Meny

BigBlu omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 87 innen
bredbåndsleverandør
18%
anbefaler
BigBlu

"Velg en annen leverandør!"

Omtale om BigBlu skrevet av Andreas for 04.06.2020 17.46

BigBlu har totalt 199 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med BigBlu?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Velg en annen leverandør!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hovedproblemet med breiband.no nå bigblu, er manglende vilje eller evne til å gjøre nødvendige tekniske oppgraderinger i kjernenettet. Noe som resulterer i lav hastighet og dårlig kvalitet på forbindelsen når det er mange kunder tilkoblet samtidig. Og da jeg endelig hadde sagt opp søpla, ble jeg fakturert for en mnd. ekstra. Ikke nok med det, så er kundeservicen ganske arrogant. Nå er heldigvis Telenor og Get/Telia godt i gang med utrullingen av trådløst bredbånd, noe som vil gjøre internett-standarden for oss uten kabel-tilgang mye bedre. Starlink prosjektet til Elon Musk er også verdt å følge med på.

Svar fra BigBlu
12.06.2020 05.37
Hei Andreas,
Takk for din tilbakemelding.
Så trist at du opplever kundeservice som arrogante. Våre kundebehandlere blir målt direkte på kundetilfredshet for de som rapporterer misnøye, undersøker vi hva vi kan gjøre bedre.
Vi har nokså stor evne og vilje til å oppgradere våre nett, noe vi ofte også gjør, men det er likevel en del begrensninger ettersom vi har et omfattende nett over hele Norge, der det mange steder er begrenset kundegrunnlag. Dette er bl.a påvirket av hvilket type utstyr som er benyttet ved opprinnelig utbygging. Opprinnelig utbygging av mange av våre nett har i blant vært subisidiert ettersom områdene som dekkes ikke har vært kommersielt lønnsomme å bygge ut bedre bredbånd i. Enkelte av våre nett har vi overtatt fra tidligere leverandører. Noen eldre nett med få kunder er dessverre ikke bedriftsøkonomisk forsvarlige å oppgradere, på grunn av begrenset kundegrunnlag. Store deler av våre sendere er oppgradert, sånn at kunder som er tilknyttet de oppgraderte senderne, kan få opptil 100 Mbps nedstrøms hastighet. Som de fleste andre leverandører må vi oppgradere og investere basert på lønnsomhet og økonomi, og løpende har vi gjort mange oppgraderinger de siste årene. Det kommer vi til å fortsette med, samtidig som det vil være områder der vi ikke vil kunne forsvare slik oppgradering.
Ønsker deg en fin dag.
Mvh Trude
Bytt.no
"Velg en annen leverandør!" skrev Andreas om BigBlu

Har du en tilsvarende erfaring med BigBlu?
Gjør som Andreas og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om BigBlu du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Michael S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr laaangt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet og oppetid holder ikke mål. Feilretting tar evigheter da de nedprioriterer områder med lav fortjeneste. Måten de jobber på er rett og slett kundefiendtlig, med prisøkninger flere ganger per år og skyhøye stengegebyrer de nekter å kreditere, selv om kunden har null skyld i stengingen. Anbefaling før man blir kunde her er å lese vilkårene nøye. Har man litt mellom øra så styrer man unna bare man leser vilkårene, for de er helt hårreisende. Snakket med en kundebehandler der nylig i forbindelse av at mine gamle foreldre sitt abo ble stengt pga en misforståelse. Hun kundebehandleren sa stengegebyr er en inntekt som er veldig høy. Vil tro de gjør sykt bra butikk bare på å stenge kunder! Ikke rart de senker terskelen for stenging og som flere andre sier, sender kun en fattig sms for å minne om at det kan bli stengt. De vil jo at det skal stenges! Kapasiteten i deres radionett er oversolgt til de grader, men likevel melker de kunder for full pris, og er gjerrige på kompensasjon. Skylder på «inntil-hastighet»....og det elendige satellittgreiene de leverer er enda værre. Snakket for moroskyld med en av selgerne deres for satellitt og de sa dette var et bra alternativ til fiber. Tenk å prestere og si noe slikt, og faktisk mene det?! Var innom der for å levere utstyr i forbindelse med feilretting, og til og med hun som kom og tok i mot sa seg enig i at utstyret er dårlig. Vil tro dette her er en sykt bra arbeidsplass...not! Styr unna!

Svar fra BigBlu
12.06.2020 05.37
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit å høre at du og dine foreldre ikke er fornøyd med oss.
Vi stenger kunder etter tre forsøk på å få innbetaling: Først vanlig faktura, deretter purre sms og til slutt inkassovarsel om vi ikke mottar betaling da blir abonnementet stengt. Vi mener at om du ikke kan få fiber så er satellitt et godt alternativ.
Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover/dårlig kundetjeneste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var jeg svært fornøyd med både tjenesten og support, de siste par årene har det gått rett nedover. Vi er stadig uten nett, blir ikke kompensert for nettbortfall og får ikke levert datamengden vi betaler for. Styr unna!

Svar fra BigBlu
10.06.2020 13.07
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, ta gjerne kontakt på tilbakemelding@breiband.no, så skal vi se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Faller ut uten at en får kompensasjon for tiden en har vært uten nett. Hakkete nett. Folk som ikke ordner opp, men skylder på at de ikke kan se noen feil der hos de. Kan ikke kjøre speedtest på linja over lengre tid. osv osv

Svar fra BigBlu
07.05.2020 08.54
Hei,
Takk for din henvendelse.
Vi krediterer for nede tid om det er feil på nett ditt fra vår side.
Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er virkelig en bedrift som du burde styre unna! De lurer deg trill rundt og stjeler bokstavelig talt pengene dine. Du får ikke kreditert feil, når nettet er nede. De sender ikke ut fakturaene, og du får et stenge gebyr på 1000,-. Dette nekter de å kreditere, siden du da har fått en "purre" sms. Og dette er ikke det eneste som er problemet her, dette er bare noe av det. Kan du velge noe annet så gjør det. Synes synd på menneskene som sitter på kundeservice og tar i mot all den dritten de får av kunde, da det ikke er de som er problemet, men bedriften i seg selv. STYR UNNA

Svar fra BigBlu
07.05.2020 08.52
Hei,
Vi krediterer for nede tid på nett. Vi sender ut faktura hver måned rundt den 10, i tillegg får man en sms med påminnelse om betaling ca 10 dager etter forfallsdato. Mvh Trude i bigblu.
BigBlu har totalt 199 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR