Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no

BLØFF

Omtale av  Trond

Når dem har fått deg til å bite på kroken, driter dem fullstendig i deg! Lover masse ved salg, men overholder ingenting av dette etter at du har blitt kunde hos dem. Same shit, new wrapping...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.06.2023 11:17

Hei Trond, Kjipt å høre at du ikke har hatt noe god opplevelse i starten av kundeforholdet ditt med oss. Det kan vi ikke være bekjent med. Jeg håper du kan ta deg tid til å sende oss en melding via chat på MinSide, og forklare litt hva utfordringene har vært, og hvordan vi kan prøve å rette opp det dårlige inntrykket du har fått. Ønsker deg en riktig god helg, og sommer forøvrig 🌞 Mvh Christian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Holder ikke det de lover

Omtale av  Karoline

Økte priser for hvert år, til tross for at de lovet ingen prisøkning.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.06.2023 13:09

Hei Karoline, Vi, som alle andre, har fra tid til annen behov for å justere prisene våre for å fortsatt kunne være konkurransedyktige og en prispresser i markedet. Om du har fått beskjed om at vi aldri noen gang i fremtiden kom til å justere prisene våre er det selvfølgelig svært beklagelig. Og hvis du mener at du har blitt justert feilaktig ber jeg deg kontakte kundeservice via chat på MinSide, så kan de hjelpe deg med å komme til bunns i dette 😊 Vi i NextGenTel er stolte av at vi i 14 måneder på rad har vunnet prisen for billigste bredbånd i flere av kategoriene her på bytt.no 🥳 Ønsker deg en fortsatt fin uke Mvh Christian

Umulig å oppnå kontakter, svarer ikke på chat

Omtale av  Bjørn O. B

Sendte angrefrist skjema i posten (de har jo ikke mail adresse) prøvde å få kontakt på chat hvor jeg opplyste om bruk av angrefrist for 4 dager siden, ingen svar. Får bare ny mail, som det ikke går ann å svare på, med info om installasjon av bredbåndet som jeg har sendt angrefrist skjema på at jeg ikke skal ha, godt innenfor fristen. Det som er mest frustrerende er at de ikke svarer på henvendelser. Dritt firma!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.06.2023 13:05

Hei Bjørn, Det skal holde i massevis at du kontaktet oss via chat´en og opplyste om at du ønsket å benytte deg av angrefristen. Nå skal det sies, basert på det du skriver her, at du muligens har kontaktet oss enten på en helligdag, eller helt i slutten av langhelgen som var, så det kan nok være en del av forklaringen på hvorfor du ikke hadde fått noe svar enda når du la igjen denne kommentaren. Følgelig vil kommunikasjonen knyttet til bestillingen din fortsette å gå, som om du ikke hadde kansellert. Samtidig er vi fullt klar over, og jobber hver dag med, å få ned svar- og behandlingstidene på vårt kundesenter. Alt i alt har vi ingen problemer med å forstå at det kan være frustrerende å oppleve å ikke få kontakt, og at det skaper litt ekstra stress om man er usikker på om viktig informasjon har nådd frem. Vi tar det med oss, og fortsetter å forbedre oss der vi kan, og så håper jeg alt ordnet seg greit til slutt. Ha en fortsatt fin dag 😊 Mvh Christian

Dårligste bredbånd service

Omtale av  Alexander

Kan ikke avbestille, telefon virker ikke, ingen returlapp og angrettsrett, veldig dårlig kundeservice, tvunget å kjøpe ting

Svar fra NextGenTel Bredbånd
25.05.2023 10:31

Hei Alexander, Kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan nok kjenne oss igjen i at det i perioder kan være noe ventetid på telefonen inn til kundeservice, men at vi tvinger kundene våre til å kjøpe ting, at vi ikke har angrerett eller mulighet til å avbestille stemmer ikke. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på hjelpesidene våre, som du finnner her: https://hjelp.nextgentel.no/ , eller å sende oss en henvendelse via chatfunksjonen på "MinSide". Da vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice hjelpe deg med det du evt. trenger hjelp med 😊 Jeg håper det ordner seg og du får løst opp i problemene du har støtt på, og ønsker deg med dette en flott dag videre 😊 Mvh Christian

Leverer som de skal og har en bra kundeservice.

Omtale av  Idar

Leverer som de skal og har en bra kundeservice og kort ventetid på telefon

Svar fra NextGenTel Bredbånd
25.05.2023 10:32

Hei Idar, Så kjekt å lese en så hyggelig tilbakemelding som dette! Vi håper å kunne fortsette å levere positive opplevelser til deg og andre kunder fremover også. Ha en flott dag videre 🥳 Mvh Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Misfornøyd

Omtale av  Malene

Ok nok når det funker. Men har nå vært uten nett i 5 dager, fredag idag og de kommer ikke før neste uke. Passa mildt sagt dårlig i eksamensperioden.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
25.05.2023 15:20

Hei Malene, Kjedelig å høre at du har fått trøbbel når du trenger nett som mest, det forstår vi er litt kjipt 😢 Nå vet jeg ikke nøyaktig hva som er problemet i ditt tilfelle, men vårt feilrettingsteam er alltid fokusert på å løse opp i problemer så raskt som overhodet mulig. Selv om det nok ikke hjelper på nettet ditt akkurat nå, heier vi ihvertfall på at du nailer eksamen uansett 🥳 Ha en fortsatt fin dag! /Christian

Hold dere unna !!!

Omtale av  Paul

NextGentel, en jævla cowboy bedrift som er bare løgn, lureri og en kundeservice som har ansatt bare luringer og kverulanter og som bare er ute etter å lure deg. Å få hjelp hos kundeservice så bør du ikke tenke at dette er noe jeg fikser i lunsjen, for dette tar tid. Laaang tid. Når du endelig møter noen i andre enden så opplever du en kundeservice på samme måte som alle de som ringer fra utlandet og sier : You have something wrong with your computer. Vi var så dumme å å velge bort en fin og stabil linje fra telenor til fordel for NextGentel pga pris. De fortalte at man kunne benytte seg av samme utstyr som vi hadde fått av Telenor og da begynte helvete. Ustabilt nett har vi hver hver dag, hvor av tv faller ut, vi må bruke 4g i stedet for internett når vi er hjemme osv osv. Når vi ringer dem er det flere dagers behandlings tid og tilslutt så prøver de å selge oss forsterkere som skal bedre nett linjen inne i huset. Merkelig når vi har hatt Telenor i mange år uten problemer. Så viser det seg at vi er bundet opp et år, det sa ikke selger som var på døra. Så får vi beskjed om at vi har en mnd. oppsigelse når bindingstiden er ute. Vi var ute i god tid og sa opp slik at vi kunne avlutte på dagen men da har de tatt betalt for en mnd. ekstra. Vi så ikke det siden vi har auto giro. Nå vi henvender oss til Nextgentel for å gi beskjed om dette får vi beskjed av kundeservice at dette gjorde de slik at vi ikke ble stående uten nett tilgang og at det var vår nye internett leverandør som måtte komme med oppsigelsen...at vi hadde blitt stående uten nett er vel ikke deres problem og Telenor er uansett på banen på få dager så dette var verdens dårligste unnskyldning for å trekke en mnd. ekstra. Frarådes på det sterkeste. Hadde de hatt kontor i samme by som vi bor i hadde jeg oppsøkt dem for lengst. Leverandøren fra h...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
25.05.2023 15:42

Hei Paul, I fare for å oppfattes som kverulerende, så kan jeg med ganske stor sikkerhet si at det ikke er noen her som er ute etter å lure hverken deg eller noen andre av kundene våre 😊 Ikke har vi svindlere som prøver å hacke pc´en din her heller 👀 Hvis det har blitt noe feil ift. å avslutte avtalen til riktig tidspunkt og/eller feilfakturering så anbefaler jeg deg å kontakte fakturaavdelingen vår, så det kan bli rettet opp i. At vi periodevis har litt for lang ventetid på telefonen skal vi ikke skyve under en stol, men du kan være trygg på at alle de hyggelige og flinke medarbeiderne våre på kundeservice (og ellers) gjør alt de kan for at alle som er i kontakt med oss får god hjelp. Fun fact: Den fine og stabile linja fra Telenor er nøyaktig den samme linja vi leverer nett på, bare billigere. Men vi har dessverre noen tilfeller av at det utstyret som du har kjøpt fra den tidligere leverandøren din har en sperre som blokkerer for WiFi-funksjonalitet. Fun fact 2: Eventuelt dårlig/ustabilt WiFi-signal inne i huset trenger ikke å ha noe med hastigheten du har bestilt eller linja inn til huset. Dette kan påvirkes av størrelse på boligen, materialer i veggene, øvrig utstyr i huset og masse annet. Derfor anbefaler vi, gjerne både to og tre ganger, at man benytter en WiFi Mesh-løsning, som sikrer stabilt nett i hele boligen. Jeg vet ikke hvor du holder til, men skulle du være i Bergen en gang så må du bare hyle ut så river jeg i en kaffe 😉 Håper uansett at du har stabilt nett nå og at tv-signalet ikke faller ut, og ønsker deg med dette en fortsatt fin dag 😊 Mvh Christian

NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR