Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 780 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 780 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#5
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#5 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 779 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
354
237
144
143
901
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ubrukelig

Omtale av  Tor O. M

Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.

Søppel

Omtale av  Anonym

Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.

Ok når det virker, men glem å få hjelp når du trenger det

Omtale av  Trond

Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for. I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men. Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet. Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.

Forferdelig kundestøtte. Hyppige havarier

Omtale av  Riki

I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.

Hadde jeg kunne gradert dem på minussiden, hadde jeg gjort det

Omtale av  Eva

Bestilte bredbåndet i juni, slik at det skulle være klart til flytting i slutten av juli. Slutten av august hadde jeg fortsatt ikke nett, og ingen kunne hjelpe. Bestillingen min ble kansellert gang på gang, uten at NextGentel kunne fortelle meg hvorfor. Til slutt kansellerte jeg det selv, men det tok TRE tlf samtaler og hundre timer på chat før de fikk det til. De fakturerte meg deretter 2000 kr for en tjeneste jeg da aldri fikk. Set tok like lang tid å få dette slettet, truet med Forbukerrådet og mer til. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde bestilt noe fra dem, og vil så lenge jeg lever fraråde andre som tenker på å gjøre det samme. De svarer aldri på tlf, chat tar evigheter, og ingen kan noe som helst. Det skal sies, at jeg bestilte bredbånd fra telenor istedenfor, og det var oppe og gikk etter 15 minutter. Det skulle vært ulovlig å drifte et selskap som dette. Helt jæ#%ig.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Velg en annen leverandør

Omtale av  Håvard H

Kommer virkelig ikke på noe som er positivt med min erfaring med NextGenTel. Rot med fakturaer, ingen virker å bry seg på kundeservice, uendelige telefonkøer og ustabile tjenester.

Veldig ustabilt nett

Omtale av  Jørgen N

For å få dette internettet måtte jeg gjennom 3-4 i kundeservice som samtlige gjorde feil i avtalen, slik at bredbåndsabonnementet måtte endres om og om igjen.. Nå har jeg hatt tjenesten i 4 måneder, fordi jeg trodde problemene kanskje var midlertidige. Det er det ikke. Internett detter ut noen (ca. 10-20) sekunder opptil flere ganger om dagen. Noe som gjør gaming umulig og streaming veldig vanskelig. Dette er en tjeneste de forskuddsfakturerer for (for å tjene renteinntekter du egentlig skulle hatt).

Helt tragisk - både bredbåndet og kundeservice

Omtale av  Mimmi

Helt tragisk utstyr vi fikk tilsendt.. Gammel ruter som fungerte helt forferdelig - klaget og klaget og fikk etter 4 mnd med klaging tilsendt en bedre.. Når vi nå prøver å si opp abonnementet etter bindingen (bindingen går ut 2 februar), så må vi i tillegg betale for en måned ekstra fordi det ikke går an å si opp to dager ut i mnd.. Det trådløse nettverket har også vært helt på jordet, men har bare fått til svar at vi må bruke kabel!! De lover ikke at det trådløse i huset skal fungere, er svaret de gir.. Så styr unna NextGenTel om du vil spare deg for mye irritasjon og bry..

Ikke eksisterende kundeservice

Omtale av  Morten

Er ok når alt funker. Flere timer i tlf kø. Frekk kundeservice. Fikk feil dato og adresse for innstallasjon. Fikk beskjed om at montør ikke måtte inn i leiligheten (noe han måtte), måtte vente 3 uker til installatør kunne komme tilbake. Ustabilt og tregt nett. Internettet faller ut i flere minutter flere ganger om dagen. Fikk beskjed av kundeservice at de ikke fant noe problem, og at det ikke er "big deal", og at mennesker har godt av å ikke være på internett hele tiden.

STYR UNNA!!

Omtale av  Jøl R. J

Hei, lurer du på om NextGenTel er tingen for deg? Hold deg langt unna. Jeg har dessverre vært dum nok til å skifte til NextGenTel, noe jeg angrer bittert på. Elendig kundeservice, sender deg gebyrer på utstyr de påstår de ikke har mottatt i retur. Og kommer med løgner og usannheter om hva som såkalt skulle være avklart. Jeg skal tilbake til Telenor så snart jeg har fullført bindingstiden, i mellomtiden opplever jeg stadig nye negative opplevelser som kunde av dette firmaet SÅ TRO MEG DETTTE ER IKKE NOE Å SATSE PÅ.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Funker ikke

Omtale av  Susann

Internettet vårt fra nextgentel funker ikke. Vi har prøvd å ta kontakt med kundeservice i 3 (!!) uker nå, men ingen hjelp å få. Svarer aldri telefonen og når du ber de ringe deg opp igjen, så får du melding på kvelden om at de dessverre ikke rakk å ringe deg tilbake. Utrolig dårlig kundeservice!

Dårlig kundeservice

Omtale av  Morten C

Veldig dårlig kundeservice. Dyrt!! Og de tvinger deg til å skrive avhandling når du skal skrive en omtale av de.

Det holder ikke mål på noe vis!

Omtale av  Aud H

Alt er under pari! Ingenting oppleves bra! Det må skje et under dersom dette skal fungere! En kilde til frustrasjon og forbannelse.

Svindlere!

Omtale av  Frans

Søplefirma. Gitt meg max 20 prosent av det jeg betaler for siden dag 1. Når jeg har ringt dem og klaget har de skrudd opp linja, men påstått at de ikke har gjort noen ting.. Når jeg sa opp skrudde de linja til omtrent 0 for å være ras%#øl. Drittfirma som bare er og holde seg langt unna. Svindlerdr#%tfolk..

Rett og slett dårlig, og dårlig service anbefales ikke

Omtale av  Geir A. R

Som regel problemer med nettet og når du ringer kundesenter tar det ca 3 timer å vente.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig signal, tregt internett og ikke spesielt billig

Omtale av  Marius

Ville nok styrt unna NextGenTel, ja. Det tar lang tid å komme i kontakt med kundeservice, og når du først gjør det så kan de ikke hjelpe deg. Jeg satt over 1 mnd uten internett, takket være NextGenTel. Leveringen av internett-boksen ble utsatt og utsatt, men regningen for internettet, den kom! Da internett-boksen omsider var i hus, og klar for å sende ut de så veldig etterlengtede internett signalene, så tok det ikke lang tid før alt jeg så på ble hakkete. Internettet var dårlig og tregt, og hvis jeg var på mobilen samtidig som jeg så på appletv, da takket signalene for seg rimelig kjapt. Synes det er litt synd at de ikke klarer å forbedre seg selv etter så mange dårlige tilbakemeldinger. Håper ingen gjør det jeg gjorde, og bare hopper inn i et bredbåndsabonnement med et så dårlig selskap, uten å lese kundeanmeldelser først. Styr unna NextGenTel, les deg opp på andre selskaper og hva kundene synes før du velger.

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR