Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
18
10
4
43
265
Sorter omtaler etter
Viser av 340 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Stefan M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Get har mange som jobber på kundeservice, men de kan som regel sjeldent hjelpe deg når du faktisk trenger det. De er dårlig på å dele informasjon og dårlig på å oppdatere. De har egentlig ingen gode egenskaper og hadde det ikke vært for at GET har monopol hadde jeg byttet med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Get hvis du kan!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt treigt nett som detter ut hele tiden. Får ikke hva man betaler for. Elendig kundeservice som tar lang tid å komme gjennom, hvis man i det hele tatt kommer gjennom.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sykt dårlig og holder ikke opp til forventninger"

Get Internett har dessverre vært i mitt nettverk den siste måneden og holder ikke opp til noen av mine forventninger. Gaming funker ikke bra med dette, og ihvertfall hvis det er noen andre som streamer i tillegg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig bredbånd"

Betaler for 500 Mbps nedlasting, får under 50, og GET prøver å si det skyldes utstyr, evt. feil hos meg. Jeg er koblet på med kabel. Det er GET sitt modem og router. WiFi er håpløst. Dette skyldes selvsagt at GET selger kapasitet GET ikke har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ultra dårlig kvalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt utrolig at et selskap i 2020 kan levere så laber kvalitet. Fiber fra Get? Det er ikke mange trådene i denne fibern, så tregt og ustblit dette er. Monopol situasjon da hele gaten er hooked up på dette skræpet! Teliaskam dette!

Stig T. K
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Get"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortsatte abonnementet som huseieren før meg hadde, gjaldt TV og bredbånd. Tok ikke lang tid før det kom SMS om at utstyr tilhørende wifi måtte returneres for å unngå fakturering for dette. Dette kom ut av det blå, for det utstyret jeg hadde i forbindelse med Internett var faktisk utstyr som var nødvendig for å ha nettilgang. Ingen opplysning om hvilket utstyr det gjaldt, om det var fra tidligere abonnent eller meg selv. Har nå en faktura fra Telia/Get fra Lindorff som gjelder akkurat dette, foreligger ingen avtale om noen ting som helst som skal leveres tilbake. Get sender fakturaer uten dokumentasjon via Lindorff, samtidig som all kommunikasjon med dem er håpløs. Har prøvd evigheter med telefon uten å komme igjennom, prøvd chat som bare forsvinner av seg selv, ingen e-post å kommunisere på! Get er via sin pengeinnkrever Lindorff helt håpløst, fatter ikke at det går an å drive i bransjen på denne måten. Så for min del aldri mer Get, og for all del styr unna, du får store problemer med dem!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Internett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har en leilighet på 60 kvadrat og trenger 3 (!!) forskjellige nettverk i leiligheten for at ting skal funke, og også da går det tregt! I tillegg ender vi opp med å miste internettet hele tiden, så dere burde jo faktisk tilby folk å dekke regningen på 4G og, for dette går ikke an!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alltid høyere faktura enn avtalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale med GET 13.januar, der de tilbød 2 mnd. gratis bredbånd og etter det 779,-/mnd. Men allerede tidlig februar kom den første regningen. Ifølge GET er årsaken forskuddsbetaling, slik at jeg da betaler for perioden mars. Så får jeg regning nå, 59,- mer enn avtalt beløp. Årsaken denne gangen er at jeg har opprettet autogiroavtale MED VARSLING, og denne varslingen må avmeldes via nettbanken min. Har slettet autogiroavtalen med GET, for tenker å opprette en ny. Og vet dere hva, der dukker det ikke opp noe form for alternativer for MED eller UTEN varsling. Føler GET ikke tar kundene sine seriøst og er avtalebrytere. Virker som de alltid finner på unnskyldninger for å skru opp prisene. Bytter leverandør med en gang en annen tilbyder dukker opp i mitt område. Slik de driver på med nå, anbefaler jeg ingen å bli kunde der. Skjerpings, GET!

Øyvind H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utrolig rotete kundeservice"

Jeg er generelt fornøyd med tjenestene Get leverer, og de er veldig konkurransedyktig på pris så lenge det inngås kollektive avtaler. Kundeservice er dessverre preget av svært mye rot hvor de endrer faktura uten å klargjøre dette med meg, de sender meg krav på defekt utstyr de har bedt meg om å kaste, hvor jeg må klage til Forbrukernemnda. Ville brukt en annen leverandør om vi ikke hadde hatt en kollektiv avtale i sameiet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på produktet og liten villighet til å løse problemet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Internettet går tregt i perioder og faller helt ut flere ganger daglig. Har fått nytt modem, uten at det hjalp. Har snakket med GET som da opplyser at jeg kan få kjøpt noen forsterkere som KAN hjelpe. Dette koster 990,- i etablering og 49,- pr mnd. Eventuelt kan de sende ut en som kan sjekke signalene hos oss. Dersom de da ikke finner noen problemer vil vi bli fakturert for dette besøket. Vi må altså betale en hel masse for å få produktet GET leverer til å fungere, muligens. Jeg er mildt sagt frustrert over kvaliteten på produktet og ansvarsfraskrivelsen hos GET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Får akkurat det jeg betaler for"

Get leverer 300/300 Mbit/s via fiber. Jeg måler 310/310 Mbit/s og 7-8 ms latency. Etter en måned kan jeg ikke si noe særlig om stabilitet, men foreløpig har jeg 100% oppetid og 100% hastighet. Inteno-routeren EG400 som leveres med er super: Rask Broadcom ARM-prosessor. 256 MB Flash 512 MB RAM WiFi: 802.11ac, 4x4 802.11n, 2x2 Mulighet for felles SSID for 5G og 2,4G. Gid signalstyrke og dekning, men selvsagt ikke i klasse med mesh-nett. LAN: 4 x Gbit ethernet med mulighet for logal bridging av eget utstyr direkte til WAN Lokal admin av router. Leverer akkurat så bra som de påstår.

Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Hadde en bra ruter som fungerte fint, helt til studentbyen min skulle installere nye rutere, som var Get sine. Etter detta har det bare gått nedover med en forferdelig internettilkobling, der det er nesten å umulig å gjøre noe som krever litt høy internetthastighet. Vil ikke anbefale dette bredbåndet ettersom det undergår alle mulige forventninger et bredbånd skal ha.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Bestilte Get, de kunne ikke levere på 8 uker så jeg avbrøt bestillingen. En måned etter kommer det faktura på 4500,- for «bruddgebyr». Utrolig dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt topp kundeservice"

Skjønner ikke hvorfor folk gir så dårlige ratingen her?! Helt topp kundeservice og helt topp Internett!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Møkka leverendør"

Tv/Internett forsvinner en søndagskveld klokken 01:00. Ingen å få tak i, ingen feilmelding, takket være en dumsnill kjærring, som tenker at dørselgere også har en jobb har jeg nå fått Norges værste abonnement, og i og med at det var søndag igår, er det akkurat 11 dager siden jeg undertegnet dette. Håper å krangle meg til 10 dagers fristen. Hadde Get for 13 år siden. Må bare si, de er like dårlige nå som da. Anbefaler absolutt ingen å gå for Get.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det jeg betaler for."

WiFi er nærmest ubrukelig, holder ikke mål👎 Har ringt kundeservice 100 ganger med samme problem. Går tilbake til Telenor når de kan gi mere hastighet. Aldri mere Get.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dårlig"

Altfor ofte at nettverket krasjer. Idag har bredbåndet vært dødt i over seks timer. Bytter leverandør...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig informasjon"

Nettet har vært borte i 7 timer. Kun driftsmelding som sier at de jobber med saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt som f"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det tar en enighet å laste startskjerm eller bytte kanal. Til tross for 500/500 linje klarer jeg til tider knapt å laste en web side.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Meget ustabilt meshnettverk og hastighet"

Lite positivt å si da de har rotet med masse regninger, nettet ramler inn og ut stadig vekk samt at mesh enhetene de leverer er ubrukelig og ufattelige ustabile. Selv om de har blitt restartet og etc. Anbefales ikke. Tilbake til Viken Fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Tregt og ustabilt nett, dårlig kundeservice. Må fullføre 1.år binding så blir det fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt totalt 15 måneder med internet problemer med GET"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt totalt 15 måneder med internet problemer med GET. I 2 forskjellige bostander. Kundeservicen er en helt separert avdeling fra hva du bestiller, med kun simple og enkle protokoller som å si at alt ser bra ut, når du tydelig ser at nettet er dårlig. De tilbyr ingen nettverksrelatert hjelp, og du blir alltid avvist av dem med mindre du har lært deg opp til å kunne mer enn dem. Jeg tør ikke tenke på hva som skjer hvis man bestiller en teknikker for en stor sum fra dem. De selger/låner som regel med utstyr som ikke har kapasitet til å gjennomføre den evnen nettet skal ha. Avhenger du av Real-Time oppdateringer, som i spill eller annen aktivitet som krever stabile oppdateringer, så er det ingenting du kan få fra GET som vil fungere, ettersom dette heller aldri blir tilbudt. De vil prakke på deg høyere hastighet for mer penger etter som kundeservice driver også varmt/mersalg. Skal du bare se på Netflix og absolutt ingenting annet kan du være heldig, og få ting til å fungere akkurat bra nok. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mange tusen forbrukere som blir svindlet av GET uten å kunne gjøre noe med det, evt inntil bindingsperioden er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen sted å henvende seg når internett blir borte på kveld/helg. Aldri hatt lignende problemer med canal digital. Vurdere å bytte til noen andre. Veldig lei nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Unngå GET hvis du kan"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har get boks 2. Dårlig Wi-Fi dekning og fjernkontrollen responderer så og si ikke, samtidig som at den er lite brukervennlig. Alt går veldig s a k t e... Er du i kontakt med get over telefon, lover de deg både det ene og det andre, men lite av det som loves stemmer. Kunderådgiver gir ikke beskjed om ekstra fakturering, går rett over avtalegiro uten at du som kunde informeres.

Alexander H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig nett, elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre har alle borettslag jeg har bodd i valgt Get som deres operatør. Nettet er elendig. Da jeg endelig flyttet et sted jeg slapp å være Getkunde ufrivillig, krevde Get at jeg returnerte ruteren. At jeg hadde kjøpt den, brydde de seg ingenting om.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR