Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no

Rotete og dårlig

Omtale av  Vilde

Kundeservice er hyggelig. Prøver alltid å hjelpe til. Fikk melding om at jeg skulle bli kontaktet dagen før eller dagen jeg skulle få internet. Hørte ingenting, måtte selv ringe inn til kundeservice og høre. Fikk beskjed om at linjen var åpen. Skulle så koble til modem/ruter, men laderen var ødelagt, fant en annen lader. Ruter/modem lyste så rødt/grønt og fikk ikke noe internet. Modem/ruter fungerte ikke, brukte en halv time telefon med kundeservice for å finne ut hva som var problemet, han forklarte ingenting. Fikk så tilsendt kun lader og ikke modem/ruter.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 10:54

Hei Vilde. Godt å høre at du syns kundeservice er hyggelig og behjelpelig, men det høres ut til du ikke fikk like god hjelp ved din siste henvendelse og det beklager jeg. Jeg tror du får bedre hjelp neste gang du tar kontakt og jeg håper problemet ditt nå er løst. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling

Omtale av  Kalle

Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling, da jeg skulle få fiber 2mnd etterpå og bare skulle ha noe i mellomtiden. Bestilte pakke på 10 mbs men fikk i realiteten 0,5-0,8 noe som var totalt ubrukelig. Sa opp internettet da jeg fikk fiber, og 1 mnd etterpå kom det bruddgebyr på nesten 2000 kr i posten. Har prøvd å diskutere fram og tilbake men kommer ingen vei da all kontakt hadde vert muntlig. Anbefaler alle å styre laangt unna denne svindelbedriften som lever på å lure folk.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 11:23

Hei Kalle. Jeg beklager at du har hatt en uheldig opplevelse av oss. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller et bredbåndsabonnement hos oss har vi betydelige kostnader knyttet til både reservasjon av linjen og oppkobling. Vi kan derfor ikke tilby kun et abonnement for en måned. I slike tilfeller anbefaler vi normalt sett mobilt bredbånd hos vårt datterselskap Telio. Mobilt bredbånd kan kjøpes uten bindingstid. Når hastigheten på linjen er lavere enn avtalt feilmeldes linjen til netteier så snart vi er gjort oppmerksom på feilen. Dette gjelder forøvrig kun dersom feilen skyldes feil på linjen, eller med ruteren og ikke forhold som internkabling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Elendig

Omtale av  Ole T

Etter 35 min i kø ga jeg opp. Makan til mangel på respekt! Jeg er fly forbanna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.08.2019 09:28

Hei Ole. Vi har respekt for våre kunder og ønsker ikke at du skal måtte vente så lenge neste gang. Vi holder på med opplæring av flere nye ansatte og flere andre tiltak for å bedre ventetiden. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Altfor lav hastighet

Omtale av  Arve

Linjen detter stadig ut. Maks hastighet ved normal drift er ca 1,5 Gbit/sek.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
15.08.2019 20:30

Hei Arve. Abonnementet ditt hos oss skal være stabilt og ikke dette ut slik du skriver. Eventuelle feil med linjen blir feilmeldt videre til netteier. Jeg håper at du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg videre med feilen du opplever. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Bestille internet

Omtale av  Abeba W

Det var veldig god kundeservice og rask tilbakemelding.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
15.08.2019 20:30

Hei Abeba. Takk for tilbakemeldingen og de fine ordene. Det setter vi pris på! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig kundeservice!!!

Omtale av  Karle J. D

Nå er tålmodigheten tatt slutt... Har hatt problemer med ruter i snart 3 mnd uten at noen inngrep har blitt tatt. Ringt en rekke ganger og blitt lovet både teknisk hjelp på døren samt nytt moden. Ringer i dag og viser seg at alt er kansellert. Dere har en siste sjanse på og få orden på dette, bytter leverandør til uken om ikke modemet har kommet. Den tekniske hjelpen dere tilbydde kan dere bare glemme. Tull, direkte løgn og en elendig behandling fra start! ORDNE OPP!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
15.08.2019 20:30

Hei Karle. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse av oss og det er så klart ikke noe vi ønsker. Vi lyger ikke ovenfor våre kunder, men det kan oppstå problemer i forbindelse med leveransen og det skal vi rette opp i. Takk for at du gir oss en sjanse til og jeg håper og tror at vi kan endre inntrykket ditt så snart tjenesten er levert. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Helt ok

Omtale av  Mathias

Har alltid fått god hjelp, men har hatt en del internettproblemer, men nå ser det ut til å ha fikset seg.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
15.08.2019 20:30

Hei Mathias. Godt å høre at problemet løste seg. Det er bare å ta kontakt om du mot formodning opplever noe problemer ved en senere anledning så skal vi få løst det også. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR