Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 682 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 682 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 682 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
890
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 682 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvorfor eksisterer dette selskapet fortsatt?

Omtale av  Alexander

Kunde"forholdet" startet å sluttet med negativ kundeservice, eller fraværende kundeservice. Når du stiller spørsmål og de svarer på helt andre ting så mangler du enten noe mellom ørene, eller så trenerer de problemet. Når du på toppen er bundet opp i bindingstid har du ingen valg. I mitt tilfelle var det overfakturering og endring av pris uten varsel som ble dråpen, spesielt når de fakturerer for utstyr jeg aldri har mottatt og på toppen ber meg betale for returfrakt for utstyr jeg aldri har mottatt. Skal prisene øke må også service og produkt øke og ikke det motsatte. Håper jeg aldri mer trenger å være kunde her igjen..... Men det er vel en bransje standard dette, er vel svært få kompetente mennesker som har sosial intelligens som ønsker jobbe i den type bransje.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundebehandling !!!!!!

Omtale av  Per

Elendig kundebehandling, lurer kundene med fiktive bindingstider. Styr unna !!!!!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:10

Hei Per, Her ser det ut til at du har hatt en litt dårlig opplevelse hos oss. Det er selvfølgelig beklagelig. Det hadde vært til stor hjelp hvis du kunne forklart litt mer hva du legger i "fiktive bindingstider". Vi opplever at våre vilkår er tydelige og forståelige, men hvis den opplevelsen ikke deles av våre kunder er vi selvfølgelig svært opptatt av å rydde opp i det. Håper å høre fra deg. Mvh Christian

Dårlig Internett og Dårlig kundeservice

Omtale av  Ashraf

Veldig dårlig kvalitet på Internett og kundeservice svarer ikke og jeg kunne ikke finne en løsning

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:20

Hei Ashraf, Så kjedelig å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss så langt. Uten at jeg her kan gå i detalj på akkurat din avtale så kan jeg på generelt grunnlag si at vi leverer fiber over Telenor sine fiberlinjer, og trådløst bredbånd over Telia sitt mobilnett, så kvaliteten skal det i utgangspunktet ikke stå noe tilbake på. Det vi vet er at man kan oppleve dårlig WiFi-signal, men dette kommer gjerne av forhold som ikke går på kvaliteten på nettet i seg selv. Et populært tips til å bedre signalet inne er å benytte en Mesh-løsning som forsterker WiFi-signalet i boligen. Dette er utstyr du får kjøpt både hos oss eller på hvilken som helst elektronikkforretning som selger hjemme-elektronikk. Vi vet også at det dessverre kan være tidvis stor pågang til vår kundeservice. Men hvis du kontakter oss via chat´en eller sender en melding via MinSide så slipper du å vente på telefonen og du får relativt raskt svar fra en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice. Jeg håper dette hjelper deg litt på vei, og at du blir fornøyd med bredbånd fra NextGenTel. Mvh Christian

Må være Norges desidert dårligste internettleverandør.

Omtale av  Gunnar F

Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:38

Hei Gunnar, Veldig kjedelig å høre at dine foreldre (og du) har hatt en dårlig opplevelse hos oss så langt. Vi kan sikkert være enige om at internett bare "skal virke", og da er situasjoner som det du beskriver fryktelig frustrerende. Nå har jeg ikke alle detaljene i din sak, men du nevner at de byttet fra Telenor til NextGenTel. Det vi vet er at enkelte rutere fra Telenor dessverre har begrensninger som påvirker WiFi-funksjonaliteten. Årsaken til dette er at Telenor har installert en programvare som låser WiFi-funksjonaliteteten til Telenor sitt nett, og gjør den utilgjengelig når kunden får ny leverandør av bredbånd - dette til tross for at ruteren kan være kjøpt av deg som kunde. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men en situasjon som vi ikke har noe kontroll over, utover at vi selvfølgelig informerer alle nye kunder om problematikken på forhånd - slik at man kan sikre seg WiFi-utstyr som sørger for at man ikke støter på disse problemene. Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med vår kundeservice enda, men jeg anbefaler dere å kontakte oss via MinSide, forklare problemstillingen og så vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice helt sikkert hjelpe dere til en løsning, slik at dine foreldre kan koble seg på WiFi, se TV og forøvrig ha en problemfri hverdag når det kommer til internett. Ha en fortsatt fin dag Mvh Christian

Aldri mer NextGenTel !!

Omtale av  Clint

Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

svarer aldri!!kundeservice

Omtale av  Misfornøyd

Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM

Lang ventetid!!!

Omtale av  Sivert

Forferdelig å vente 2 timer for å få svar på telefon. Svært skuffet!!

NextGenTel Bredbånd har 1 682 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR