Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Løgn ved tegn av abonnement og legger på for linjeleie uten å gi info info om det 🖕

Omtale av  Sara

Tok kontakt med dem ,og de tilbydde meg 2 mnd gratis nett . Men så kom regninger og +149 ekstra linje leie ,ingen sa noe om det ringt de 3 ganger og de lovt å ringe tilbake ,ingen ringer . De sier at står ikke skrevet noe sted .Veldig dårlig dekning detter ut hele tiden og bor midt i byen Så da bytter jeg tilbake til Telenor

Svar fra HomeNet
19.05.2022 14:56

Hei Sara, Beklager at du har hatt en slik opplevelse. Linjeleie står spesifisert i tilbudet. På grunn av personverns regler kan vi ikke snakke om fakturaen din her, men gjerne kontakt oss på 38 99 01 00 eller på [email protected], så kan vi ta en gjennomgang av saken din. Vennlig hilsen, Espen fra HomeNet

Nyttig (0)

Kvalitets bredbånd.

Omtale av  Npv

Den uke kom vi på nett med HomeNet, hadde noe spørsmål til kundeservice som var veldig behjelpelig med. Installasjonen var utført av OneCoNw som utført jobben sin. Kan anbefales på

Svar fra HomeNet
13.05.2022 10:23

Hei. Tusen takk for koselig tilbakemelding. Vi håper du blir fornøyd med oss som leverandør. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (1)

Mest opptatt av å svindle til seg penger

Omtale av  Hans

Etter telefonsalg fra HomeNet, oppdaget jeg at det som ble opplyst om i telefonen ikke stemte da jeg fikk tilsendt avtalen. Kansellerte/angret samme dag. Homenet kvitterte. 6 måneder etterpå begynner de å sende faktura på 9000 kroner for å ha sagt opp avtalen. Og bruker inkassobyrå til det. Legg på telefonen hvis du blir oppringt av dette selskapet.

Svar fra HomeNet
09.05.2022 08:27

Hei Hans, Har dessverre ikke nok informasjon i denne saken her. Vi ønsker gjerne å se videre på dette og anbefaler at du kontakter oss på 38990100 slik at vi kan se nøyere på saken. Vennlig Hilsen Jonas | Home_Net

Nyttig (1)

Hold dere unna!!

Omtale av  Lars

Ubehagelig pågående selgere som ikke gir seg! Og de krever 2500,- i avbestillingsgebyr og jeg har ikke engang signert noe. Frekke er ikke et ord som beskriver godt nok. SI NEI !!

Svar fra HomeNet
06.05.2022 14:52

Hei Lars, Alt av ordrebekreftelser, samt underskrevet kontrakt sendes alltid på e-post til den som bestiller slik at man skal ha god tid til å gå gjennom, samt gjøre seg forstått med avtalen man inngått og betingelsene som følger med. Nå er ikke jeg kjent med din sak, men ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)

Dårlig start

Omtale av  Vidar S

Byttet fra Telenor og ved bytte er jeg uten Internett. Fikk beksjed om at det kunne ta opp til 3 dager å fikse problemet. Det er for dårlig. Om dette skjer igjen går jeg tilbake til Telenor.

Svar fra HomeNet
04.05.2022 14:20

Hei, Vidar! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke oversikt over saken din her, men det kan desverre være litt behandlingstid når vi videremelder feil. Om du vil ha oppdatering på saken eller har andre spørmål ta gjerne direkte kontakt med oss på chat eller på telefon 38990100. Vennlig hilsen "Frida" | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Min erfaring etter en uke som Homenet kunde

Omtale av  Stefan

Gjorde dessverre det dumme valget å bytte til Homenet fra Telenor. Det står at det er mulig å få ekstra public IP på siden dems, men det fungerer ikke når du har fiber via wholesale. De støtter ikke IPv6. Jeg satt to timer å skulle gjøre en nattjobb hvor jeg ikke fikk Internett pga feilkonfigurasjon på dems DHCP server. Jeg får kun 380 i opplasting. De er bevisste på å vente over 14 dager etter du får angreskjema før du får tjenesten aktivert sånn at de påtvinge deg eventuelt bruddgebyr. Kundeservice bryr seg ikke om hva du sier hvis du prøver å fortelle dem at du har testet kablet etc, altså vanlig feilsøking. Tviholder på at du må factory resette utstyr m.m, enda alt har fungert feilfritt med tidligere leverandør og samme oppsett. Ble satt over fra kundeservice til fakturaavdelingen hvor jeg ble sittende 1 time og 30 min å høre på ventemusikk før jeg la på da de ikke svarte. Samler sammen alt av logget og info nå samtidig som jeg skal sende mail til kundesenter leder med klage, så får vi se om jeg må ta saken videre til brukerklagenemda eller ikke. Til de som leser dette, styr unna hvis du kan.

Svar fra HomeNet
03.05.2022 09:01

Hei, Stefan! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til public ip adresse er dette noe vi kan gi til kundene våres. Det vil da påløpe en månedskost på kr 10 for hver ip adresse som skal bli lagt til. IPv6 er noe vi desverre ikke har aktivt per dags dato, men håper på og få det nå snarlig i fremtiden. Når det kommer til opplastningshastigheten høres dette ikke greit ut. Vi vil veldig gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan feilsøke videre med deg. Vi har hatt stor pågang på telefonen den siste tiden, og forstår godt at det kan være vanskelig og få tak i oss til tider. Vi jobber alltid med og være mer tilgjengelig for kundene våres. Vi beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss så langt, og håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)

STYR UNNA

Omtale av  Jacob

forferdelig erfaring forferdelig service og ikke minst verste kunde service jeg har sett, styr helt unna og unngå helt.

Svar fra HomeNet
29.04.2022 14:20

Hei Jacob, Kjedelig å høre at du har et sånt inntrykk av oss. Ta gjerne kontakt med oss via telefon eller chat dersom du har spørsmål eller opplever problemer. Mvh Mohamemd | Home_Net

Nyttig (1)

Homenet lover gull og leverer ikke

Omtale av  Monica S

De lover mer enn de holder, nekter dialog og ringer aldri tilbake for å løse en sak. De lover gull og grønne skiver ved salg, lover å ringe tilbake når de ikke kan levere som lovet, pg nekter dialog.

Svar fra HomeNet
28.04.2022 09:26

Hei Monica, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å finne deg i systemet vårt, om du opplever problemer med kommunikasjonen med oss så vil vi gjerne at du kontakter oss på mail "[email protected]" for at vi skal ta dette videre! Mvh Mohammed | Home_Net

Nyttig (1)

Not a good network I recommend.

Omtale av  Shikka

Home-net, despite the huge price tag this network sucks. I would not recommend this network to any one. My experience with home-net service is very bad and not encouraging at all. the network speed is so poor and they charge huge anyway.

Svar fra HomeNet
19.04.2022 11:39

Hello Shikka, This is not good to hear, if you are having trouble with our internet please contact us directy by phone 389 90 100 or on our chat at www.homenet.no so we can troubleshoot together and find out where that problem is. Kind regards Mohammed | Home_Net

Nyttig (1)

Dårlig kundeservice og leverer IKKE som avtalt!

Omtale av  Morten

Styr unna HomeNet!! Vi ble lovet at vi ikke skulle være uten Internett en dag når vi skulle bytte over. Nå står vi uten Internett på andre uken og ingen på kundeservice vet hva som er galt. Vi står nå uten Internett uten at noen vet når vi får det tilbake og ikke kan vi si opp avtalen uten et himla purregebyr!!

Svar fra HomeNet
12.04.2022 12:42

Hei, Jeg har dessverre ikke oversikt over saken din her, men dersom man er uten internett kan jeg forsikre deg om at vi, samt våre montører alltid tilstreber å rette saken så fort som mulig. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Overholder ikke frister og svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Sindre

Sameiet mitt inngikk avtale med homenet før jul 2021 om installering av fiberbredbånd i bygården vår. Vi ble forespeilet levering innen q1 2022. Per nå har de har ikke engang vært på befaring i gården for å se, og kontaktpersonen vår hos homenet har ikke svart på e-poster på snart 4 uker. Vi er allerede èn uke over fristen for når installasjon skulle vært på plass. Vi sa opp nåværende avtale med Telia for flere måneder siden og står straks fullstendig uten bredbåndstilknytning på grunn av at homenet ikke har formidlet informasjon om forsinkelser osv. Neste skritt for vår del blir å kontakte brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon for å få gått fra avtalen.

Svar fra HomeNet
12.04.2022 12:42

Hei Sindre, Jeg har ikke oversikt over saken din, ei heller hvilket sameie du hører til. Svartid på mail hos oss er opptil 5 virkedager, men dersom saken haster anbefaler vi å kontakte oss via telefon eller chat. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Veldig dårlig

Omtale av  Else

Oppkobling 28 januar som ikke ble bra. Masse tlf og purringer, og ingen ting har skjedd ennå

Svar fra HomeNet
08.04.2022 11:17

Hei Else, Jeg har dessverre ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men ta gjerne kontakt med oss direkte via telefon eller chat dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Umulig å kansellere avtale med Home_Net: Ikke inngå avtale med Home_Net!

Omtale av  Johannes

Vi inngikk en avtale om bredbåndsinstallasjon i hytta vår med Home Net juli 2021. Fortsatt (april 2022) er alt på planleggingsstadiet . På grunn av mye trøbbel med vannlekkajse og at vi benytter hytta sjelden.har vi nå beslutttet at vi ikke trenger bredbånd. Siden hele utbyggingen kun er på planleggingsstadiet ønsker vi å kansellere avtalen. Jeg tar kontakt med Home Net kundeservice og møter en kundebehandler, som er så kundefientlig det går an. Uansett hva jeg argumenterer om at vi ønsker å kansellere kontrakten, får jeg hele tiden beskjed om at det vil koste meg kr. 9000,-. Hvis jeg ikke betaler vil fordringen bli sendt til inkasso. For et firma. IUansett hva dere gjør: Hold dere unna HOME_NET. Dessuten er det bare å lese om alle andre som er misfornøyd med HOME-NET

Svar fra HomeNet
08.04.2022 11:17

Hei, Johannes! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til avbestilling av en pågående fiberbestilling i et fortsatt aktivt område er det desverre et påløpenede avbestillingsgebyr på kr 9000 om bestillingen blir angret. Dette står i underskrevet kontrakt samt våre avtalevilkår. Vi forstår at det har tatt lengre tid for oss og levere til ditt område, men vil gjerne informere om følgende løsning: Vi kan utsette faktureringen til oppsigelsestiden hos din nåværende leverandør er over. Når du ser at nettet fra oss er aktivert og i bruk, kan du kontakte din nåværende leverandør for oppsigelse av dine nåværende tjenester. Etter du har fått dato din nåværende leverandør slutter og fakturere deg på kan du kontakte oss igjen med informasjon. Merk at utsettelse av fakturering ikke kan overstige mer enn 3 mnd etter oppkoblingsdato. Nettet vil fortsatt være aktivt og i bruk når fakturering utsettes, her utsettes bare bindingstiden til 12 mnd fra ny dato for fakturering. Om abbonement skal utsettes i opptil 12 mnd fra oppkoblingsdato, vil nettet bli deaktivert og aktivert automatisk på avtalt dato. Her er det bare viktig vi har en dialog sammen og får beskjed fra deg om dette så vi får registrert utsettelse i våres systemer. Dette gjør at du fortsatt kan inngå avtaler med din nåværende leverandør mens du venter på fiberbestillingen fra oss. Dette er en løsning vi har som vil gi deg mulighet til og ha andre internettmetoder i mens vi leverer fiberen hos oss. Vi håper dette kan være en løsning som er av interesse, og at vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)

Jeg sa opp home nett ,før jeg fikk home nett.

Omtale av  Kari O

Skal jeg bet for noe jeg ikke har fått.Noe jeg har avbestilt . Home nett ringte m to ganger ,da forklarte jeg at jeg ønsket IKKE home nett . Fordi det var nett der jeg flyttet til. Skal jeg bet. Home nett 2500kr som er gått til inkasso?

Svar fra HomeNet
05.04.2022 14:41

Hei Kari, Jeg er ikke kjent med din sak, men i henhold til våre avtalevilkår vil man faktureres et annulleringsgebyr dersom man sier opp en inngått avtale etter angrefristen på 14 dager er gått ut og før internett er levert til boligen. Dette fremkommer tydelig i avtalen man inngår, samt i våre avtalevilkår. Ta gjerne kontakt med oss direkte dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Graver på tomt det ikke er gitt tillatelse til

Omtale av  Helen

HomeNet er det mest sjokkerende selskapet jeg har vært i kontakt med. En ting er selgeren som ga en rekke løgner om at alle i nabolaget hadde bestilt så jeg ville være eneste uten. Tilfelle var det motsatte, kun noen få hadde bestilt. Da de ba om å grave ledninger i vår hekk sa jeg nei, da jeg var redd for at de skulle ødelegge hekken vår. Et år senere har de gyvet løs på tomten vår uten min tillatelse. Jeg er bare helt stum av sjokk. Fjerner de ikke dette fortløpende blir det advokatmat. NB Styr unna for alt det er verdt!! Det sies at er man fornøyd får én person vite om det, er man misfornøyd får 10 vite om det. I dette tilfelle skal jeg love det er langt fler for dette går over alle grenser.

Svar fra HomeNet
31.03.2022 09:44

Hei Helen, Dette er absolutt ikke noe som skal bli gjort. Vi vil gjerne få ordnet opp i dette, men har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i systemet. Her hadde det vært veldig fint om du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100, eller via chat på vår hjemmeside. Mvh Mohammed | Home_Net

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig dekning I huset og meget dårlig kundeservice

Omtale av  Lise A

Leverer ikke det de lover, nettet er dårlig og ustabilt, legger på pris uten grunn, ingen vilje til å ordne opp mm

Svar fra HomeNet
18.03.2022 09:32

Hei Lise, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer eller har spørsmål til din faktura er det ønskelig at du kontakter oss direkte via telefon eller chat slik at vi finner en løsning på problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR