Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
747 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
747 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 751 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
110
483
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyrt og ekskluderende

Omtale av  Steve E

Altfor dyr nettleverandør pluss ekskluderende, De yter ikke kundeservis på annet enn eget utstyr, f eks ruter som de leier ut. Etter 2 - 3 år vil det være billigere å ha kjøpt sin egen. Noe som jeg gjorde. Den er nå tjent inn. Pluss at alle nettleverandører bur ha adgang til alle nett-kabler rundt omkring i Norge. Det vil føre til økt konkurranse og reduserte priser. Det eksisterer innen strøm og mobilnettet. Nettleverandør som eier nettet sitt, slik som Telenor, er enehersker og tar nesten hva de vil i pris fordi de ikke tillater andre å bruke nettet deres.

Får ikke hjelp

Omtale av  Willy

Vært fornøyd lenge. Men ny boks gir bare problemer. Vært i kontakt med kundesenter 6 ganger og ender opp med ingen hjelp. Får bare beskjed om å ringe på nytt dagen etter.

Monopol

Omtale av  Henrik

De utnytter sitt monopol på fiberkabler, ig gir priser mange ganger høyere enn konkurrentene i nabogata.

Ustabilt og dyrt

Omtale av  Arne

Veldig varierende kvalitet, men stabilt dyrt. Koaxbasert bbl-tilkobling i dag.

Forferdelig

Omtale av  Stig

Ustabilt nett fra dag en. Har klaget flere ganger uten at det har hjulpet. Fungerer periodevis ok. Da jeg spurte mine venner hva de betalte i sine selskaper, vi ser det seg at jeg betaler nesten 1.000,- mer pr. Mnd. Og dette for et ustabilt nett!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fikk ruter med softwarefeil

Omtale av  Per A. R

Fikk etterhvert ny Ruter,men ingen tilbud om prisreduksjon el.l.

Ekstremt dårlig!!!

Omtale av  Johan S

Ekstremt dårlig kvalitet. Lav fart og veldig ustabilt nett! Selv vanlig tv titting blir en prøvelse da nettet faller ut og er veldig ustabilt ! Du får bare 14 dager før du må binde deg til ett års abonnement! Det er etter 14 dager trøblet begynner Svindel spør du meg! Ikke bind deg til Telenor!!! Ekstremt dårlig og ustabilt!!!

Alt for dyrt.

Omtale av  Håkon H

Vi hadde Nordix og var veldig fornøyd. 80Mbit som fungerte prikkfritt. Så kjøpte Telenor Nordix og vi tvunget over. Omkobling av fiber til 100Mb med endel hengsituasjoner til 800kr pr mnd for kun daya. Alt for dyrt.

God kundeoppfølging

Omtale av  Bjølle

Alltid god kundeservice og stort sett ett tilbud på lur når en ringer de. Har også blitt ringt opp for å forbedre min avtale 👍

Leverer ikke det jeg betaler for.

Omtale av  Tormod

Fungerte greit i et par år, men i juni 2023 mistet jeg opplastingshastighet . Har nå mindre enn 30% av det jeg betaler for. Har klaget flere ganger, men det eneste svaret jeg får er å betale mere for en høyere hastighet. Jeg avslo og ba de levere det jeg betalte for og minnet om at det hadde fungert greit inntil i juni. Hadde før 4G+, men har nå vanlig 4G. Vil holde tilbake et beløp tilsvarende levering av hastighet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bra, men dyrt etter hvert

Omtale av  Dagny H

Bra, men prisen økte voldsomt etter det første året.

forferdelig oppfølging og klarer ikke å holde det de lover i forhold til garantien de tilbyr.

Omtale av  Erik

vært uten stabilt nett og langt ifra hastigheten de garanterer siden 23.juni. Har ring å klaget på de sikkert 20 ganger, men det er ingen i Telenor som tar grep om saken. Anbefaler ikke til noen med de erfaringene jeg har fått. hadde bredbånd 200/200 med garanti på hastighet, jeg hadde 30/30 når hastigheten ble testet og signalet er veldig ustabilt og kobler seg fra hele tiden.

Forferdelig - Lurer for penger og umulig å kommunsere med

Omtale av  Kristine

Burde ikke hatt 1 stjerne. Elendelig kundesevice, tar ikke ansvar for egne feil, retter ikke opp egne feil, lurer folk for penger og fakturerer feil gang på gang. Holder ikke avtaler. De kommuniserer heller ikke sammen og man blir satt over ørten ganger før man får snakke med riktig person, som heller ikke klarer å gjøre rett og man må ringe inn igjen gang på gang. De kan også finne på å legge på i øret på en, ekstremt ubehagelig opplevelser med kundeservice. Dette er GJENTAGENDE med Telenor. Velg annen leverandør om mulig. HATER Telenor.

Fungerer bra når det funker

Omtale av  Saint K

Jeg har en 300/300 5G nett fra dem. Av og til mister den download speed at jeg får bare 1-15mb download speed på flere timer. Noe som er uakseptabelt spesielt når man betaler premium pris for abonnement. Eller funker den bra når den fungerer som normalt.ø, men ikke alltid.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.09.2023 12:45

Hei! Ikke så godt å si noe konkret her uten å vite nærmere detaljer, men her høres det ut som at en enkel restart av ruter\fiberboks bør være nok hvis dette er en problemstilling som er lik for alle tilkoblete enheter. Utgjør dette heller ingen endring og hastigheten er like lav selv ved test over kabel, er dette noe som må undersøkes nærmere av teknisk avdeling på 915 09000.

Fiber

Omtale av  Kathrine

Opplever nettet som ustabilt og i tillegg det er dyrt!

Svar fra Telenor Bredbånd
06.09.2023 12:42

Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Ta gjerne en kikk på tipsene rundt hastighet som du finner på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/ Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Raskt, stabilt, men dyrt og "merkevare-monopol"

Omtale av  Hanne A

Telenor tar altfor høy pris. For oss som kun benytter normalt internett er det for dårlig alternativer. Jeg behøver ikke alle ekstratjenestene.

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR