NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Da jeg skulle få satt opp nettet tok det flere forsøk over flere dager grunnet talentløs operatør, og nå har jeg vært uten nett i to dager grunnet storm en eller annen plass i landet, og den er ikke her i Tromsø, som gjør at reparatørene ikke kommer seg til stedet. Ellers må ruteren tilbakestilles titt og ofte, noe som gjør at det ikke er vits å lage seg et originalt navn og passord, da dette må ordnes på nytt for hver tilbakestilling av ruteren. Self Care-systemet deres er helt latterlig, og det er vanskelig å få tak i kundeservice i åpningstiden deres.
Ingenting er bra med Nextgentel. Det koster mye, og noen ganger mister kontakt med konsoller, hver time. Ikke bra hvis det er noe spill relatert.
Får ikke det du ber om og kundeservice fungerer ikke. STYR UNNA!! Når du må vente flere timer på telefon og chat som er overbelastet sier det vel det meste!! Her kan det meste bli bedre!!
Ønsker du å bli bombet med forskuddsbetalinger 3-4 mnd i forveien ved oppstart? Liker du utfordringen ved å forhandle deg ut av inkassokrav du aldri skulle hatt til å begynne med? Frydes du over fornærmende misforståelser og internt kommunikasjonssvikt i alle ledd? Hva med å bli fakturert dobbelt for samme måned gjentatte ganger, eller pirres du av tanken av å verbale basketak med kundeservice for å bevise at det faktisk er de feilen ligger hos, ikke deg? Simpelthen lyster du etter synet av 5-sifrede nummer på telefonregningen din? For ikke å glemme uanmeldte brudd på nettforbindelsen over flere døgn uten forklaring? Da er visselig NextGenTel bredbåndsleverandøren for deg. NextGenTel - bredbånd for masochister TM Jo jeg skriver sarkasme, men jeg mener alvor. Dette har vært den verste forbrukeropplevelsen jeg har opplevd. Styr unna, ikke gi desse menneskene pengene dine, la denne dinosauren sovne bort og gi heller konkurrentene en sjanse.
Det slår seg av og på 20 ganger daglig. De unngår å fikse problemene.
Vi hadde selger på døren som overtalte oss til å bytte fra Telenor fiber til Nextgentel. Vi skulle spare 1.600, - første året. Vi skulle få en veldig god, oppdatert boks som jeg bare kunne koble til med de samme ledningene som vi hadde fra før. Etter 17 dager hadde jeg ikke fått noe beskjed om når flytte skulle skje. Kontaktet Telenor og de hadde ikke fått noen oppsigelse fra Nextgentel. Undersøkte litt mer rundt Nextgentel og fant ut at etter 1 år med Nextgentel ville prisen gå opp og bli dyrere enn hva vi har hatt hos Telenor. Jeg ville ringe Nextgentel, og da var det ikke enkelt å få tak i noen. Fikk til slutt snakke med en person som sa det var for sent å heve kjøpet, til tross for at vi ikke hadde fått levert noe til oss. Jeg måtte betale 1.600,- for å komme ut av avtalen. Javel. Jeg bestemte meg da for å prøve, men følte jeg ble bondefanget. Nå har vi endelig fått boksen og vi har koblet til. Vi får inn signaler til mobiler og nettbrett, men hverken streaming av tv eller utskrift fra trådløs printer virker fordi signalene blir for svake. Vi må derfor kjøpe ekstra antenner og plassere rundt i huset for å kunne oppnå det samme som med mottakeren vi hadde fra Telenor. Jeg velger derfor å gå tilbake til Telenor etter å ha hatt Nextgentel i 2 dager. Lovnaden om at vi sparer 1.600, - første året holder absolutt ikke, og jeg vet ikke hvor mye det kommer til å koste meg for å oppnå samme tjenesten som det Telenor har gitt oss og ikke for å snakke om all tiden en må bruke for å få dette til. Det ender vel opp med at jeg i tillegg må betale for å komme ut av avtalen.... Styr unna!!
Det er forferdelig, utrolig ustabilt, hater å surfe webstern med denne karen.
Er klin umulig å streame noenting. Kundeservicen er det dårligste jeg har vært borti EVER!!!
Kort oppsummert, helt elendig kundeservice! Har prøvd å få fatt i dem i fem dager, da jeg ikke har Internett.
Uten nett og TV i en måned. Ingen kan svare på hva som skjer, selv ikke teamlederne. Får ulike svar hver gang jeg er i kontakt med de, alt fra "det tar 2-3 timer" til "det tar 8-12 uker". Faktura får jeg selvfølgelig uansett, i tillegg til inkassovarsel på krav om retur av utstyr (som jeg skal beholde). Sendte klage til forbrukerrådet, to dager senere ble jeg oppringt av en teamleder som informerte om at tjenestene var tilbake og at jeg kunne trekke klagen min..
Hastighet på nettet er mye lavere enn lovet. Kun et fåtall av kanalene i TV pakken fungerer. Vi har mottatt doble regninger, purringer på rutere som vi visstnok må tilbakelevere (ca annenhver måned) Og nå hadde de plutselig koblet fra internettet vårt selv om vi fremdeles har kontrakt. Og siden de har koblet fra nettet anser de kundeforholdet som avsluttet og kan derfor ikke koble oss til igjen. Så her sitter vi uten Internett med kostnad på TV 2 sumo og Netflix som løper og kundeservice nekter å hjelpe!!!!
Kommer aldrig igjennom når du ringer og når du taster 9 for og bli ringt opp så tar det aldrig under 1 time. Å når dem ringer opp i løpet av dagen så må du sitte med tlf i hånda om du skal rekke å ta den for det ringer 2 ganger så legger dem på.
Det må være det værste selskap jeg har vært ute for. 12 dager uten TV, 2 dager uten internet, alle fakturar er for høy, klager så lager de sak uten at noe skjer, utstyr som jeg skulle hatt opprinnelig vil de ekstra betalt for, klager og får utstyr så prøver de og binde meg meg til dem for 12 mnd, er dette mulig. Vil gjerne ha tips på åssen en skal få byttet til andre uten at det koste for mye?
Kundeservicen til NexttGentTel er en katastrofe. Bare misforståelser og rot. Nettet er tregt og ofte er det nede og vi er uten internett. Hadde vi vært lur og undersøk før man bestilte og bindte seg et år hadde vi selvsagt ikke valgt denne leverandøren. Forventer meg mere av den nest største leverandøren av bredbånd i Norge....
Billig og stabilt nett. Kundeservice er noe svak, men pris og produkt veier tungt. Kunde fra Sandsli.
NextGentel er en internettleverandør man bør styre unna. Kundeservicen er helt på trynet og de leverer mindre hastighet enn hva de lover. Når internettet først er oppe så er det fungerende, men det hjelper ikke når signalet detter og faller ut konstant over lengre tid. Kundeservicen er langdryg og ikke hjelpsom. Som det tidligere har blitt nevnt i omtalene til NextGentel, så er de unnvikende og styrer unna spørsmålet ditt som gjør at du aldri får ordnet opp i det du har problemer med. I tillegg så er det en uendelig lang ventekø når man først ringer de, og det snakker vel for seg selv hvorfor det er så mye kø hos kundeservice. Byttet selv til konkurrenten, og er storfornøyd der jeg får mye mer for pengene og de som sitter i kundestøtten er faktisk hjelpsomme, snille og gjør det de får betalt for.