Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
11
4
4
12
183
Sorter omtaler etter
Viser av 214 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Snegler på jobb"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internet er bra. Har ikke hatt noe problemer med det, utenom når de oppdaterer ruter uten din samtykke.

Kundeservice er absolutt elendig. De påstår at du beholder nummer i kjøen hvis du ber de om å ringe deg opp igjen, men det kan ta 2-6 timer. Konsistent.
Det samme gjelder på NextGenTel chat. "3" i kø, er tilsvarende mer enn 2 timer (Jeg fikk aldri svar, og jeg orket ikke å vente lengere så jeg avsluttet chatten).

Thomas E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og oppfølging"

Har vært fornøyd men nå faller nett og tv ut hele tiden. Slik har det vært siste 2 mnd. Kontaktet kundeservice utallige ganger. Mail, Chat og telefon, ingen bedring og vanskelig å komme inn kontakt. Kan på ingen måte anbefale Nextgentel til noen.
Men faktura kommer hver mnd. Ufattelig at de får drive slik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte via en hyggelig dørselger som lovet gull og grønne skoger. Straks etter installering fant jeg ut at de ikke hadde fått med den kanalpakken jeg bestilte. Det var jo en smal sak å rette opp i tenkte jeg, så feil kan man ta.. De er umulige å få tak i pr. Tlf. Å man får standariserte svar på Facebook, uten at noe løses.. Styr unna!!

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Nextgentel kjøpte opp fiberleverandøren i borettslaget mitt og tok over kundebehandlingen. Daværende leverandør leverte godt på alle punkter, men NextGentel har ikke vært i nærheten av samme nivå.

Jeg opplever nettsiden deres som veldig lite brukervennlig etter dagens standard, og det er fryktelig lang ventetid både på telefon og chat. I tillegg avslutter representanter chatten etter bare noen få minutters inaktivitet, selv om man må vente lenge for å få kontakt. Man må altså regne med å sitte parat ved tastaturet i en time for å få kontakt, og ved flere anledninger er det ingen hjelp å få.

Jeg håper jeg slipper å ha mer med dem å gjøre når det nåværende abonnementet mitt utløper i oktober.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"VELDIG dårlig service!!! Umulig å komme frem!"

Jeg hadde nett i 2 uker nå og den ble borte igår SÅ ringe jeg kundeservice. jeg kommer endelig frem og forteller jeg hva som har skjedd og han sender meg videre med gang til en annen avdeling å det synes jeg er veldig dårlig av dem! DET BETYR AT DE ØNSKER IKKE Å HØRER OG BRUKE TID PÅ KUNDENE SINE! VELDIG DÅRLIG SERVICE RETT OG SLETT!!! Jeg brukte mye tid til å ringe NEXTGENTEL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundebehandling"

Alt greit så lenge utstyret virker (og det gjør det stort sett). Det er imidlertid håpløst lang ventetid for å få tak i kundebehandler, og du risikerer å måtte bli satt over til annen avdeling når du endelig har kommet gjennom. Opplever også tilfeller der feil begått av NextGenTel nesten er umulig å ordne opp. Velger en annen leverandør for tv/bredbånd neste gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette firmaet må bare inneha norgesrekord i venting på kundeservice, og når du endelig får kontakt er det sjelden de er kompetente til å hjelpe uten å spørre andre eller sette samtalen videre.

Leif H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Opptak av programmer"

NextGenTel yter dårlig service for å få opptaksfunksjon på TV server. Har nå brukt 3 uker å samtale med 8 tekniske medarbeidere for å løse dette. Ingen kan bekrefte når jeg vil få mulighet til å spille inn programmer. Kanskje aldri, må tilbake til Telenor der var det topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendigt!!"

Elendig nett stabilitet. Og time lang ventetid på kundeservice over tlf. 3 Forskellige stemmer i den automatiske telefon omstilling. Den ene dårligere enn den andre til Engelsk..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt supert internett med litt egeninnsats"

Nextgentel sine Intono routere må være noe av det værste. Står den på for lenge klikker den. Etter iherdige forsøk på å komme gjennom til Nextgentel sin kundeservice for å adressere dette problemet har jeg gitt opp. Lengste jeg har vært i telefonkø er 3timer og 51min før så hørte et klikk å ble frakoblet. Ringte så opp på ny men etter 1 time å 45 minutter gikk telefonen tom for strøm. Dette er bare eksempler, har ved flere anledninger prøvd å komme i kontakt med dem men har gitt opp. Har nå kjøpt et godt gammeldags tidsur som slår av og på strømmen på routeren ved midnatt. Dette fungerer helt supert å har ikke hatt problemer siden.

Så til det positive

Er helt konge å ha internett, bruker det så å si vær dag og er veldig fornøyd med at nextgentel gir meg tilgang til youtube, nettbank og alt musikken jeg kunne ønske via spotify.

Routeren er også veldig stilren i ekte skandinavisk design. Den tar liten plass og blinker i takt med internet surfingen som jeg synes er helt rått

Stabil linje så lenge jeg husker å restarte routeren daglig (luksus problem)

Det negative:

Har brukt i overkant av 1500kr i telefon regning på å komme i kontakt med kundeservice.

Routeren kan ikke portforwardes

Sist men ikke minst et lite tips til andre som har problemer å ikke klarer å komme i kontakt med kundeservice. Ring salgsavdelingen, er liten til ingen ventetid. Så ber du dem sette deg over til support.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs lang telefonkø, minst 1 time. I snitt 1,5 time"

Håpløs lang kø i servicetelefon (hvis det kan kalles det).
Minst 1 time venting, snitt 1,5 timer. Jeg har måtte betale 889,- ekstra på telefonregningen min pga surr fra NextGenTel.
Første regning for tv og internett kr 6000,-.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kan ikke streame"

Kan ikke engang streame med det jag har nå. Har 2,41 MBps ned og 2,28 opp - med oing på 41 ms, alt for dårlig. ;(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Perfekt for deg som ikke bruker nett eller trenger hjelp"

Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger.

Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut.

Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skikkelig irriterende"

Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Under en hver kritikk"

Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabile tjenester, dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Både bredbånd og tv-signaler forsvinner til stadighet og pga ekstremt dårlig kundeservice må man sette av ca en uke til telefonkø og feilsjekk. Velg annen leverandør om mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig på alt"

Etter lynnedslag bestilte jeg en ny ruter, den blir lovet i løpet av 3 virkedager. Etter en uke har den fortsatt ikke kommet. Så ringte jeg igjen og blir lovet, " vi sende en ruter ut til deg med en gang " men, det kommer ingen ruter! Også ringte jeg igjen og igjen, og hver gang blir det lovet at de sende ut en ny ruter til meg. Etter 2 uker har jeg sagt abonnementene mitt. Neste dag ringte NexGenTel og sa " vi vil beholde deg som kunde du få 3 måneden gratis bredbånd og en bedre pris og selvfølgelig skal jeg ordne det at du få en ny ruter i Express med en gang "
men det kommer ingenting, så ringte jeg igjen og har pratet med en snill saksbehandler "Igjen ", så har jeg fått en sporings nr. som ikke eksisterer.
Og ringte til de igjen nå etter 3 uker og 6 dager har vi fått en ny ruter!!! Og en fakturer til neste måned????
Nexgentel " 3 måneden gratis bredbånd "????
Helt håpløst
luringer.

Angelica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Over 1,5 time ventetid"

Om du har problem med nettet eller en ann tjeneste tar de aldri telefon. Venta i over en og halv time og ingen tok mobilen så til slutt gikk min tom for strøm. Men om du ringer for å bli kunde tar mindre enn 2 minutter for å få snakke med en av de. Dårlig service. Er kun snille om du bestiller noe nytt, men ikke hjelpsomme i det hele tatt når du har et problem!

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Har vært uten nett i 11 dager nå, ble lovet å få det opp etter 5 også ble det lagt på 6 nye dager og nå må jeg minst vente 1 uke til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"HELT ELENDIG!"

Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Kundeservice hos disse er helt på trynet. Man kommer ikke igjennom på telefon. Kan ringe i over en time til alle døgnets tider og får kun en stemme som sier "vi har fremdeles stor trafikk" Har fått svar av kundeservice 2 ganger av 100 på ett år. Den ene gangen trengte jeg logg inn info til min side, det kunne dem ikke hjelpe meg med, da trengte jeg kundenummeret mitt, noe jeg ikke hadde tilgjengelig fordi jeg ennå ikke hadde fått noen faktura i posten med info. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre med den saken. Dette året jeg har hatt internett gjennom nextgentel er hastigheten ekstremt dårlig og jeg ønsker å klage på dette men kommer ikke igjennom. Og ikke får jeg kontakt på min side da det ikke går ann og logge inn. "Ops her skjedde det noe feil" er svaret jeg har fått i ett år. Eneste jeg kan si her er at jeg gleder meg til og bli ferdig som kunde hos dette elendige selskapet.. Om jeg noengang får svar så jeg får meldt meg ut.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig deal!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Visste at kundeservice stengte kl 21 på hverdager og slo nummeret til Nextgentel kl 2035, da kl ble 2115, og alt jeg hørte i den andre enden var "vi har stor trafikk", la jeg på røret! Så var det stengt! Vi har vært uten internett i snart ett døgn og jeg stod i 50 minutter i kø uten å få hjelp! Utrolig utrolig dårlig, dårlig er en stor underdrivelse!! Skam dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig på de fleste områder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er perioder der jeg mister nettet opptil flere ganger i uken, til tider flere ganger om dagen. Hastigheten ligger jevnt over rundt halvparten av avtalt hastighet. Må resette ruteren for å få den hastigheten jeg betaler for, men det tar ikke lenger enn 1-2 uker før hastigheten synker igjen. Eneste positive jeg har å si om Nextgentel bredbånd er at kundeservicen kan være hyggelige og hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kunne skrevet enn laang avhandling om min erfaring med nextgentel kundeservice? Men det er så dårlig at jeg faktisk ikke klarer å beskrive det godt nok. Her er det kundebehandlere som har kun ett mål, heve lønn... Vær dessuten obs på deres fantastiske oppsigelsestid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende (dårlig) Hastighet"

Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd kunde"

Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt.
Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt.
Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!

Søk Bytt.no