Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Kort rekkevide, lav hastighet. Dyrt. Dårlig kundeservice"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Valda for 15.08.2019 23:20

NextGenTel Bredbånd har totalt 930 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kort rekkevide, lav hastighet. Dyrt. Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Månedsprisen steg, men kvaliteten ble ikke bedre. Fungerte dårlig i andre etasje og ikke fungerte på terrassen. Vi byttet leverandør. Plutselig fikk vi et tilbud fra NextGenTel på telefon med en bedre pris for å beholde oss som kunder. Så lenge vi var kunder i 3-4 år, prisene bare økte, fikk tilbud bare da vi skulle si opp. En kompis fortalte om akkurat det samme. Etter oppsigelsen fikk vi en melding om å sende ruteren i posten. Det gjorde jeg, men siden jeg fikk faktura for ruteren i etterkant, ringte jeg til kundeservice for å høre hvordan det lå an. De hadde ikke fått ruteren og spurte om jeg sendte med sporing. Det gjorde jeg ikke. Dama sa at den måtte sendes med sporing, men om jeg hadde tatt vare på kvitteringen måtte jeg sende den for å bevise at ruteren er blitt sendt. Dagen etter får jeg en pakke i posten, ruteren er blitt returnert til meg. Ringer for å sjekke adressen- jo, den er riktig. NextGenTel hadde fått den levert men gadd ikke åpne den, siden den var sendt uten sporing. Men dere fikk jo ruteren, hva er vits i å returnere den til meg, spør jeg. (Jeg betale dobbelt, og samme ruteren når samme plassen to ganger... bare Posten får tjene litt ekstra...) Men da lærer folk at den skal sendes med sporing, sier dama... Jeg har lært mer enn jeg ville om NextGenTel...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 14:54
Hei Valda. Vi ønsker ikke at rutere går i retur såfremt de ikke har sporing og vi har i den forbindelse vært i kontakt med Posten vedrørende problematikken. Det stemmer ikke at vi aktivt sender rutere i retur dersom de ikke har sporing - vi mottar de rett og slett ikke. Vi informerer om dette i e-posten du mottar med informasjon om retur av utstyr. Jeg beklager feilinformasjonen du fikk av oss og den negative avlustningen på ditt lengre kundeforhold. Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Bytt.no
"Kort rekkevide, lav hastighet. Dyrt. Dårlig kundeservice" skrev Valda om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Valda og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete og dårlig"

Kundeservice er hyggelig. Prøver alltid å hjelpe til. Fikk melding om at jeg skulle bli kontaktet dagen før eller dagen jeg skulle få internet. Hørte ingenting, måtte selv ringe inn til kundeservice og høre. Fikk beskjed om at linjen var åpen. Skulle så koble til modem/ruter, men laderen var ødelagt, fant en annen lader. Ruter/modem lyste så rødt/grønt og fikk ikke noe internet. Modem/ruter fungerte ikke, brukte en halv time telefon med kundeservice for å finne ut hva som var problemet, han forklarte ingenting. Fikk så tilsendt kun lader og ikke modem/ruter.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 10:54
Hei Vilde. Godt å høre at du syns kundeservice er hyggelig og behjelpelig, men det høres ut til du ikke fikk like god hjelp ved din siste henvendelse og det beklager jeg. Jeg tror du får bedre hjelp neste gang du tar kontakt og jeg håper problemet ditt nå er løst. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling, da jeg skulle få fiber 2mnd etterpå og bare skulle ha noe i mellomtiden. Bestilte pakke på 10 mbs men fikk i realiteten 0,5-0,8 noe som var totalt ubrukelig. Sa opp internettet da jeg fikk fiber, og 1 mnd etterpå kom det bruddgebyr på nesten 2000 kr i posten. Har prøvd å diskutere fram og tilbake men kommer ingen vei da all kontakt hadde vert muntlig. Anbefaler alle å styre laangt unna denne svindelbedriften som lever på å lure folk.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 11:23
Hei Kalle. Jeg beklager at du har hatt en uheldig opplevelse av oss. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller et bredbåndsabonnement hos oss har vi betydelige kostnader knyttet til både reservasjon av linjen og oppkobling. Vi kan derfor ikke tilby kun et abonnement for en måned. I slike tilfeller anbefaler vi normalt sett mobilt bredbånd hos vårt datterselskap Telio. Mobilt bredbånd kan kjøpes uten bindingstid. Når hastigheten på linjen er lavere enn avtalt feilmeldes linjen til netteier så snart vi er gjort oppmerksom på feilen. Dette gjelder forøvrig kun dersom feilen skyldes feil på linjen, eller med ruteren og ikke forhold som internkabling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"

Etter 35 min i kø ga jeg opp. Makan til mangel på respekt! Jeg er fly forbanna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 09:28
Hei Ole. Vi har respekt for våre kunder og ønsker ikke at du skal måtte vente så lenge neste gang. Vi holder på med opplæring av flere nye ansatte og flere andre tiltak for å bedre ventetiden. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altfor lav hastighet"

Linjen detter stadig ut. Maks hastighet ved normal drift er ca 1,5 Gbit/sek.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
15.08.2019 20:30
Hei Arve. Abonnementet ditt hos oss skal være stabilt og ikke dette ut slik du skriver. Eventuelle feil med linjen blir feilmeldt videre til netteier. Jeg håper at du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg videre med feilen du opplever. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
NextGenTel Bredbånd har totalt 930 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR