Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
741 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
741 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 741 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
48
40
66
108
479
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 741 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke eksisterende kundeservice

Omtale av  Charlotte

Blir møtt av et forferdelig mandagsmennenske i andre enden. Uten ønske om å verken hjelpe eller være hyggelig. Anbefales å unngå Telenor som Internettleveandør. Fink beskjed om at kanskje Internett er oppe og går innen en uke eller to. I disse koronatider er dette uhørt.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøs bedrift uten styring

Omtale av  Bodømann

Lite bra. Det meste kan bli bedre. Bygget ut fiber der jeg bor. Var forsinket, feilinformasjon, 9-10 forskjellige aktører. Mangelfull informasjon, avtaler inngått med ene aktøren ble ikke fulgt opp av neste. Telenor oppgav kontaktinformasjon til underentreprenør som aldri svarte på telefon. Fullstendig ansvarsfraskriving og null kontroll. Etterlatt seg skader på plener og langs veg, asfaltflak og grus langs vegkanten. (Private hadde fått pålegg fra kommunen om å rydde opp hadde gjort det samme.) Deler av fiberen til min bolig ikke nedgravd, ligger på bakken. Tviler på at de tar ansvar og rydder opp. Vanskelig å klage når ingen har/tar ansvar. Joda, har stort sett ok nett. Må restartes nå og da. Nettside, T-We app mv. imponerer heller ikke. Dårlig informasjon ved overgang fra coax til fiber. Fortsatte å fakturere for abonnement og måtte si opp flere ganger og gjentatte klager før alt ble ryddet opp i. Voksen mann og tåler litt men var til slutt nesten på gråten på telefonen med kundeservice før jeg fikk hjelp. Hadde jeg hatt annet valg så hadde Telenor blitt valgt bort umiddelbart. Venter på at binding skal gå ut og det blir åpnet for at andre kan tilby nett og tvpakke i området.

Tregt nett og dårlig kundeservice

Omtale av  Richard

Har 300/300 fiber, men får bare 10-50. Klaget til Telenor. De sier at alt fungerer og feilen er min. For et år siden var kabelen gravd over og hele nabolaget mistet internett. Ringte Telenor og de sa det samme, i følge deres systemer fungerer alt greit, hehe. Virker som de har som praksis å dytte problemene over på kunden første gangen. Først etter 2-3 telefonsamtaler så skjer det noe.

Useriøst og på grensen til svindel.

Omtale av  Petter

Selger ringer og lover en pris for bredbånd og TV og sender skriftlig ordrebekreftelse på samme beløp. Sender så faktura som er mer enn dobbelt så høy og nekter å stå for det selgeren deres har sendt. Useriøst og på grensen til svindel.

Låser borettslag til hastigheter langt under hva konkurrenter kan tilby vha. lang bindingstid

Omtale av  Bjarte

Vårt borettslag har vært langtidskunde med Telenor (mer enn 15 år). I vår eksisterende avtale med dem skulle vi for lengst ha blitt fritatt for bindingsperiode. Likevel blir denne konsekvent gjeninnført basert på mindre endringer utført av Telenor (bytte av dekoder-boks, f.eks), hvilket nå gjør det umulig for oss å bytte. Faktisk vil en mindre hastighetsøkning med Telenor psimessig *utgjøre over det dobbelte* av hva en komplett løsning fra konkurrent kan tilby (utover det en allerede betaler i månedspris) Den eneste grunnen til at Telenor kan operere fritt på denne måten er pga. 'automatisk' fornyede avtaler med boligorganisasjoner der klausuler om bindingstid ikke er informert om og spesifikt godtatt. Kort og godt, regelrett svindel og en luguber forretningspraksis. Unngå med mindre Telenor er eneste alternativ der du bor.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Telenor resetter LAN oppsettet mitt

Omtale av  Vegar

Grunnet husstyring har jeg behov for faste IP adresser på LAN. Hver gang Telenor administrer modemet, resetter dem IP innstillingene på LAN og husstyring krasjer. Har skjedd to ganger denne uken. Prøver forklare kundeservice problemet men får bare tilsendt bruksanvisninger på SMS. Syntes det er ekstremt dårlig at de ikke respekterer at jeg som kunde har et oppsett på mitt nettverk, og at det blir slettet. Skjønner at det kan skje ved oppdatering, men burde ikke skje hver gang. Ser meg nødt til å bytte leverandør, eller kjøpe en ruter og sette på innsiden som de ikke kan sabotere.

Ustabilt mobilt bredbånd, ingen hjelp å få.

Omtale av  Grethe

Styr unna hvis du kan, det er forferdelig dårlig nettløsning, mye ergrelse.

Telenor Bredbånd har 741 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR