Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
6
4
14
219
Sorter omtaler etter
Viser av 256 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindlere!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Søplefirma. Gitt meg max 20 prosent av det jeg betaler for siden dag 1. Når jeg har ringt dem og klaget har de skrudd opp linja, men påstått at de ikke har gjort noen ting.. Når jeg sa opp skrudde de linja til omtrent 0 for å være ras%#øl. Drittfirma som bare er og holde seg langt unna. Svindlerdr#%tfolk..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal, tregt internett og ikke spesielt billig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ville nok styrt unna NextGenTel, ja. Det tar lang tid å komme i kontakt med kundeservice, og når du først gjør det så kan de ikke hjelpe deg. Jeg satt over 1 mnd uten internett, takket være NextGenTel. Leveringen av internett-boksen ble utsatt og utsatt, men regningen for internettet, den kom!

Da internett-boksen omsider var i hus, og klar for å sende ut de så veldig etterlengtede internett signalene, så tok det ikke lang tid før alt jeg så på ble hakkete. Internettet var dårlig og tregt, og hvis jeg var på mobilen samtidig som jeg så på appletv, da takket signalene for seg rimelig kjapt.

Synes det er litt synd at de ikke klarer å forbedre seg selv etter så mange dårlige tilbakemeldinger. Håper ingen gjør det jeg gjorde, og bare hopper inn i et bredbåndsabonnement med et så dårlig selskap, uten å lese kundeanmeldelser først. Styr unna NextGenTel, les deg opp på andre selskaper og hva kundene synes før du velger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men forferdelig"

Da jeg skulle få satt opp nettet tok det flere forsøk over flere dager grunnet talentløs operatør, og nå har jeg vært uten nett i to dager grunnet storm en eller annen plass i landet, og den er ikke her i Tromsø, som gjør at reparatørene ikke kommer seg til stedet. Ellers må ruteren tilbakestilles titt og ofte, noe som gjør at det ikke er vits å lage seg et originalt navn og passord, da dette må ordnes på nytt for hver tilbakestilling av ruteren. Self Care-systemet deres er helt latterlig, og det er vanskelig å få tak i kundeservice i åpningstiden deres.

Dårliginternett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra med Nextgentel. Det koster mye, og noen ganger mister kontakt med konsoller, hver time. Ikke bra hvis det er noe spill relatert.

Kjell E. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte i starten men, de greier ikke å levere som lovet"

Får ikke det du ber om og kundeservice fungerer ikke. STYR UNNA!! Når du må vente flere timer på telefon og chat som er overbelastet sier det vel det meste!!

Her kan det meste bli bedre!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Marerittaktig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du å bli bombet med forskuddsbetalinger 3-4 mnd i forveien ved oppstart? Liker du utfordringen ved å forhandle deg ut av inkassokrav du aldri skulle hatt til å begynne med? Frydes du over fornærmende misforståelser og internt kommunikasjonssvikt i alle ledd? Hva med å bli fakturert dobbelt for samme måned gjentatte ganger, eller pirres du av tanken av å verbale basketak med kundeservice for å bevise at det faktisk er de feilen ligger hos, ikke deg? Simpelthen lyster du etter synet av 5-sifrede nummer på telefonregningen din? For ikke å glemme uanmeldte brudd på nettforbindelsen over flere døgn uten forklaring? Da er visselig NextGenTel bredbåndsleverandøren for deg. NextGenTel - bredbånd for masochister TM

Jo jeg skriver sarkasme, men jeg mener alvor. Dette har vært den verste forbrukeropplevelsen jeg har opplevd. Styr unna, ikke gi desse menneskene pengene dine, la denne dinosauren sovne bort og gi heller konkurrentene en sjanse.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Angrer på at vi gikk over til Nextgentel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde selger på døren som overtalte oss til å bytte fra Telenor fiber til Nextgentel. Vi skulle spare 1.600, - første året. Vi skulle få en veldig god, oppdatert boks som jeg bare kunne koble til med de samme ledningene som vi hadde fra før. Etter 17 dager hadde jeg ikke fått noe beskjed om når flytte skulle skje. Kontaktet Telenor og de hadde ikke fått noen oppsigelse fra Nextgentel. Undersøkte litt mer rundt Nextgentel og fant ut at etter 1 år med Nextgentel ville prisen gå opp og bli dyrere enn hva vi har hatt hos Telenor. Jeg ville ringe Nextgentel, og da var det ikke enkelt å få tak i noen. Fikk til slutt snakke med en person som sa det var for sent å heve kjøpet, til tross for at vi ikke hadde fått levert noe til oss. Jeg måtte betale 1.600,- for å komme ut av avtalen. Javel. Jeg bestemte meg da for å prøve, men følte jeg ble bondefanget. Nå har vi endelig fått boksen og vi har koblet til. Vi får inn signaler til mobiler og nettbrett, men hverken streaming av tv eller utskrift fra trådløs printer virker fordi signalene blir for svake. Vi må derfor kjøpe ekstra antenner og plassere rundt i huset for å kunne oppnå det samme som med mottakeren vi hadde fra Telenor. Jeg velger derfor å gå tilbake til Telenor etter å ha hatt Nextgentel i 2 dager. Lovnaden om at vi sparer 1.600, - første året holder absolutt ikke, og jeg vet ikke hvor mye det kommer til å koste meg for å oppnå samme tjenesten som det Telenor har gitt oss og ikke for å snakke om all tiden en må bruke for å få dette til. Det ender vel opp med at jeg i tillegg må betale for å komme ut av avtalen.... Styr unna!!

Jeanethe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kort oppsummert, helt elendig kundeservice! Har prøvd å få fatt i dem i fem dager, da jeg ikke har Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Uten nett og TV i en måned. Ingen kan svare på hva som skjer, selv ikke teamlederne. Får ulike svar hver gang jeg er i kontakt med de, alt fra "det tar 2-3 timer" til "det tar 8-12 uker". Faktura får jeg selvfølgelig uansett, i tillegg til inkassovarsel på krav om retur av utstyr (som jeg skal beholde). Sendte klage til forbrukerrådet, to dager senere ble jeg oppringt av en teamleder som informerte om at tjenestene var tilbake og at jeg kunne trekke klagen min..

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt elendiig!!!! Styr unna!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet på nettet er mye lavere enn lovet. Kun et fåtall av kanalene i TV pakken fungerer. Vi har mottatt doble regninger, purringer på rutere som vi visstnok må tilbakelevere (ca annenhver måned) Og nå hadde de plutselig koblet fra internettet vårt selv om vi fremdeles har kontrakt. Og siden de har koblet fra nettet anser de kundeforholdet som avsluttet og kan derfor ikke koble oss til igjen. Så her sitter vi uten Internett med kostnad på TV 2 sumo og Netflix som løper og kundeservice nekter å hjelpe!!!!

Nicholay R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer aldrig igjennom når du ringer og når du taster 9 for og bli ringt opp så tar det aldrig under 1 time. Å når dem ringer opp i løpet av dagen så må du sitte med tlf i hånda om du skal rekke å ta den for det ringer 2 ganger så legger dem på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det må være det værste selskap jeg har vært ute for. 12 dager uten TV, 2 dager uten internet, alle fakturar er for høy, klager så lager de sak uten at noe skjer, utstyr som jeg skulle hatt opprinnelig vil de ekstra betalt for, klager og får utstyr så prøver de og binde meg meg til dem for 12 mnd, er dette mulig. Vil gjerne ha tips på åssen en skal få byttet til andre uten at det koste for mye?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen til NexttGentTel er en katastrofe. Bare misforståelser og rot. Nettet er tregt og ofte er det nede og vi er uten internett. Hadde vi vært lur og undersøk før man bestilte og bindte seg et år hadde vi selvsagt ikke valgt denne leverandøren. Forventer meg mere av den nest største leverandøren av bredbånd i Norge....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig og stabilt!"

Billig og stabilt nett. Kundeservice er noe svak, men pris og produkt veier tungt.
Kunde fra Sandsli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og elendig internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

NextGentel er en internettleverandør man bør styre unna. Kundeservicen er helt på trynet og de leverer mindre hastighet enn hva de lover. Når internettet først er oppe så er det fungerende, men det hjelper ikke når signalet detter og faller ut konstant over lengre tid.

Kundeservicen er langdryg og ikke hjelpsom. Som det tidligere har blitt nevnt i omtalene til NextGentel, så er de unnvikende og styrer unna spørsmålet ditt som gjør at du aldri får ordnet opp i det du har problemer med. I tillegg så er det en uendelig lang ventekø når man først ringer de, og det snakker vel for seg selv hvorfor det er så mye kø hos kundeservice.

Byttet selv til konkurrenten, og er storfornøyd der jeg får mye mer for pengene og de som sitter i kundestøtten er faktisk hjelpsomme, snille og gjør det de får betalt for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"En ubrukelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde lenge men nå er det definitivt slutt. Har ikke hatt brukendes internett på måndedsvis. Kundeservice bruker timesvis på å ringe tilbake, eller ringer ikke i det hele tatt. Lover å ordne opp, så skjer ingenting. Bare bortforklaringer å få. Nå er det slutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært uten forbindelse i to uker. Har vært i kontakt med support, som bekrefter at utstyret hos oss ikke fungerer. De skulle sende nytt utstyr fra dag 1, men ingenting skjer. Hver gang jeg tar kontakt, sier de bare det samme "ny boks på vei til deg", uten at noe skjer.

Byttet fra Telenor grunnet fristende tilbud (høyere hastighet), men angrer fullstendig - service og stabilitet betyr mye mer!!

Når utstyret fungerer, er hastigheten OK.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jobber det folk på deres kundeservice?"

Det er så ufattelig dårlig at jeg ikke har ord!! Kundeservice er fullstendig fraværende. Eneste de får til er å sende faktura!!!

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og kunnskapsløs kundeservice"

Telefon, vel de bør de kanskje kjøpe hos nextgentel, for svare det kan de ikke. Jeg har flere ganger prøvd å ringe, og tastet 9 for at de skal ringe opp igjen uten at jeg mister min plass i køen. Da må køen være laaang... Eller de har ikke telefon å ringe med.... Prøvde dette første gang i sommer og har prøvd jevnlig siden... I dag lykkes jeg... De ringte tilbake etter 2, 5 time... Superbraaa... Glad jeg ikke ventet i telefonen... Chatten er mye det samme, du er nå nr 11 i køen og gratulerer du rykker stadig bakover i beste fall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå vert uten nett 15 dager! Og tok kontakt den første dagen internettet røyk.
De skulle sende en ny boks fikk eg besjed om 6 dager etterpå, så har eg tatt kontakt fleire gonger etter på om kortid eg vill få den nye routeren, men hver gong sier de det samme som at feil med orderen og at de skal lage sak på dette!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feilinformasjon fra mulig litt ivrige selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice der man blir sendt rundt halve firmaet. Alle er forståelig, men ingen kan svare.
Bestilte tv og internett. I påvente av fiber valgte vi abonnement på kobberlinje frem til vi fikk mulighet til fiber.
Vi fikk teknikker hjem som koblet linjen. Eneste var at ruteren måtte stå i en bod i kjelleren, og derifra måtte man strekke kabel til tv.
Greit nok... Var jo bare midlertidig.
Internettet fungerer deretter dårlig. Av og på. Og tv sending lagger, og det gjør opptakene også. Hva slags drit har vi fått??
Ringer og ønsker si opp abonnementet. Da blir jeg fortalt jeg har 12 mnd binding!!! Men hva f%#n er dette? Ble lovt at jeg kunne si opp på en mnd varsel... Men ikke for et kontraktsgebyr på 2500 kr da jeg har tydeligvis bundet abonnementet til ett år!! Jeg har kjøpt helmelk og fått skummet melk i kartongen!! Om jeg må sitte på dette dritproduktet i 12 mnd, så skal jeg hvertfall få det jeg har betalt for. Jeg ønsker virkelig å kvitte meg med hele nextgentel om jeg så må sitte uten nett... Håper virkelig nextgentel kan ha baller nok til å hjelpe oss ut av denne fellen de har satt oss i. Da skal jeg hvertfall lage et nytt innlegg her og skryte av det... Inntil videre kommer jeg til å anbefale alle å styre unna... Slik lureri på en ny kunde hører ikke hjemme noe sted.
Jan.

Kjetil E. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Stang ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Leverer ikke bredbåndet til avtalt tidspunkt, når jeg spør hvorfor de ikke har klart og levere tjenesten til avtalt tid og om de har noen idé hvor lag tid dette vil ta, får jeg servert det viste de ikke. Det måtte opprettes sak. Angrerett ble tatt ibruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Holder ikke tidsfrister eller lovnader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst og holder ikke tidsfrister eller hva selger lovet. Benytt ett hvilket som helst annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vente i køøøøøø"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gir opp å vente på å chatte. I går ga jeg meg. I dag har jeg ventet i over 1 time allerede, begynte som nr 4 i køen, er nå nr 2 etter over 1 time. Seriøst!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare søppel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna. Dårlig kundeservice og elendige hastigheter.
Eneste grunnen til at dette selskapet enda eksisterer er fordi de har monopol på steder det enda ikke er bygget ut fiber, altså de gamle kobber linjene som brukes til telefon.

Søk Bytt.no