Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
42%
anbefaler
HomeNet

"Dårlig service, feil informasjon og svindel"

Omtale om HomeNet skrevet av Yoanka M for 07.04.2020 11.11

HomeNet har totalt 748 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Yoanka M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig service, feil informasjon og svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nettopp skrevet en klage til dem. Jeg tok kontakt med dem når jeg flyttet inn i den nye leiligheten og spurte etter hva slags mulig det fantes for adressen min. Hun jeg snakket med forklarte om fibernett og jeg spurte om hvor langt tid dette kom til å ta. Jeg fikk beskjed om at dette kom til å ta opptil to uker og gikk på en avtale med de. Når det hadde gått nesten to uker, så ringte jeg tilbake igjen for å etterspørre om når de skulle komme for å montere internettet. Da fikk jeg beskjed om at det kom til å ta 6-8 uker. Jeg fikk sjokk. Jeg hadde jo fått beskjed om to uker ellers hadde jeg selvfølgelig ikke inngått noe som helst avtale med de. Mannen jeg snakket med sa han kunne avbestille for meg og jeg ba selvfølgelig om å avbestille abonnemangen, for jeg skulle heller ha abonnemang hos Telenor (jeg fikk internett hjemme sammen uke for samme pris og fungerer bedre). Han sa selvfølgelig ingenting om noe gebyr ved avbestilling. I dag etter to mnd får jeg plutselig en regning på 9000kr. Hva i hel#%te? Dette her er garantert svindel, jeg vil på min sterkeste ikke anbefale å tro på hva de sier. Ta heller kontakt skriftlig så dere har dokumentasjon på hva de sier til dere. Jeg kommer selv til å ta kontakt med advokat om dette her ikke blir fikset. Jeg skal ikke betale 9000kr for deres dårlig service og feil informasjonen som de ga til meg.

Svar fra HomeNet
14.04.2020 21.54
Hei, her høres det ut som ting ikke har vært helt riktig.
Når det kommer til leveranse av nett så er det veldig avhengig av hvor man bestiller, men om det er i et ommrådet som alt er etablert så er det 2-8 uker som er normalt. Dette er veldig avhengig av hvor mye andre saker montørselskapet som da skal koble deg opp har på seg.

Når det kommer til gebyret så er det et avbestillings gebyr som man får i hendhold til våre avtalevilkår og prislister. Du finner de her:
https://www.homenet.no/avtalevilkar-prisliste-og-angrerett/
Om du mener at noe er feil så anbefaler jeg deg å ta kontakt med vår faktura avdeling på faktura@homenet.no

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Bytt.no
"Dårlig service, feil informasjon og svindel" skrev Yoanka M om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Yoanka M og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Christian
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internettdekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig internettilkobling, av og til helt fraværende. Noen ganger borte en hel time. Kan ikke ta opp en film fordi nettet fryser med det resultatet at bilde og lyd ikke passer sammen. Føler meg fanget i en avtale mellom borettslaget og HomeNet og får absolutt ikke det jeg betaler for. Kjenner ingen som ikke er helt avhengig av en velfungerende nettforbindelse idag.

Svar fra HomeNet
07.04.2020 11.21
Hei,
Her anbefaler jeg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan gjøre et feilsøk rundt disse problemene da det ikke er slik nettet skal være.
Det er bare å ringe oss på 38 99 01 00 så skal vi få sett på saken.

Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårligere som tiden gikk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde Internett fra Homenet i ca 4 år og i store deler av perioden var vi godt fornøyd. En påskeferie vi hadde vært borte var det plutselig ingen tilgang på Internett da vi kom inn døra hjemme. Jeg tok kontakt med Homenet på telefon som sa følgende: "Ja jeg ser at det har vært mye trafikk på linjen deres den siste uken". Jeg sa da at vi har vært borte i over en uke og da begynte denne personen å ro. "Jo, ja, jeg så vist feil". Personen skulle få teknikere til å se på saken. Vi hørte ingenting på over en uke, og vi hadde en stabil hastighet på 0,1mbps. Jeg ringte på nytt og fikk prate med en fantastisk hyggelig og hjelpsom person. Denne personen fikk oss til å koble fra alle enheter fra Internett for å se om disse kunne ha noen innvirkning på hastigheten. Disse inkluderte pc-er, telefoner og smart TV. Personen kom fort fram til at feilen lå på deres (Homenet) side og skulle ta dette videre. Neste dag ble jeg oppringt av en mann fra Homenet som sa jeg skulle ignorere alt som ble sagt forrige dag fordi dette var feil og personen jeg pratet med "visste ikke hva de snakket om". Han sa mye som jeg ikke forsto og når jeg spurte hva dette betød svarte han med "det kan du fint ta å google selv". 1 uke senere fikk jeg en melding fra teknisk support hvor det sto at vi måtte vennligst begrense Internett bruket vårt. Etter dette bestemte vi oss for å bytte bort fra Homenet.

Svar fra HomeNet
03.04.2020 15.29
Hei Daniel. Det er synd å høre at du valge å bytte til et annen selskap. Det høres veldig uheldig ut at du har fått litt forskjellige forklaringer her fra kundeservice. Skulle ønske vi kunne komme i bunns på hva som har oppstått her, så hvis du har noen spørsmål angående saken din her, så ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00, chat eller mail på support@homenet.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tragisk for dere bruker Arvato"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ikke problemer med dere, men Arvato største dr#%tsekkene men kan prate med. For fortsatt inkasso etter 3 år siden jeg flytta. De er rett å slett svindlere. Er ute etter ny leverandør om dagen hadde brukt dere men så lenge dere bruker ett slikt kjeltring firma som Arvato så syntes jeg alle bør holde seg langt unna.

Svar fra HomeNet
03.04.2020 15.29
Hei Jørn.

Synd å høre at du har hatt en slik opplevelse med Arvato. Nå er ikke jeg kjent med saken din, og hva som har oppstått her, men vi har vår egen faktura avdeling her på Homenet som er veldig behjelpelig med alt som har med faktura å gjøre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Generelt sett for dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det har vært gjentakende problemer med HomeNet over ett-års perioden jeg har betalt for deres tjenester. Hastigheten har aldri vært det jeg betaler for. Med dette mener jeg ikke det høyeste hastigheten kan være for en pakke, men minimum. Stabiliteten på internettet er veldig varierende, hvilket gjør det ganske frustrerende å prøve å gjøre noe som trenger stabilitet. Enten det er spill online, strømming av videoer eller annet bruk er det tidvis stopp, eller totalt nede. Sjeldent det går en hel dag hvor det fungerer stabilt. Prisen øker gradvis, noe jeg i utgangspunktet ikke har veldig stort problem med, annet enn at kvaliteten er like dårlig. Hev gjerne prisen, på en fornuftig måte, MEN sørg for at kunden får noe igjen for den økte prisen.. Montører, installatører eller "uteteknikerne" som blir leid inn, hvertfall i min region, er ekstremt lite imøtekommende og tar seg godt til rette når du slipper de inn. Dette er ikke et godt tegn for HomeNet. Uavhengig av hvem dere leier inn for å feilsøke og/eller montere, så vil kunden alltid anse de som en del av deres enhet. Deres handlinger og væremåte påvirker hvordan kunden ser på HomeNet, IKKE det innleide selskapet. Det er noe å tenke på... Utover dette har jeg stort sett følt at kundebehandlerne deres prøver å rette opp i problemene man presenterer. Selvfølgelig er det en og annen som ikke har noe i en jobb som omhandler kommunikasjon med kunder, men de aller fleste prøver å hjelpe som best mulig. Dessverre lar det seg sjeldent gjøre, da produktet ikke er bra nok.

Svar fra HomeNet
31.03.2020 21.45
Hei Nicolai,

Basert på informasjon i innlegget virker det som du er koblet på en xDSL linje. Disse gamle telefonlinjene kan til tider slite med stabilitet og hastighet sammenlignet med moderne fiberteknologi.

Det er leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser med montør som har vært på oppdrag for oss. Det er selvfølgelig vi som er ansvarlig for oppfølging av feilretting og også hvordan våre representanter, innleid eller ikke, oppfører seg hos våre kunder.
Dersom du opplever dårlig service ønsker vi svært gjerne en tilbakemelding direkte på mail til support@homenet.no eller via vårt kundesenter.

Vi ønsker alltid å forbedre oss og setter pris på ærlig tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
HomeNet har totalt 748 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR