Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
4
4
14
199
Sorter omtaler etter
Viser av 234 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer veldig bra på Telenor sin fiber"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Telenor til NextGenTel da det kom en selger å besøkte meg. Monopolet på kabelen er blitt opphevet. Jeg fikk en nyere ruter og TV-boks, som var veldig enkelt å koble på. Jeg sparer nesten 4000,- pr år (lettjente penger må jeg si). I tillegg er produktene raskere og bedre enn det jeg hadde hos Telenor.

Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye negativ om de her inne på siden, NextGenTel fungerer veldig bra på fiber. Anbefales videre!

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut hele tiden, eks. dersom jeg hører på radio. Det kobler seg på og faller ut etter et par sekunder.
Ting går veldig trekt, for tregt for å koble til eksternt skrivebord.

Neitilnextgentel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Changing prices and speed below guarantee"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prices get increased at random intervals without prior warnings (2 month warning according to the contract, which they never honor).

Speed is low, below the minimum guaranteed (10) On the subscription of 20.

Modems they send are not functioning. Had to buy my own, but they still charge me a monthly modem fee.

If you call customer service and choose to be called back, there is a ca 50% chance that they will NOT call you back.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det aller meste kunne bli bedre dvs kundeservice, produkter som ikke fungerer, brutte lovnader om tid osv osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig mtp. pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos NextGentTel i 10 år. Jeg har vært fornøyd, hastigheten var god nok, prisene greie, kundeservice også.

I fjor ønsket jeg å bytte til HomeNet pga. at de hadde økt prisen ganske kraftig helt plutselig etter flere år med samme pris. Jeg byttet til HomeNet, men før byttet ble gjennomført i praksis klarte NextGenTel å overbevise meg om å komme tilbake - ved å tilby kr. 100 i avslag pr. måned og å betale en god del på avbestillingsgebyret til HomeNet (kr. 1500 av 2500). I løpet av ett år så skulle dette gå opp i opp pga. avslaget på kr. 100 pr mnd. Men for at jeg skulle gå vinnende ut av avtalen, så måtte jeg jo få beholde den samme prisen i lenger enn ett år.
Ca. Ett år etter, nå altså, øker de nå prisen igjen med kr. 100. Dette til tross for at de forsikret meg muntlig om at dette ikke skulle skje igjen. Jeg er veldig, veldig skuffet. Dette er ikke konkurranse mellom to selskaper, men tortur av kunder som bare må flytte mellom disse to for å holde prisen nede. Jeg skjønner ikke at dette er lovlig. NextGenTel fremstår som useriøse, imo. Jeg angrer på å ikke ha forblitt hos HomeNet, for dette skulle ikke skje. Tilliten min til NextGenTel er borte. Dessverre. Jeg bytter. Takk for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt håpløst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap i fritt fall. Har hatt problemer med disse i alle aspekter og sliter fortsatt 3 måneder etter bytte til annen leverandør med å få penger de har trekt meg feil. Elendig svartid på kundeservice, forferdelig rep.tid ved linjefeil. Ventet nesten 1 måned for å få fikset en nettfeil. Purringer på ikke innlevert ødelagt ruter da jeg sendte den med sporing. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvittering. Jeg har hørt alle mulige unnskyldninger fra dette firmaet og bortforklaringer! Som kunde vil jeg ikke ha masse unnskyldninger og tull. Jeg vil bare ha ting i orden og få det jeg betaler for. Dette er ikke tilfellet hvis du bruker NextGenTel!

Petter K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk"

Hatt Internett og TV på Telenor fiber fra NextGenTel i 2år nå. Alt fungerer bra og har samme prisen som når jeg skrev kontrakt med selger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det selskapet som må ha verdens dårligste kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Verdens dårligste kundeservice! Lang ventetid på tlf, ringer ikkje opp som de lover de skal gjøre, og kan som regel ikkje hjelpe. Styr unna!

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Leverer ikke, dårlig kundeserviece, holder ikke det de lover, og håpløs å ringe"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da vi ringte første gang for å bestille nett hos dere ble vi lovt nett innen 6 uker, de kom den 6 uka for å fikse nett, men nettet funket ikke. Vi derfor prøvde å ringe dem, men kom ikke fram og ba dem derfor ringe oss opp igjen. Vi ble aldri ringt opp igjen derfor måtte vi ringe flere ganger og vente i nesten 2 timer før vi fikk svar. Da vi endelig fikk svar ble vi lovt at montørene skulle komme å sjekke ut en uke senere, da de påstod at de hadde vært hos oss hadde vi fortsatt ikke nett, derfor måtte vi ringe opp igjen og vente lenge på svar samtidig som vi sendte dem melding på Facebook, etter lang tid fikk vi endelig svar og ble lovt at montørene skulle komme igjen, de kom, men de skjønte ikke hva som var galt og skyldte på ruteren og bestilte opp en ny ruter, den fikk vi i dag og den funker fremdeles ikke. Vi har prøvd å ringe flere ganger, men kommer ikke fram, og når vi endelig ble ringt opp igjen var det feil avdeling og de måtte lage en ny sak, og vi må derfor vente enda lenger. Samtidig har de klart å registrere abonnementet på feil navn, og vi har bedt dem ordne opp i dette 5 ganger, og de sa dere skulle gjøre det alle 5 gangene, men enda ble det ikke gjort.
Det er ikke slik kundene bør behandles, jeg kommer nok heller ikke til å anbefale NextGenTel til noen andre. Kommer også til å fortelle om denne dårlige opplevelsen til alle for å gjøre dem en tjeneste så de slipper dette tullet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel! Som å selge sjæla til Satan selv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Under ingen omstendigheter bør man inngå avtale med dette selskapet!! Om du har kjøpt hus eller leilighet hvor det kun er NextGenTel som kan tilby nett/tv - SELG!!!
INGEN service, 1-3 TIMER ventetid på "kundeservice", sjokkhøye regninger, nett og tv som aldri funker optimalt og som faller mer ut enn det faktisk er oppe å halter, og ikke minst en 12 mnd binding du ikke kommer ut av mens de suger deg tom for penger!
Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Velg alt annet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min oppleves med dette fra første gang jeg ringt dem i 2014 var det lang vente tid. Jeg spurte om dette var vanlig, nei bare uheldig med dagen. Det var greit av og til kan det være kø hos kundeservice og mer venting. Internet kom til tiden jeg flyttet inn i nytt hus og alt virket greit.
Første tiden så alt til og fungere helt fint, men så etter noen måneder kom første stopp. Ofte var det ruteren deres som ble ødelagt og da man ringte hadde de drift problemer i området og ofte var rette tid på 1-3 dager. Men i helgen ble det ikke gjort noe, så om feilen skjedde en fredag ble det enda lenger ventetid. Da driften var igang igjen på linjene så måtte det ringes på nytt igjen for modemet kunne ikke testes, da linja var nede men det var som regel også ødelagt da linjene var oppe og gikk. Så ofte måtte vente enda lenger på og få et nytt og en sende tilbake det gamle.
Det gikk bort mye tid i telefonvente tid og nei det stemte ikke det jeg fikk opplyst før at det var bare av og til det var telefonkø, det var uansett tidspunkt og ventetiden har aldri gått ned, den gikk bare opp og ble lenger og lenger og vente.

Det var ikke snakk om å gi noe redusert pris eller noe som plaster på såret for problematikk jeg opplevde. Så bestemte jeg meg og bytte til et annet selskap, da feil oppstå at jeg hadde de flere dager uten internet en det jeg hadde med. Jeg var så lei at jeg hadde måtte brukt hver ettermiddag på dette tullet. Da jeg ringte nye leverandør trengte jeg ikke lenger og ringe inn og de fikset at. Hadde god erfaring med dette da jeg har byttet mobilfirma og de melder ifra til tidligere leverandør og overføre deg til dem. Regnet med at det ikke kom noen problemer og takket ja til at bytta og sa opp for meg. Jeg fikk slutt regning i des 2016 og ingen regning kom i januar hadde avtalt faktura pr måned og tenke ja da gikk alt fint og jeg kunne endelig nyte og ha internet og endelig ferdig med NextGentel.

Men sånn gikk det ikke til da hadde det samlet seg opp en faktura fra jan til april. På det tidspunkt hadde de ikke vært tilkoblet min linje på snart 5 måneder. Da var det på nytt med å ringe inn. Først fikk jeg beskjed om at den faktura måtte jeg bare betale, selv om jeg stilte spørsmål mitt kundeforhold var avsluttet i des 2016, det kunne ikke han se og jeg var kunde hos dem. Da jeg kontaktet min levrandør jeg har idag så sendte de over dokumentasjonen NextGentel hadde mottatt og jeg videresendte det til NextGentel og i tillegg skrev en skriftlig oppsigelse fra meg om at min kunde konto skulle fullstendig fjernes. Da la de seg helt flatt og skulle rydde opp i dette og sendte over kredit nota på mail til meg.
Da trodde jeg at alt var ryddet opp i og kunne glemme hele saken. Inntil jeg 1 måned senere mottok en purring, ringte inn på nytt og mottok nye skriftlig bekreftelse at saken var fikset. Så begynte jeg og motta reklame om bruk din side og mer reklame fra NextGentel så da gikk jeg inn for å sjekke at ting var i orden. Da ser jeg på min logg faktura-kreditnota-purring.. Og en ny faktura hadde blitt laget i august. Sende de mail om dette og dette skulle bli ryddet opp i eller så tok jeg saken videre. Nå har jeg fått en ny bekreftelse på mail og brev i slutten av september. Så nå håper jeg at saken er ute av verden men med tanke på at de har brukt nå ca 6 måneder på å rydde opp i en systemfeil hos dem. Så er ikke det et firma jeg vil anbefale spesielt da først mottakelse er det er ingen feil hos dem så dette er ditt problem betal det vi sender, vi vet best. Da faktisk feilen lå hos dem og det ble ikke grundig sjekket opp i og mente at jeg måtte betale for 4 måneder der de ikke var koblet til lenger en gang. Jeg synes i grunn jeg hadde betalt nok da jeg kom et 5-7 dager innom desember måtte jeg betale hele desember måneden, selv for de dagene de ikke leverte noe tjeneste hos meg lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk bra en stund. Nå har internett vært av og på i en hel måned. Waste of money. Får ikke gjort noe ferdig i det hele tatt.

Sander M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skal etter avtalen ha 5 mbps hastighet, men har som regel hastighet på godt under 1 mbps og tidvis så lavt som 50 kbps. Elendig kundeservice. Styr unna denne gjengen med amatører!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internett og TV signaler!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig internett, TV signaler ikke på plass og mister signaler ofte! Alt er dårlig. De sier de skal ringe deg opp (du hører aldri fra de)
Dårlig Internett og vi har 100/100
Signaler som ikke er på plass!!!
Aldri velg dette selskapet, du vil angre.

Omar H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd i Norge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringer kundeservicen, venter på svar i 25 min, uten et eneste alternativ om å ringe tilbake. Så får jeg svar av en veldig kjedelig og lite entusiastisk konsulent. Han sier det er et problem han ikke klarer å løse, men lover å ringe meg om en time, som var før 21.00 (stengetid) På lørdag for løse det. Jeg synes dette var helt greit og jeg gjentar det han sier, og spør bare for å være helt sikker på at han faktisk ringer. Men jeg får aldri noen tlf, og et løfte over telefonen er veldig dumt å bryte, når din eneste jobb er kundeservice. Få grep på denne konsulenten, jeg fortjener i hvert fall en stor beklagelse raskest mulig.

Jeg sitter nå igjen med en stor regning for å ringe Nextgentel gjentatte ganger jeg ikke får svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service, forferdelige løsninger, altfor dårlig fart"

For et forferdelig selskap. Til alle dere som vurderer å bytte til dette selskapet så sier jeg bare STYR UNNA! Dette selskapet er langt ifra bra. Har opplevd problemer med NextGentel tidligere, men ikke så hardt som nå.

For omtrent en uke siden hadde vi et problem med hastigheten til nettet. Vi ringte NextGentel og de ga oss en rekke løsninger som ikke funket i det hele tatt! Tilslutt sa han i chatten at vi skulle resette ruteren. Det gjorde vi, og mistet all nett i huset. Prøvde å få kontakt med NextGentel men til ingen nytte pga lang ventetid. Gikk på chat og måtte bruke 4G! Dette var på en lørdag og vi hadde ikke nett før mandag.

Igår kveld så røk nettet igjen, helt plutselig. Vi tok kontakt med NextGentel igjen og de sa vi skulle få snakke med en tekniker neste dag. Merk at nettet gikk rundt 5-6 tiden, og de ringte ikke opp igjen før kl 9! Helt utrolig. Vi ventet og i dag ringer de og gir oss løsninger som vi allerede har prøvd. Resette ruter, restarte ruter etc. Tilslutt sier de at en tekniker må ta en titt på det og det kan ta inntil 5 virkedager! I dag er det torsdag og 5 virkedager er ikke før på en onsdag.

Til alle dere forbrukere der ute, styr unna dette selskapet i håp om at det går konkurs! Et slikt selskap bør ikke være på markedet engang. De klarer ikke å levere fart, dårlig på kundeservice og elendig på å holde et stabilt nett.

Nå har vi byttet nett til Telenor og gleder oss til å starte på nytt med et godt selskap. Synd det bare tar 1 måned før overgangen er komplett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Snegler på jobb"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internet er bra. Har ikke hatt noe problemer med det, utenom når de oppdaterer ruter uten din samtykke.

Kundeservice er absolutt elendig. De påstår at du beholder nummer i kjøen hvis du ber de om å ringe deg opp igjen, men det kan ta 2-6 timer. Konsistent.
Det samme gjelder på NextGenTel chat. "3" i kø, er tilsvarende mer enn 2 timer (Jeg fikk aldri svar, og jeg orket ikke å vente lengere så jeg avsluttet chatten).

Thomas E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og oppfølging"

Har vært fornøyd men nå faller nett og tv ut hele tiden. Slik har det vært siste 2 mnd. Kontaktet kundeservice utallige ganger. Mail, Chat og telefon, ingen bedring og vanskelig å komme inn kontakt. Kan på ingen måte anbefale Nextgentel til noen.
Men faktura kommer hver mnd. Ufattelig at de får drive slik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte via en hyggelig dørselger som lovet gull og grønne skoger. Straks etter installering fant jeg ut at de ikke hadde fått med den kanalpakken jeg bestilte. Det var jo en smal sak å rette opp i tenkte jeg, så feil kan man ta.. De er umulige å få tak i pr. Tlf. Å man får standariserte svar på Facebook, uten at noe løses.. Styr unna!!

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Nextgentel kjøpte opp fiberleverandøren i borettslaget mitt og tok over kundebehandlingen. Daværende leverandør leverte godt på alle punkter, men NextGentel har ikke vært i nærheten av samme nivå.

Jeg opplever nettsiden deres som veldig lite brukervennlig etter dagens standard, og det er fryktelig lang ventetid både på telefon og chat. I tillegg avslutter representanter chatten etter bare noen få minutters inaktivitet, selv om man må vente lenge for å få kontakt. Man må altså regne med å sitte parat ved tastaturet i en time for å få kontakt, og ved flere anledninger er det ingen hjelp å få.

Jeg håper jeg slipper å ha mer med dem å gjøre når det nåværende abonnementet mitt utløper i oktober.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"VELDIG dårlig service!!! Umulig å komme frem!"

Jeg hadde nett i 2 uker nå og den ble borte igår SÅ ringe jeg kundeservice. jeg kommer endelig frem og forteller jeg hva som har skjedd og han sender meg videre med gang til en annen avdeling å det synes jeg er veldig dårlig av dem! DET BETYR AT DE ØNSKER IKKE Å HØRER OG BRUKE TID PÅ KUNDENE SINE! VELDIG DÅRLIG SERVICE RETT OG SLETT!!! Jeg brukte mye tid til å ringe NEXTGENTEL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundebehandling"

Alt greit så lenge utstyret virker (og det gjør det stort sett). Det er imidlertid håpløst lang ventetid for å få tak i kundebehandler, og du risikerer å måtte bli satt over til annen avdeling når du endelig har kommet gjennom. Opplever også tilfeller der feil begått av NextGenTel nesten er umulig å ordne opp. Velger en annen leverandør for tv/bredbånd neste gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette firmaet må bare inneha norgesrekord i venting på kundeservice, og når du endelig får kontakt er det sjelden de er kompetente til å hjelpe uten å spørre andre eller sette samtalen videre.

Leif H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Opptak av programmer"

NextGenTel yter dårlig service for å få opptaksfunksjon på TV server. Har nå brukt 3 uker å samtale med 8 tekniske medarbeidere for å løse dette. Ingen kan bekrefte når jeg vil få mulighet til å spille inn programmer. Kanskje aldri, må tilbake til Telenor der var det topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendigt!!"

Elendig nett stabilitet. Og time lang ventetid på kundeservice over tlf. 3 Forskellige stemmer i den automatiske telefon omstilling. Den ene dårligere enn den andre til Engelsk..

Søk Bytt.no