Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
11%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
18
10
4
41
243
Sorter omtaler etter
Viser av 316 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nå fått 5 stk airties 4920 for å dekke hele huset, men problemet er at wifi nettet er ustabilt. Telefoner og pc mister nett flere ganger daglig.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Verste jeg har vært borti. De bare lurer folk, jeg var i kontakt med en selger som sa at jeg fikk 3 måneder gratis og så mye bedre nett, men det gikk ikke 3 måneder med bedre nett for det første og for det andre så får jeg en regning på nesten 500,- som jeg ikke ble forespeilet.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare feil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skrur hele tiden av alt hele tiden. Mistet alt viktige ting. Mistet kanaler på grunn av den gjerrigheten. Nekter å betale mer til tv2 men vi må betaler mye for bredbånd.

Roy L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg finner at Get holder sine kunder som gisler"
6 syns denne omtalen er nyttig

Monopolsituasjonen Get og Kanal Digital har skapt ved å dele bydelene mellom seg i Oslo skaper en situasjon hvor spesielt Get forsøker å presse prisene fra kanalene nedover. Det er et utenlandsk selskap som eier GET. De gjør hva de vil. For andre gang i år mister kundene viktige kanaler denne gang TV 2 som har den beste nyhetsdekningen. At de vil betale 100 millioner mindre til TV 2 er useriøst. Vi som kunder sitter igjen med et dårligere tilbud. For meg er det nyhetskanalen som er et stort savn. For meg så virker det som om det ikke er prisen for kundene som er viktig men et useriøst selskap som vil ha mer profitt til sine aksjonærer. På grunn av monopolsituasjonen så Har jeg ikke mulighet til å bytte slik det er nå i et sameie som har avtale. Men det er noe som diskuteres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og til tider bortfall av nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Get har jeg slitt med i flere år. De har konsekvent dårlig nettforbindelse. Tidvis veldig bra (får de jeg ha betalt for), men dessverre så sjelden. I perioder er nettet helt borte også. Har brukt en formue på mobilt nett som jeg har for sikkerhets skyld. (Merk: fra en annen leverandør)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig stability og elendig mesh-system som følger med. Hyggelige og hjelpsomme kundekonsulenter, men systemer er rett og slett milevis unna det jeg forventer.

Karl H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ett selskap som bevisst snyter sine kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av selger fra get i nabolaget. Det hørtes ut som en kjempeavtale og sa opp nextgentel Selgeren sa de betalte oppsigelsen og installasjon skulle være gratis og første måned også gratis. Og jeg forsikret meg om at det ikke var noen store engangsbeløp, men en uke etterpå får vi regning på 1417 kr. som var ett forskudd. Ringte kundeservice for og klage men jeg fikk ble beskyldt for juge så hold dere langt unna. Når man ansetter selgere som må lure folk for og skaffe kunder da er det ille. Jeg gjør alt jeg kan for få dette ut i media for dere der ute ikke la dere lure av lovordene til selgerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Gjerrig firma etter at Telia tok over"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er tregt. Også online streaming, direkte, uten bruk av Wifi. (Stopper opp ofte for å buffre). Krangel om sending av TV 2 var prikken over i’en, eller kan jeg si punktum. Get skal ha TV 2 billigere enn andre kabelselskap, men er selv ikke billigere enn andre kabelselskap overfor sine kunder. Da har jeg kun ett ord; GJERRIG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig til å hjelpe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom fort og installerte når vi inngikk avtale - over 6 uker har gått uten at de har utbedret feil. Vi får ingen tilbakemeldinger, de har ikke klart å sende ut en strømadapter på 4 uker... Jeg har egentlig ikke noe godt å si bortsett fra at de lovte mye før vi ble kunder og etterpå ble det stilt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke spør om tilbud fra Get"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ba om tilbud på Get bredbånd. De sendte ferdig pris på bredbånd og TV. Da at jeg ikke ønsket TV. Lovde meg gratis bredbånd i 1 mnd og nytt tilbud. Sendte masse utstyr som de hadde lovet var gratis. Fikk regning på alt. Prøvde å få det vekk. Men de sendte til inkasso. Ringte til inkasso som sa jeg måtte ta kontakt med Get. De sendte det til tvangsinndriving. Hold dere vekke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett, ekstremt treg TV portal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Grensesnitt på tv portal er bra men det hjelper lite når det er så tregt at det blir ubrukelig. Selv bytte av kanal på DAB føles lynraskt sammenlignet med Get. Internett er bra når det funker men dessverre er det utfall med jevne mellomrom. Dessverre var det ikke så mange andre som kunne levere her men så fort bindingstiden er uten skal jeg prøve å komme meg ut av dette surret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Get (out if you can)"
4 syns denne omtalen er nyttig

Get. Hvor skal vi starte? Først og fremst har get et evig ustabilt nett. Nå har det gått en uke uten nett her. Ingen nett what so ever. Nada. Ringt de 16 ganger på denne tiden. Ingen som oppdaterer oss, selv om de lover. De sier IP adressen er problemet. Ingen tekniker tilgjengelig før om en uke. Inkludert i borettslaget, så de kan ikke gi noen kompensasjon. De sier problemet er sjeldent og kun gjelder oss. Likevel er det kø på en uke. Get kan sikkert bare skylde på corona-situasjonen og slippe unna. Igjen. Kondolerer så mye til dere som har Get ufrivillig. Sender varme tanker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telia trouble"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter oppkjøpet til Telia i 2018 har jeg merket en markant forverring i både service og kvalitet levert av Get. For det første senket de hastigheten på bredbåndet mitt (samme avtale) enda pris forble den samme. Dette skjer kun for å prøve å få flere kunder over på nye og DYRERE abonemment. I løpet av mine snart fem år som kunde har jeg hatt svært få om noe som helst trøbbel med internettet, men etter overtakelsen av Telia har det vært mye rot og stadige nettverksproblemer. I tillegg er kundeserviceavdelingen blitt stadig dårligere. Hva som får Telia til å tro at dette er måten å holde på og eventuelt skaffe seg nye kunder på, må gudene vite.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Umulig å få hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært borti problemer der Get AS har vært på eiendommen og gjort feil ved montering. Total ansvarsfraskrivelse. Har prøvd å få saken løst, men de tilbyr kun at de betaler en måned verdt med abonnement. Noe som ikke dekker skadene.

Henning M
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er svært sjelden kortere ventetid enn 20 minutter og ofte lengre. Lite empatiske kundekonsulenter som skylder på rutiner og systemer i steden for å høre på deg som kunde og løse problemet.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internett til Høy pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internett fungerer men der stopper det. Dårlig kundeservice, avtaletilbud som går ut hele tiden. Papirfaktura på avtalegiro som nesten er umulig å bli kvitt og lite hjelp fra kundeservice her også. Lang ventetid på telefon. Get har et motto" Kunden har alltid feil og mulig vi kan ta betalt for litt ekstra" (Get bryr seg ikke når de har monopol i området)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Byrokratisk idioti"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kom på døra etter vi hadde vært misfornøyd kunde for 2-3 pr siden. De tryglet oss om å bli kunde og at alt hadde blitt såååå mye bedre. Niks. Er nå i en tvist ang. avtalebrudd. Jeg har bedt de om å ALDRI kontakte meg igjen. De blir ALDRI bra på noe som helst.

Stefan M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Get har mange som jobber på kundeservice, men de kan som regel sjeldent hjelpe deg når du faktisk trenger det. De er dårlig på å dele informasjon og dårlig på å oppdatere. De har egentlig ingen gode egenskaper og hadde det ikke vært for at GET har monopol hadde jeg byttet med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Get hvis du kan!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt treigt nett som detter ut hele tiden. Får ikke hva man betaler for. Elendig kundeservice som tar lang tid å komme gjennom, hvis man i det hele tatt kommer gjennom.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sykt dårlig og holder ikke opp til forventninger"

Get Internett har dessverre vært i mitt nettverk den siste måneden og holder ikke opp til noen av mine forventninger. Gaming funker ikke bra med dette, og ihvertfall hvis det er noen andre som streamer i tillegg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bredbånd"

Betaler for 500 Mbps nedlasting, får under 50, og GET prøver å si det skyldes utstyr, evt. feil hos meg. Jeg er koblet på med kabel. Det er GET sitt modem og router. WiFi er håpløst. Dette skyldes selvsagt at GET selger kapasitet GET ikke har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ultra dårlig kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt utrolig at et selskap i 2020 kan levere så laber kvalitet. Fiber fra Get? Det er ikke mange trådene i denne fibern, så tregt og ustblit dette er. Monopol situasjon da hele gaten er hooked up på dette skræpet! Teliaskam dette!

Stig T. K
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Get"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortsatte abonnementet som huseieren før meg hadde, gjaldt TV og bredbånd. Tok ikke lang tid før det kom SMS om at utstyr tilhørende wifi måtte returneres for å unngå fakturering for dette. Dette kom ut av det blå, for det utstyret jeg hadde i forbindelse med Internett var faktisk utstyr som var nødvendig for å ha nettilgang. Ingen opplysning om hvilket utstyr det gjaldt, om det var fra tidligere abonnent eller meg selv. Har nå en faktura fra Telia/Get fra Lindorff som gjelder akkurat dette, foreligger ingen avtale om noen ting som helst som skal leveres tilbake. Get sender fakturaer uten dokumentasjon via Lindorff, samtidig som all kommunikasjon med dem er håpløs. Har prøvd evigheter med telefon uten å komme igjennom, prøvd chat som bare forsvinner av seg selv, ingen e-post å kommunisere på! Get er via sin pengeinnkrever Lindorff helt håpløst, fatter ikke at det går an å drive i bransjen på denne måten. Så for min del aldri mer Get, og for all del styr unna, du får store problemer med dem!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Internett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har en leilighet på 60 kvadrat og trenger 3 (!!) forskjellige nettverk i leiligheten for at ting skal funke, og også da går det tregt! I tillegg ender vi opp med å miste internettet hele tiden, så dere burde jo faktisk tilby folk å dekke regningen på 4G og, for dette går ikke an!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alltid høyere faktura enn avtalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale med GET 13.januar, der de tilbød 2 mnd. gratis bredbånd og etter det 779,-/mnd. Men allerede tidlig februar kom den første regningen. Ifølge GET er årsaken forskuddsbetaling, slik at jeg da betaler for perioden mars. Så får jeg regning nå, 59,- mer enn avtalt beløp. Årsaken denne gangen er at jeg har opprettet autogiroavtale MED VARSLING, og denne varslingen må avmeldes via nettbanken min. Har slettet autogiroavtalen med GET, for tenker å opprette en ny. Og vet dere hva, der dukker det ikke opp noe form for alternativer for MED eller UTEN varsling. Føler GET ikke tar kundene sine seriøst og er avtalebrytere. Virker som de alltid finner på unnskyldninger for å skru opp prisene. Bytter leverandør med en gang en annen tilbyder dukker opp i mitt område. Slik de driver på med nå, anbefaler jeg ingen å bli kunde der. Skjerpings, GET!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR