Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
18
10
4
43
265
Sorter omtaler etter
Viser av 340 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt, får ikke i nærheten av det vi betaler for"

Betaler for 750 linje, de leverer 12-18. byttet modem, byttet rutere. rett og slett ren svindel. Tidligere hadde vi linje levert av GET (før oppkjøpet) og da hadde vi mye raskere linje, så det må rett og slett være justert manuelt etter oppkjøpet i håp om at ingen merker at de ikke får hastigheten de betaler for. Unngå hvis du kan og de ikke har monopol i området du bor i. Om de har monopol så flytt.

Gurjeet S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil nett"

Umulig å nå Kundeservice Ustabil nett Halvparten av Trondheim har ikke internett akkurat nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"tar betalt men leverer ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

De skal ha 100% betalt men syns det er OK å levere under halvparten, innsalget lovet 25/25mbps men de leverer 12/8mbps, jeg måler hver dag til ulike klokkeslett

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vurderer å bytte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Syns nettet har blitt mye dårligere etter Get bytta til Telia.. Hadde ingen problemer før, men etter de ble Telia har nettet begynt å dette ut helt uten videre, tv-bildet har begynt å hakke, lyden henger etter, etc. Begynner å bli dritlei av dette !!! Kundeservice er heller ikke mye å skryte av, for å si det mildt...!

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mister nett"

Mister nettet hver eneste kveld, regelmessig mellom 16 og 23. Blir aldri bedre, betaler for 500

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De er litt irriterende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvor skal jeg skal starte. Først fornøyd med produktene, men så opplever man useriøs kundeservice. Og prøv å gi dem en evaluering hvis de skjønner at samtalen gikk dårlig.. Har aldri hatt dårligere internettforbindelse enn etter ny Sagecom. Selgere på døra som ikke vet at du er mangeårig kunde. Internett saboteres etter noen dager for sen betaling (beklager, kun brev-faktura til tomt kontor i korona-tider ja..). Blir sprø.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service. Holder ikke avtaler . Får ikke tilbakemeldinger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Positivt - enkelt og raskt ig bestille og få installert trådløst fast bredbånd. Virker flott de 2 første uker. Negativt 'Etter att de gitt ut gratis prøve bredbånd til mine naboer blev nett fart helt ned til 1 mbps. Var i samtaler med telia mange ganger hver gang var vente tiden alt fra 15 min til ca 45 min. Til slutt fant vi ut at de var for mye trafikk på mast / tilkoblings punkt i Enebakk. Nettverket var dårligt fra 16-22.00 når brukere er mest på nett. Prøvde og avbestille bredbånd etter fått 1-2 måneder gratis bredbånd- positivt. Men hjelper ikke når man igjen må bruke timer av tid for og kontakte / krangle om og få bredbånd av installert. Fikk en melding på sms som jeg ikke kunde svare ut. Begynnte og få purringer på ubetalte regninger for et bredbånd som ikke virker i kjerne tider og holder de de lovet av nett fart. Sluttet og ringe og svarer kun ved mail. Omtvister regninger uten svar - får nye purringer. HOLD DERE LANG UNNA TELIA. Når de vel er problem er de ikke godt nokk organisert til og løse problemet deres.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"

Dårlig, elendig nedlast på 2,09/ opplast 4,87, ustabilt spesielt ettermiddag/kveld. Har funket ok en god stund før det nå etter nyttår er helt håpløst

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"de overselger"
4 syns denne omtalen er nyttig

De overselger bredbåndet, dvs de selger for mange abonnment pr sender slik at hastighet ofte blir det halve av hva man betaler for, de har sitt på det tørre fordi det er spesifisert opp til bestilt hastighet, Rett og slett lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Oppetid på 96,4% over periode på 3mnd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har trådløst bredbånd, for orden skyld. Er mer enn godkjent med en oppetid på 96,4% på en periode av 3 mnd. Godt fornøyd, langt bedre enn hva Telenor har klart på fast linje. Falt ut av og til sent på kvelden i 10-20 sek, dette er nå ikke lengre enn sak. Så oppetiden forbedrer seg for hver dag, i tillegg billigere enn den søpla som Telenor leverer iform av produkt og inkompetente kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Total mangel på kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Køsystemet deres er en historie for seg selv, men når en først klarer å komme igjennom blir en møtt med likegyldighet fra en annen verden. Prøvde å bestille tekniker, men når jeg sa en litt kritisk kommentar om deres kundebehandling, så la de bare på!!! Når jeg kontaktet en annen kundebehandler og ba at de sjekket opp hva som hadde skjedd, så sa de at det var blitt loggført et brudd på samtalen pga teknisk feil. Så det er sånn de håndterer kritikk, legg på og loggfør som brudd pga teknisk feil, så fint, for da vises det ikke i statistikken deres! Jeg har vært tildels fornøyd Get kunde siden 2004, men makan til elendig kundeservice har jeg aldri vært borti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dårlig kapasitet."

Ble lovet en 25/25 linje, etterga kl 16.00 er det merkbart dårligere kapasitet på nedlasting helt nede i 2Mbs.

Gurjeet S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har forsøkt å kontakte kundeservice i 50 min uten lykke og nettet sug!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet sug! Har 750/ 750 og den klarer ikke å spille HD videoer engang!! Har forsøkt å kontakte kundeservice men uten lykke .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulig og få kontakt med kundesupport. Dyrt og ukurant nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er umulige og få tak i på tlf da køen har vært mellom 1 og 2 timer, og mail har de ikke svart på og det er nå 5 dager siden den ble sendt. Vist jeg skal ha 25 MB ut må jeg betale et 619 i måneden utover standardpakken som er inkludert i husleien. Driver og leter høyt og lavt etter alternativer som kan levere nett her, men ser ut som man må bitte i det sure eplet og heller prøve og påvirke boretslaget til og bytte, har tidligere hatt både Telenor og Altibox, og det har vært en fryd i forhold til det jeg har nå..

Frustrert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dropp Get/Telia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Get har helt fra borettslaget valgte dem til TV og internett hatt dårlig support. Etter at Telia overtok har ting bare blitt verre. Det positive er mindre nedetid enn for noen år siden. Dersom du derimot er så uheldig og trenger å kontakte support vil du oppleve en forverret situasjon. Support har ofte hatt vansker med å forstå problemene de blir bedt om å løse. Når ventetiden på telefon ofte er mellom 20 minutter og en time blir saken ikke bedre. At support legger på røret midt i samtale og etterpå bryter forbindelsen når man ringer opp gjør saken bare verre. Enda verre er det at Telia ennå ikke har svart på noen av mine henvendelser på e-post Dropp Telia om du har mulighet til det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Get boksene er Ubrukelig uten kabel"

Get boksene fungerer ikke uten at de er kablet. Jeg har en kablet og en uten. Den uten kabel er det bare trøbbel med. Get/Tafjord vil ikke betale kabel eller opplegging innendørs. Har hat trøbbel i 7 av 10 måneder. Ennå ingen løsning så er saken gått til Forbrukerportalen. Internett delen er veldig bra og den boksen som er kablet er det ingen trøbbel med. Men dette vet Get og burde sagt fra om før de la inn alt i huset????

Kristoffer
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten varier for mye. Jeg har internettkabel fra utak - ruter - spillkonsoll. Hastigheten går fra 8 - 200 - 40 - 430 - 80..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Mistet nettet nesten ukentlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet nylig til borettslag som benytter Get. Har bodd her i to måneder og har mistet nettet så ofte at jeg tok det opp med styret, som nå har vedtatt å bytte leverandør. Hastigheten er ingenting å klage på, betaler for 750 og ligger stort sett mellom 700 og 800 (når nettet fungerer). Kundeservice er helt håpløs, jeg fikk melding om at det var problemer med nettet, men han på kundeservice "kan ikke se at det er noen problemer i mitt område". I skrivende stund er det koronatiltak og mange har hjemmekontor, da er det ikke mulig å ha en nettleverandør som er så ustabil at man er nervøs hele arbeidsdagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning. Anbefales ikke. Æsj!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig dekning. Dårlig bytter pakke flere ganger, men fortsatt dårlig. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste nettet jeg noensinne har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Get tvunget på meg via borettslaget. Jeg har hatt Vikenfiber i 7 år uten noen som helst problem fra den dagen den ble montert. Nå har jeg hatt GET i 1,5 år. I løpet av denne tiden har de byttet forsterkere/rutere 3 ganger og fortsatt videre så er nettet ekstremt ustabilt. Det funker den ene timen og neste timen kræsjer det totalt. Her om dagen ringer jeg kundeservice, tar meg i gjennomsnittet 20-25 min ventetid, prater med dem i 8 minutter og plutselig avbryter han samtalen og ringer ikke opp igjen. Venter 20 minutter igjen på å få snakke med noen i kundesenteret igjen, denne personen har ingen clue av hva som foregår. Etter 3 forsterker/ruter bytte så er den ekstremt ustabilt, og etter 1,5 år er det fortsatt enda mer problemer enn det var i utgangspunktet. Det er det værste nettet jeg har vært borti, selv i utlandet både i Africa og i Spania leverer dem 100 × bedre service og nett enn det Get gjør. Hvis du er en gamer eller er avhengig av nett like mye som meg så er denne nettleverandøren din værste mareritt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svart dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde nett-tilkobling nede flere ganger (hele dagen) i løpet av en uke. Kunne ikke ringe kundeservice også! Jeg ventet 30 minuter ingen svar. Jeg vil pengene mine tilbake!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De suger"

Jeg bor i kommunal leilighet og har da get i husleien sier kommunen. Når jeg endelig får tak i get så nekter de. Jeg har kranglet med de i 5 år. Jeg har fått regning og betalt og kommunen har også betalt. Så det har blitt betalt dobbelt. Da skal jo jeg ha tilbake pengene mine. Men det får jeg ikke. Nå har jeg blitt flyttet til en anne bolig og måtte faktisk betale 1600 kr 2 ganger før flyttingen. Og så sluttet de å sende regningen og sperret alt. Og når jeg ringer de så slenger de på røret

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mannskit"

Kommer til å gå bort fra Tafjord. Har blitt skikkelig søppel. Elendig hastighet, langt langt under lovd hastighet. Trådløs er bare skit. Tvbilde hakker. Etterslep. Usynkronisert lyd/bilde. Leverer ikke høy oppløsning må skjermen, skit sagem. Hold dere unna dette

Gethater123
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hvis noen hadde spurt meg hva jeg misliker med livet mitt, så hadde svaret mitt vært at jeg har Get."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi betaler max pris for den høyeste hastigheten i huset vårt. Vi har gjennom 3 år hatt besøk av Get hele 13 ganger, og hver eneste gang så forteller de oss at "ingenting er galt" før det igjen er tregt. Kundeservice er frekke og gir absolutt ingen veiledning til hvordan jeg kan forbedre nettet mitt. Uavhengig av hvor i huset jeg befinner meg er det til enhver tid ekstremt sakte nett. Periodevis er det også 1 uke eller 2 hvor nettet ikke fungerer i det hele tatt. Sist gang dette skjedde brukte Get 2 uker på å komme å fikse nettet . Anbefaler det på ingen som helst måte til noen andre

Gjermund F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"elendig, uatabilt og dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 750 linje fra GET, nå Telia. Får sjeldent mer enn 500 tross ingen annen aktivitet på linja og kabel rett i pc. som regel detter det ned på 2-300.. Hver gang jeg ringer inn å klager lover de å se på saken, men det skjer jo aldri.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR