Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
6
4
14
219
Sorter omtaler etter
Viser av 256 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice - arrogant saksbehandler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk utstyret en fredag - prøvde å montere - men intet virket. Selgeren hadde sagt til meg at det "bare var å plugge kontakten i veggen. " Prøvde i 2 dager - fikk endelig TV til å virke - men da måtte jeg bruke den gamle routeren jeg hadde fått fra Telenor. I tillegg - eposten min forsvant.....
Ringte til saksbehandler og påberopte meg heving av kjøpet etter angrefristloven. Møtte liten forståelse - hissig dame hevdet at de ville kreve meg for kr 4000!! Og dette for en masse ubehageligheter og en vare som ikke virket.
Noe var bra: Jeg ringte servicesenteret som hjalp meg til å få TV til å virke. Her snakket jeg med en mann som var både høflig og hjelpsom.

Sabotert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Nextgentel er norges mest hodeløse selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke mulig å si opp og ikke hjelp av det slappe forbrukerrådet heller, alt burde vært gjort etter en henvendelse som andre steder.
Etter ny nettside kom har de kjørt med 2 ulike systemer der gamle data slettes glatt, har ikke kunnet logge inn på ny eller gammel side på halvt år.
Kan da ikke logge inn og opprette kontakt, vanlig epost har selvsagt ingen saksnr så da kan de ikke svare der heller med annet at en må logge inn for å kontakte de.
Ikke mulig å bytte passord heller...
Kunne ikke si opp ved å ringe de da de hadde innført status; hemmelig kunde også.
Skulle ha hemmelig nr ja, det og kom ut på alle opplysningstjenester tidligere i 2017.
Alle henvendelser avvisende og irriterende uklart, å ringe de har ingen funksjon da de ikke bryr seg om hva det gjelder overhodet, må sende kopi av leg. i brev, noe de heller ikke har registrert, de har heller ikke registrert at Telenor bestilte overtakelse av linjene i august, og har hatt Telenor siden september, dette er og samtidig presisert med eposter og senere brev med kopi av leg. og ved å ringe, likevel sender de regninger og først nå har registrert dette?, men det er nok bare en avdeling som har.
Ser de nå skal satse på bedriftsmarkedet etter å ha solgt mobilkundene til overpris og søker etter telefonselgere... Som også er forbudt nå! Alle burde si opp og saksøke de for deres ugjerninger.

Sinnamann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"SØPPEL!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det værste nettleverandør i norge helt klart. Har ringt kundeservice minst 1000 ganga sidan vi fekk det. Når du har sitte på vent i over en time så sier de bare: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg for øyeblikket, men vi i nextgentel skal jobbe så hardt som mulig for at du skal bli fornøyd. "NOE JEG IKKE ER!!! Ikke tenk på det en gang. En tom ølboks du finner uti veikanten er mer vert enn dette søppelet her!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet er ok. Dessverre er det ofte slik at man på ett eller annet tidspunkt må ta kontakt med leverandører. Nextgentel virker behjelpelige, men når man endelig får kontakt blir man satt videre - helt til man får beskjed om at de skal ta kontakt - noe som aldri skjer.
Kommer (kanskje) til å holde på denne leverandøren ut bindingstiden, men da er det slutt. Kommer ALDRI til å bruke de igjen!

Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"TV virker ikke etter overgang fra Telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig overgang fra Telenor. TV borte i dagesvis og de har ingen info. Bare beklager... Ikke bra dette. Angrer byttet nå.

Anneberit
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Service"
1 syns denne omtalen er nyttig

I går ventet jeg 30 minutter for å få kontakt med en konsulent, uten å lykkes. Idag har jeg ventet i EN og EN HALV time på å snakke med en konsulent. Dette er så dårlig at jeg vurderer å si opp mitt bredbåndsabonnement. Skulke tro de har satt på en svarer som bare går og går, og at det faktisk IKKE er noen konsulenter der. De drar inn penger på bytte av telefonnummer er min hypotese.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Den verste kundeservicen jeg har opplevd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel er et ubrukelig selskap. Dersom de gjør en feil, for eksempel at de begynner å sende deg helt vilkårlige og latterlige fakturaer med både pluss og minusbeløp, så kan du komme til å kaste bort flere timer over måneder for å bli forklart hva som har skjedd. Ingen vet noe, og du blir bare satt over og satt over igjen til noen som aldri har hørt saken din før.
En setning jeg hørte ofte fra dem var "jeg forstår ikke selv hva som har hendt", uten at de prøver å gjøre noe med det! Spar deg selv utrolig mye frustrasjon, ikke velg Nextgentel.

Robert B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"2 enheter på min leilighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har opplevd ekstremt dårlig service.
Det var et problem med ruteren min som de mente at de skulle sende en ny ruter. Det ble lagt til 2 enheter på min leilighet som egentlig ikke var ment, ansatten som hjalp meg glemte å slette den første enheten som ble ført til at jeg har fått 2 enheter og overbetalte i ca 1 år. Altså 2x 342kr i måneden.
Har ringt, sendt mail ang overbetaling og unødvendig fakturaer. Veldig dårlig service fra nå av er det fremdeles problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Eier ikke skam!"
7 syns denne omtalen er nyttig

En dørselger fra NextGenTel lurte min gamle, surrete mor til å signere på å bli kunde hos dem. Hun trodde hun skulle få bedre pris på sitt eksisterende bredbåndsabonnement (kunde hos Telenor), og skjønte ikke at hun byttet selskap før tv og telefon forsvant. NextGenTel har vist null interesse for å ordne opp, bedrevet utstrakt ansvarsfragmentering, kommet med løgn og usanne påstander og avkrever henne nå et gebyr for brudd på bindingstid! I tillegg vil det ta godt over en måned før hun "nedkobles".
NextGenTel er det verste selskapet jeg har vært borti i mitt femti år lange liv, og jeg ønsker dem ikke noe godt. Særlig abonnementsavdelingen kan ta løpefart mot nærmeste betongvegg og treffe med hodet først.

Kari E. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Eledig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sagt opp 31. juli, portet 18. sept. fremdeles sender de regninger....
Fremdeles etter et ukjent antall henvendelser til kundeservice har de ikke ordnet opp 😠.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundesevice/behandling av eldre mennesker (til med i juletider) er den sletteste dårligste frekkeste nærliggende opplevd på livstid.. (sønn av 70åring som nylig opprettet nextgentel bredbånd, 1mnd etter han har fremdeles ikke fått sin hustelefon etter avtale.. Han er avhengig å ha)
Kommer personlig til å ta en av dem i ørene snart..

Sintgamer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid på levering og hastighetsøkning har enda ikke skjedd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg flyttet bestilte jeg bredbånd fra nextgentel. Og som gamer trenger jeg større linje enn det som allerede var i huset. Jeg kontaktet NextGenTel og de sa det ikke skulle være noen problemer å øke linjen, men jeg måtte ha ny router som kunne klare en større linje. Fikk også beskjed om at linjen skulle være klar så straks routeren kom.
Routeren kom etter godt over 1 mnd. venting, men da den ble koblet opp var linjen ikke endret. Kontaktet igjen nextgentel og svaret jeg fikk var «dette kan vi dessverre ikke gjøre noe med, det tar den tiden det tar»... Har nå gått ytterligere 2 uker etter routerlevering, men hastigheten er enda ikke økt.

Tor O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ok når det virker, men glem å få hjelp når du trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for.

I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men.

Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet.

Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundestøtte. Hyppige havarier"
3 syns denne omtalen er nyttig

I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hadde jeg kunne gradert dem på minussiden, hadde jeg gjort det"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bredbåndet i juni, slik at det skulle være klart til flytting i slutten av juli. Slutten av august hadde jeg fortsatt ikke nett, og ingen kunne hjelpe. Bestillingen min ble kansellert gang på gang, uten at NextGentel kunne fortelle meg hvorfor. Til slutt kansellerte jeg det selv, men det tok TRE tlf samtaler og hundre timer på chat før de fikk det til. De fakturerte meg deretter 2000 kr for en tjeneste jeg da aldri fikk. Set tok like lang tid å få dette slettet, truet med Forbukerrådet og mer til. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde bestilt noe fra dem, og vil så lenge jeg lever fraråde andre som tenker på å gjøre det samme. De svarer aldri på tlf, chat tar evigheter, og ingen kan noe som helst. Det skal sies, at jeg bestilte bredbånd fra telenor istedenfor, og det var oppe og gikk etter 15 minutter. Det skulle vært ulovlig å drifte et selskap som dette. Helt jæ#%ig.

Håvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Velg en annen leverandør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommer virkelig ikke på noe som er positivt med min erfaring med NextGenTel. Rot med fakturaer, ingen virker å bry seg på kundeservice, uendelige telefonkøer og ustabile tjenester.

Jørgen N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

For å få dette internettet måtte jeg gjennom 3-4 i kundeservice som samtlige gjorde feil i avtalen, slik at bredbåndsabonnementet måtte endres om og om igjen.. Nå har jeg hatt tjenesten i 4 måneder, fordi jeg trodde problemene kanskje var midlertidige. Det er det ikke.
Internett detter ut noen (ca. 10-20) sekunder opptil flere ganger om dagen. Noe som gjør gaming umulig og streaming veldig vanskelig. Dette er en tjeneste de forskuddsfakturerer for (for å tjene renteinntekter du egentlig skulle hatt).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt tragisk - både bredbåndet og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Helt tragisk utstyr vi fikk tilsendt.. Gammel ruter som fungerte helt forferdelig - klaget og klaget og fikk etter 4 mnd med klaging tilsendt en bedre.. Når vi nå prøver å si opp abonnementet etter bindingen (bindingen går ut 2 februar), så må vi i tillegg betale for en måned ekstra fordi det ikke går an å si opp to dager ut i mnd.. Det trådløse nettverket har også vært helt på jordet, men har bare fått til svar at vi må bruke kabel!! De lover ikke at det trådløse i huset skal fungere, er svaret de gir..
Så styr unna NextGenTel om du vil spare deg for mye irritasjon og bry..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er ok når alt funker.
Flere timer i tlf kø.
Frekk kundeservice.
Fikk feil dato og adresse for innstallasjon. Fikk beskjed om at montør ikke måtte inn i leiligheten (noe han måtte), måtte vente 3 uker til installatør kunne komme tilbake.
Ustabilt og tregt nett.
Internettet faller ut i flere minutter flere ganger om dagen. Fikk beskjed av kundeservice at de ikke fant noe problem, og at det ikke er "big deal", og at mennesker har godt av å ikke være på internett hele tiden.

Jøl R. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei, lurer du på om NextGenTel er tingen for deg? Hold deg langt unna. Jeg har dessverre vært dum nok til å skifte til NextGenTel, noe jeg angrer bittert på. Elendig kundeservice, sender deg gebyrer på utstyr de påstår de ikke har mottatt i retur. Og kommer med løgner og usannheter om hva som såkalt skulle være avklart. Jeg skal tilbake til Telenor så snart jeg har fullført bindingstiden, i mellomtiden opplever jeg stadig nye negative opplevelser som kunde av dette firmaet SÅ TRO MEG DETTTE ER IKKE NOE Å SATSE PÅ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funker ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internettet vårt fra nextgentel funker ikke. Vi har prøvd å ta kontakt med kundeservice i 3 (!!) uker nå, men ingen hjelp å få. Svarer aldri telefonen og når du ber de ringe deg opp igjen, så får du melding på kvelden om at de dessverre ikke rakk å ringe deg tilbake. Utrolig dårlig kundeservice!

Morten C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig kundeservice. Dyrt!! Og de tvinger deg til å skrive avhandling når du skal skrive en omtale av de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det holder ikke mål på noe vis!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt er under pari! Ingenting oppleves bra! Det må skje et under dersom dette skal fungere! En kilde til frustrasjon og forbannelse.

Søk Bytt.no