Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
16
7
4
16
252
Sorter omtaler etter
Viser av 295 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hadde jeg kunne gradert dem på minussiden, hadde jeg gjort det"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bredbåndet i juni, slik at det skulle være klart til flytting i slutten av juli. Slutten av august hadde jeg fortsatt ikke nett, og ingen kunne hjelpe. Bestillingen min ble kansellert gang på gang, uten at NextGentel kunne fortelle meg hvorfor. Til slutt kansellerte jeg det selv, men det tok TRE tlf samtaler og hundre timer på chat før de fikk det til. De fakturerte meg deretter 2000 kr for en tjeneste jeg da aldri fikk. Set tok like lang tid å få dette slettet, truet med Forbukerrådet og mer til. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde bestilt noe fra dem, og vil så lenge jeg lever fraråde andre som tenker på å gjøre det samme. De svarer aldri på tlf, chat tar evigheter, og ingen kan noe som helst. Det skal sies, at jeg bestilte bredbånd fra telenor istedenfor, og det var oppe og gikk etter 15 minutter. Det skulle vært ulovlig å drifte et selskap som dette. Helt jæ#%ig.

Håvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Velg en annen leverandør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommer virkelig ikke på noe som er positivt med min erfaring med NextGenTel. Rot med fakturaer, ingen virker å bry seg på kundeservice, uendelige telefonkøer og ustabile tjenester.

Jørgen N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

For å få dette internettet måtte jeg gjennom 3-4 i kundeservice som samtlige gjorde feil i avtalen, slik at bredbåndsabonnementet måtte endres om og om igjen.. Nå har jeg hatt tjenesten i 4 måneder, fordi jeg trodde problemene kanskje var midlertidige. Det er det ikke.
Internett detter ut noen (ca. 10-20) sekunder opptil flere ganger om dagen. Noe som gjør gaming umulig og streaming veldig vanskelig. Dette er en tjeneste de forskuddsfakturerer for (for å tjene renteinntekter du egentlig skulle hatt).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt tragisk - både bredbåndet og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Helt tragisk utstyr vi fikk tilsendt.. Gammel ruter som fungerte helt forferdelig - klaget og klaget og fikk etter 4 mnd med klaging tilsendt en bedre.. Når vi nå prøver å si opp abonnementet etter bindingen (bindingen går ut 2 februar), så må vi i tillegg betale for en måned ekstra fordi det ikke går an å si opp to dager ut i mnd.. Det trådløse nettverket har også vært helt på jordet, men har bare fått til svar at vi må bruke kabel!! De lover ikke at det trådløse i huset skal fungere, er svaret de gir..
Så styr unna NextGenTel om du vil spare deg for mye irritasjon og bry..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er ok når alt funker.
Flere timer i tlf kø.
Frekk kundeservice.
Fikk feil dato og adresse for innstallasjon. Fikk beskjed om at montør ikke måtte inn i leiligheten (noe han måtte), måtte vente 3 uker til installatør kunne komme tilbake.
Ustabilt og tregt nett.
Internettet faller ut i flere minutter flere ganger om dagen. Fikk beskjed av kundeservice at de ikke fant noe problem, og at det ikke er "big deal", og at mennesker har godt av å ikke være på internett hele tiden.

Jøl R. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei, lurer du på om NextGenTel er tingen for deg? Hold deg langt unna. Jeg har dessverre vært dum nok til å skifte til NextGenTel, noe jeg angrer bittert på. Elendig kundeservice, sender deg gebyrer på utstyr de påstår de ikke har mottatt i retur. Og kommer med løgner og usannheter om hva som såkalt skulle være avklart. Jeg skal tilbake til Telenor så snart jeg har fullført bindingstiden, i mellomtiden opplever jeg stadig nye negative opplevelser som kunde av dette firmaet SÅ TRO MEG DETTTE ER IKKE NOE Å SATSE PÅ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funker ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internettet vårt fra nextgentel funker ikke. Vi har prøvd å ta kontakt med kundeservice i 3 (!!) uker nå, men ingen hjelp å få. Svarer aldri telefonen og når du ber de ringe deg opp igjen, så får du melding på kvelden om at de dessverre ikke rakk å ringe deg tilbake. Utrolig dårlig kundeservice!

Morten C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig kundeservice. Dyrt!! Og de tvinger deg til å skrive avhandling når du skal skrive en omtale av de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det holder ikke mål på noe vis!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt er under pari! Ingenting oppleves bra! Det må skje et under dersom dette skal fungere! En kilde til frustrasjon og forbannelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindlere!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Søplefirma. Gitt meg max 20 prosent av det jeg betaler for siden dag 1. Når jeg har ringt dem og klaget har de skrudd opp linja, men påstått at de ikke har gjort noen ting.. Når jeg sa opp skrudde de linja til omtrent 0 for å være ras%#øl. Drittfirma som bare er og holde seg langt unna. Svindlerdr#%tfolk..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal, tregt internett og ikke spesielt billig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ville nok styrt unna NextGenTel, ja. Det tar lang tid å komme i kontakt med kundeservice, og når du først gjør det så kan de ikke hjelpe deg. Jeg satt over 1 mnd uten internett, takket være NextGenTel. Leveringen av internett-boksen ble utsatt og utsatt, men regningen for internettet, den kom!

Da internett-boksen omsider var i hus, og klar for å sende ut de så veldig etterlengtede internett signalene, så tok det ikke lang tid før alt jeg så på ble hakkete. Internettet var dårlig og tregt, og hvis jeg var på mobilen samtidig som jeg så på appletv, da takket signalene for seg rimelig kjapt.

Synes det er litt synd at de ikke klarer å forbedre seg selv etter så mange dårlige tilbakemeldinger. Håper ingen gjør det jeg gjorde, og bare hopper inn i et bredbåndsabonnement med et så dårlig selskap, uten å lese kundeanmeldelser først. Styr unna NextGenTel, les deg opp på andre selskaper og hva kundene synes før du velger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men forferdelig"

Da jeg skulle få satt opp nettet tok det flere forsøk over flere dager grunnet talentløs operatør, og nå har jeg vært uten nett i to dager grunnet storm en eller annen plass i landet, og den er ikke her i Tromsø, som gjør at reparatørene ikke kommer seg til stedet. Ellers må ruteren tilbakestilles titt og ofte, noe som gjør at det ikke er vits å lage seg et originalt navn og passord, da dette må ordnes på nytt for hver tilbakestilling av ruteren. Self Care-systemet deres er helt latterlig, og det er vanskelig å få tak i kundeservice i åpningstiden deres.

Dårliginternett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra med Nextgentel. Det koster mye, og noen ganger mister kontakt med konsoller, hver time. Ikke bra hvis det er noe spill relatert.

Kjell E. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte i starten men, de greier ikke å levere som lovet"

Får ikke det du ber om og kundeservice fungerer ikke. STYR UNNA!! Når du må vente flere timer på telefon og chat som er overbelastet sier det vel det meste!!

Her kan det meste bli bedre!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Marerittaktig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du å bli bombet med forskuddsbetalinger 3-4 mnd i forveien ved oppstart? Liker du utfordringen ved å forhandle deg ut av inkassokrav du aldri skulle hatt til å begynne med? Frydes du over fornærmende misforståelser og internt kommunikasjonssvikt i alle ledd? Hva med å bli fakturert dobbelt for samme måned gjentatte ganger, eller pirres du av tanken av å verbale basketak med kundeservice for å bevise at det faktisk er de feilen ligger hos, ikke deg? Simpelthen lyster du etter synet av 5-sifrede nummer på telefonregningen din? For ikke å glemme uanmeldte brudd på nettforbindelsen over flere døgn uten forklaring? Da er visselig NextGenTel bredbåndsleverandøren for deg. NextGenTel - bredbånd for masochister TM

Jo jeg skriver sarkasme, men jeg mener alvor. Dette har vært den verste forbrukeropplevelsen jeg har opplevd. Styr unna, ikke gi desse menneskene pengene dine, la denne dinosauren sovne bort og gi heller konkurrentene en sjanse.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Angrer på at vi gikk over til Nextgentel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde selger på døren som overtalte oss til å bytte fra Telenor fiber til Nextgentel. Vi skulle spare 1.600, - første året. Vi skulle få en veldig god, oppdatert boks som jeg bare kunne koble til med de samme ledningene som vi hadde fra før. Etter 17 dager hadde jeg ikke fått noe beskjed om når flytte skulle skje. Kontaktet Telenor og de hadde ikke fått noen oppsigelse fra Nextgentel. Undersøkte litt mer rundt Nextgentel og fant ut at etter 1 år med Nextgentel ville prisen gå opp og bli dyrere enn hva vi har hatt hos Telenor. Jeg ville ringe Nextgentel, og da var det ikke enkelt å få tak i noen. Fikk til slutt snakke med en person som sa det var for sent å heve kjøpet, til tross for at vi ikke hadde fått levert noe til oss. Jeg måtte betale 1.600,- for å komme ut av avtalen. Javel. Jeg bestemte meg da for å prøve, men følte jeg ble bondefanget. Nå har vi endelig fått boksen og vi har koblet til. Vi får inn signaler til mobiler og nettbrett, men hverken streaming av tv eller utskrift fra trådløs printer virker fordi signalene blir for svake. Vi må derfor kjøpe ekstra antenner og plassere rundt i huset for å kunne oppnå det samme som med mottakeren vi hadde fra Telenor. Jeg velger derfor å gå tilbake til Telenor etter å ha hatt Nextgentel i 2 dager. Lovnaden om at vi sparer 1.600, - første året holder absolutt ikke, og jeg vet ikke hvor mye det kommer til å koste meg for å oppnå samme tjenesten som det Telenor har gitt oss og ikke for å snakke om all tiden en må bruke for å få dette til. Det ender vel opp med at jeg i tillegg må betale for å komme ut av avtalen.... Styr unna!!

Jeanethe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kort oppsummert, helt elendig kundeservice! Har prøvd å få fatt i dem i fem dager, da jeg ikke har Internett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Uten nett og TV i en måned. Ingen kan svare på hva som skjer, selv ikke teamlederne. Får ulike svar hver gang jeg er i kontakt med de, alt fra "det tar 2-3 timer" til "det tar 8-12 uker". Faktura får jeg selvfølgelig uansett, i tillegg til inkassovarsel på krav om retur av utstyr (som jeg skal beholde). Sendte klage til forbrukerrådet, to dager senere ble jeg oppringt av en teamleder som informerte om at tjenestene var tilbake og at jeg kunne trekke klagen min..

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt elendiig!!!! Styr unna!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet på nettet er mye lavere enn lovet. Kun et fåtall av kanalene i TV pakken fungerer. Vi har mottatt doble regninger, purringer på rutere som vi visstnok må tilbakelevere (ca annenhver måned) Og nå hadde de plutselig koblet fra internettet vårt selv om vi fremdeles har kontrakt. Og siden de har koblet fra nettet anser de kundeforholdet som avsluttet og kan derfor ikke koble oss til igjen. Så her sitter vi uten Internett med kostnad på TV 2 sumo og Netflix som løper og kundeservice nekter å hjelpe!!!!

Nicholay R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer aldrig igjennom når du ringer og når du taster 9 for og bli ringt opp så tar det aldrig under 1 time. Å når dem ringer opp i løpet av dagen så må du sitte med tlf i hånda om du skal rekke å ta den for det ringer 2 ganger så legger dem på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det må være det værste selskap jeg har vært ute for. 12 dager uten TV, 2 dager uten internet, alle fakturar er for høy, klager så lager de sak uten at noe skjer, utstyr som jeg skulle hatt opprinnelig vil de ekstra betalt for, klager og får utstyr så prøver de og binde meg meg til dem for 12 mnd, er dette mulig. Vil gjerne ha tips på åssen en skal få byttet til andre uten at det koste for mye?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen til NexttGentTel er en katastrofe. Bare misforståelser og rot. Nettet er tregt og ofte er det nede og vi er uten internett. Hadde vi vært lur og undersøk før man bestilte og bindte seg et år hadde vi selvsagt ikke valgt denne leverandøren. Forventer meg mere av den nest største leverandøren av bredbånd i Norge....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig og stabilt!"

Billig og stabilt nett. Kundeservice er noe svak, men pris og produkt veier tungt.
Kunde fra Sandsli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og elendig internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

NextGentel er en internettleverandør man bør styre unna. Kundeservicen er helt på trynet og de leverer mindre hastighet enn hva de lover. Når internettet først er oppe så er det fungerende, men det hjelper ikke når signalet detter og faller ut konstant over lengre tid.

Kundeservicen er langdryg og ikke hjelpsom. Som det tidligere har blitt nevnt i omtalene til NextGentel, så er de unnvikende og styrer unna spørsmålet ditt som gjør at du aldri får ordnet opp i det du har problemer med. I tillegg så er det en uendelig lang ventekø når man først ringer de, og det snakker vel for seg selv hvorfor det er så mye kø hos kundeservice.

Byttet selv til konkurrenten, og er storfornøyd der jeg får mye mer for pengene og de som sitter i kundestøtten er faktisk hjelpsomme, snille og gjør det de får betalt for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"En ubrukelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde lenge men nå er det definitivt slutt. Har ikke hatt brukendes internett på måndedsvis. Kundeservice bruker timesvis på å ringe tilbake, eller ringer ikke i det hele tatt. Lover å ordne opp, så skjer ingenting. Bare bortforklaringer å få. Nå er det slutt!

Søk Bytt.no