Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 701 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 701 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 696 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
326
211
131
135
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 696 verifiserte omtaler på Bytt.no

Retting tar alt for lang tid

Omtale av  Helge L

Først tar det lang tid å få ny ruter. Burde vært mulig å hente selv. Ny ruter virker ikke. Feil ligger i sentralen. Burde sett det med en gang. Tar for lang tid å rette feilen i sentralen. Ønsker 1 mnd fri bruk for tort å svie.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 14:19

Hei Helge Det tar vanligvis ikke lengre enn 1-3 virkedager før du mottar ruteren på nærmeste postkontor. Hvis ruteren blir byttet først, er det som oftest en årsak til at vi mistenker feil på ruteren, men noen ganger kan det være feil både på ruter og linjen. Vi ønsker selvfølgelig å få rettet feilen raskest mulig og velger løsningen som vi mener er korrekt. Forventet rettetid ved innmeldt feil på linjen er 3-5 virkedager, men her spiller montør kapasitet og andre forhold inn om det går kortere eller lengre enn forventet. Vi ordner gjerne med at du ikke blir fakturert for perioden uten tjeneste fra oss. Dersom du ikke har fått dette, ber jeg deg ta kontakt med oss snarest for å fikse dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøst

Omtale av  Rune

Satt uten TV/nett i 3 uker etter at abonnementet skulle ha trådd i kraft. Kontaktet dem og sa at jeg ønsket å benytte meg av angrefristen siden jeg ikke hadde fått noe som helst av det jeg hadde bestilt. Fikk da til svar at den fristen var gått ut! Om jeg fortsatt ønsket å trekke meg fra avtalen, måtte jeg altså betale et gebyr... for noe jeg skulle ha fått, men aldri fikk!! Frekt, useriøst og skammelig!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 09:25

Hei Rune. Jeg beklager at oppkobling ble utsatt i tre uker - det er naturligvis verken gunstig for deg som kunde, eller oss som leverandør. Perioden du var uten tjenesten skal du naturligvis ikke betale for. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Loven skiller mellom produkt og tjeneste. For eksempel om du kjøper et produkt som en mobiltelefon vil angreretten gjelde 14 dager fra du mottar telefonen, men når du kjøper en tjeneste som et mobilabonnement vil dette gjelde 14 dager fra mottatt ordrebekreftelse. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Helt ubrukbart

Omtale av  Anne

Hadde bra nett de første 2 ukene av avtaletiden. Etter dette bare tull med hastighet og stabilitet. Har vært i kontakt med de sikkert 15 ganger på noen mnd nå, og har nå vært uten nett i snart 2 uker. Ingenting skjer. Kontakter forbrukerrådet nå om å kunne komme ut av bindingstid og bytter leverandør. Nekter å betale for å ha ingenting. Bare bortforklaringer og løgn hele veien. Styr unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 09:24

Hei Anne. Internettet skal helst bare fungere uten at du trenger å tenke på det - og det forstår jeg at dessverre ikke har vært tilfellet her. Uten å kjenne til hva saken gjelder, eller mulighet til å søke opp kundeforholdet ditt er det vanskelig å svare konkret. Vedrørende hastighet og stabilitet er det viktig å skille mellom et trådløst problem og en linjefeil. Ved linjefeil melder vi dette videre til netteier og montør og ved et trådløst problem forsøker vi å hjelpe deg så godt som mulig - men dette kan skyldes faktorer som er utenfor vår kontroll. Du skal ikke betale for perioden uten nett fra du har meldt inn feilen til den er rettet. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og ta gjerne kontakt med oss igjen så vi får vi gått gjennom saken på nytt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Dårlige rutere og dårlig med mnd avgift på dekoder

Omtale av  Ronny A. A

Latterlig å måtte betale for dekoder pr mnd. Og altfor dårlige rutere som blir sendt ut.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.06.2019 11:59

Hei Ronny. Takk for tilbakemeldingen. Ruterene vi sender ut er standard for bredbåndsleverandører. Det kan være behov for å kjøpe eget utstyr (som f.eks. Airties, eller extendere), spesielt for eneboliger da det er et større område som skal dekkes. Fordelen ved at du betaler leie er at du slipper en større engangskostnad og dersom det skulle oppstå en feil bytter vi utstyret kostnadsfritt. Jeg har tatt tilbakemeldingen din videre til markedsavdelingen vår. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Ustabilt nett

Omtale av  Mattis

Har fiber, og fikk levert 30-30-linje av Monsternett. Alt fungerte bra og Monsternett leverte det de lovte. Beklageligvis kunne ikke dette selskapet levere tjenesten lenger, og jeg måtte bytte til NextGentel. Nå, etter at jeg byttet til NextGentel, opplever jeg til stadighet (flere ganger i uken) ustabilt nett, noe jeg ikke gjorde da jeg var kunde hos Monsternett. Når jeg gjennomfører speedtester er hastighetene ofte nede i halvparten av den hastigheten jeg betaler for. Håpløst, tragisk og under en hver kritikk!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.06.2019 12:49

Hei Mattis Hvis du opplever ustabilitet på fibernettet ditt, er det viktig at du sjekker om det samme problemet skjer direkte koblet i fiberboksen din for å se om ustabiliteten ligger på fiberlinjen din eller ruteren. Dersom det ligger på linjen, må du gi oss beskjed slik at vi kan feilmelde dette for et nærmere feilsøk. Det kan være at problemet hovedsaklig gjelder det trådløse nettverket ditt, det kan bli påvirket av ulike faktorer som forstyrrelser fra andre trådløse nettverk i området, elektronisk støy, avstand fra ruter osv. Hvis du bruker en ruter fra oss, har vi mulighet til å kunne hjelpe deg med feilsøket. Ta gjerne kontakt på telefon, chat, kontaktskjema, sosiale medier eller appen vår om du ønsker at vi undersøker problemet. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice!!!! Alle lovte det samme, ingen fulgte opp

Omtale av  Malin

Selve bredbåndet fungerte helt ok. Men når det gikk i stykker - DA oppstod helvete. Vi kontaktet straks kundeservice. Det var umulig å komme gjennom, og ventetiden var LANG uansett når vi ringte. Kundebehandlerne var alltid hyggelige, men kunne ikke hjelpe oss med noe annet, enn at de skulle få sine EKSTERNE reparatører til å ringe oss opp. Da MÅTTE vi være hjemme, siden de trengte info om ruteren. Reparatørene ringte oss ALDRI!!! Vi kontaktet kundeservice NI ganger, og alle lovte det samme! Jeg forklarte gang på gang at dette var det samme vi hadde blitt fortalt X antall ganger tidligere. Men reparatørene kontaktet oss ALDRI. Og den ene gangen de gjorde det, ringte de fire timer etter avtalt tidspunkt, og ringte kun ett av tre nr de hadde fått oppgitt. Vi hadde presisert at de måtte ringe alle i huset.. Det tok 2 måneder før vi fikk fikset nettet. Jeg ringte Nextgentel nesten daglig, og ofte flere ganger om dagen. Ingen kunne kontakte reparatørene for oss, og si at de måtte ringe oss med en gang. Samarbeidet dem i mellom var helt håpløst. Vi skiftet til Telenor på flekken, og krevde penger tilbake fra Nextgentel. Dette fikk vi. Men jeg betaler gladelig litt mer for å ha et godt internett, og ikke minst få HJELP i de situasjonene når noe går galt!!! ALDRI MER Nextgentel. (Vi kalte det nye nettverket vårt for: HaterNextGentel).

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.06.2019 12:53

Hei Malin. Normalt sett er rettetiden ved feil på linjen mellom 3-5 virkedager, men her forstår jeg at det har tatt mye lengre tid og det beklager jeg. Vi er et kommunikasjonsledd mellom våre kunder og montørselskapene som retter feilen og i ditt tilfellet har vi ikke gjort en god nok jobb med tanke på oppfølging og informasjon. Rettetiden avhenger av montørselskapet sin kapasitet og pågang - men uavhengig av pågang skal ingen av våre kunder oppleve det du beskriver. Vi har som oftest kort svartid på telefon, men i travle perioder kan det være lengre ventetid og vi har derfor andre platformer som chat, sosiale medier og kontakskjema hvor du også kan ta kontakt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Katta i sekken

Omtale av  Tommy

Du må regne med å bli låst ut bindingstiden i et abonnement som ikke holder det de lover. Har nok tekniske kunnskaper til å vite at dette kunne de ha opplyst meg om da abonnementet ble tegnet og/eller dette er noe de kunne fikset uten store anstrengelser. Liten/ingen vilje til konstruktive løsninger etter at avtalen er undertegnet. Unngå abonnement med bindingstid hos denne leverandøren.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.06.2019 12:53

Hei Tommy Du vil selvfølgelig ha mulighet til å heve avtalen dersom vi ikke klarer å levere i henhold til avtalen. Om hastigheten ikke er som forventet, vil vi alltid gjøre det vi kan for å hjelpe deg med problemet. Dersom problemet ligger på det trådløse nettverket ditt, vil vi anbefale ulike løsninger for å bedre signalet ditt. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 696 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR