?!?!
Norges beste rente på lønnskonto. Rente er 1.1%. Ellers har du en hel del fordeler som Obos medlemmer.
Endelig fått en fullverdig mobilbank. Lave gebyrer og lav rente. Rask behandling av lån. Depositumkonto ved utleie fungerer utmerket digitalt for begge parter! Betinger medlemskap.
Søkte om finansieringsbevis for et boliglån. Etter lang ventetid (dagevis) fikk jeg endelig svar på en epost- på en noe klønete og uprofesjonell måte hva OBOS banken kunne tilby. Men banken hadde ikke vedlagt skriftlig finansieringsbevis vedlagt. Ei heller hadde de et godt boliglånstilbud (dyrt!). Jeg har svært orden i "sysakene" og mitt finansielle forhold var vel dokumentert, ryddig og oversiktlig. Banken på sin side bydde på et dårligere lån (rentemessig og totalsum) enn flere andre større banker, uten å liste opp disse, men de største bankene i Norge, har gitt bedre lånetilbud, samt saksbehandling på noen minutter og opp til et par timer maksimum. Ikke dagevis. Oppsummert: -svært dårlig førstegangsinntrykk (har ikke brukt banken tidligere) -dårlig kundeservice, presisjon i epost og informasjon, samt sen saksbehandling -finansieringsbevis ble aldri mottatt (mer eller mindre kun forklart i epost) -dyrt boliglån, belåningsgrad maks. 75% , med svært høy rente for resterende 10% slik at belåningsgrad skal kunne bli 85% (iht Loven). Ble overrasket over at OBOS banken, som er liten sammenliknet mot de store bankene i Norge, yter dårligere kundebehandling, samt mildt sagt mye dyrere boliglån. Ut i fra annen omtale ser jeg at OBOS banken ligger omtrent "midt på tre" , men jeg ble nok mer overrasket i negativ retning, og håper for bankens skyld at det kun var jeg som har hatt en dårlig erfaring med disse i forbindelse med boliglånssøknad. Hva som er bra: Jeg har intet å kommentere på dette, da dette ble mitt førsteinntrykk (og siste).
Jeg byttet nylig til OBOSBanken, og har fått god oppfølging. Det var veldig lett å overføre AvtaleGiroer og eFaktura fra den forrige banken min. God rente, veldig få gebyrer, ikke en gang gebyr på VISA-kortet. Anbefales!
Svært dårlig kundebehandling. Tok over 2000:- i feilaktige gebyrer på boliglånet mitt. Brukte 6 måneder på å rydde opp. Nektet å utbetale kompensasjon.
Jeg har dessverre dårlige erfaringer med obos banken. De behandlet ikke lånesøknaden min og det tok lang tid før jeg fikk tatt ut penger av min sparekonto 31+.