Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
10
av 12 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
23
13
5
20
314
Sorter omtaler etter
Viser av 375 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt tar veldig lang tid."
3 syns denne omtalen er nyttig

Det tar usedvanlig lang tid for NextGenTel å rette opp feil når vi ikke har internettforbindelse. Det er mange ganger dette har skjedd. Nå har det skjedd igjen og som vanlig trenger den tekniske avdelingen en evighet på å rette opp feilen. Dere har hyggelige ansatte på telefonen, men det de sier henger ikke sammen med det dere gjør for å rette opp feilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig overgang fra Telenor til NextGenTel"
3 syns denne omtalen er nyttig

I følge selger av abbonementet skulle gå av seg selv og det skulle ikke være noe dobbeltfakturering, nextgentel fikk fullmakt til å si opp Telenor abbonementet.
Hva skjedde: Jeg fikk 2 måneder med overlappende fakturaer. Etter at jeg har dokumentert dette i detalj har de fortsatt ikke ordnet opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt er vanskelig når du henvender deg til dem!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er ikke-eksisterende. Hastigheten er på langt ifra det den skal være. Utrolig irriterende! De solgte oss `løsninger` som ikke fungerte. Da vi klagde måtte vi Kjempe hardt for å bare få refundert våre merkostander i direkte relasjon til `tilleggstjenesten`. Jeg tror det har ‘kokt’ over for oss flere ganger. Og vi bruker ikke det i dialog med leverandører. Hold dere unnå!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Føler meg svindlet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Evige timer i kø for å vente på kundeservice. 5 mbit ned på gode dager når jeg betalte for 30 mbit. Endte også opp med å få regninger i posten i 4 måneder etter jeg kuttet dem ut, med inkasso krav på noen av de. Hele greien er helt latterlig, og jeg er lettet over og ikke ha NextGentel lengre. Spar deg for mye stress og plage og ha aldri no med dette drittselskapet å gøre er min anbefaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste Internett leverandøren i Norge!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skal ha 30Mbp/s varierer mellom 3-10. Elendig kundeservice, ikke stabilt for 5 flate øre. Hold dere laangt unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste valget jeg har gjort på 26år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tar det positive først, så det negative.

Positivt:
Hastighet er korrekt 99% av tiden.

Negative:
Kundeservice er som regel elendig, null kunnskap eller forståelse. Blir noe avtalt på telefon så får du det ikke, viktig å ta alt skriftelig, evt ha båndopptak på mobil samtaler.
Prisen nå pr. mnd er dyrere enn tidligere, jeg ble lovet å spare penger på å velge de fremfor Telenor.

Overgangen fra Telenor til Nextgentel var bare rot, skulle vært over på de i august, hørte ikke noe før jeg plutselig fikk en pakke i posten i november om at abonnementet ville tre i kraft om ca 14 dager. Hjelper lite med 14dagers varsel når jeg har TV via satelitt, for de kunne jo selvfølgelig ikke si opp det, de kunne kun si opp Telenor fiberen....

Har rare nedetider, hvor ingen kommer på nett. Men jeg kan pinge alle nettsider uten problem, gjelder alle datamaskiner/telefoner/ipad-er osv i huset. Restart av router hjelper ikke. Ting kan funke i 10sekunder også er jeg nede igjen. Slik var det aldri problemer med hos Telenor. Gleder meg til bindingstiden går ut, teknisk sett har jeg mulighet til å avbryte bindingstiden da jeg aldri har mottatt angrerettskjema, som gjør at jeg via loven i grunn har evig angrerett. Men arbeidet med kundeservice for å kverrulere om angrerett osv er verre enn å ta følgende med dårlig nett til tider.

Anbefaler VIRKELIG ingen å gå over til disse, ikke engang min værste fiende ville jeg anbefalt dette til.

Til dere som jobber/drifter nextgentel, flere av dere burde gå i dere selv å se på hvorfor folk er så lite fornøyde med dere. Kaller det bare dårlig yrkesstolthet....

Per O. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service, dårlig og tregt menysystem, lite fleksibelt og DYRT"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene har tatt helt av siden 2016 og jeg betaler nå mer for en basispakke enn det jeg gjorde for "plenty"-pakken i 2016.
Kundeservice er elendig, telefoner blir ikke besvart.
Boksenes menysystemer er fullstendig utdaterte og trege, og programoversikten er mangelfull med info og feiler rett som det er.

Internettmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Trege, tungvindte systemer, dårlig kundeservice, elendig på kommunikasjon, umulig å finne rett info. DYRT.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg tror alle sover på jobben eller ingen er på jobben"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er så dårlig, svarer ikke på chat eller tlf. Måtte vente 2 timer selvom jeg var på første plass. (:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lover mye men holder det ikke. Dårlig service fra de som skal komme å hjelpe. Har sagt de skulle hjelpe opp til flere ganger, nettet er like dårlig som før. No er vi lei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Frekt selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problemer fra dag en. De tilbydde høyere hastighet enn Telenor, men dette leverte de ikke. Routeren klarte ikke nå halve huset.
Kundeservice var frekke og klarte ikke svare på enkle spørsmål.
Da vi skrev på fb siden til dem. Så ble plutselig abonnement avsluttet på dagen. Samt det kom bruddgebyr på 2500 kr.
Skremmende firma. Anbefaler alle og holde seg unna,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig hele veien, fra installasjon, selve bredbåndet og ekstremt dårlig kundeservice. Ønsker ikke å hjelpe og montører som ikke vet hvordan man skal montere et fungerende internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Byttet fra Canal Digital i Nesttun, Bergen over til NextGenTel og kundeservicen er upåklagelig! Det tar kun et par minutter å nå igjennom og de strekker seg langt for å gjøre deg fornøyd. I tillegg har nettet blitt både raskere og mer stabilt med den nye smartruteren deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket enkel oppgradering av hastighet på bredbånd, ble lurt inn i ny avtale med 12 måneders bindingstid jeg ikke kommer ut av uten å betale ekstra gebyr.
I tillegg gjentatte feil ved abonnementet, ulike svar og/eller mangel på svar fra kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bruk andre leverandører dersom du kan"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt mye trøbbel med fiberen til Nextgentel i Bergen. Den er til tider veldig ustabil hastighet og jeg kan få opptil ping på 1000-1500 med nedlasting på 1,5 mb og opplasting på under 1 mb.

Dette kan pågå i timesvis og kommer på tifeldige intervaller. Helst flere ganger i uken. Jeg abonerer på 40/40 og har til vanlig rundt 32/35. Som igjen ikke er veldig langt ifra det jeg abonnerer på, men fortsatt mindre enn hva jeg betaler for.

Det har også forekommet flere ganger at nettverket har fallt ned fullstendig i enten timer eller flere dager. Med korte intervaller.

Hvis du prøver å ringe og få kontakt med kundeservicen. Smør deg med tålmodighet for der kommer du ikke gjennom. Alle de timene jeg har prøvd å komme igjennom på telefon til de har jeg bare klart det hittil 1 gang på 3 årene jeg har abonnert hos de.

Nå holder endelig BKK på å utbygge sin egen fiber og jeg kommer til flytte meg over dit så fort muligheten byr seg.

Nextgentel er ikke fullstendig boss. De har gode hastigheter til en fornuftig penge, men det kommer så mye trøbbel med på lasset. At jeg ikke synes det er verdt det.

Lars G. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Amatører!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mitt sameie har bytta til NextGenTel, avtalte montering av kabel (to ganger) i oktober 2017 uten at montør møtte opp. Samme visa 15 november, montør var til stede men min leilighet var ei på hans skjema den dagen. Senere varslet jeg via SMS at jeg var til stede tirsdag 6 februar 2018 mellom kl 09 og 15. Ingen montør møtte opp! Jeg har for tiden tilhold i Sverige og har nå reist over grensa fire ganger uten å få kabel montert. Dette har allerede kostet meg flere tusen kroner. Har ei bruk for kabel da jeg har mobilt bredbånd fra min arbeidsgiver men må likvel betale NextGenTel via fellesutgiftene! :(

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært mer eller mindre uten internett/telefon i halvannen måned. Hyggelig kundeservice, men det hjelper lite på b redbåndsforbindelsen. Vet ikke hva de har gjort for å fikse det. Får liten oppdatering/informasjon. De klarer ikke levere det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Positivt overrasket"

Var i tvil om å bytta fra Canal Diginal til NextGenTel etter noen av de omtalene jeg leste. Kan ikke kjenne meg igjen på det, og må faktisk si at rekkevidden på internettet i huset har forbedret seg mange steder hvor jeg tidligere slet. Fikk med en ruter fra de som jeg tror har løst litt av problemet. Ellers er det meste greit, god kundeservice og lite problemet ellers.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!! Dårlig på tv og bredbånd."
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice når man endelig oppnår kontakt. Bli satt over til stadig nye avdelinger uten å oppnå kontakt. Total mangel på respekt for kundene!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundemobbing"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandling som er horribelt, purring på faktura de ikke kan fremvise, kredittnota de avregner mot krav som ikke finnes, inkassoselskap som må levere tilbake oppdrag de har fått fra NextGenTel, mange kundebehandlere som lover hjelp uten noe som skjer. Dette har de holdt på med i 2 år, i all verden gjør de på?
Har logget og kan dokumentere kundebehandling som er hinsides, uforståelig og komisk etter at du har gitt opp!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Enda bedre pris enn jeg trodde"

Jeg hadde først bestilt internett til 500,- i måneden på den nye leiligheten. Men! jeg oppdaget at den var blitt kansellert, tok kontakt med nextgentel på chat og fikk vite at de ikke hadde fått all infoen de trengte. Deretter så fikk jeg tilbud om 100/100mbps for 250,- i måneden ettersom jeg hadde attpåtil fått feil pris! jeg hadde først bare bestilt 60/60 -og nå får jeg 100/100 enda billigere! :D ikke nok med det men de spurte også om jeg trengte en ruter ;)

Veldig god kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Værste kundeservicen jeg har opplevd noensinne. Meldte flytting, og skulle videreføre abonnement til ny adresse, men fikk plutselig to abonnementer og to regninger. Sittet flere timer i telefon og sendt utallige mail for å forsøke å rydde opp. Etter et år sa jeg opp det abonnementet jeg skulle ha også. Får fortsatt regninger og inkasso varsler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sender regninger og utstyr jeg aldri har bedt om"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel fortsetter å sende regninger og nytt utstyr til internett etter jeg har avbestilt og abonnementet er avsluttet. Kundesenteret er ubrukelig, og det eneste som skjer er at du må sitte i telefonen i flere timer for å få gjort enkle ting midt i arbeidstiden. Hold dere unna. Dette selskapet er mer som en stalker enn en profesjonell internettleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fikk aldri det jeg bestilte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud på en god avtale. Etter 12 uker med gjentatte forespørsler, uten å se noe bredbåndleveranse, valgte jeg å kansellere bestillingen. De sa hver gang at det var noe feil i systemet, men ble aldri fulgt opp.

Mrsolsen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt forkastelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Internett er treig sammenlignet med andre leverandører.
Avsluttet abonnement, men de klarer ikke å fikse det i systemet, så nå får jeg faktura for de periodene jeg ikke er kunde. Dette har nå pågått i 3 måneder.
Har tatt kontakt med kundeservice 4 ganger, de sier at det skal sjekke det opp og ta kontakt, men det skjer ingenting
Styr unna

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR