Elendig dekning fra routeren deres, holder ikke hva de lover og hva de tidligere har lovet. Føler meg fullstendig lurt av en selger som lovet gull og grønne skoger Telenor med kabel fungerte veldig mye bedre. Største tabben jeg noengang har gjort er å installere fiber fra Homenet. Elendig service og ingen hjelp når man trenger det, styr unna for alt i verden.

Dette er den første omtalen jeg har skrevet på noe som helst, da jeg aldri gidder å ta meg bryet til å gjøre det. Men nå føler jeg at det er på sin plass, slik at andre ikke går i samme felle. Jeg kjøpte nytt hus å så på hvilke muligheter det var for internett og tv på eiendommen. Homenet kom opp som leverandør og jeg tok kontakt med de noen uker før overtakelse for å sjekke mulighetene. Jada, jeg kunne få fiber opp til 1000/1000mbps til en god penge. dette var i starten av oktober. Jeg fikk da beskjed av selger at jeg ville bli koblet opp på nett i slutten av november/midten av desember ved bestilling. Jeg spurte om dette var estimat eller om det ble da, da jeg er avhengig av nett til jobb. Han sa at det ikke ble senere en midten av desember, da de var klare for oppkobling straks. Jeg bestilte da tv og internett fra homenet. Vi får i midten av november melding om installasjon via underleverandør i midten av desember. Det var bra tenkte vi. Noen dager før installasjon får vi epost om at det blir avlyst og at det vil skje på et annet tidspunkt. Jeg ringer kundeservice og de sier at de ikke kan gi noe konktret svar på når bare at det ikke blir da. Jeg blir irritert og spør om det er noen som har noen svar. De ber meg da kontakte underleverandør. Jeg sier at det er de som leverandører som burde ha svarene. De sier da at de kan godt kontakte underleverandør for meg, men at svaret blir nok det samme. Jeg merker at dette svaret gjør at det koker for meg. Etter litt så får jeg beskjed om at den originale datoen blir opprettholdt og det kommer en installatør. Han er fra polen og snakker så vidt norsk. Han er veldig hyggelig å gjør en god jobb. På slutten sier han har det ikke er trukket fiber i røret så han får ikke koblet meg på. Jeg kontakter igjen kundeservice som sier at jeg må kontakte underleverandør igjen. Jeg kontakter underleverandør som ber meg kontakte homenet. Jeg kontakter homenet som igjen ber meg kontakte underleverandør da de ikke har svar på tekniske spørsmål. Jeg sier at de må kontakte underleverandører å finne svar på mine spørsmål. Jeg får da beskjed om at internett ikke kommer før i slutten av januar og at de håper å ha ting i orden til februar. jeg sender eposter å purrer på svar og hva som skjer med leveransen, men får ikke svar. Det er vell 2 uker siden jeg sendte, selv med 5 dagers svarfrist så har jeg ikke hørt noe. Chatten og telefonen har blitt brukt, men de har ingen svar. Jeg spurte om det var mulig å gå bort i fra avtalen da jeg ikke har fått det jeg ble lovet. De sa da at jeg må betale 9000kr for å bryte. ikke noe spørsmål om det er noe de kan gjøre for at jeg skal bli eller prøve på å finne en løsning. Det var ingen diskusjon om hva de kunne gjøre annerledes eller at de skulle sjekke ut feilene og komme tilbake til meg så fort de hadde svarene eller lignende. Kundeservice på minussiden. Det er den dårligste servicen jeg noen gang har fått. Jeg sa da at jeg kom til å kontakte forbrukerrådet, da sa han bare ja det må du bare gjøre. Jeg har kontaktet de å venter på svar. Men jeg kommer aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Det virker som de har ansatt roboter på kundeservice, da de yter null service. De bryr seg hvertfall ikke om fornøyde kunder. Hadde jeg følt at jeg ble hørt og at jeg fikk litt hjelp så hadde jeg vært fornøyd. Det er kanskje noe de ikke får gjort noe med, men da gjør man litt for å holde kunden fornøyd, 1 mnd gratis internett, ett eller annet. Nei vet du hva. Elendig.

Bestilte 1000/1000, Selger garanterte stor hastighet, det gikk 1,5 år før Fiber var klar til bruk, skulle ha tatt 3 mnd. Når jeg måler så ligger det rundt 150-250 på nedlasting, men opp er det noe mere. Og dette skal være Fiber, har like god hastighet på Kabelnett.

Det at lørdag kl 1430 nettet går ned og kundeservice er stengt. Betyr det en helg uten tilgang til nettet?

Lokker med "en gratis måned mot ett års binding". samme måned kommer prisøkningen. Og samtidig med den faller hastigheten. Målt hastighet er 0,5Mb/s. Og nå, ca ett år senere blir jeg oppringt med samme lokketilbud. Etterfulgt av ny prisøkning. Oppimot 40% prisøkning på 2 år. Hvis det skjer med hastigheten også som sist, har jeg ikke mere hastighet å miste. Ellers er det stortsett greie folk på kundeservice men det går tregt. Var en gang etter et lynnedslag uten nett i en halv måned uten noen form for kompensasjon. Hilsen lei snart ekskunde.

Elendig. Betaler for 25Mbit og blir lovet iallfall min 16Mbit , men klarer aldrig mer enn max 8Mbit. Må plutselig betale leie på utstyr som jeg allerede har hatt ibruk 5-6 år 👎

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett. veldig dårlig på kommunikasjon:(

Hold deg unna dette selskapet. For et mareritt. Dårligste nettverk jeg har opplevd i Norge og det er ikke mulig å få hjelp i helgene. Hvordan kan en levere nettverk uten å ha kundesenter i helgene? Helt utrolig. De hadde gått konkurs i andre land sier jeg bare.

Vært uten nett i en uke og får beskjed fra HomeNet at de ikke har noen ledige teknikkere til å se på saken. Får ingen tilbakemelding på hva som er feil og når det kan forventes at nettet er tilbake.

Uten nett 50% av tiden. Aldri mottatt info når nettet er nede, ei heller lest en driftsmelding ang problemet. Ren svindel. Styr unna!!

Installerte fiber fra Homenet etter besøk av selger som lovte gull og grønne skoger. Hastigheten ble garantert til 1000/1000, noe jeg betvilte, men det skulle jeg ikke være redd for. Nå er fiber i hus og skuffelsen ble stor da hastigheten ble målt. Med kabel rett i PC ble den målt til 319 ned og 434 opp. Det er under det halve av det som ble lovt og som jeg betaler for. De er såpass lure at det er 12 mnd. bindingstid. Føler meg grundig lurt. Grenser til svindel

Jeg hadde en selger på døra for ca 2 år siden. Han skulle selge meg fiber fra Homenet. Det skulle jeg aldri godtatt. Jeg spurte flere ganger om det er ok å kople seg på fiber uten å benytte dette. Siden jeg muligens skal selge huset om ikke lenge. Han sa det var bare å kople seg på fiber uten å bruke det, men at jeg da måtte betale etablering av fiber på ca 2000,- Dette sa jeg var ok. Siden det er lettere å selge huset med fiber muligheter. Nå har jeg endelig fått fiber tilkoplet, tok MYE lenger tid enn det selger sa. I tillegg måtte jeg grave 50 m og legge ned ett rør for dere. Dette tok en del tid.. Her om dagen kommer regninga fra dere, hvor etablerings gebyr står, pålydende 1900,-. Dette stemte med det selger sa, og jeg betaler gjerne de 1900,- Men i tillegg er det en månedlig sum på 500,- ca. For ett fiber nett jeg fikk alt for seint og ikke har koplet meg på. Jeg ringte dere å forklarte at jeg kun var interessert i å kople meg på, men ikke benytte. Da får jeg til svar at jeg kan utsette oppkopling 1 år, men da vil summen øke betraktelig. Så det dette ender med er at jeg må betale uansett en månedlig sum, som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg ett annet valg. Det er å si opp avtalen, og få en regning på 8900,- Dette står visst i kontrakta. Ikke noe selger opplyser om! Fantastisk kundebehandlere! Bare sender meg videre, ingen som kan svare på det jeg lurer på uten å sende meg videre. Og til slutt ender det med å sende Mail frem og tilbake.

Ikke bli kunde hos Homenet! Jeg ble kunde hos Homenet på den forrige adressen min. Da jeg flyttet fikk jeg beskjed om at jeg kunne flytte med meg abbonementet. På den nye adressen var det teknisk ikke mulig å koble til bredbåndsnettet. Istedenfor å annullere abbonementet mitt når de ikke kunne levere internett på adressen, ber de meg om å betale for abbonementet i et år. Styr unna Homenet.

Selger påstod til min far, at Telenor skulle legge ned sitt bredbånd i området og at man da måtte bytte. For ellers så kunne man ende opp med ingen internett. 1 år senere mottok vi en regning på 9000kr for kontraktsbrudd. Ringte inn og så at man ikke hadde signert noe kontrakt iflg fikk se kontrakt. Selger hadde skreve under!!! Politianmeldt og sendt til forbrukerrådet

Homenet er basert på restene av en kynisk utbygging av kobber, ISDN og så ADSL av Telenor finansiert av staten og Norge. Nå sitter EQ og planlegger neste Exit på vår regning. Tre ganger har jeg måtte sette Homenet på plass når de justerer prisene uten å si fra. Samme skjedde vel med GET til jeg ga opp og sa dem opp.

Møter ikke opp til avtalt tid og hører heller ikke mer fra dem etter dette. Når jeg selv tar kontakt skylder de på sine underleverandører og jeg hører ikke mer fra dem angående ny dato for oppsett. Takket være dette står jeg som student uten Internett I flere uker. Velger derfor å avbestille pga det jeg mener er brudd på kontrakt fra deres side og blir fakturert med 2500kr. Anbefaler ikke min værste fiende å benytte seg av deres tilbud. Håper dere fikser opp i dette. Ser det er flere som har hatt liknende problemer. :)

I switched to Homenet, received their contract and then received a counter proposal from my current internet provider. I said yes to the counter proposal to avoid the hassle of returning the internet router. I knew I had 12 months binding time but I was 100% sure that I had the right to cancel until the day I would actually receive a new ADSL router from Homenet. I had the bad surprise to receive an invoice for 2500 NOK from Homenet. I think it is crazy. Reading about the Angrefristen " Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. […] Dørselgere kan f.eks. ikke bruke en «kontrakt» som forkorter angrefristen eller fratar deg retten til å angre kjøpet innen 14 dager." This is exactly what Homenet is doing, they are using a contract to shorten my 14 days Angrefristen and I intend to follow this up and contest the charge. Regardless, from this day, I will stay away from this company.

Verste nettselskap jeg noen gang har vært borti. Holdt ikke det de lovet, brukt utallige timer på å få kontakt pr telefon. Ser at SVAR fra Homenet her nesten uten unntak er; « Beklager, slik skal det ikke være anbefaler kontakt på telefon... Jeg ble lovet gull og grønne skoger... resultat kort summert uten Internett, frekke svar fra kundeservice, når jeg endelig fikk kontakt. Truet med stort avbestillingsgebyr... Inkasso varsler skriftlig og på SMS. Dette pågikk i månedsvis, hele tiden uten nettilgang. Tynnslitte nerver og dårlig nattesøvn ble resultatet. Besluttet å bruke FORLIKSRÅDET... Og jeg vant. Håper mange som vurderer å bruke dette selskapet styrer unna.

Var noen problemer i starten, og ga da en dårlig anmeldelse. Men nå har det virket perfekt i 1 år uten avbrudd. Så er fornøyd og kan trygt anbefales

Etter 6 uker har de ikke klart og tilknyttet meg til internet. Nå har jeg en regning for 2500 kr for en job de klarer ikke til. Denne selskap er bare dritt.

Fullstendig skruppelløs og uredelig drift av et selskap. Jeg har på mine 52 år aldri opplevd maken. Ble avtalt oppkobling forrige tirsdag, og i dag en uke seinere, æ d fortsatt ikke oppkoblet. Ingen seriøse svar ifra Homenet. Ingen ny dato ift estimert oppkoplingsdato. Alt seiler.

Byttet til fiber for og få raskere og et stabilt nett, har aldri hatt så dårlig hastighet noen gang!

Har sendt mail til Homenet angående bestilling. Jeg har nytt hus men skjønner at jeg må grave trekkerør til huset. Har prøvd og få svar hvilket trekkepunkt jeg skal grave fra, men får ikke noe svar. Nå er snøen kommet og den gjør det ikke lettere.

Skrev kontrakt for levering i august 2018. De har fortsatt ikke levert noen verdens ting, og gjentatte purringer har ikke gitt resultat. HomeNet kan heller ikke si når de planlegger å levere.

Dårligste nett og firma i hele Norge man kan ikke stole på, jeg hadde bestilte nett fra homenet, skulle komme og koble meg til nett og fire uker, men etter fire uker de sendte meg melding om at jeg må vente tre uker til. Jeg skjønte ikke hvorfor de ikke sa først at jeg må vente to måneder, det var kjempevanskelig for meg å vente fordi jeg var student hjemme og jeg trengte virkelig nett. Egentlig måtte jeg klage over dem, men de sendte meg en nå at jeg må betale den.
