NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Leverer som avtalt, med bra kundeservice på chat. Faktisk ekte personer.
Hei Eddie, Tusen takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen den hyggelige tilbakemeldingen. Det betyr mye for oss 🥳 Og, vi er selvfølgelig helt enige - ekte personer = ekte hjelp 😅 Vi skal fortsette å gjøre vårt aller ytterste for å levere en tjeneste som på alle måter står til forventningene som nå er satt igjennom det gode førsteinntrykket 🙏 Ønsker deg en riktig fin uke videre! Mvh Christian NextGenTel
Ryddig kundebehandling. Overgangen fra Telenor 100/100 til NextGenTel 50/50 gikk uten problemer. Ruter ble byttet en uke før overgang. TP-link Archer AX55 AX3000.
Hei Hans Petter, Tusen takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og ikke minst for den hyggelige tilbakemeldingen - det setter vi stor pris på 🥳 Jeg håper opplevelsen står til forventningene og det gode førsteinntrykket også i fremtiden, og ønsker deg en riktig fin uke videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel
God service og pris. Alt fungerer topp. Enkelt og sette opp utstyr.
Hei Ørjan, Helt nydelig å høre at du er så godt fornøyd med "hele pakken" her, det tar vi med oss 🥳 Ønsker deg en strålende uke videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel
Jeg ble lurt til å skifte fra Telenor til NextGenTel som lovet lavere priser på Fiber og TV (hadde TeWe - nå RiksTV (hvorfor ikke NextGenTel som jeg har avtale med ?). Gammel pris (Telenor) Mk.r 578,- pr mnd, nå Nkr. 618,- plus egen faktura fra RiksTV på Nkr. 399,- pr mnd!! Mangelfull info fra NextGenTel, og måtte selv installere og kalibrere alt utstyr - som fortsatt ikkek 100%
Hei Jan Erik, Veldig trist å lese at du føler deg lurt til å skifte fra annen leverandør til oss. Sånn ønsker vi selvfølgelig ikke at våre kunder skal oppleve det! Både priser, praktikaliteter rundt kundeforhold hos oss og RiksTV og informasjon knyttet til installasjon og oppkobling av utstyr er elementer det er viktig å avklare i forkant, og jeg registrerer at din opplevelse knyttet til dette er at vi ikke har vært gode nok her - og det er en tilbakemelding jeg selvfølgelig tar med tilbake til salgsteamet, så får vi ettergått om våre rutiner er gode nok eller om det må gjøres justeringer noe sted. Nå har ikke jeg anledning til å se detaljer knyttet til kundeforholdet ditt eller dialogen du har hatt med oss i forkant. Men på generelt grunnlag kan jeg si at våre listepriser på fiber faktisk er lavere enn, blant andre, Telenor sine. NextGenTel samarbeider også tett med RiksTV for å kunne tilby fordelaktige priser på TV-pakker. Hvis det er sånn at ting ikke funker 100% anbefaler jeg deg å kontakte kundeservice via MinSide, så hjelper de deg med å få på plass alt det tekniske sånn at du kan ha en bekymringsfri (internett)hverdag fremover. Ønsker uansett å takke deg for at du tok deg tid til å gi oss en god tilbakemelding, og en fin uke videre. Så håper jeg vi får anledning til å rette opp inntrykket og at ting funker som forventet fremover. Mvh Christian NextGenTel
Dårlig bilde. Forstyrrelser ved skifte av kanal. Stadig vekk faller sendingen ut.
Hei Reidar, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og for at du har tatt deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Av det jeg leser så tolker jeg det dithen at det er TV-løsningen du opplever utfordringer med. Her er det flere ting som kan spille inn på kvaliteten, blant annet WiFi-dekning, om nettverket er koblet rett i TV-boksen osv. Siden jeg ikke har alle detaljene her, så anbefaler jeg deg å sjekke ut hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/tv-og-streaming/tv-fra-rikstv. Her finner du nyttig informasjon og evt. tips til feilsøking hvis du har problemer. Hvis du fortsatt skulle ha utfordringer er du selvfølgelig mer enn velkommen til å kontakte vårt dyktige kundeserviceteam. For mest effektiv dialog der, anbefaler jeg å sende en melding via MinSide, enten App eller på web. Du kan også kontakte RiksTV direkte. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei, og at du veldig snart har en tilfredsstillende TV-opplevelse, uten forstyrrelser og utfall. Ønsker deg en flott uke! Mvh Christian NextGenTel
Teknisk fungerer det bra. Kommunikasjon m selskapet/selger var lite profesjonell og jeg ble ikke lyttet til. Jeg tolket det slik at selger var mest opptatt av salg enn å imøtekomme mitt ønske om bl.a. eier av abonnementet. Kommunikasjon m NextGenTel har rimelig ryddig, men jeg har mottatt e-post 14:03 Oppsigelse av abonnement, som jeg ikke skjønner. Jeg har ikke sagt opp abonnementet.
Heisann, Aller først, veldig kjekt å høre at du opplever at tjenesten vi har levert fungerer bra, og at det tekniske har funket knirkefritt ☺️ Så er det sånn at jeg ikke har anledning til å se nøyaktige detaljer i din sak, men jeg kommer til å ta med tilbakemeldingen din til salgsavdelingen. Jeg kan si at vi har stort fokus på å sikre at det vi tilbyr til kunder er riktig produkt ift. de forskjellige behovene man har - og da er det selvfølgelig ekstremt viktig at man blir lyttet til, og svært beklagelig når opplevelsen hos deg er en annen. Så det må vi få rettet på 👍 Ang. oppsigelsen så er det samme problemstilling, at jeg ikke får sett detaljene her. Men, hvis det ikke har blitt avklart enda, ville jeg sendt en melding, via MinSide, til vårt strålende kundeserviceteam - bare for å avklare at det er en "feil". Mest sannsynlig er det en "intern" endring ifm. bestillingen som har gjort at du har fått en feilaktig kommunikasjon rundt dette. Takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi stor pris på ☺️ Ønsker deg en strålende uke! Mvh Christian NextGenTel
Stabilt nett, bonus for mulighet til å utvide med flere mesh-routere. Ikke fornøyd med at bytte skjedde på en fredag - hadde trøbbel med oppstart når ruteren sendte feilmelding gang etter gang. Kundeservice var stengt og åpnet ikke igjen før mandag, sto i fare for å være uten nett hele helga. Ikke bra, men heldigvis ble problemet løst.
Hei, Terje Tusen takk for at du velger internett fra oss og for omtalen her på Bytt.no! Helt topp å høre at fiberen fungerer bra hos deg 🤗 Derimot ikke så kjekt at du hadde problemer med oppstart av ruter, vi jobber jo for at det skal være enkelt å bli kunde hos oss. Som du sier så heldigvis ble problemet løst, men vi skjønner at det kunne blitt kjipt om du hadde gått uten nett hele helgen! Takk for at du legger igjen din tilbakemelding med din mening, dette tar vi med oss videre 💚 Ønsker deg en god påske Jenny NextGenTel
Dessverre dårligere nett i huset etter skiftet. Må kanskje kompensere med en ekstra Deco link.
Hei, Rune Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel 💚 Så kjipt at du opplever dårligere nett, det må vi jo få fikset. Om det er WiFi-dekningen som ikke dekker krik og krok hjemme hos deg så kan nok løsningen være å legge til en ekstra mesh-boks, som du skriver 🙌 Jeg anbefaler å ta kontakt med oss på 98707979, så får du hjelp av en dyktig kollega til å avdekke hva som skal til for at internett skal fungere optimalt hjemme hos deg. Ønsker deg en riktig god påske🐣 Jenny NextGenTel
Veldig fornøyd med hastighet og billigere enn Telenor
Hei, Thor Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og for at du legger igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no! Så kjekt å høre at du er fornøyd og at hastigheten er som den skal! Akkurat sånn det skal være, vi leverer akkurat samme kvalitet bare billigere 🥳 Ønsker deg en riktig god påske 🐣 Jenny, NextGenTel
Nextgentel skrur opp prisen flere ganger i året. Har også vært mer ustabilt nett etter at Nextgentel tok over for Telenor. Telenor har dog selgere som overtalte meg til å bytte til Nextgentel.
Hei John! Takk for omtalen din på Bytt.no, og takk for at du er kunde hos oss 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever ustabilt nett. Stabilt nett er viktig både for deg og oss. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller på chat på MinSide, når du er hjemme i boligen. Da kan vi sammen finne ut av hvorfor det problemet oppstår. Når det kommer til prisøkninger så kan det høres ut som at du har hatt en 12 måneders kampanjepris og deretter fått en prisøkning til ordinær pris. Den eneste prisøkningen vi gjennomfører er justering i forhold til prisutviklingen i samfunnet. I år var prisøkningen hos oss betraktelig lavere enn prisutviklingen i samfunnet, og vi jobber hver dag for å holde prisen så lav som mulig slik at det skal komme kundene våre til gode 😊 Håper at vi hører fra deg slik at vi finner en løsning på problemet med ustabilitet. Ha en flott torsdag! Martin, NextGenTel
Forbindelsen med Telenor ble borte men jeg jobbet kl. 06.00. Ny forbindelse med NextGenTel ble opprettet først kl. 08.00
Hei, Morten! Takk for at du har blitt kunde hos oss i NextGenTel, og for at du legger igjen omtale på Bytt.no av opplevelsen din med å bytte til oss 💚 Jeg forstår godt at du opplever det som uprofesjonelt når du var uten internett mellom 06 og 08 den dagen du skulle bytte til oss. Det er ikke godt nok, og på ingen måte slik vi vil at ditt første møte med oss skal være. Det som vanligvis skjer når du bytter internettleverandør er at byttet skal skje sømløst over noen få minutter. At din forrige leverandør kuttet signalet to timer før er absolutt ikke greit, og den tilbakemeldingen vil jeg gjerne ta med videre hos oss! Om jeg kan låne to minutter av tiden din hadde jeg satt stor pris på om du sender litt mer informasjon på e-post til meg på [email protected]. Da kan jeg få sett nærmere på feilen, og meldt videre til noen som kan løse roten til problemet for fremtiden 😊 Samtidig er det veldig fint å se at du er fornøyd med hastigheten du opplever etter å ha byttet til oss. Hos oss skal du få den samme gode fiberkvaliteten, bare billigere 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en flott torsdag! Martin, NextGenTel
Det funker skikkelig bra👍Veldig god dekkning, lett å instalere.
Hei Vesna! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen omtale på Bytt.no 😊 Helt fantastisk å lese den gode opplevelsen du har hatt ved å bli kunde hos oss! God dekning, lett installasjon og bra hastighet er en god kombinasjon 😊 Hos oss skal du få god fiberkvalitet, bare billigere. Om du har spørsmål, eller ønsker rådgivning fra oss på et tidspunkt, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller på chatten på MinSide. Ha en nydelig torsdag! 💚 Martin, NextGenTel
Bredbåndet fungerer utmerket. Litt dårlig forklaring på hvordan det skulle installeres, men det kan jo være mine begrensende IT kunnskaper som var problemet. Fikk hjelp av support og alt ordnet seg. Så nå vet jeg at det faktisk er mulig å få hjelp om man plages. Noe som er vel så viktig som at systemet i seg selv skal være bra.
Hei Andre! Takk for at du legger igjen omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss i NextGenTel 💚 Utrolig flott å høre at fiberen fungerer bra hos deg! Selv om vi vil at installasjonen skal være så enkel at du kan fikse det helt selv, så er det godt å høre at du fikk god hjelp av den flinke gjengen vår på kundeservice 😊 Du nevner at det var litt dårlig forklart hvordan det skulle installeres. Helt supert om jeg kan låne noen minutter av tiden din til å få litt mer informasjon av hva du opplevde som dårlig forklart. Send meg gjerne en e-post til [email protected]. Det hjelper oss å bli bedre i fremtiden 🤗 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en superfin torsdag! Martin, NextGenTel
Mister nettet hele tiden og mye dårligere dekning i huset en selgeren lovte
Hei Christer! Takk for omtalen her på Bytt.no, og for at du har byttet til NextGenTel 😊 Stabilitet er viktig og jeg forstår at du ikke er fornøyd når du opplever ustabilt nett med dårlig dekning. Det må vi finne en løsning på! Det vi ser i veldig mange tilfeller er at ustabilitet og dekningsproblem kommer av problemet med WiFi. Trådløst nett blir påvirket av mange forskjellige ting, og få boliger er helt like. Da gjelder det å finne en WiFi-løsning med nok punkt som passer til ditt bruk. Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller på chat på MinSide når du er hjemme. Da skal vi finne årsaken til ustabiliteten og dekningsproblemet, og sammen finne en god løsning 😊 Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss! Ha en flott torsdag! Martin, NextGenTel
Helt greit for meg som bruker,litt startproblemer i begynnelsen,etter å ha brukt Telenor før
Hei, Snorre B Tusen takk for at du legger igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no, det setter vi stor pris på! Vi leverer på samme internettlinje som du har fått internett fra tidligere leverandør, så vi skal levere akkurat like god kvalitet! Kjedelig at du hadde problemer ved oppstart, håper alt fungerer som det skal nå. Hvis du har noe spørsmål så vil vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 98707979 eller chat via MinSide, så står vi klare til å hjelpe 🤗 Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel
Jeg leste mye negativ om nextGen, men det er ikke helt sant. Jeg er meget fornøyd:) anbefales
Hei, Ali Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel, spesielt at du velger oss selv om du har lest negative kommentarer 🤗 Det er dessverre sånn at internett ofte helst blir kommentert hvis det er noe feil, selv om det stort sett fungerer godt hjemme hos de aller fleste! Jeg er veldig glad for å se at du er meget fornøyd, og vi meget fornøyd med å få levere internett til deg 💚 Ønsker deg en strålendes dag Jenny NextGenTel