Leverer ikke det de lover, nettet er dårlig og ustabilt, legger på pris uten grunn, ingen vilje til å ordne opp mm

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Lise A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Jeg fikk et avbestillingsgebyr på 2500 kr. Uten noen som helst dokumentasjon. Skrev mail til Homenet at jeg anså dette som et svindelforsøk, og at fakturaen ikke ville bli betalt. Noe Homenet selvfølgelig ga blaffen i, og sendte allikevel inkassovarsel samt stengningsvarsel for min internettforbindelse. Stengningsvarselet mente de var hjemlet i Ecomloven. En lov som Homenet overhodet ikke skjønner noe av. Forøvrig er jeg heller ikke abonnent hos Homenet, og hvordan de eventuelt kunne stenge min internettforbindelse fikk jeg ikke noe svar på...Etter inkassovarselet klaget jeg dem inn for Finansklagenemda, og dagen etter fikk jeg mail fra Homenet at de beklaget inkassovarselet. Og etter ytterlig en uke fikk jeg mail om at de beklaget feilfaktureringen, og at den var trukket. Feilfakturering er forøvrig et galt ord å bruke på fakturaen. De burde skrevet at de beklaget svindelforsøket...

Fikk nylig tilsendt et gebyr på 1400,- som følge av at ny leietaker i min tidligere leiebolig hadde bestilt montør som monterte opp ny hjemmesentral. Homenet begrunner det i «brudd på avtalevilkår». Det uforståelige er at med så uklare og tvetydige avtalevilkår er det umulig for forbruker å oppfylle sine plikter etter avtalen, når en risikerer gebyr uavhengig av hvilken måte en etterstreber å oppfylle sin del av avtalen. Det er rett og slett helt bak mål at en som forbruker skal måtte betale for noe en annen person har bestilt, selv etter forsikring av homenets kundeservice-medarbeidere om at en ikke vil få noe gebyr dersom en foretar seg det som en blir rådet til (av Homenet selv!). Så, selv om du gjør som du får beskjed om av Homenet som avtalepartner og profesjonell aktør, risikerer du likevel at du sitter igjen med regninga til en annen kunde. For øvrig har undertegnede sendt inn klage til to avdelinger i Homenet damt snakket med flere kundeservice-medarbeidere uten å få noen form for svar eller avklaring i saken. Det fremstår ellers svært uprofesjonelt å pålegge en tidligere kunde et gebyr når internettet ikke har fungert etter kl. 18:00 i 1,5 år. Styr unna!

Jeg tok kontakt med HomeNet 11.11.21 for å få fiber til nytt hus. De sa de ikke kunne love noe før 6-8 uker men de skulle gjøre det de kunne for å få det til før. Nå skriver vi 03.02.22, og vi har riktignok fått fiber, men de har ikke klart å sørge for at det er internett. Har hatt gjentatt kontakt, og fått diverse forklaringer på grunn. Sprikende forklaringer. Har blitt lovet oppdateringer opptil flere ganger. Ingenting skjer, ingen kan gi oss grunnen, og ingenting skjer. Har aldri opplevd så dårlig kundeoppfølging noe annet sted. Jeg går utifra dette er pga monopol, mao de har det ikke travelt fordi kundene kan ikke dra noe annet sted uansett. Elendig! Styr unna om du kan.

Har fått en netttilkopling med et meshnett som ikke fungerer. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger, som ikke kan løse problemet, men hver gang lover at jeg i løpet av en dag eller to blir kontaktet av noen som skal hjelpe meg. Men jeg hører aldri noe, innen jeg igjen tar kontakt og blir lovet at det NÅ skal bli en løsning på problemet. Helt useriøst det hele.
