Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
738 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
738 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
10%
Dårlig
10% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 739 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
47
40
65
108
479
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kunnskapsløse servicefolk.

Omtale av  Ole E. S

Etter ca 30 telefoner til Telenor fordelt over ca 10 dager fikk jeg endelig tak i en som ga meg oppskrift på hvordan jeg skulle få orden på programmet på mitt ny installerte kabelnett.Dette skjedde 2 dager før julekvelden. Så for meg julen uten tv. Elendig at jeg ikke fikk riktig veiledning fra Telenor før.

Kundeforhold

Omtale av  Kai B. O

Jeg har et langvarig og meget godt kundeforhold til Telenor.

Styr unna Telenor

Omtale av  Vigdis

Pga pris så flyttet 3 av 4 fam medlemmer til annet selskap for et par år siden. Mannen min valgte å bli pga totalkunde. Vi er ikke i nærheten av hastighet vi betaler for, ustabilt. Nå tar de betalt for emailkontoer. Ser endelig ut til at gubben tar til fornuft og flytter alt. På tide!

Scam og skamløst

Omtale av  Tanja

De kommer på døra di å forteller om en god pakke deal. Dette resulterer i dobbel faktura som de lover å ikke påpakke, tjenester de ikke har og ofte en høyere faktura en lovet i mnd. Har også fått faktura på ting som ikke er relevant for og faktura på erstatning på ting som ikke skal erstattes. Jeg angrer på at jeg beit på. Gleder meg til bindingen er over

Monopol på bredbånd i området, men vil ikke levere

Omtale av  Kjell

Søkte om å få legge inn fiber. Etter 5 uker så purrer jeg, og får da "avslag" innen 4 timer. Kan ikke levere pga manglende kapasitet. Kunne heller ikke si noe om de noensinne ville tilby fiber til oss (nybygget hus). Naboene har fiber (30 meter avstand). Telenor er eneste fiberleverandøren i området desverre. De kunne tilby trådløst bredbånd, men ærlig talt. Forferdelig kundeservice, og sitter igjen med en følelse av at dette firmaet bryr seg fint lite om å få nye kunder.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt forferdelig

Omtale av  Kent

Legger ut en sak til skrekk og advarsel så andre kan lese hvordan Telenor oppfører seg. De skrur ned internet hastighet min med 75% og påstår at jeg har bedt om det og det stemmer ikke. De sender doble fakturaer enda jeg ble tilbydd 3 mnd gratis og betaler papirfaktura fast hver mnd. De beskylder meg som kunde for å juge fordi kundebehandler jeg snakket med ikke hadde ført ting i loggen. Jeg fikk beskjed av kundebehandler hos Telenor. Det står ikke noe i loggen.. Hvem tror du vi tror på. Så la de like godt på og avsluttet samtale. Jeg ender med at jeg må ringe de flere ganger og for hver gang jeg ringer så har Telenor laget enda flere problemer og de har ingen forståelse for frustrasjon de skaper ovenfor kunder. Beskjeden lyder igjen.. Du er sur så jeg vil ikke snakke med deg og nok en gang blir det lagt på tlf. Prøver du å si til svar at du må ringe flere ganger pga de er vanskelig å ha med å gjøre så sier de bare.. Ser du har ringt oss et par ganger før. Dette er bare forsmak på hvordan Telenor oppfører seg. Når det gjelder pris kr 79.- som Telenor tar for papirfaktura som de ikke har lov til da det ikke skal koste mer enn selvkost. Da svarer de arrogant.. Den saken er ikke "prøvd enda".. Altså juridisk, men den loven er gjeldende, men Telenor bryr seg ikke om det.

Ustabile signaler

Omtale av  Jarle

Dårlig dekning med stadige avbrudd i sendingene! Prisen er i tillegg høy!

Dyrt men stabilt

Omtale av  Karl E

Som overskriften sier. dyrt men stabilt. Veldigt sjelden nedetid i mitt område.

Skal ALDRI velge Telenor

Omtale av  Pooria

Vi har fått en fjerdedel av hastigheten vi betaler for for lenge, og kundeservicen jeg kontaktet i dag har vært svært uhøflig og uvillig til å hjelpe.

Dårlig mbit

Omtale av  Karoline J

Lette og få tak i men ikke noe hjelp og få når det gjelder dårlig nett. Så vi takker nå etter 8 år

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt dårlig support

Omtale av  Thomas K

Vi flyttet inn i nytt hus i 2020 og det er telenor som er den eneste muligheten for fiber. Det fungerte utmerket frem til 2021 da en storm gikk gjennom bygda og tok med seg trær og det som var. Etter dette merket vår husstand og 4 andre at nettet/tv ble ustabilt og nettet kan falle ut opptil 100 ganger om dagen (korte brudd på 10 - 30sec) det er så ille at å bruker 5G via telefon fra telia er mere stabilt for både gaming/streaming. Der vi bodde før hadde vi altibox fra viken i 8 år som hadde totalt 2 nettbrudd det sier vel sitt. Vi tror at det er skade på fiberlinja som ligger i lufta etter stormen, vi har prøvd å få telenor til å se på saken men de sier bare de ikke finner noe galt på linja da deres tekniske avdeling kjører en speedtest fra Oslo, dette har skjedd 10 ganger så langt. Support er helt forferdelig å forholde seg til det er helt random om du faktisk får en som vet hva dem driver med der nede, min erfaring er at 7/10 ganger får du en som ikke har lyst til å gjøre jobben sin, det blir aldri opprettet sak så når du ringer igjen ligger det ingen tidligere informasjon om saken din inne og du må starte på nytt med ny person å håpe at denne personen klarer å opprettet sak. Jeg håper at det kommer ett nytt alternativ for fiber her jeg bor snart har gitt telenor alt for mye benefit og penger uten å se noe tilbake.

Veldig skuffende service

Omtale av  Sebastian M

De har så å si den høyeste prisen men alikavel ræva service: Jeg bestilte en installasjon av bredbånd på via Telenor, jeg får beskjed at de kommer til å komme mellom 13:00-16:00 og kan ikke avbestille dette 48 timer før, uten å alikavel bli fakturert. Med andre ord så skal måtte totalt bøye for deres beliggenhet. Vel jeg la alt annet til siden å satt i leiligheten og ventet i 3 timer fra 1300-1600 som en idiot, men ingen dukket opp. Ingen har kontaktet meg siden og nå er det tydeligvis mitt ansvar å ringe rundt for å finne ut hva som har skjedd. Ringte til telenor, de jeg har bestilt tjenesten av, men de hadde kunne visst ikke hjelpe meg måtte kontakte et annet firma. Tar ingen ansvar.... Har ennda ikke fått noe time og regner blir sikkert ikke kompensert på noe måte. Hadde det vært motsatt så hadde jeg sikkert måtte betalt en stor gebyr. Mye jeg kunne tatt opp og vært mye som har vært vanskelig å ha med å gjøre.

Pågående telenor selgere på døren

Omtale av  Jens

Jeg har i dag hatt besøk nr 2 av veldig pågående selgere fra telenor på få dager. Jeg har stort skilt ved dørklokken som sier at jeg ikke ønsker dørselgere. Jeg har i dag altibox og de virker desperate i forsøk på og få meg til og skifte til telenor. De tar ikke nei for et nei og presser på for og få meg til og bytte. Men så viser det seg at det bare er et lokke tilbud med begrenset tid og at det faktisk blir dyrere når tilbuds tiden er over. Selgeren blir sur og mener jeg ikke respekterer han når jeg ikke er villig til og lytte på han. Men at det er han som tvinger seg på meg og ikke respekterer at jeg ikke ønsker han på min dør er han ikke villig til og snakke om. Styr unna Telenor

Helt elendig

Omtale av  William

Ringer for å bestille fiber og de selger med T-We til samme pris. Tv boksen kommer med en gang men fiber og ruter kommer aldri. Etter 10 samtaler med de med lovnader hver gang skjer det ingenting. Ringer ikke opp igjen når de skal og fortsetter og si at der er ordnet når det ikke er det. Elendig folk som ikke har blitt opplært i det hele tatt. Gitt opp tilslutt og prøver en annen leverandør.

For dyrt

Omtale av  Steinar

Alt for dyrt! Er total kunde men syns prisene er blitt for kostbart inkl mobil samt bredbånd

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 12:19

Hei Steinar! Det vil fra tid til annen være kampanjer tilgjengelig for våre forskjellige abonnement for eksisterende kunder, så det kan være lurt å ta en samtale til oss på 915 09000 og forhøre om det er en stund siden sist du sjekket.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig, kostbart og utdatert Telenor-monopol.

Omtale av  Roger

Dårlig og veldig ustabilt nett. Mye og ofte feil!! Mye dyrere enn konkurrenter. Tvungen kostnad til unødvendig T-we boks. Utdatert/gammeldags kabelteknologi. Telenor har ingen plan for fiberkabel, selv om dette er et meget urbant område. Det kan virke som de har «monopol» på kabel til min bolig. Konkurrenter kan kun levere trådløst hit.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 13:10

Hei Roger! Hvis du allerede har coax-kabel inn til bolig i dag er det sjeldent man får tilgang til andre alternativer, da dette er særs dyre prosjekter å gjennomføre. Dobbel-infrastruktur fra èn operatør er ganske sjeldent så fremt man ikke bor midt i sentrum av en storby - trådløst bredbånd er imidlertid som regel et alternativ siden dette ikke fordrer graving og utbygging av infrastruktur. På sikt er planen å tilby en løsning som ikke krever dekoder, men her vet vi så langt lite om når dette kommer på plass. Ustabilitet kan være så mangt men er i de fleste tilfeller tilknyttet trådløst nett, og kan i sær være et problem om man bor i leilighet hvor det er ekstremt mange andre nett og trådløse enheter som kan forstyrre signalet ditt. Anbefaler å ta en kikk her om hastighet og utfall er problematisk : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR