Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 87 innen
bredbåndsleverandør
11%
anbefaler
Telia Bredbånd
Filtrer omtaler
18
10
4
38
238
Sorter omtaler etter
Viser av 308 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett"

GET er noe av det verste jeg har vært borti, nettet funker så og si aldri.. Som de skriver på sitt nettsted at Wifi skal fungere utmerket på alle rom? Det er bare tull.. funker ikke bra på et eneste rom i huset :)

Marius R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tungrodd og tidkrevende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har måttet bytte Internet modem/router fra GET to ganger på de 4 månedene jeg har vært kunde. Begge gangene har gitt meg nedetid på en uke før jeg er på nett igjen. Møter en vegg av arroganse når man prøve å få kundeservice til å forstå at 5 dager nedetid ikke er helt innafor når man betaler for en tjeneste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt av mann som kom på døren"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde Altibox før, så kom en mann på døren og sa at vi skulle bytte til Get fordi det var raskere og billigere. Vi tok da imot en 1 års avtale, og dette er noe av det verste vi har gjort i livet vårt. Nettet funket greit nok de første 1-3 måneden, men jeg måtte bytte modemet 2 ganger i disse månedene. Etter dette var det ok for en liten periode og nå er nettet bare treigt og skrur seg av flere ganger om dagen. Ikke gå for Get. Det er dritt dårlig. Ringte kundeservice. De svarte men sa ingenting. Prøvde å snakke med de i 2 minutt men fikk ingen svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av tilbud om "Mer fart""
1 syns denne omtalen er nyttig

Var dum nok til å svare på tilbud om mer fart i 3 mnd. Uten ekstra kostnad. Ikke et ord om at getbox måtte byttes. Hentet pakken for 14 dager siden. Fikk melding om at den kunne installeres og purring etter 1 uke. En purring til og i dag var plutselig bredbåndet stengt!!! Hadde jeg ikke betalt regningen kunne jeg forstått at dere stengte tilgangen, men dette var et tilbud og det er ferietid. Den nye getboksen sendes uåpnet i retur og mitt lange kundeforhold til Get går mot slutten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Latterlig dyrt for eneboliger"
2 syns denne omtalen er nyttig

679,- i måneden for den tregeste linjen er ekstreme priser. 1300,- i måneden for gigabit (kun ned). De nekter å gi noen tilbud ved bindingstid for eneboliger. Heldigvis finnes Homenet i nærheten med gigabit begge veier for langt under halvparten av hva Get vil ha.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

nettet er ustabilt, er nesten ingen dager hvor nettet er oppe hele dagen, kan lett være nede 30 minutter 7 dager i uka, hvis ikke mer, hvis du har mulighet ungå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Mye dårligere enn Altiboks eller hva det het, der jeg bodde før"
2 syns denne omtalen er nyttig

Den virket nemlig år ut og år inn uten problemer. Get kan plutselig være helt død i en dag eller to om gangen. Helt uakseptabelt! Ville aldri valgt dem om jeg kunne velge.

Andreas A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet 6mnd binding og 3mnd gratis for å prøve ut Get etter at jeg hadde sagt at jeg ville avbestille hele pakken fra dag 1. Gikk med på det. Etter 6mnd blir jeg møtt av elendig kundeservice og blir fortalt at det er det ingen der som kan ha fortalt meg. Sak ferdig. Forbrukerrådet neste.

Reidun G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke på telefonen før man er tom for batteri. Tregt å få satt på Tv'en.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fått feil med ruter, får beskjed om at ruter må byttes, og at det kun kan gjøres av tekniker. For å booke time må jeg altså velge å ta fri fra jobb mellom 0800 og 1200, eller 1200 og 1600 da de ikke kan booke mer presist enn 4 timer. Kommer til å bytte bredbånd og tv-leverandør da service tydeligvis ikke er et tema. Det virker som slagordet deres er: "desverre, sånn funker ikke systemet"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer helt fint"

Jeg har vært kunde i ca. ti år nå, og har hatt veldig lite å utsette på Get. Forbindelsen har fungert fint stort sett hele tiden, med unntak av litt "barnesykdommer". Jeg har ingenting å utsette på hastigheten. Planlagt nedetid blir alltid varslet på forhånd. Det er litt dyrt sammenlignet med andre leverandører, men vi får god rabatt gjennom borettslaget.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De leverer OK nett med engang du har bestilt. Men betaler idag for 350 MB, og får 20 på det beste. Det tåler heller ikke mer enn en enhet om gangen uten at det blir ubrukelig. De reklamerer med at 10 enheter skal kunne brukes i denne pakken og fortsatt oppleve godt nett.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Intet signal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke vært signal på dekoderen siden jeg fikk den. Jeg har snakket med kundeservice, men de ser ikke ut å være interessert i å finne en løsning på problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig - bare feil"
11 syns denne omtalen er nyttig

Fikk Get via Tafjord Kraft og etter en uke med bare rot, virker bare fremdeles halvparten av funksjonene. Hadde altibox før som var problemfritt. Så langt fremstår Get som et søppelprodukt!

Martin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt Get i 8 måneder hvor 6 av månedene har vert preget av små avbrudd hver dag i opp til 30 min hver gang. Ofte jobber dem med å "oppgradere" så nettet er nede. Støj på linjen så det blir package loss noe som gjør det umulig å spille/streame. Betaler for 500/25 men får bare 250/1. Har vert i dialog med get siden nyåret uten å ha løst problemet. Styr unna! Spar deg selv mye smerte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Get screwed"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt Get gjennom sameie avtale i alle år jeg har bodd i Sameie. Og har hatt problemer med Get siden dagen jeg flyttet inn her. Og det har vel gått 10-12 år med dem nå så har ganske lang erfaring. Internett leveransen deres er så elendig at jeg ikke har ord for det. Jeg opplevde brudd minst en gang i uka. Og å snakke med Kundeservice hos dem er helt forferdelig. De lover at de skal komme å fikse og ringe opp igjen, men holder aldri det de lover. De har vært på befaring og finner nye feil hver gang. Dårlig signal, feil på kabler, kontakter, modem, feil i skap og mye mer. Til slutt ble jeg så lei at jeg fikk lagt inn Altiboks kun til meg i sameiet. Så nå har jeg Internett både fra Get og Altiboks. Men bruker kun Get TV. Bilde kvaliteten er ok. Men decoderen har vært helt på tryne og Get TV appen er helt forferdelig! Sjekk scoren deres på play store. Du må virkelig ha flaks hvis noe skal fungere. Og opptak fra decoder/web er et enormt kaos. Vet ikke hvor mange ganger jeg har valgt opptak av et program også feiler det. Kundeservicen har heller ikke åpent 24/7 slik som Altiboks har. Tror jeg kunne skrevet 1000 linjer til om hvor elendig Get er, men får runde av her. Servicen deres var så dårlig at jeg opprettet egen blogg til meg selv for å få dokumentert alt de lovet å lyver. Nei, gjør ALT du kan for å unngå Get. Velg hva som helst annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bestilte bredbånd 26.03"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nå snakket med get for sikkert 20 gang om å få installert Get i leiligheten. De bare setter over samtalen sier de skal ta kontakt men hører ingen ting. Ber alle tenke seg to ganger om før de velger denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Surr og rot"
4 syns denne omtalen er nyttig

Blir ikke fulgt opp når vi ringer og ber om oppfølging. Elendig kundeoppfølging. Blir tilbudt tjenester som vi senere får beskjed om ikke føler med kostnadsfritt likevel. De holder ikke det de lover. Når dette tas opp med leder blir alle lovnadene dysset ned med at dette må være misforståelse samt at kundebehandlerne er under opplæring. Totalt kritikkverdig. Vet ikke hvor mange tlf.samtaler vi har vært igjennom og hvor det har vært rot og rettelser i etterkant. Kostnader har økt på fakturaer uten forklaring og info. Bare surr. Velg ett annet selskap!!!

Irritert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Get om du har mulighet til det!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, tar lang tid å få svar på e-post. Mange ukyndige veiledere på telefon. Mye rot med faktura, i tillegg til at det er vanskelig å forstå fakturabilagene. Mye nedetid, kan ikke planlegge hjemmekontor dersom du er avhengig av internett-tjenester levert av GET. Da det ble slutt med samboer så kunne jeg ikke fortsette med samme kundenummer selv om jeg ble boende og selv om det var jeg som hele tiden hadde betalt faktura. Mao. Er du gift el. samboer så må dere ta høyde for at det vil bli styrete dersom "feil" person blir boende på samme adresse fordi du må opprette nytt kundeforhold. Det betyr ny oppstartsavgift og 2 måneders forskuddsbetaling etc. etc. De klarer ikke å holde det man blir lovet over telefon og det oppstår erfaringsmessig alltid kluss i etterkant. Regn med å sende minst 5-6 e-poster for å få ordnet opp, i tillegg til 2- 3 telefoner. Anbefaler alle å styre unna dette uprofesjonelle selskapet.

Didrik D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internettet er tregere enn ALT. Bestemoren min løper fortere enn internettet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en gutt på 13 år, som har mye arbeid på Internett og er derfor avhengig av at internettet mitt fungerer. Og getbox er ikke gode på det, getbox er et veldig ustabilt nett og er ikke noe til å stole på. Det er enten EKSTREMT TREGT eller fungerer ikke i det hele tatt. Jeg har mistet viktig arbeid pga internettet og tør ikke å gjøre mye med dette "internettet" Kundeservicen er dritt og de bryr seg ikke noe om kundene sine. Jeg er faktisk overasket at det er folk som synes at getbox er et bra selskap. Jeg har lyst til å bytte, men lever meg foreldrene mine, så jeg kan dessverre ikke det. Jeg anbefaler IKKE å kjøpe eller i det hele tatt bruke Getbox

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Get nede igjen, ustabilt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde hos Get, er dette en melding du ofte kan forvente å lese: "Enkelte kunder i ditt område kan oppleve brudd på alle tjenester fra Get. Vi jobber med å rette feilen og beklager de ulemper feilen kan medføre."

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pålogging nødvendig hvert 15. minutt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Internett ekstremt ustabilt. Går ikke å gjennomføre en økt i nettbank uten å bli koblet fra. Hadde det ikke vært et sameievedtak ville jeg byttet i forgårs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig levering av tjeneste"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er helt missfornøyd med tjeneste GET leverer. Veldig ofte brydd på internett og ingen unnskyldning eller real info hva som har skjedd. I tillegg så ble det levert trådløs router som ikke fungerer i det hele tatt. Tror jeg må si opp min avtale med dem....

Trøndern
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og vanskelig å komme i kontakt med"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å kontakte kundeservice ang. refusjon av et modem. Sender epost med dokumenter, uten å få svar. Når jeg ringer kundeservice, sier de at de ikke kan se at eposten er mottatt. Gjorde en test, der jeg utga meg for å være interessert i nytt abonnement. Da svarer de omtrent umiddelbart. Men dette er profesjonelle telefonselgere, så etter mye om og men, vrir de seg unna å refundere modemet. Bakgrunnen for at jeg ønsker modemet refundert, er at når jeg sa opp abonnementet, fikk jeg nærmest et trusselbrev der jeg ble holdt erstatningsansvarlig om jeg ikke returnerte det. Men saken var den at jeg hadde betalt for modemet noen år tidligere. I eposten jeg sendte i etterkant av at jeg returnerte modemet, la jeg ved kvittering på betalt modem og trusselbrevet om retur. De leverte heller ikke tilfredsstillende internett ift. hva jeg betalte for, og det var ustabilt og tregt. Så det var grunnen til at jeg sa opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde altibox som fungerte helt topp, men ble tvunget over til Get av Tafjord. Dette nye systemet er totalt ubrukelig. Feilmeldinger hele tiden og forferdelig kundeservice! Fikk en feilmelding, ga beskjed til Get og fikk som svar at du må gå uten TV i to dager til vi finner et svar.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR