Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 687 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 687 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 687 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
323
210
128
135
891
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt bytte.

Omtale av  Vidar

Enkel overgang fra annen leverandør. Systemet fungerer.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
10.04.2024 14:40

Hei, Vidar! Takk for at du har blitt kunde hos oss og for at du tar deg tid til å legge inn din omtale her på Bytt.no 😊 At du opplevde overgangen til oss som enkel er ren balsam for ørene mine 🎉 Vi jobber på hver dag for å gjøre overgangen til oss enkel og sømløs. Godt å se at alt fungerer som det skal, og at du er fornøyd med hastigheten du får. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål, eller trenger rådgivning om hastighet eller internettabonnementet 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en strålende onsdag 😃 Beste hilsen, Martin, NextGenTel

Hyggelig, men udugelig kundeservice

Omtale av  Geir F

Hyggelige, men udugelige kundeservicemedarbeidere. Sa ikke opp gml. fiberlinje hos Telenor som avtalt. Dermed ny faktura fra Telenor og en måned senere bytte. Måtte til slutt si opp selv hos Telenor. Skriftlig avtale med NGT om at de ikke skulle fakturere for denne overlappende perioden (linja ble byttet, men ikke faktureringsforholdet), men det gjorde de likevel. Regner dog med at de ordner opp til slutt. Alt i alt veldig hyggelige folk og raskt svar, men veldig mye rot.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 14:30

Hei Geir, Aller først, takk for at du har valgt NextGenTel som leverandør av bredbånd, og takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen ☺️ Her var det jo litt begge deler, så jeg kan jo starte med å si at det er veldig gledelig å se at du sånn overall er godt fornøyd, og ikke minst at tjenesten i seg selv står til forventningene 🥳 Så... er det jo selvfølgelig kjedelig at det har blitt litt rot i overgangen fra gammel leverandør til oss 🥲 Og uten at jeg skal synse i ulike teorier om hva som KAN ha gått galt, hos oss, hos tidligere leverandør eller i det hele tatt så forstår vi selvfølgelig viktigheten av at dette bare skal "funke", og det er det vi jobber for hver eneste dag. Som du er inne på selv så kommer dette helt sikkert til å løse seg, men jeg beklager like fullt at du har måttet forholde deg til dette og brukt unødig tid. Vi tar med oss både det, og at du tross alt føler du har møtt på hyggelige og hjelpsomme mennesker underveis i prosessen ☺️ Ønsker deg en fortsatt fin dag. Mvh Christian NextGenTel

tilfredsstillende

Omtale av  Ragnvald B

Hei! er litt skuffet over sendrektigheten fra ordre til oppstart,synes det blev en del rot her.Jeg har tro på att dette skall gå seg till etterhvert.t

Svar fra NextGenTel Bredbånd
10.04.2024 15:08

Hei Ragnvald! Takk for at du har tatt deg tid til å legge inn din omtale, og takk for at du har blitt kunde hos oss på fiberen 😊 Jeg skal ærlig innrømme at sendrektighet ikke har vært i mitt vokabular før nå, men etter en rask kikk i ordboka gir det god mening. Det at du har opplevd leveringen som treg etter at du bestilte fiber kan vi ikke være fornøyd med. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men dersom du har et par minutter hadde jeg satt stor pris på om du deler litt flere detaljer med meg på e-post til [email protected]. Tilbakemeldingen din hjelper oss å bli bedre i fremtiden 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss, og ikke nøl med å ta kontakt med oss via MinSide eller telefon 987 07 979 dersom du har spørsmål! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bedre kundeservice

Omtale av  Lennart

Det tar lang tid før å få det Så juger dem du snakker med Annars så er det fint

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:52

Hei Lennart, Her er det tydelig at du opplever tjenesten vi har levert som god, men at det nok har vært noe utfordringer knyttet til dialog med selger og/eller kundeservice. Dessverre har jeg ikke anledning til å se detaljer knyttet til kundeforholdet ditt, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi forsøker å sette så tydelige forventninger som mulig når det kommer til leveringstid etc. Akkurat denne tiden styres også av faktorer som blant annet avtaletid hos tidligere leverandør osv, så det kan variere noe. Og så kan jeg med relativt stor sikkerhet si at ingen i NextGenTel aktivt har forsøkt å føre deg bak lyset ved å lyge eller bevisst gi deg uriktig informasjon 😅, men jeg registrerer like fullt at noe i kommunikasjonen her har blitt feil, og det vil jeg ta med tilbake til salgs- og kundeserviceteamene. Ønsker å takke deg for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og at du tok deg tid til å legge igjen tilbakemeldingen til oss. Og så håper jeg at vi fortsetter å levere tjenester som står til forventningene i fremtiden ☺️ Ha en nydelig dag videre. Mvh Christian NextGenTel

Helt greit, nesten som reklamert.

Omtale av  Øivind

Lever opp d di reklamerer for,bortsett fra at de burde opplyse at d ikke skjer noe de første 14 dager etter bestilling.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:38

Hei Øivind, Så hyggelig å høre at våre tjenester lever opp til de forventningene du hadde. Uten å kjenne detaljene akkurat hos deg, så skjer det i enkelte tilfeller at det tar noe tid før internett evt. blir overført fra tidligere leverandør og tjenesten starter hos oss, men dette påvirkes blant annet av avtaletiden du hadde igjen hos tidligere leverandør. Men jeg registrerer at du opplever at dette ikke er tydelig nok kommunisert, og det tar jeg selvfølgelig med videre og ser hvordan vi evt. kan løse bedre fremover ☺️ Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en nyttig og hyggelig vurdering, og jeg håper vi fortsetter å levere i stil til forventningene. Ønsker deg en riktig fin uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

NextGentel har mer fiberkraft

Omtale av  Morten O

Merkelig at NextGentel kan levere så uendelig mye bedre linje enn Telenor på samme system

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:47

Hei Morten! Det er jo fristende å dra på skrytehatten her, men rett skal være rett, og faktum - som du er inne på - er at vi leverer internett på nøyaktig de samme linjene som Telenor gjør 😃 Kanskje det er WiFi-utstyret, eller jeg kan driste meg til å foreslå at det er de enestående menneskene i NextGenTel, som hver eneste dag moser på for at du og alle andre kunder skal få riktig tjeneste, til en rettferdig pris, som utgjør den store forskjellen 🥳 Uavhengig av årsak så er det svært gledelig å høre at du er fornøyd med oss, og vi setter stor pris på at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar her. Vi fortsetter å jobbe på, og håper at opplevelsen din i fremtiden fortsetter å være uendelig mye bedre enn før, og ønsker deg med dette en strålende uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Virker ikke I heletatt. Men regningene kommer????

Omtale av  Magnus

Har ikke signal I hele tatt, det mangler eitlys I boksen. Det som sier at nettet virker??? Det gjør det ikke. Har vertuten intenet siden før påske, de ser ikke ut til å bry seg, synd man ikke visste dette før man bestilte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:45

Hei Magnus, Sånn her kan vi ikke ha det! At du som kunde opplever at vi ikke bryr oss er trist lesning, og langt unna slik vi ønsker å fremstå. Jeg anbefaler deg å sjekke ut hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/ , hvis du ikke allerede har gjort det, for å se om det er noe som raskt gjør at nettet funker som det skal hos deg. Hvis dette ikke hjelper, så ber jeg deg kontakte oss via MinSide, ved å sende en melding til å våre dyktige konsulenter på kundeservice. alternativt kan du ringe oss på 98707979 mellom 08-18 alle hverdager, men det kan tenkes det går raskere å kontakte oss via chat. Uavhengig sørger vi for at du får god hjelp og oppfølging, slik at ting funker som forventet. Det er svært beklagelig at du har hatt en så kjip opplevelse hos oss, og det er som jeg nevnte - ikke på noe helst vis slik vi ønsker at våre kunder skal ha det hos oss. Jeg håper vi får rettet på det dårlige inntrykket, og at du raskt kommer deg på nett. Med ønske om en fortsatt fin dag ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Dårlig kundeservise

Omtale av  Viktor B

Prøvde å ringe kundeservise for å melde at wifi-en ikke virker på trådløs. Fikk beskjed om at jeg sto som nr. 29 i køen. Ventet en lang stund før jeg kom til 27 i køen. Da ga jeg opp å vente. Ingen beskjed om at de kunne ringe tilbake! Prøvde å logge meg inn på Min side, men der virket ikke passordet jeg har brukt tidligere. Regner med å forlate NextGenTel for alltid!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:38

Hei Viktor, Jeg vil aller første takke deg for at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding. Det er verdifullt for oss, og noe vi tar med oss videre for å se hva vi må jobbe mer med, for å kunne levere enda bedre 🙏 Det er selvfølgelig veldig kjedelig å se at du ikke har hatt en så god opplevelse når du har forsøkt å kontakte kundeservice, og sånn ønsker vi ikke å ha det. Vi jobber alltid for at det skal være raskt og enkelt å komme i kontakt med oss - og få hjelp til det man lurer på. Så er det engang sånn at i perioder vil det være ekstra stor pågang til oss, og da kan man dessverre møte på noe ventetid. De første dagene etter en periode med helligdager, som f.eks påske, kan være en sånn periode. Når du i tillegg ikke får logget deg inn på MinSide så har jeg ingen problemer med å forstå at frustrasjonsnivået når nye høyder 🚀🥲 Men hvis vi skal forsøke å komme i mål her, så vil jeg aller først anbefale deg å sjekke ut hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/brukerguider. Hvis du fortsatt har problemer med WiFi etter dette kan du forsøke å tilbakestille passordet på MinSide. Dette kan du gjøre både via App og på web. Hvis det fortsatt ikke funker som forventet, må du kontakte oss via telefon. Som nevnt kan påske ha innvirket på den lange svartiden sist uke, og at det nok er bedre denne uken. Jeg håper vi får anledning til å rette opp inntrykket, at du får raskt kontakt og god hjelp - sånn at WiFi´en spiller på lag 🥳 Ønsker deg en fin uke. Mvh Christian NextGenTel

Dårlig kundeservice

Omtale av  Aleksander

Opplevde forferdelig dårlig kundeservice ved klage på faktura, de fakturerer deg for frakt for å sende fram og tilbake utstyr, til og med når det er feil på deres utstyr. Ved bytte så skjedde det en feil med at nextgentel tok over linja før avtalt tidspunkt, og vi endte opp med ingen internett eller tv i ca. en månede. når vi ringte å ba de om hjelp fikk vi ingen hjelp og det virket som at de bare halte ut tiden, de sa de skulle ringe opp igjen og følge opp saken men hørte ikke noe, måtte selv ringe de opp igjen for å følge opp saken. det virker også som at det kun er en kundeservice behandler, sitter som regel mellom 45-90 minutter i kø hver gang.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:29

Hei Aleksander, Aller først, takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel, og at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Det er selvfølgelig fryktelig kjedelig å høre at du støtte på problemer underveis i leveransen, og at du opplever å ikke ha fått noe særlig hjelp 😣 Sånn vil vi naturlig nok ikke at starten på et nytt kundeforhold skal være - og vi tar med oss slike tilbakemeldinger videre for å se hva vi kan gjøre bedre fremover. Akkurat dét hjelper jo ikke på din opplevelse her, og jeg er den første til å forstå hvor frustrerende dette oppleves fra din side. Dessverre sitter jeg uten mulighet til å se detaljer i akkurat din sak, men jeg anbefaler deg å kontakte oss via MinSide eller App, og forklare problemstillingen. Akkurat det med manglende nett får vi jo ikke gjort noe med nå, men du skal selvfølgelig ikke måtte betale for utstyr det er feil eller mangler på, så det kan vi få sett på og evt. rettet opp i. Utover det så kan jeg ikke annet enn å beklage at førsteinntrykket ble mega-dårlig for deg. Jeg håper at du har internett og tv igjen nå, og at det funker som forventet - tross noen startvansker. Ønsker deg en fortsatt fin uke, og takker igjen for at du tok deg tid til å sende tilbakemeldingen. Mvh Christian NextGenTel

Megetmisfornøyd

Omtale av  Jaana L

Ikke bytt til Nextgentel. Angrer at jeg byttet fra Telenor da alt virket ..nå virker det ikke lenger og brukt mye tid og energi for å få ting til å virke og hjelper ingenting.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:54

Hei Jaana, Så trist å høre at du, selv etter å ha brukt mye tid og energi, ikke opplever at ting funker som forventet 🥲 Vi skjønner at internett bare skal funke, og ønsker selvfølgelig at du som ny kunde skal sitte igjen med en god opplevelse etter å ha byttet leverandør. Dessverre er det ikke alltid sånn at teknikk spiller på lag, men da må vi prøve å løse det! Jeg kjenner ingen detaljer i saken din, så jeg anbefaler deg å kontakte oss via MinSide eller App. Der får du hjelp av våre svært dyktige medarbeidere på kundeservice og feilretting. Jeg håper virkelig at dette ordner seg for deg raskt, om det ikke er fikset allerede. Og så håper jeg også at vi får anledning til å rette opp det dårlige førsteinntrykket, og at tiden fremover blir problemfri og at leveransen av våre tjenester står til din forventning. Ønsker deg en fortsatt fin dag! Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Jan

Hittil er jeg fornøyd. Kan ikke utdype meg så meget om data. Litt oppe i Åra. Passert di 80 så til det jeg bruker nettet er jeg fornøyd. Ungdommen prøver og lære meg noe nytt nå og da🤝

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.04.2024 15:20

Hei Jan, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NextGenTel ☺️ Gøy å høre at "ungdommen" hjelper til også 😅 Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding til oss, og så ønsker jeg deg en fin uke videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Anbefales👍

Omtale av  Yusuf D

Rask og stabil som forventet. God informasjon på forhånd, anbefales.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:18

Hei Yusuf, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding til oss - det skal du vite at vi setter stor pris på 🙏 Ekstra gledelig å høre at tjenesten oppleves som rask og stabil, og at vi leverer til de forventningene som er satt. Vi takker for anbefalingen, og skal fortsette å jobbe på for at du og alle andre kunder skal ha opplevelsen av at vi leverer som forventet (og kanskje litt ekstra 😉) også i fremtiden ☺️ Ønsker deg en nydelig uke videre 🥳 Mvh Christian NextGenTel

Håper at forsetter slik.

Omtale av  Karl J. V

Greit levert og virker bra. Men Rikstv er ikke på pass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:10

Hei Karl, Takk for en hyggelig tilbakemelding, og at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel 🥳 Godt å høre at leveransen har svart til forventningene. Når det kommer til RiksTV og at det ikke er på plass så har jeg ikke anledning til å se detaljer i kundeforholdet ditt osv. Derfor, om det fortsatt ikke har kommet på plass, anbefaler jeg deg å kontakte oss via MinSide, eller RiksTV direkte, for å avklare hvorfor det evt. er forsinkelse eller hva du kan forvente ift. levering av tjenesten. Ønsker deg en flott uke ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Super kundeservice

Omtale av  Eddie B

Leverer som avtalt, med bra kundeservice på chat. Faktisk ekte personer.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:15

Hei Eddie, Tusen takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen den hyggelige tilbakemeldingen. Det betyr mye for oss 🥳 Og, vi er selvfølgelig helt enige - ekte personer = ekte hjelp 😅 Vi skal fortsette å gjøre vårt aller ytterste for å levere en tjeneste som på alle måter står til forventningene som nå er satt igjennom det gode førsteinntrykket 🙏 Ønsker deg en riktig fin uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Merket knapt nok overgangen.

Omtale av  Hanspetter

Ryddig kundebehandling. Overgangen fra Telenor 100/100 til NextGenTel 50/50 gikk uten problemer. Ruter ble byttet en uke før overgang. TP-link Archer AX55 AX3000.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:12

Hei Hans Petter, Tusen takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og ikke minst for den hyggelige tilbakemeldingen - det setter vi stor pris på 🥳 Jeg håper opplevelsen står til forventningene og det gode førsteinntrykket også i fremtiden, og ønsker deg en riktig fin uke videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig fornøyd

Omtale av  Ørjan

God service og pris. Alt fungerer topp. Enkelt og sette opp utstyr.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.04.2024 11:06

Hei Ørjan, Helt nydelig å høre at du er så godt fornøyd med "hele pakken" her, det tar vi med oss 🥳 Ønsker deg en strålende uke videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR