Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
16
7
4
16
252
Sorter omtaler etter
Viser av 295 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fint så lenge du slipper å ringe kundesevice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har bredbånd. Den ruteren gir dårlig hastighet med trådløs nett, men akseptabel hastighet med kabel eller egeninnkjøpt trådløs ruter. Fungerer som regel. Elendig kundeservice. Må ringe flere ganger for å rette opp i problemer. Verstingeksempelet er da jeg hadde blitt satt over 5 ganger. Det ser ikke ut til at man vet hva kollegaene jobber med og om noe er vanskelig så blir man satt over til en (tilfeldig?) kollega.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Funker godt"

Leste mye på nett/chatter og ble skeptisk men det var ubegrunnet. Det var litt plunder å bytte fra Telenor til Nextgentel men service var god både hos Eltel som måtte bytte fiberboks og telefonstøtte hos Nextgentel. ingen grunn til ikke å spare litt.

Geir H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elending kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke tak i kundeservice når jeg trenger dem. Helt elendig. Bestemte meg for å avslutte avtalen med dem... Da ringer de med en gang. Krever meg for 2500,- i bruddgebyr... sier opp så fort bindingen er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kort omtale;
Løgn på løgn, ALDRI i løpet av 5-10 år innrømmet 1 feil...
Legger stadig til nye beløp, stopper all TV / Internett selv hvor god kunde du er., 0 ydmykhet! Følg nøye med på hva de legger t tar ifra (beløp), råder ingen til å bli kunde, svindel i stor skala!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt nett, forferdelig kundebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Uansett hva de lokker med, ikke la deg lure! Med NGT får du garantert problemer, og da hjelper det lite med en kundeservice som er forferdelig. Kundebehandlere gir deg svært sprikende svar. Den ene lover noe, som den andre ikke kan holde. Hvis du ringer ber de deg gå inn på chatten, og når du logger deg inn på chatten er du nummer 18 i køen.
Vi meldte inn problemene i august. I november byttet vi leverandør, og i dag, medio mars, er saken endelig avsluttet. Det tok altså over et halvt år med krangling.
Et tips: Hvis du chatter med kundeservice, velg alltid å få tilsendt en kopi av samtalen når du avslutter. NGT har ikke kontroll, så da er det viktig at vi som kunder kan dokumentere hva som er blitt gjort, dersom problemene/saken eskalerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Litt lang ventetid noen ganger, men bra service! Hvis ventetiden går litt ned, blir jeg en veldig godt fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri benytt NextGentel....ALDRI!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel leverer etter min erfaring aldri den hastighet som er lovet. ville anbefale alle mennesker, dyr, insekter ja egentlig alle levende organismer å holde seg langt borte fra NextGenTel sine tjenester. + kundeservicen er elendig. Aldri hørt om eller vært borti en mer enkel gjeng med mennesker enn de som sitter på kundeservicen der. hold dere borte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"utrolig flinke folk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Alltid kommer de med gode tilbud og aldri opplevd problemer med tjenesten, heller ikke med kundeservice avdelingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindler kundene"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hos NextGentel får du garantert ikke tjenesten du har kjøpt, samt at de sender purring og inkasso på regninger som du aldri har mottatt. Anbefaler alle å holde seg langt borte fra NextGentel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde Nextgentel som internett leverandør et par måneder. Fikk ikke det vi ble lovet og hver gang jeg prøvde å ringe så måtte jeg alltid vente i en mil lang telefonkø!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Krimineller"
5 syns denne omtalen er nyttig

De eneste avdeling som virker er deres faktura avdeling. De tar pengene uten å levere service. De stenger sak uten å fikse ting og erklære at det virker så vi må betale. Det har skjedd mange ganger siden de satt opp fiber i området. Ikke kompetant folk svarer telefon. De tar over 1 time hver gang å gjøre samme tester. De har ikke bare tatt vekk programmer som vi tatt opp. Hun fjernet evnehet av DVR å ta opp programmer i det hele tatt. De lover at noen som vet system skal ringe. Det gjør de aldri. Når du sitter på vente på telefon, sier de at de skal ringe tilbake hvis du taster inn nummer. Det gjør de aldri. Mer tid er brukt å få system å virke enn du har TV og telefon. Internet er usikkert. Helt Håpløs. Faktura avdeling er som "enforcers" for loan sharks og mafia. De stjeler penger for dem som gi ikke produkt som du har kontrakt for.

De andre lover at de skal følge opp. Det gjør de aldri. De lover at en leder som vet system skal ringe oss. Det gjør de aldri.

Vi sier å ringe oss kl. 18 etter jobb. De kan ikke gjør dette riktig også. Vi jobber. Vi sitter ikke hjemme foran en TV som virker ikke uansett.

Vi har gitt opp å håpe at fast telefon kunne virke. Vi er vant til å miste bookmarks osv på pc når internet stoppe og starte hele tiden. Vi har mistet hele OL og flere uker før.

Det er ingen bra med dere. Bare de har monopol i vårt område. Deres svar er at de har ikke monopol, men vi kan ikke finne en annen som kommer i vår område.

Våre meninger er at politikerer må fjerne monopol og det beste er at NextGenTel går konkurs og andre kjøper fibernett og fikser systemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri velg NextGenTel!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Søppel! måtte skrive at jeg vurdere å bytte, men dette er bare fordi det ER UMULIG Å BYTTE!!!!!! Svindel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Er det mulig..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Hatt fiber hos NextGentel i noen måneder, og det har vært en så vanvittig dårlig opplevelse at jeg har ikke ord. Routeren vi fikk tilsendt er komplett ubrukelig. Jeg har sittet her med elendig hastighet, tilkoblingsproblemer og ustabilitet ut av en annen verden i flere måneder!

Og ikke få meg til å starte på kundeservice'n.... Bl.a. trengte jeg å endre ip-range fordi den var lik hjemme og på kontoret, noe som gjorde jeg at ikke kunne jobbe via VPN hjemmefra. Ikke var det mulig å endre dette selv i routeren (hva??!!), og enda verre, de ville ikke hjelpe meg på kundeservice fordi det er visst ikke noe de supporterer. Altså, hvordan dette selskapet holder seg i live forstår jeg ikke. Fullstending boikottet av meg og mine selskaper på livstid.

Christoffer A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fibern er nærmest perfekt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vel, jeg hadde Nextgentel ADSL (gamle telefonlinje bredbåndet) før. Det var så som så, kundeservice kunne vært bedre. MEN har hatt Nextgentel på fiber nå i 4 måneder (på Telenor sin fiberlinje, monopolet deres er opphevet) og er strålende fornøyd. Har full hastighet, nettet har ikke vært nede en eneste gang, og TV signalet er bra (HD, full HD og 4k).
Deres nye kunderservice for fiberkunder svarer meget fort og er veldig behjelpelig da jeg trengte hjelp med installasjon. Det virker som de virkelig har tatt grep innad i firmaet og satser stort på fibermarkedet. STOR TOMMEL OPP. Kan anbefales videre da Telenors priser og produkter ikke kommer seg helt opp på samme nivå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"De må vel tjene mer på gebyrene ved avbestilling enn Internett leveranse! Dritt dårlig service!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet til ny leilighet og meldte flytting hos dem. 10 dager etter mistet jeg Internett og hadde ikke aktiv abonnement lenge... Har alle chat logs men de kunne ikke hjelpe meg... Sa opp etter dette og nå må jeg betale gebyr for det. Elendig kundeservice.

I-Dårlig-Humør
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Moderne steinalder-nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Super-tregt! Står at nettet er på, men tar 15 sekunder å bare gjøre et enkelt Google-søk som burde ta 1 sekund, og jeg har mistet tellingen for hvor mange ganger nettet har sviktet og jeg har vært nødt å restarte ruteren. Jeg har seriøst vært oppå fjellet hvor Wi-Fi'en der bare har vist 1 strek og det har allikevel vært raskere enn dette søppelnettet her.

Det er ikke noe positivt med NextGenTel!!!

Fortvilet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Horribel kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble uten internettforbindelse for tre (!) uker siden, en fredag. Har hatt problemer tidligere med at det har vært feil på router etter tordenvær og linjefeil, så anskaffet meg overspenningsvern for å være "føre var", etter og ha skiftet router 5-6 ganger i løpet av halvannet år. Sist var feilen at det måtte montør til å fikse, da tok det over en uke, så det ønsket jeg ikke igjen. Ved FØRSTE samtale med kundeservice, påpekte jeg at feilen måtte ligge på linje (pga. overspenningsvernet. Det endte med at montør skulle bli kontaktet mandag og se på feil. Mandag ettermiddag fikk jeg SMS om at det var ordnet, noe det IKKE var og jeg besvarte. Så fikk jeg melding om at jeg var gitt "høyeste" prioritet og at montør skulle se på saken, på nytt torsdag, dette ble så utsatt til tirsdag uka etter. Samme feil var... nå SKULLE montør kontaktes og rettingsdato var nå innen torsdag kveld kl. 20.00... ingenting skjedde... kontaktet kundeservice igjen, da ble ny rettedato mandag ... da var vi gang med uke tre, etter feil ble meldt. Mandag skjer det heller ingenting og jeg får ny dato, nå torsdag kveld innen kl. 20.00... overraskelsen er ikke så stor, når heller ikke dag blir feil rettet. Tar kontakt fredag morgen, både med Nextgentel og Relacom (som er underentreprenør) Nextgentel melder om at de ikke fant feil, første gang, men opprettet ny sak igjen... da med ytterligere seks !!! dagers venting. Ved kontakt med Relacom, fikk jeg beskjed om at det hadde vært montør på saken, men feil var ikke funnet, MEN de hadde ikke sjekket grundig nok, så Nextgentel hadde opprettet en ny sak på dette og da med rettefrist innen seks dager. Men siden dette var en klage på en allerede opprettet sak, så skulle jeg gies "høyprioritet"...noe jeg også ble lovet hos Nextgentel på dag fire i klageprosessen... Så pr. nå er det gått 22 (!) dager, siden feil ble meldt, det har vært utsettelse på utsettelse, på utsettelse, og det er blitt lovt og lovt... og ikke overholdt. Har vært kunde hos Nextgentel i nesten 20 år, fra Tele2 var forbindelse.. men nå er det SLUTT!!! Når linjen er fikset så er det over til ny leverandør av internett... anbefaler alle: STYR LANGT UNNA NEXTGENTEL, DE TAR OVERHODET IKKE KUNDENE SINE SERIØST!! Det er ikke noe tre som ligger veltet over noen linjer her, heller ikke avrevne kabler, men er funnet en feil på en "stasjon", dette ble lokalisert i løpet av første uken.... Er helt avhengig av internett, både i jobbsammenheng og ellers, har også streamingstjenster som en ikke får brukt, til nå har de tilbydt meg å kredittere en måned (som jeg ikke har fått brukt nettet på). Imellomtiden har jeg måtte kjøpe GB via Telenor ekstra, for å kunne ha nett hjemme.

Rolf G. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og tilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her er det lite å skryte av. Kundeservice og oppfølging av kunder har de ikke peiling på. Rævva tilbud

Plopperina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ustabilt nett i nesten ett år, og brukte MYE tid på å komme gjennom på telefon, og også på chat. Masse frustrasjon. Elendig kundeservice, de tok aldri skikkelig tak i problemet. Ble satt over i det vide og brede, og såkalte teknikere som skulle ta kontakt gjorde det aldri. De har nå mistet meg som kunde, og det beste var da jeg skulle si opp ruteren - det klarte de heller ikke å gjøre ordentlig, men presterte å sende meg en e-post hvor de ønsket meg velkommen som ny kunde! PLUSS, at de lar deg ikke beholde e-post-adressen din ved oppsigelse, hvis du har vært så uheldig å ha e-post via de. Helt håpløst!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Frarådes på det sterkeste."
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestillte abonnement hos Nextgentel fordi de lovet å gi meg stabilt internett med minimum 14 mgb ned. Har hatt abonnement i 1,5 år, og i snitt antageligvis 1-2 mgb ned. Internett har koblet ut ca 2 ganger i uken. Når dette skjer, som da naturligvis kan være søndager, er det ingen hjelp å få, ettersom de ikke har kundeservice på søndager. De gangene vi har fått kontakt med kundeservicen har de ikke vært i stand til å gjøre noe med det.

I forbindelse med tekniske problemer og oppsigelse av abonnement har jeg fått motstridende informasjon annenhver gang jeg ringer inn. De setter meg over til en avdeling som så setter meg over til den neste. Jeg har også vært i kontakt over chat. Her er ikke kundebehandleren i stand til å gi samsvarende beskjed som den kundebehandleren jeg snakket med et par timer før i samme chatten. De som tar telefonen er for så vidt hyggelige og høflige, men det er helt åpenbart at de ikke har noen anelse om hva de holder på med.

Jeg kommer aldri til å kjøpe en tjeneste fra Nextgentel igjen, om så de tilbyr en tiendedel av prisen til andre leverandører. Fraråder andre å kjøpe noe av dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig kaos"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den ene hånden vet ikke hva den andre gjør. Ingen sier det samme. Må vente i det uendelige når man ringer for å prøve å få hjelp. Har et sterkt inntrykk av at de som betjener disse telefonene kan svært lite. Har vært uten nett i snart 14-dager nå og INGEN kan si når jeg blir tilkoblet selv om jeg har fiber helt inn og ruter på plass. Noen sier jeg ikke har abonnement og noen ser jeg har bestillt. Blir superfrustrert !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Smertefullt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tregt og dyrt Internett som nesten aldri virker, Gud forby om du må snakke med kundeservice fra hel#%te. Finnes ikke hyggelige eller hjelpsomme.

Aldri igjen. Å prøve å komme seg unna var som en dårlig skilsmisse, men endelig fri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"aldri igjen"
3 syns denne omtalen er nyttig

dårlig ====>hastighet
dårlig ====>router
dårlig ====>bindingstid
dårlig ====>oppsigelsetid

bra ====>kvitte seg med

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig kunderservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Feil på linje, inkompetent kundeservice, lang ventetid på telefon, lang ventetid på å få ordnet feil, avtalebrudd svak support, you name it. Rett og slett svært dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"3 døgn uten Internett og tv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service. Først bruker du tid på å komme gjennom til kundeservice.
Når du endelig får kontakt lover alle sammen at feilen blir rettet til 16:00. Neste sier 18:00. Neste sier i morgen.
3 dager på å fikse en feil er skammelig.
Ønsker du elendig service, lang opprettingstid og kundebehandlere som ikke har peiling?
Skaff NextGenTel.
Siste nytt er 3 dager uten Internett og TV.
Men er forberedt på minst en uke.
Skaffe deg hva som helst. Bare ikke velg NextGenTel!!!

Søk Bytt.no