Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hold dere unna

Omtale av  Nina R

Først så skulle de ordne de internett snarest. Så får vi plutselig mail om at installasjon blir senest 25.april Vi ventet i 2 mnd . Vi fikk ikke lov å kansellere selv om vi hadde fått feil info. Mellomtiden sendte de ruter selv om vi opplyste vi hadde. Vi ville sende i retur å de ville ha 150 kr for returlapp. Så telte vi ned dagene for å få nett. Siden vi ikke stolte 100 prosent på de ringte vi mange ganger for å forsikre oss. Joda. 25 april blir det nett. Tok fri fra jobb å ventet. Hørte ingenting . Ringte montør å de sa at de ventet på tillatelse fra kommunen til å sperre av veien. Å det kan ta flere mnd til . De er et selskap som har null kommunikasjon å bare selge og utnytter kundene sine. Aldri vært så frustrert før. Å nå vil vi bytte å må betale bruddbebyr. Selv om de flere ganger har brutt avtalen HOLD DERE UNNA!!!!

Kundeservice og produkt

Omtale av  Jostein S

Fikk ikke det utstyret jeg ble lovet, viste ingen vilje til å ordne opp, fikk ingen kompensasjon, ingen hjelp til å ordne opp. Måtte kjøpe ekstra router selv.

Forferdelig på alle side

Omtale av  Victor B

Aldri fungert godt, svert ustabil internett med ikke eksisterende service, en lukket runde. Ett år uten internett med massiv bruk av tid til å slukke/reset, etc. Anbefales alt mulig for å maskere evt billige utstyr feil og lukke veien til service hjelp.

ekstremt dårlig kundeservice og dårlig hastighet

Omtale av  Marcus A

ufyselig kundeservice anbefaler absolutt ingen og velge nextgentel, med mindre det er absolutt siste løsning. kan presisere nok hvor dårlig kundeservicen og hvor ufyslige de som jobber der er, og hvor lite kompetanse de har om ikt-altså de som jobber i kundeservice.

0 kundeservis

Omtale av  Roald

Umulig å få fornuftig hjelp av kundeservis har vert uten nett 20 dager nå. Får bare billigste mulig løsninger som er helt ulogisk

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Siste faktura fra de kom 12.4. Forfall var 10.4

Omtale av  Svein

Ikke mulig å kontakte de på epost, ingen epostadresse å finne. Dårlig bredbånd her jeg bor.

Jeg betaler for 1000/1000 og hjemme internett men får 5/5 og ingen vil undersøke en gang

Omtale av  Mark B

Jeg betaler for 1000/1000 og hjemme internett men får 5/5 og ingen vil undersøke en gang. De påstår at det må være noe galt med ruteren de leverte, men nekter ansvar for den. Det står Nextgentel på ruteren, altså en del av deres produkt. De tar ikke ansvar men kreve betaling av regning i foreveien!! Nextgentel nekter ansvar og nekter å feilsøke fra annet enn pulten.

God service

Omtale av  Mariela

Jeg tror at det er en god bedrift, bra service og prisen er gungstig

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.04.2023 09:02

Hei Mariela, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med din opplevelse hos oss 😍 Ha en flott dag videre Mvh Christian

Dyrt ift hastighet/ønsker ikke RiksTV

Omtale av  Ritva H. S

For dyrt ift hastigheten jeg får. I tillegg må jeg velge RiksTV hvis jeg vil ha tv, og de kan ikke levere der jeg har fritidsbolig. Nå ser det i tillegg ut til at jeg ikke får byttet

Må vente nesten 6. Måneder for fiberbredbånd.

Omtale av  Marius F

Bestilte fiberbredbånd i desember i fjord, og har nå i mars omsider etter mange omganger med kundeservice fått siste dag i mai for neste trinn i bestillingen. Innen kl. 16 den 30.mai skal enten en operatør komme for å ta en befaring av leiligheten, eventuelt få koblet opp fiber oksen, hvis jeg er heldig. Det vil igjen si at nettet høyst sannsynlig ikke er klart før i juni. Og da snakker vi 6.mnd ventetid. Og som flere her påpeker, har ikke NextGenTel noe de skulle sagt når det gjelder dato for oppkobling. Da har jeg ikke tatt med at du som skal ta over linja fra en tidligere leietager selv må finne ut av hvem som er juridisk eier av linja, og få vedkommende til å skrive under med sin informasjon. Der papiret som blir sendt ut må sendes inn til NextGenTel for videre behandling. Men NextGenTel kan ikke si noe hint om hvem som kan være en juridisk eier av en linje. Det må man som kunde finne ut av selv. Jeg har gått tre ganger med dem for å finne ut av hvem dette kan være, og etter tredje gangen ble det satt en sak for å finne ut av det. Jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste kunden som har opplevd dette. Du må virkelig like å være detektiv på fritiden og ha en masse tolmodigheten. Du må også være forbredt på at alt arbeidet du som kunde gjør kan være bortkastet, dersom papiret du har brukt en del tid på å fylt ut kan forsvinne eller at informasjonen som er gitt ikke blir registrert i firmaet sitt register. Hver gang du tar runden vil du havne bakerst i behandlings- og oppkoblingskøen mot Telenor som selvfølgelig ordner sine egene kunder først. Da blir det fort 4 nye uker å vente, vente på avslag for så å begynne på nytt med denne gjettelelen. Dette har skjedd to ganger, der den tredje gangen plutselig viste seg at eierskifte kunne gjøres med en enkel sms bare du som ny kunde har et nummer som går til riktig juridisk eier. Om jeg hadde vært i kundeservice hadde jeg vært litt flau over egen arbeidsgiver. Det går ikke ann å bruke så lang tid på å gi noen nett, og dessuten virker det ikke som dem har så veldig lyst til å få fortgang i ting heller. Jeg er en tolmodig person og sitter lydig sammen med eieren min NextGenTel og venter på noe godt som kansje kommer. Men er veldig redd for hvordan hastigheten er når nettet først kommer i sommer. Så tenk på dette alle som vurderer NextGenTel som leverandør. De har riktignok gode priser på nettet, om du bare får det noen ganger. Desverre Så kan jeg ikke si at jeg anbefaler dem til andre kunder. Så tenker å forlate skuta før den synker helt. Så får håpe at ordtaket stemmer: De som venter på noe godt, venter ikke forgjeves;)

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hvorfor eksisterer dette selskapet fortsatt?

Omtale av  Alexander

Kunde"forholdet" startet å sluttet med negativ kundeservice, eller fraværende kundeservice. Når du stiller spørsmål og de svarer på helt andre ting så mangler du enten noe mellom ørene, eller så trenerer de problemet. Når du på toppen er bundet opp i bindingstid har du ingen valg. I mitt tilfelle var det overfakturering og endring av pris uten varsel som ble dråpen, spesielt når de fakturerer for utstyr jeg aldri har mottatt og på toppen ber meg betale for returfrakt for utstyr jeg aldri har mottatt. Skal prisene øke må også service og produkt øke og ikke det motsatte. Håper jeg aldri mer trenger å være kunde her igjen..... Men det er vel en bransje standard dette, er vel svært få kompetente mennesker som har sosial intelligens som ønsker jobbe i den type bransje.

Elendig kundebehandling !!!!!!

Omtale av  Per

Elendig kundebehandling, lurer kundene med fiktive bindingstider. Styr unna !!!!!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:10

Hei Per, Her ser det ut til at du har hatt en litt dårlig opplevelse hos oss. Det er selvfølgelig beklagelig. Det hadde vært til stor hjelp hvis du kunne forklart litt mer hva du legger i "fiktive bindingstider". Vi opplever at våre vilkår er tydelige og forståelige, men hvis den opplevelsen ikke deles av våre kunder er vi selvfølgelig svært opptatt av å rydde opp i det. Håper å høre fra deg. Mvh Christian

Dårlig Internett og Dårlig kundeservice

Omtale av  Ashraf

Veldig dårlig kvalitet på Internett og kundeservice svarer ikke og jeg kunne ikke finne en løsning

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:20

Hei Ashraf, Så kjedelig å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss så langt. Uten at jeg her kan gå i detalj på akkurat din avtale så kan jeg på generelt grunnlag si at vi leverer fiber over Telenor sine fiberlinjer, og trådløst bredbånd over Telia sitt mobilnett, så kvaliteten skal det i utgangspunktet ikke stå noe tilbake på. Det vi vet er at man kan oppleve dårlig WiFi-signal, men dette kommer gjerne av forhold som ikke går på kvaliteten på nettet i seg selv. Et populært tips til å bedre signalet inne er å benytte en Mesh-løsning som forsterker WiFi-signalet i boligen. Dette er utstyr du får kjøpt både hos oss eller på hvilken som helst elektronikkforretning som selger hjemme-elektronikk. Vi vet også at det dessverre kan være tidvis stor pågang til vår kundeservice. Men hvis du kontakter oss via chat´en eller sender en melding via MinSide så slipper du å vente på telefonen og du får relativt raskt svar fra en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei, og at du blir fornøyd med bredbånd fra NextGenTel. Mvh Christian

Må være Norges desidert dårligste internettleverandør.

Omtale av  Gunnar F

Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:38

Hei Gunnar, Veldig kjedelig å høre at dine foreldre (og du) har hatt en dårlig opplevelse hos oss så langt. Vi kan sikkert være enige om at internett bare "skal virke", og da er situasjoner som det du beskriver fryktelig frustrerende. Nå har jeg ikke alle detaljene i din sak, men du nevner at de byttet fra Telenor til NextGenTel. Det vi vet er at enkelte rutere fra Telenor dessverre har begrensninger som påvirker WiFi-funksjonaliteten. Årsaken til dette er at Telenor har installert en programvare som låser WiFi-funksjonaliteteten til Telenor sitt nett, og gjør den utilgjengelig når kunden får ny leverandør av bredbånd - dette til tross for at ruteren kan være kjøpt av deg som kunde. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men en situasjon som vi ikke har noe kontroll over, utover at vi selvfølgelig informerer alle nye kunder om problematikken på forhånd - slik at man kan sikre seg WiFi-utstyr som sørger for at man ikke støter på disse problemene. Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med vår kundeservice enda, men jeg anbefaler dere å kontakte oss via MinSide, forklare problemstillingen og så vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice helt sikkert hjelpe dere til en løsning, slik at dine foreldre kan koble seg på WiFi, se TV og forøvrig ha en problemfri hverdag når det kommer til internett. Ha en fortsatt fin dag Mvh Christian

Aldri mer NextGenTel !!

Omtale av  Clint

Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

svarer aldri!!kundeservice

Omtale av  Misfornøyd

Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR