Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
16
7
4
16
252
Sorter omtaler etter
Viser av 295 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Oppgitt-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri mere!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et bånn i bøtta selskap! Helt utrolig hvor mange unnskyldninger disse sitter på. Betaler heller dobbelt enn å være i et kundeforhold hos NextGenTel. Her må kundene forlate dette synkende skipet.

Sindre N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet er ustabil. Hastighet som leveres er halvparten av avtalen. Dette fortsetter etter teknikkerbesøk og routerbytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forbanna dårlig leverandør!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt NGT lenge... mange år. Men har hatt sporadiske problemer. For noen år siden var vi uten internett i en lengere periode. Servicen var som baken... lukter surt og dårlig! Men nå siden 6.desember har vi vært uten nett. 6 jan. ble vi lovet nett, men det kom ikke dem satt ny dato en uke fram, men intet nett, en ny uke fram nå 26. januar har dem lovet nett. Å ringe dem er nyttestløst... lang vente tid på support... og dem som sitter på support har kun to oppgaver... roe gemytter og lage en mur for oss kunder inn mot beslutningstakere. Jeg er nå så f***ings lei av dem og har slengt med leppa til Tv2Hj... tviler på at dem tar saken da dem nettopp har hatt en sak. Å skifte breibandsleverandør vurderer jeg sterkt... men samtidig skal dem ikke slippe så billig unna. Meg som kunde er bare et spytt i et stort hav.. så min "forbruker makt" er ikke særlig til makt?! Så jeg skal nå stå i det, lage heller en del "kvalme" om dem ikke skjerper seg og gir en god påskjønnelse for lidelsene våres. Jeg tenker det er bedre måte å disponere sin forbrukermakt på. Til nå har vi tap av nett tjenester som netflix, sumo, spotify, viaplay, div nettaviser... vi har måtte kjøpe ekstra datapakker på mobil for å kunne bruke internett litt... og streken på linja er at vi får tilbakebetalt måneden vi har vært uten nett. Ja det står i vilkårene demmes, men det er ikke noen god kundebehandling. For å ikke snakke om tiden vi har vært uten... midt i julegavehandelen som vi har pleid å gjøre på nett... og barna som begynte å følge med på div julekalendere på Nrk.no og Youtube... dem fikk ikke sett mer en fram til dem 5. desember.... Nå venter noen av ungene på å kunne bruke julegavene men dem må vente til vi får nett nå det måtte bli?! Som familie har vi en autistisk sønn som er "avhengig" av internett og for han er hverdagen nokså tung. Han er frustrert og fortvilet... som vi også er. Men NGT gjør intet!! Ungene har begynt skolen å får lekser som vi må ha internett til... men ja?! Forbanna dritt å være uten nett!!! En dag eller en uke, er en ting. Men når det nærmer seg 2.mnd begynner det å bli nok så tungt!
Så min anbefaling er om du skal ha breiband, så styr unna! Dem er sikkert bra til det går dårlig, men da skilles klinten fra hveten, å så til de grader. Om Telenor er dritt, så vent til du har prøvd NGT.... Tror du fort vil bytte tilbake og aldri klage! Til dem som har NGT og problemer vil jeg si 3 ting... klage, klage og klage!!! spre budskapet så denne leverandøren får... dem har i grunnen ikke livets rett! Jeg vet ikke om jeg gjør feil, men jeg skal heller være demmes verste kunde, enn den som bare sier opp! Så jeg klager meg her, til venner, til tv2, på support telefon, på mail, på Facebook og snart, tenkte jeg at jeg kanskje også skulle ta forbrukerrådet,, og NRK FBI bare for å gjøre at det svir litt mer... kommer jeg på tv, med den frustrasjonen jeg har nå... blir det ikke noen fin framtoning... det er ikke sikkert det passer seg på tv!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Krever deg for mer enn de har rett på"
3 syns denne omtalen er nyttig

Pass på hva som er fakturert og hva du egentlig skal betale. Trodde virkelig ikke et norskt selskap kunne drive på denne måten. Velger du å sende mail til de må du forvente 1-2 ukers svarfrist. Generelt meget dårlige rutiner og oppfølging. Regningene løper til inkasso og tjenesten stenges før de har kommet til en enighet med kunde så det er der ofte kundene "betaler seg ut" for å slippe nedetid og masse bryderi. Dette skor de seg på

Prisene deres er bra helt til de velger å sette de opp, sånn ca etter 5-6 måneder. Så husk at det er totalen som teller. Sjekk telefonregningen din dersom du har ringt å klaget. Koster brått 30-50kr for en samtale iberegnet noe ventetid. Husk at du må betale for retur av utstyr ca kr 130. I andre omtaler kan du lese hvor stabilt nettet deres

Forskuddsfakturerering er vanlig praksis hos dem, gjerne fra 1, 5mnd før tjenesten er levert. Faktura kommer som e-post faktura du vil ettervert få regning i posten da med fakturagebyr. Tror du kan få avtalegiro hos dem, men det vil jeg sterkt fraråde for her vil du ha kontroll på hva du betaler.. Innlogging på "mine sider" hos dem er forøvrig ikke alltid like smertefritt. Jeg snakket med en hyggelig serviceminded jente der en gang, for å trekke frem et noe positivt ved dem.

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"VERDENS verste bredbåndsleverandør"
6 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna NextGenTel for en hver pris. De setter konsekvent opp prisen på bredbåndsabonnementet og tilbyr langt dårligere dekning enn lovet. Jeg satt 7 (!!!!) uker uten internett og noen informasjon om hva som foregikk. Jeg måtte selv kontakte NextGenTel for å få klarhet i saken og satt hver gang i snitt i 20-40 minutter i telefonkø for å komme frem. Chattjenesten deres er ikke stort bedre den heller. Kompensasjon og unnskyldninger måtte jeg BE OM. Generelt er det mye man må hale ut av kundebehandlerne, som virker lite interessert i å komme med noe annet enn tåkeprat og tomme løfter. En gang fikk jeg beskjed (etter å ha sittet en halvtime i kø) at saken jeg oppsøkte kundebehandler med "strengt tatt ikke tilhørte hans avdeling". Nå er det vel "strengt tatt" ingen avdelinger hos NextGenTel som tar seg av noe som helst men.... Kort oppsummert så har NextGenTel den dårligste og mest nedlatende kundeservicen jeg har opplevd i mitt liv. Jeg tørr ikke tenke over hvor mange timer og dager jeg har kastet bort på å klage på deres tjenester.

Susannne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke levere tjenesten sin, dårlig kundeservice, vanskelige å få tak i og mye tekniske problemer. Anbefales ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt grusomt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Monterer ikke som avtalt og gir heller ikke beskjed. Viser ingen vilje til å hjelpe til for å rette opp egne feil. Når internett endelig er montert etter 4 måneder med surr, fungerer det ikke. Får da beskjed om at de ikke kan levere til mitt område. Dette kunne de fortalt meg ved bestilling. Etter 4 måneder venting og 2 dager fri fra jobb har jeg fortsatt ikke internett.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vurderer du NexGenTel?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei!
Vurderer du NextGenTel som din internet leverandør, og det er derfor du kom deg inn på bytt.no?
Jo, la meg fortelle deg litt om hva jeg har opplevd! Det er ikke mye å si.. Dårlig tilbud på nettverks leverandører hvor jeg bor, så jeg måtte gå for NextGenTel.
Joda, tilbudene virker nesten for gode til å være sanne. Etter noen måneder inn som kunde, justeres prisen opp mer og mer. Nettleie, ruter og alt det gøye! Du får en boks i posten og en regning, du gleder deg og setter den opp selv, fordi å betale 1000 kr for en person til å komme hjem til deg og sette den inn i veggen blir for dumt! Alt er klart, men hvor er nettet? Nei du den blir ikke skrudd på før om to uker! Ukene går og du skrur på pc-en og kommer deg inn på Facebook og Youtube, du blir utrolig glad for at alt fungerer. Din samboer blir også glad og kobler seg på nettverket og sjekker ting samtidig. Nei, men.. Hvorfor ble nettet så tregt?
Jo, det er fordi to som bruker nettet samtidig gjør det treigt og det kan ta ett minutt eller to for å åpne google.com. Dette var kjipt, men kan leve med det! Nemmen, hvorfor stoppet Netflix å strømme? Jo, det er fordi du må restarte ruteren for tredje gang denne uken! Du kan glemme å ringe, du blir bare sittende å vente til du gir opp. Du skriver en mail og må vente to dager på svar, men er du uheldig og er noe litt forsinket med betalingen den måneden, da er de kjappe med å halvere hastigheten!
Om disse tingene faller i smak for deg, anbefaler jeg NextGenTel på det aller høyeste!
Hilsen en som er tvunget til å være kunde for 5 år!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte support for å høre hvorfor bredbåndet var nede. Satt 30 min i kø uten å komme gjennom. Etterpå fikk jeg en telefonregning på 160 kr for å sitte i kø hos Nextgentel sin kundetelefon. Denne ba jeg om å få trukket fra. De sa det skulle gjøres, men det skjer ikke. Har purret 5-6 ganger, men det er ingenting som blir gjort med saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice - arrogant saksbehandler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk utstyret en fredag - prøvde å montere - men intet virket. Selgeren hadde sagt til meg at det "bare var å plugge kontakten i veggen. " Prøvde i 2 dager - fikk endelig TV til å virke - men da måtte jeg bruke den gamle routeren jeg hadde fått fra Telenor. I tillegg - eposten min forsvant.....
Ringte til saksbehandler og påberopte meg heving av kjøpet etter angrefristloven. Møtte liten forståelse - hissig dame hevdet at de ville kreve meg for kr 4000!! Og dette for en masse ubehageligheter og en vare som ikke virket.
Noe var bra: Jeg ringte servicesenteret som hjalp meg til å få TV til å virke. Her snakket jeg med en mann som var både høflig og hjelpsom.

Sabotert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Nextgentel er norges mest hodeløse selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke mulig å si opp og ikke hjelp av det slappe forbrukerrådet heller, alt burde vært gjort etter en henvendelse som andre steder.
Etter ny nettside kom har de kjørt med 2 ulike systemer der gamle data slettes glatt, har ikke kunnet logge inn på ny eller gammel side på halvt år.
Kan da ikke logge inn og opprette kontakt, vanlig epost har selvsagt ingen saksnr så da kan de ikke svare der heller med annet at en må logge inn for å kontakte de.
Ikke mulig å bytte passord heller...
Kunne ikke si opp ved å ringe de da de hadde innført status; hemmelig kunde også.
Skulle ha hemmelig nr ja, det og kom ut på alle opplysningstjenester tidligere i 2017.
Alle henvendelser avvisende og irriterende uklart, å ringe de har ingen funksjon da de ikke bryr seg om hva det gjelder overhodet, må sende kopi av leg. i brev, noe de heller ikke har registrert, de har heller ikke registrert at Telenor bestilte overtakelse av linjene i august, og har hatt Telenor siden september, dette er og samtidig presisert med eposter og senere brev med kopi av leg. og ved å ringe, likevel sender de regninger og først nå har registrert dette?, men det er nok bare en avdeling som har.
Ser de nå skal satse på bedriftsmarkedet etter å ha solgt mobilkundene til overpris og søker etter telefonselgere... Som også er forbudt nå! Alle burde si opp og saksøke de for deres ugjerninger.

Sinnamann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"SØPPEL!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det værste nettleverandør i norge helt klart. Har ringt kundeservice minst 1000 ganga sidan vi fekk det. Når du har sitte på vent i over en time så sier de bare: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg for øyeblikket, men vi i nextgentel skal jobbe så hardt som mulig for at du skal bli fornøyd. "NOE JEG IKKE ER!!! Ikke tenk på det en gang. En tom ølboks du finner uti veikanten er mer vert enn dette søppelet her!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet er ok. Dessverre er det ofte slik at man på ett eller annet tidspunkt må ta kontakt med leverandører. Nextgentel virker behjelpelige, men når man endelig får kontakt blir man satt videre - helt til man får beskjed om at de skal ta kontakt - noe som aldri skjer.
Kommer (kanskje) til å holde på denne leverandøren ut bindingstiden, men da er det slutt. Kommer ALDRI til å bruke de igjen!

Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"TV virker ikke etter overgang fra Telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig overgang fra Telenor. TV borte i dagesvis og de har ingen info. Bare beklager... Ikke bra dette. Angrer byttet nå.

Anneberit
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

I går ventet jeg 30 minutter for å få kontakt med en konsulent, uten å lykkes. Idag har jeg ventet i EN og EN HALV time på å snakke med en konsulent. Dette er så dårlig at jeg vurderer å si opp mitt bredbåndsabonnement. Skulke tro de har satt på en svarer som bare går og går, og at det faktisk IKKE er noen konsulenter der. De drar inn penger på bytte av telefonnummer er min hypotese.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Den verste kundeservicen jeg har opplevd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel er et ubrukelig selskap. Dersom de gjør en feil, for eksempel at de begynner å sende deg helt vilkårlige og latterlige fakturaer med både pluss og minusbeløp, så kan du komme til å kaste bort flere timer over måneder for å bli forklart hva som har skjedd. Ingen vet noe, og du blir bare satt over og satt over igjen til noen som aldri har hørt saken din før.
En setning jeg hørte ofte fra dem var "jeg forstår ikke selv hva som har hendt", uten at de prøver å gjøre noe med det! Spar deg selv utrolig mye frustrasjon, ikke velg Nextgentel.

Robert B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"2 enheter på min leilighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har opplevd ekstremt dårlig service.
Det var et problem med ruteren min som de mente at de skulle sende en ny ruter. Det ble lagt til 2 enheter på min leilighet som egentlig ikke var ment, ansatten som hjalp meg glemte å slette den første enheten som ble ført til at jeg har fått 2 enheter og overbetalte i ca 1 år. Altså 2x 342kr i måneden.
Har ringt, sendt mail ang overbetaling og unødvendig fakturaer. Veldig dårlig service fra nå av er det fremdeles problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Eier ikke skam!"
7 syns denne omtalen er nyttig

En dørselger fra NextGenTel lurte min gamle, surrete mor til å signere på å bli kunde hos dem. Hun trodde hun skulle få bedre pris på sitt eksisterende bredbåndsabonnement (kunde hos Telenor), og skjønte ikke at hun byttet selskap før tv og telefon forsvant. NextGenTel har vist null interesse for å ordne opp, bedrevet utstrakt ansvarsfragmentering, kommet med løgn og usanne påstander og avkrever henne nå et gebyr for brudd på bindingstid! I tillegg vil det ta godt over en måned før hun "nedkobles".
NextGenTel er det verste selskapet jeg har vært borti i mitt femti år lange liv, og jeg ønsker dem ikke noe godt. Særlig abonnementsavdelingen kan ta løpefart mot nærmeste betongvegg og treffe med hodet først.

Kari E. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Eledig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sagt opp 31. juli, portet 18. sept. fremdeles sender de regninger....
Fremdeles etter et ukjent antall henvendelser til kundeservice har de ikke ordnet opp 😠.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundesevice/behandling av eldre mennesker (til med i juletider) er den sletteste dårligste frekkeste nærliggende opplevd på livstid.. (sønn av 70åring som nylig opprettet nextgentel bredbånd, 1mnd etter han har fremdeles ikke fått sin hustelefon etter avtale.. Han er avhengig å ha)
Kommer personlig til å ta en av dem i ørene snart..

Sintgamer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid på levering og hastighetsøkning har enda ikke skjedd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg flyttet bestilte jeg bredbånd fra nextgentel. Og som gamer trenger jeg større linje enn det som allerede var i huset. Jeg kontaktet NextGenTel og de sa det ikke skulle være noen problemer å øke linjen, men jeg måtte ha ny router som kunne klare en større linje. Fikk også beskjed om at linjen skulle være klar så straks routeren kom.
Routeren kom etter godt over 1 mnd. venting, men da den ble koblet opp var linjen ikke endret. Kontaktet igjen nextgentel og svaret jeg fikk var «dette kan vi dessverre ikke gjøre noe med, det tar den tiden det tar»... Har nå gått ytterligere 2 uker etter routerlevering, men hastigheten er enda ikke økt.

Tor O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ok når det virker, men glem å få hjelp når du trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for.

I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men.

Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet.

Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundestøtte. Hyppige havarier"
3 syns denne omtalen er nyttig

I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.

Søk Bytt.no