NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
For dyrt i forhold til hastighet på bredbåndslinjen Endel feil
Hei Riar! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no! Det er ikke noe kjekt å lese at du er middels fornøyd med både pris, hastighet og kundeservice hos oss. Bredbånd på ADSL-teknologien er på vei til å fases ut, og nettet i seg selv er mer sårbart for feil. Det er fordi nettet mange steder har hatt en levetid på langt over 100 år, først for fasttelefon, og så for bredbånd i senere tid. Siden det blir færre kunder med ADSL-bredbånd, og vedlikeholdskostnadene er minst like høye, så har både våre og andre leverandørers priser på ADSL gått opp de siste årene. Jeg tror likevell at vi skal finne et godt alternativ til deg 😊 Vi har de siste 19. månedene blitt kåret til både best og billigst på fiber og Trådløst Bredbånd. Kåringen er gjort av Bytt.no, og vi leverer fiber på Telenors fibernett, og Trådløst Bredbånd på Telias 4G- og 5G-nett. Jeg vil gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke hva vi kan levere til deg av enten fiber, eller Trådløst Bredbånd. Begge teknologiene har høyere hastighet enn ADSL, og har litt hyggeligere priser sammenlignet med ADSL 😊 Forskjellen er at fiber krever en fysisk fiberkabel i luft eller bakke inn til boligen, mens Trådløst Bredbånd kun krever en antenne som kan ta inn mobilsignaler på 4G- eller 5G. Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel
Veldig skuffa, angrer mye på at jeg byttet fra telenor,,, prøvd å ringe dere,,, men svarer aldri,,, prøver å ringe dere i morgen igjen
Hei Gunnar! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no 😊 Det er kjedelig å høre på at du angrer på byttet til oss. Da har vi ikke gjort jobben vår godt nok. Det skal være enkelt å være kunde hos oss, så vi ønsker selvfølgelig at du enkelt kommer i gang under oppstarten av abonnementet. Vi har svært kort ventetid på kundeservice, så dersom du ringer oss på telefon 987 07 979 så vil du komme i kontakt med kundeservice som kan hjelpe deg med det du måtte lure på 🤗 Jeg takker igjen for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, og håper på at vi hører fra deg slik at vi kan rette opp igjen førsteinntrykket du har fått. Ha en strålende tirsdag! Martin NextGenTel
Fikk bra hjelp fra kundeservice for å starte nettet
Hei, Aziz Tusen takk for at du legger igjen din omtale her på bytt.no! Det er veldig hyggelig å høre at du opplevde bra hjelp fra vår kundeservice ved oppstart av ditt abonnement, jeg håper du fortsetter å være like fornøyd i tiden fremover 😀 Takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd! Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel
Veldig fornøyd med både pris og oppkobling, var enkel selv for en som ikke jan noe med det
Hei, Richard Tusen takk for din omtale. Så hyggelig å høre at du er fornøyd - det er meningen at det skal være enkelt for alle både å bli kunde og være kunde hos oss! Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel
ruteren er litt liten kapasitet på vi bor på et stelle som ikke har telefondekning på bakke nett,vi er avhengi av fiber for og få kontakt ut,Når ruteren blir liten kan vi ikke få kontakt utenfor Huset ,når vi ikke har fiber må vi ta bilen og kjøre noen kilometer for og få telefonkontakt
Hei, Knut O Takk for at du legger igjen din omtale om oss her på bytt.no! Jeg ser du skriver at det ikke er god nok rekkevidde på det utstyret du bruker, vi opererer med valgfrihet på utstyr og nå vet jeg ikke om du bruker utstyr fra oss eller eget utstyr, men vi kan hjelpe deg å se på hva som kan fungere best hjemme hos deg 😊 Ta gjerne kontakt å få hjelp av en dyktig medarbeider hos oss, du kan nå oss på telefon 987 07 979, eller via chat på MinSide eller app. Ønsker deg en fin mandag! Jenny NextGenTel
Ustabilt. Hakker, stopper bilde. Uklart bilde. Men av og til brukbart.
Hei, Sonja B Tusen takk til at du tar deg tid til å legge igjen en omtale om oss her på bytt.no, det setter vi stor pris på 😊 Brukbart av og til, det er ikke godt nok! Jeg vil gjerne at du tar kontakter oss på telefon 987 07 979, eller via chat på MinSide eller app, slik at vi sammen kan finne ut hvor feilen ligger, å finne en løsning på problemet. Håper at vi hører fra deg 😊 Ha en fin dag Jenny NextGenTel
Installasjonen fungerte fra første minutt! God veiledning av oppsettet.
Hei, Pål Takk for at du tar deg tid til å legge igjen omtalen om oss her på bytt.no - det setter vi stor pris på! Vi er så glad for å høre at installasjonen fungerte fra første minutt, akkurat sånn skal det være. Takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd! Ønsker deg en riktig god dag Jenny NextGenTel
Linja er ikke stabil, faller ut jevnlig. Det var ingen problemer med dette da Telenor leverte. Samme fiber
Hei, Kjetil! Tusen takk for at du legger igjen din omtale her på bytt. Det er helt sant som du sier at det er samme fiber som hos Telenor, vi skal kunne levere akkurat like godt nett. Siden du opplever ustabilitet på din forbindelse håper jeg at du tar deg tid til å kontakte oss, så får du hjelp av en dyktig medarbeider hos oss! Du kan nå oss på telefon 987 07 979, eller via chat på MinSide eller app. Vi satser på du blir fornøyd med leveransen fra oss, når problemet med uastabilitet er løst - det er tross alt akkurat samme fiber som Telenor leverte til deg. Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel
Nettet fungerer bra. Ikke helt kompatibel med andre en sine egne rutere, men det fungerer. Problematisk å laste ned sikkerhetspakken til andre enheter.
Hei, Bam Så hyggelig at du legger igjen din kommentar her på Bytt.no! Det setter vi stor pris på 😀 Helt topp at nettet fungerer som det skal, vi opererer med valgfrihet på utstyr så du kan bruke den ruteren du selv vil. Jeg ser du skriver at det er problematisk med nedlastning av sikkerhetspakken, vi har jo akkurat lansert ny app for dette. Vi har veiledning for sikkerhetspakken på våre hjelpesider: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/tilleggstjenester/sikkerhetspakken, om du ønsker å få veiledning kan vi gjerne hjelpe per telefon eller chat - ta gjerne kontakt med oss! Takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel
Virker ikke, bra på nedlasting, ræva på opplasting og kjeeeeeeepe høy Ping …..
Hei Jan! Takk for at du tok deg tid til å legge inn en omtale her på Bytt.no! 😊 Slik som du beskriver skal det jo ikke være. Siden du har internett på fiber så skal ned- og opplastning være tilnærmet lik, og svarttiden på fiber er også svært lav. Det kan selvfølgelig være et trådløst problem dersom det er den måten du kobler deg til internett, men det er også andre feilkilder som vi må se nærmere på. Jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller via chat på MinSide eller app, slik at vi sammen kan finne ut av hvor feilen ligger, og gi deg en god løsning på problemet. Håper at vi hører fra deg 😊 Ha en fin fredag! Martin NextGenTel
Stabilt nett, synes fjernkontroll til tv er litt vanskelig å forstå.
Hei Arild! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 Det skal være enkelt å være kunde hos oss i NextGenTel, så jeg er veldig glad for å se at du opplever nettet som stabilt 🤩 Dersom du har TV fra RiksTV finnes det flere fjernkontroller du kan bruke, og dersom du vil høre mer om alternativene kan du ta kontakt med RiksTV på telefon 210 10 210. Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Litt rart å få Mail med lenker med info en gammel type wifi- router; Heimgard - jeg fikk tilsendt en Deco- router.
Hei Jon! Takk for at du legger inn en omtale her på Bytt.no, og poengterer en ting som vi kan forbedre 🤩 Jeg er helt enig med deg - å få en e-post med informasjon om feil utstyr er ganske rart. Det sjekker jeg opp i med en gang, slik at vi kan få utelukket slike feil. Det er supert å se at du hadde en problemfri oppkobling på fiberen. Det er slik vi ønsker at det skal være for våre kunder, og det jobber vi hver dag med å leve opp til 😊 Jeg ønsker deg en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Så langt ser alt til å fungere stort sett som det skal. Har opplevd at tvbildet har buffret ved et par anledninger.
Hei Annalena! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en omtale av oss her på Bytt.no 🤗 Det er flott å høre at alt fungerer som det skal med nettet du har fra oss. Og at du opplever kundeservicen hos oss som svært god ⭐ Dersom du har RiksTV, og problemet med buffring på TV fortsetter, kan du ta kontakt direkte på telefon 210 10 210 slik at RiksTV kan få sjekket hva som er årsaken. Vi er også tilgjengelig på telefon 987 07 979 dersom det oppstår noen problemer med internett, eller du ønsker rådgivning fra oss 🥰 Ha en flott fredag! Martin NextGenTel
Selger var pågående og gir feil informasjon. Jeg som kunde fikk beskjed om at Skyshow og Premier league var med i pakke. Det var det ikke! Må kjøpe de utenom Riks-tv pakken. Derfor synes jeg at mitt møte med Nextgentel er dårlig. Det er ikke så billig som selger sa det var! Generelt så fungerer bredbåndet meget bra.
Hei Kjetil! Takk for at du tar deg tid til å legge inn en omtale her på Bytt.no 🤗 Det er fint å høre at du opplever hastigheten som god, og at nettet på fiberen fungerer bra hos deg. At du fikk feil informasjon ved bestilling av abonnementet er ikke like kjekt å høre. Vi skal være enkle å forholde seg til, og da er det selvfølgelig viktig at du som kunde får god informasjon før du bestemmer deg. Jeg håper likevel at det er noe vi kan gjøre for å rette opp i inntrykket du har fått av oss.Jeg setter pris på om du tar kontakt på telefon 987 07 979, eller bruker MinSide, slik at vi kan ta en kikk på dette sammen med deg. Jeg ønsker deg en flott fredag! Martin NextGenTel
For det første ble jeg lovet fra selger samme utstyr som jeg hadde da mener jeg opptaksfunsjon og start forfra fungsjon på tv! +jeg har ikke fått en forsterker til tv og vifi! Har sendt 2 tp link deko som ikke fikk opp å gå! Ser ikke at noe nytt er på vei! Dette er for dårlig!!! Hvilke planer har dere for at jeg har like bra nett som jeg hadde med telenor?
Hei Petter! Takk for at du har lagt igjen en omtale her på Bytt.no! Det hjelper oss til å bli bedre 😊 Dette må vi jo finne en løsning på. Fibernettet fra oss er 100 % det samme som hos Telenor så det skal ikke være noe forskjell på den biten. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan finne en løsning på problemet du opplever med WiFi, og at vi kan finne en løsning på at du opplever å mangle riktig TV-utstyr. WiFi-utstyret vårt, TP-Link Deco X55, er veldig enkelt å sette opp, men dersom du opplever noe hikke i oppstarten så er vi tilgjengelig for å hjelpe deg dersom du ringer oss på 987 07 979. Jeg ønsker deg en flott fredag! Martin NextGenTel
Har fått god hjelp de gangene jeg har ringt hittil
Hei Sigmund! Takk for at du tar deg tid til å legge inn en omtale av oss her på Bytt.no 🤗 Det er flott å høre at du har fått god hjelp av mine kollegaer når du har tatt kontakt med oss. Like kjekt er det å lese at du opplever hastigheten som god på internettabonnementet. Dersom det mot formodning skulle være noe så vet du hvor du finner oss igjen 😉 Jeg ønsker deg en flott fredag! Martin NextGenTel