Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
74
av 87 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
147
63
42
60
568
Sorter omtaler etter
Viser av 880 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det som blir betalt for!"

Betaler for minst 5 mbps. Får et ustabilt nett som hopper mellom 1,1 / 1,mbps. Skjerp dere. Dette er ikke greit! Pluss dere skal ha 600,- når på nettsiden deres sier dere at man kan få 10/20 mbps for 470 der jeg bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget bra service"

I min tid som kunde har jeg mottatt utmerket service fra NextGenTel og kommer tilbake så snart permittering termineres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig internett! Langt ifra det som blir lovet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

16. Mars 2020 tok jeg kontakt med Nextgentel ang allt for tregt internett. Jeg har tatt kontakt flere ganger etter dette, men internettet er ennå like tregt. Det er så elendigt at jeg heller bruker internettet på fra mobiltelefon operatøren min.

Arntharald A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svært ustabilt og elendig"

Etter at Rissa kraftlag kunngjorde at de ville bytte ut NextGentel som leverandør opplevde vi en drastisk reduksjon i leveransen. Ustsbilt nett og på 60/60 målte jeg ofte 6/10 med 1 enhet påkoblet nettet vårt. Nå er det tull med sluttopgjør Jeg vil fraråde alle jeg kjenner å kjøpe tjenester fra NextGentel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.04.2020 11.21
Hei Arnt Harald.

Det er leit å høre at kundeforholdet avsluttet på denne måten etter et langt og godt samarbeid med Rissa Kraftlag. Ustabiliteten du opplever har dog ikke noe med bytte av avtalen å gjøre - vi har ingenting å tjene på at du ikke får det du skal. Jeg håper du blir fornøyd med din nye internettavtale.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Khalil F. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utmerket"

Veldig fornøyd. Men synes at det er litt dyrt på grunn av inntekt tap på grunn av dagens situasjon (korona). Sitter pris hvis jeg bytter til mobil bredbånd. Takk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg syntes det er dårlig at jeg blir forespeilet en månedspris og etableringskostnad for så å få regning på 2,5 x månedspris + etablering. Fakturaavdelingen hadde ingen løsning på hverken utsette faktura eller flytte på sum eller perioder. At første faktura kommer på 2000,- var det ingen som sa til meg. Generelt lite god kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Nettilgang borte"

Det ble rettet med en gang jeg ringte. Kundebehandler så hva som var feil, og rettet dette...😊 Bra og Hurtig Service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice"

Hadde problemer ved at TV bilde falt ut til stadighet. Etter diverse tester, fikk vi ny dekoder som løste problemet.

Kundetilfredshet
"Gebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fått beskjed av kundeservice om å ikke returnere modenen. Jeg har deretter fått automatiske meldinger om returnering. Har ringt og gitt beskjed om returnering og kollinummeren: 37*****4. Allikevel har jeg fått gebyr for dette. Dette er uakseptabelt. Jeg har snakket med faktura avdelingen og ser bort i fra regningen, men jeg ønsker skriftlig dokumentasjon av dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klage"

Jeg ønsker å klage på (anonymisert) fra leverende avdeling. Ufin måte å snakke. Ganske uhøflig. Jeg ventet 6 uker før min bestilling og måtte vente 6 uker igjen i følge han og det passer ikke. Ønsker å klage og jeg kan ikke sitte hjemme uten nett. Dere kommer til å miste en kunder hvis dere fikser ikke dette problem stilling. Venter på svar hvis dere lese meldinger.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.04.2020 11.19
Hei Omara.

Først og fremst skal alle våre kunder behandles med respekt og jeg beklager at du ikke opplevde dette. Navnet du oppga sensureres her etter Bytt.no sine retningslinjer. Klager rettet direkte mot en av våre kundemedarbeidere kan sendes til oss ved at du tar kontakt med kundeservice. Jeg har ikke mulighet til å søke opp kundeforholdet ditt basert på denne anmeldelsen, men jeg håper du tar kontakt med oss igjen.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Når linjene blir sjekket av dere og det oppstår en feil kan det ikke ta 2 dager og få orden på det. Vi er helt avhengig av bredbåndsnett i disse dager. Dårlig service.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.04.2020 11.19
Hei Liv.

Vi er helt enig i at internett er en avhengighet for de aller fleste - spesielt i disse tider. Vi gjør derfor alt vi kan for å opprettholde normal drift - det samme gjør også netteier og de forskjellige montørselskap rundt om. Jeg håper alt er tilbake til normalen nå og ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Hans R. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Har jeg hatt muligheten å gi null stjerner så har jeg gjort det."

Nettet ble utsatt på grunn av adresse-feil fra deres side, de "hadde ikke muligheten" å hjelpe, så jeg måtte be de flytte adressen min. Så, de fakturerte meg for to adresser og, så ikke nokk med dem at de gjør feil, de også svindlet meg for to abonnement. Får ikke hjelp hos kundeservice, bare en gjeng studenter som vet mindre enn en seks-åring som har lært seg å bruke google. Selve nettet fungerte og var stabilt, men jeg måtte tross alt vente over en måned lengre enn jeg skulle. 1200kr for 40 mbit i innhastighet er bare latterlig, jeg trudde ikke markedet var så ufordragelig enda, men tydeligvis ifølge NextGenTel.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.04.2020 11.19
Hei Hans

Hyggelig å høre at nettet fungerte og var stabilt når det først var på plass, men det var dessverre det eneste hyggelige å lese her.

Her har det skjed en systemfeil som medførte at vi måtte bestille på nytt - og du i den forbindelse ble fakturert dobbelt opp. Dette er naturligvis noe vi gjør alt for å rette opp i og et eventuelt feilaktig fakturert beløp skal du naturligvis holde igjen. Det koster ikke 1200kr/mnd for 40m/bit.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Jannicke J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tilbakemelding på reklamasjon"

Var uenig i en faktura, og fikk den kansellert uten noe problemer. Utrolig fornøyd med å måtte slippe å gå gjennom masse diskusjoner ang dette. Super fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Dårlig service og arrogante servicemedarbeidere. Snakket med en dame fredag. Lovet utsendelse modem samme dag. Sa i dag at den ikke var sendt og heller ikke KUNNE LOVE AT DEN BLE SENDT I DAG. MED HJEMMESKOLE ER DETTE UNDER ENHVER KRITIKK!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.04.2020 11.18
Hei Astri.

Vi skal aldri love ruterutsendelse samme dag som du tar kontakt. Om du tar kontakt før 12:00 rekker lageret vårt stort sett å sende samme dag og vi er fornøyd med leveringstiden vår på utstyret vårt.

Det hjelper deg dog lite å høre siden vi dessverre i ditt tilfellet ikke rakk å sende ruteren før helgen og jeg har forståelse for frustrasjonen det skapte i en spesiell tid som denne. Jeg håper du for lengst har fått ruteren nå og alt er slik det skal.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Rykkje K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Rask tilgang"

Hyggelig og løsningsorientert kundeservice. Hastighet som utfordring ikke løst men feilmeldt. Tok for lang tid 26 minutter pluss 30 sekunder for å få kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra og stabilt"

Opplever at er innafor den hastigheten jeg betaler for, og har aldri opplevd nedetid. Det er også bra at jeg kan kjøpe bare internett og ikke TV/telefoni uten å bli straffet for det slik enkelte andre tilbydere gjør. Dere må selvsagt sørge for å være konkurransedyktige på pris, men det er jo også viktig at tjenesten er stabil, og det syns jeg den har vært hele tiden.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service til folk som befinner seg i en vanskelig situasjon"

Dårlig forståelse. Viser til personvern når dette gjelder avdød ektefelle. Vurderer sterkt å bytte leverandør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.04.2020 12.34
Hei

Vi har rutiner for slike tilfeller for å sikre at personvern blir overholdt og gjør vårt ytterst for å hjelpe på best mulig måte i en slik situasjon. Hvis du fortsatt ikke har fått hjelpen du trenger, kan du sende oss en mail til kundelojalitet@nextgentel.com så kan vi hjelpe deg så godt som mulig.

Vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God service, rask ekspedering"

Opplevde god service og rask ekspedering ved kontakt med NextGenTel kundeservice for bestilling av fiber. Håper at oppfølging blir like bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg betaler for noe jeg ikke få levert!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bruk NextGenTel!! Inkompetente folk som ikke kan svare på enkle spørsmål og snakker bare rundt grøten eller vil bare selge noe nytt som de ikke kan garantere at det virker! Sitter nå i to uker med nett som bare virker sporadisk og få ikke hjelp!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.04.2020 12.30
Hei Steffen.

Høres ut som du kanskje har problemer med det trådløse nettverket ditt, men det kan være problemer med linjen også. Dette må vi nesten finne ut av, så håper du har mulighet til å sende oss en mail til kundelojalitet@nextgentel.com med mer informasjon om problemet og kundeforholdet ditt slik at vi kan hjelpe deg.

Hilsen
Christian
NextGenTel
Geir O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra internettleverandør men...."

Internett fungerer kjempebra og hastigheten jeg betaler for får jeg👍 Det er bare en ting som irriterer meg skikkelig og det er 1 avbrudd mellom kl 01.00 og 02.00 hver eneste natt... Det er kun avbruddene som er minus, alt annet må bare skrytes av👍👍 Ikke minst supporten🙂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste som finnrs"

Dårlig trådløst nettverk. Dårlig kundeservice De holder ikke det selger lover og sier seg helt utenforstående til det selgerene deres sier. Tar ikke ansvar for hva selgerene selger og sier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Manglende teksting, elendig fjernkontroll"

Mangel teksting, veldig lite funksjonell fjernkontroll- tungvint å taste seg rundt - for mye tasting for å nå enkle valg. Dårlig/gammeldags fjernkontroll. Vanskelig oppsett. Aksepterer ikke 9 minutters ventetid når det er Nextgentel har ringt meg.

Skriver-For-Hele-Familien
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Til og med mobilnettet på tlf min er bedre en nettet jeg har...."

Jeg syntes nettet er ufattelig dårlig, vi har linje på 100/100 og får mellom 0-4/24-50 på linja, dette er helt sykt, men når vi ringer så er det, ja pga corona så er det mye trafikk på linjene, mens jeg leser i kommentarene under fra nextgentel at det ikke er noe problem... javel så gi meg nett på 100/100 som blir betalt for da og ikke noe drit av nett jeg får nå, vi sliter bare med og laste inn Google.no og det er latterlig, Altibox blir neste nettleverandør, de leverer i allefall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Sikkert helt ok når det ikke er noen andre alternativer."

Vanskelig å komme i kontakt med kunde service. Måtte gå på chatten for å få telefon nr. DET BØR STÅ SYNLIG MED FET FONT PÅ 1. SIDEN. Det er ikke alle problemer som kan løses via chat.

Per B. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ledelse som ikke bryr seg om kunder"

Sensurerer uttalelser på undersøkelsen. Fraskriver seg ansvar. Tydelig ledelse som ikke bryr seg om kundetilfredshet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR